malowanie zacisków hamulcowych...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • miguello
    RS
    • 2008
    • 1849

    ziutsane, Myślę że czerwone, czarny czy srebrne będa pasować :wink: Ale zielonych to ja bym tam nie widział :P

    Komentarz

    • ziutsane
      RS
      • 2007
      • 2376

      Nie no moja jest bordowa wiec pomyslalem zeby czarne zrobic. Nie rzucaly by sie w oczy zbytnio :wink:
      Radio: C90r+XDP210EQ
      Kable:Opt,Skyline,50 mm
      Wzm:XES M1+FP 1.800
      Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

      Komentarz

      • Marcello01
        Rider
        • 2009
        • 491
        • Octavia I (1U2)
        • AGP 1.9 SDI 68 KM

        a co myślicie o białym kolorze ?? mam srebrną 01 kombi i nie nie wiem na jaki kolor po modzić to u siebie .
        https://www.facebook.com/tapicerekpranie

        Komentarz

        • phoneman
          RS
          • 2008
          • 3374
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          Marcello01, Czerwone tak jak w O2 RS

          .

          Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

          Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

          Komentarz

          • miguello
            RS
            • 2008
            • 1849

            Zamieszczone przez Marcello01
            a co myślicie o białym kolorze
            kolega malował teraz w e46... Wypróbował nową idee czyli uwaga.... farba do kaloryferów :lol: Odporna na temperaturę (pytanie tylko czy aż taką?), bród łatwo schodzi... ale wyjdzie w praniu :P

            Komentarz

            • kropeck
              RS
              • 2009
              • 2319
              • Octavia II (1Z3)
              • BLF 1.6 FSI 115 KM

              Witam,
              W związku z czekającą mnie wymianą kompletu hamulców ( http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=672342#672342 ), zadbam o nowy kolorek dla starych, zardzewiałych zacisków. W związku z powyższym mam pytanie, na którego odpowiedzi w tym wątku nie znalazłem. Czy po piaskowaniu trzeba dodatkowo odtłuszczać zaciski?

              Pomijając powyższe proszę mnie jeszcze wyprostować z jedną rzeczą. Ponieważ chcę wykorzystać farbę w sprayu (sreberko :-) ) to czy przed położeniem warstwy wierzchniej powinienem położyć jeszcze jakiś podkład extra, czy wystarczą po prostu dwie warstwy srebrnej powłoki? Oczywiście pomijając podkład i tak będą dwie warstwy farby.

              Jeśli podkład, to JAKI? Co do farby, to wiem, ze musi być odporna na wysokie temperatury - nie wiem ile to jest, ale na pewno w gdzieś to jeszcze znajdę :-) Farbę w sprayu chcę użyć, bo wydaje mi się, że łatwiej będzie położyć cieniutkie warstwy + ładniej i gładziej będzie to wyglądało.

              Dziękuję za podpowiedzi.
              Pozdrawiam,
              Michał

              Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

              Komentarz

              • mamaj12
                RS
                • 2009
                • 1956
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                Po piaskowaniu będziesz musiał przede wszystkim umyć elementy, a ja użyłbym do tego celu benzyny ekstrakcyjnej. Natomiast powierzchnia po piaskowaniu jest szorstka, więc chyba sama w sobie odtłuszczenia nie wymaga (ale to moje zdanie).
                obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
                wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

                Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl

                Komentarz

                • LUKI
                  RS
                  • 2005
                  • 5776

                  kropeck, jak ja malowałem w sowich furach robiłem tak, że po wyczyszczeniu zacisków, przetarłem benzyną ekstrakcyjną i następnie robiłem akcje malowanie (dwie warstwy)

                  także nie używałem podkładów, etc a efekt bdb i trwały
                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                  Komentarz

                  • maxpaynemm
                    RS
                    • 2008
                    • 1764
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    kropeck, mam małe doswiadczenie w malowaniu zacisków... niestety kazde nie zbyt dobre bo efekty mnie nigdy do końca nie zadowalały Kupowałem wiele farb w sprayu i nigdy nie udało mi sie tym dobrze pomalować zacisków. Przedewszystkim to taki zabieg wymaga unieruchomienia auta conajmniej na 2 dni. Myślę że po wypiaskowaniu nie bedziesz miał problemów ale powierzchnię i tak radzil bym odtluścić jakimś nitro (kilkakrotnie). Spraye odporne na temp. zazwyczaj bardzo ciezko sie naklada. Wystarczy malutka plamka tłuszczu i już całe malowanie bierze w łeb . Pozatym malować trzeba bardzo cienko i nalozyć kilka warst. Dodatkowo te farby schną bardzo długo. Moje schły około 48h. A jak już wyschły to były bardzo nieodporne na uszkodzenia mechaniczne. Wystarczyło lekkie pukniecie albo omskniecie sie klucza przy składaniu i od razu lipa Niewiem ale ja sprayów nie polecam.

                    Ostatnio zdecydowałem sie na zestaw do malowania zacisków firmy Foliatec (malowanie pendzelnkiem) i było o wiele lepiej. Dodam że jeśli chcesz miec dobry efekt to musisz koniecznie kupić farbę z utwardzaczem bądź zlecić malowanie z utwardzeniem piecowym. Wtedy bród z klocków nie bedzie się wdzierał w strukture farby Inaczej już po jednej zimie malowanie trzeba będzie powtórzyć

                    Powodzenia
                    Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                    Spalanie - Motostat.pl

                    Komentarz

                    • kropeck
                      RS
                      • 2009
                      • 2319
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BLF 1.6 FSI 115 KM

                      No i właśnie o takie opinie mi chodziło :-) czyli po piaskowaniu koniecznie odtłuszczanie. A to, ze trzeba bardzo cienkie warstwy zakładać tylko umacnia mnie