[O1] zawieszenie gwintowane

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • superczajnik
    Classic
    • 2009
    • 13

    [O1] zawieszenie gwintowane

    Pozdrowienia dla zielonej O1 HB, na WZ. Widzianej wczoraj kolo g. 17, na 7-mce za Lomiankami.
  • Tommi4u
    Classic
    • 2008
    • 27

    #2
    [O1] zawieszenie gwintowane

    Witam
    Czy zawias Golf lV , New beetle , Bora , Audi A3 , Seat Leon podpasi do Octy combi z 2005 roku ?
    Pozdr

    Tommi

    Komentarz

    • RALF
      Elegance
      • 2008
      • 974

      #3
      sądzę że raczej nie , popatrz na aukcjach allegro że inny gwint proponują do combi a inny do sedana

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Kwestia jest obciazenia tylnej osi.

        Ale sa gwinty do kombi w/w modeli tyle ze nie wszystkich, bo Golf IV i Bora sa w wersji kombi.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Tommi4u
          Classic
          • 2008
          • 27

          #5
          Zamieszczone przez Maicroft
          Kwestia jest obciazenia tylnej osi.

          Ale sa gwinty do kombi w/w modeli tyle ze nie wszystkich, bo Golf IV i Bora sa w wersji kombi.
          ale front raczej ten sam co? bo już mnie denerwuje przycieranie zdesiem o wszystko na Warszawskich drogach i musze mieć coś wyższego :szeroki_usmiech

          Komentarz

          • Nexus6
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4847
            • Volkswagen

            #6
            Zamieszczone przez Tommi4u
            Zamieszczone przez Maicroft
            Kwestia jest obciazenia tylnej osi.

            Ale sa gwinty do kombi w/w modeli tyle ze nie wszystkich, bo Golf IV i Bora sa w wersji kombi.
            ale front raczej ten sam co? bo już mnie denerwuje przycieranie zdesiem o wszystko na Warszawskich drogach i musze mieć coś wyższego :szeroki_usmiech
            do tego gwint nie jest potrzebny, wystarczą dobre sprężyny i dobre amortyzatory - wtedy nawet obniżona O I nie przyciera, ani zderzakiem, ani miską :diabelski_usmiech
            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Ale gwint nie jest wyzszy od serii a nawet od RS :roll: Chyba ze jakis dziwny gwint, ktory podnosilby auto lub byl przerobiony
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Tommi4u
                Classic
                • 2008
                • 27

                #8
                Zamieszczone przez Nexus6
                Zamieszczone przez Tommi4u
                Zamieszczone przez Maicroft
                Kwestia jest obciazenia tylnej osi.

                Ale sa gwinty do kombi w/w modeli tyle ze nie wszystkich, bo Golf IV i Bora sa w wersji kombi.
                ale front raczej ten sam co? bo już mnie denerwuje przycieranie zdesiem o wszystko na Warszawskich drogach i musze mieć coś wyższego :szeroki_usmiech
                do tego gwint nie jest potrzebny, wystarczą dobre sprężyny i dobre amortyzatory - wtedy nawet obniżona O I nie przyciera, ani zderzakiem, ani miską :diabelski_usmiech
                chyba lepiej kupić dobry gwint z regulowanymi amorami niż dobre amory i springi seryjne...
                wszystkimi gwintami z którymi sie spotykałem dawało sie podnieść wyżej niż seria więc efekt byłby osiągnięty.

                Komentarz

                • RALF
                  Elegance
                  • 2008
                  • 974

                  #9
                  panowie co sądzicie o K1
                  Mam dylemat między właśnie gwintowanym K1 a gwintem GT cupline.
                  Cupline ma mój kumpel w corrado i mówi że całkiem dobrze się spisuje, druga sprawa jest K1 Który się dość dobrze reklamuje i wydaje mi się iż jest o półkę wyżej, pozatym niktórzy wybierają to zawieszenie do Driftu co podpowiada mi że jest to naprawde dobry towar, różnica cenowa wychodzi ok 2500 za K1 oraz 1500 za GT cupline. Nie chce się pakować w warianty typu KW lub weitec za 4-5 tyś bo szkoda kasy.

                  Komentarz

                  • Nexus6
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 4847
                    • Volkswagen

                    #10
                    Zamieszczone przez Tommi4u
                    Zamieszczone przez Nexus6
                    Zamieszczone przez Tommi4u
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Kwestia jest obciazenia tylnej osi.

                    Ale sa gwinty do kombi w/w modeli tyle ze nie wszystkich, bo Golf IV i Bora sa w wersji kombi.
                    ale front raczej ten sam co? bo już mnie denerwuje przycieranie zdesiem o wszystko na Warszawskich drogach i musze mieć coś wyższego :szeroki_usmiech
                    do tego gwint nie jest potrzebny, wystarczą dobre sprężyny i dobre amortyzatory - wtedy nawet obniżona O I nie przyciera, ani zderzakiem, ani miską :diabelski_usmiech
                    chyba lepiej kupić dobry gwint z regulowanymi amorami niż dobre amory i springi seryjne...
                    wszystkimi gwintami z którymi sie spotykałem dawało sie podnieść wyżej niż seria więc efekt byłby osiągnięty.
                    nie wiem, gdzie wyczytales w moim poscie o seryjnych sprezynach,
                    w swojej O I miałem sprezyny od RS'a i Bilsteiny B8 - przez cały okres eksploatacji nie miałem problemów z zaczepianiem czy to zderzakiem czy tez miska olejowa
                    i żaden gwint nie był mi do niczego potrzebny :diabelski_usmiech
                    With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                    Komentarz

                    • Purchawa
                      Admin
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 8007

                      #11
                      Zamieszczone przez Tommi4u
                      Czy zawias Golf lV , New beetle , Bora , Audi A3 , Seat Leon podpasi do Octy combi z 2005 roku ?
                      Od Golfa nie pasuja mocowania przednich amartyzatorow.
                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                      STOP ECO-TERRORISM!

                      Komentarz

                      • Tommi4u
                        Classic
                        • 2008
                        • 27

                        #12
                        Zamieszczone przez Nexus6

                        nie wiem, gdzie wyczytales w moim poscie o seryjnych sprezynach,
                        w swojej O I miałem sprezyny od RS'a i Bilsteiny B8 - przez cały okres eksploatacji nie miałem problemów z zaczepianiem czy to zderzakiem czy tez miska olejowa
                        i żaden gwint nie był mi do niczego potrzebny :diabelski_usmiech

                        a od RS-a to już nie seryjne?

                        [ Dodano: Pon 06 Paź, 08 16:11 ]
                        Zamieszczone przez Purchawa
                        Zamieszczone przez Tommi4u
                        Czy zawias Golf lV , New beetle , Bora , Audi A3 , Seat Leon podpasi do Octy combi z 2005 roku ?
                        Od Golfa nie pasuja mocowania przednich amartyzatorow.
                        czyli taki zestawik podpasuje czy nie?
                        Załączone pliki

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Zamieszczone przez Purchawa
                          Zamieszczone przez Tommi4u
                          Czy zawias Golf lV , New beetle , Bora , Audi A3 , Seat Leon podpasi do Octy combi z 2005 roku ?
                          Od Golfa nie pasuja mocowania przednich amartyzatorow.
                          Przeciez to jest ta sama zwrotnica :roll:
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Nexus6
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 4847
                            • Volkswagen

                            #14
                            Zamieszczone przez Tommi4u
                            a od RS-a to już nie seryjne?
                            zdziwiłbyś się i to bardzo :diabelski_usmiech
                            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                            Komentarz

                            • Tommi4u
                              Classic
                              • 2008
                              • 27

                              #15
                              Zamieszczone przez Nexus6
                              Zamieszczone przez Tommi4u
                              a od RS-a to już nie seryjne?
                              zdziwiłbyś się i to bardzo :diabelski_usmiech
                              ale co sie dziwić? że spring jest progresywny?
                              sory ale jakoś nie jestem w stanie zmusić sie do wybrania springów od RS-a i amorów "dobrych" w zamian za dobrego gwinta z wkładem bila up side down z możliwością w zasadzie dowolnej konfiguracji charakterystyki.....

                              Komentarz

                              • misiekwaw
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7715
                                • Ford

                                #16
                                jak ktos lubi deske :szeroki_usmiech

                                na RSie i B6/B8 zostaja resztki komfortu
                                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                http://www.disi-tune.pl
                                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                Był WRX
                                Była Octa

                                Komentarz

                                • Tommi4u
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 27

                                  #17
                                  Zamieszczone przez MisiekWAW
                                  jak ktos lubi deske :szeroki_usmiech

                                  na RSie i B6/B8 zostaja resztki komfortu
                                  Misiu :szeroki_usmiech przeca można wyregulować żeby był komforcik zerkopol przeca grosiki za to woła

                                  Komentarz

                                  • misiekwaw
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 7715
                                    • Ford

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Tommi4u
                                    Zamieszczone przez MisiekWAW
                                    jak ktos lubi deske :szeroki_usmiech

                                    na RSie i B6/B8 zostaja resztki komfortu
                                    Misiu :szeroki_usmiech przeca można wyregulować żeby był komforcik zerkopol przeca grosiki za to woła
                                    zerkopol zawsze byl mi przedstawiany jako cos przeciwnego od grosikow :szeroki_usmiech
                                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                    http://www.disi-tune.pl
                                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                    Był WRX
                                    Była Octa

                                    Komentarz

                                    • Tommi4u
                                      Classic
                                      • 2008
                                      • 27

                                      #19
                                      Zamieszczone przez MisiekWAW
                                      Zamieszczone przez Tommi4u
                                      Zamieszczone przez MisiekWAW
                                      jak ktos lubi deske :szeroki_usmiech

                                      na RSie i B6/B8 zostaja resztki komfortu
                                      Misiu :szeroki_usmiech przeca można wyregulować żeby był komforcik zerkopol przeca grosiki za to woła
                                      zerkopol zawsze byl mi przedstawiany jako cos przeciwnego od grosikow :szeroki_usmiech
                                      mam dobre doświadczenia z nimi np. kompletna regeneracja przodów do cienkiego z wymianą wszystkiego co jest i polerką głównej sztycy 450pln :szeroki_usmiech to nie jest dużo jak za dobre amory z charakterystyką pod to pod co został przewidziany ;-)

                                      Komentarz

                                      • misiekwaw
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 7715
                                        • Ford

                                        #20
                                        skoro tak twierdzisz k

                                        ja w Octavii mialem springi RS, bilsteina B6 do tego powerflexa i grubszy stabilizator i dla mnie bylo super

                                        jak zalozysz gwint to chetnie bym sie przekonal jak to dziala
                                        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                        http://www.disi-tune.pl
                                        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                        Był WRX
                                        Była Octa

                                        Komentarz

                                        • Purchawa
                                          Admin
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 8007

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          Przeciez to jest ta sama zwrotnica
                                          Chodzi o gorne mocowanie. W Golfie jest stozkowe.
                                          Kiedys kupilem zestaw do Golfa z zapewnieniem sprzedawcy, ze bedzie pasowac do Octavii i podczas montazu sie okazalo, ze jednak nie pasuje. Dobrze, ze ze starego gwinu udalo sie dopasowac.

                                          Przejezdzilem prawie dwa lata na gwintach KW Variant II (byl super) i Supersport (shit jakich malo) i ogolnie nie polecam do codziennie uzytkowanego auta.
                                          O ile komfort lub jego brak jest kwestia swiadomego wyboru, to niestety obnizenie na gwincie jest za duze na normalne miejskie warunki. Koleiny, krawezniki, "spiacy", etc... Na wszystko trzeba uwazac i czesto mozemy zapomniec o prakowaniu...
                                          Co mi po super fajnym zawieszeniu, jak dzieki niemu nie moge pojechac na danym odcinku wiecej jak 100km/h, bo auto zaczyna podskakiwac jak pileczka, a pasezerowie radosnie wala glowami w dach. Dobrym testem jest odcinek na 7mce, miedzy modlinem, a zjazdem na Plock.

                                          IMO dobrym kompromisem jest zestaw Koni Sport 1130. Na nim Octa stoi 2cm wyzej niz na gwincie w najwyzszym ustawieniu i te 2cm robi bardzo duza roznice w codziennej jezdzie!
                                          A jak ktos chce miec deske, to mozna je skrecic na deske!
                                          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                          STOP ECO-TERRORISM!

                                          Komentarz

                                          • Tommi4u
                                            Classic
                                            • 2008
                                            • 27

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Purchawa
                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            Przeciez to jest ta sama zwrotnica
                                            Chodzi o gorne mocowanie. W Golfie jest stozkowe.
                                            Kiedys kupilem zestaw do Golfa z zapewnieniem sprzedawcy, ze bedzie pasowac do Octavii i podczas montazu sie okazalo, ze jednak nie pasuje. Dobrze, ze ze starego gwinu udalo sie dopasowac.

                                            Przejezdzilem prawie dwa lata na gwintach KW Variant II (byl super) i Supersport (shit jakich malo) i ogolnie nie polecam do codziennie uzytkowanego auta.
                                            O ile komfort lub jego brak jest kwestia swiadomego wyboru, to niestety obnizenie na gwincie jest za duze na normalne miejskie warunki. Koleiny, krawezniki, "spiacy", etc... Na wszystko trzeba uwazac i czesto mozemy zapomniec o prakowaniu...
                                            Co mi po super fajnym zawieszeniu, jak dzieki niemu nie moge pojechac na danym odcinku wiecej jak 100km/h, bo auto zaczyna podskakiwac jak pileczka, a pasezerowie radosnie wala glowami w dach. Dobrym testem jest odcinek na 7mce, miedzy modlinem, a zjazdem na Plock.

                                            IMO dobrym kompromisem jest zestaw Koni Sport 1130. Na nim Octa stoi 2cm wyzej niz na gwincie w najwyzszym ustawieniu i te 2cm robi bardzo duza roznice w codziennej jezdzie!
                                            A jak ktos chce miec deske, to mozna je skrecic na deske!

                                            to ma być stozkowe czy cylindryczne?

                                            Komentarz

                                            • KUBAŃCZYK
                                              Rider
                                              • 2006
                                              • 574

                                              #23
                                              a ja mam gwicik kw i pochodzi od golfa IV 1.8t i paoje ideanie nic nie wali i nie puka a wczesniej jezdzil w audi a3 wiec nie wiem oco wam chodzi.to zalezy jak kto lubi jedzic jesli ktos wolne lasiki i na miesice i na trasie to gwicik jest okej wiel osob jak zemna jedzie dziwi sie ze na takim zawieszeniu i na oponie 215/35/18 nie jest tak strasznie fakt ze wszendzie nie jezdze ale sa tez inne auta w domu do brudnej roboty hehehe dlamnie jest szkoda auta jezdzic po kraweznikach kazdy robi to co lubi

                                              Komentarz

                                              • Purchawa
                                                Admin
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 8007

                                                #24
                                                Tommi4u, powinienem miec jeszcze oba stare gwinty, wiec sprobuje zrobic zdjecie mocowan i ktore pasuje, a ktore nie.
                                                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                                STOP ECO-TERRORISM!

                                                Komentarz

                                                • lukasz3112
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 3607

                                                  #25
                                                  Nie chciałem zakładać dlatego piszę tutaj.

                                                  Na lato będę zakładał nowe felgi 8,5x18" do mojej Octavii. ET30.
                                                  Obecnie mam założone amortyzatory gazowe AP (czy jakoś tak) i sprężyny -30mm.

                                                  Przód generalnie jest sztywno. Gorzej jest z tyłem bo dalej się buja.
                                                  Co najlepiej zrobić, żeby miec pewność nie obcierania błotnika o opone? Założyć gwint? Ewentualnie jaki?
                                                  Są na allegro te MTS, FK po ok 1tys zł ale nie wiem czy to dobry wybór. Proszę o pomoc w tej sprawie. Nie chciałbym wkładać bardzo dużej kasy w to. Znaleźć jakiś kompromis.
                                                  Linki mile widziane.
                                                  Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...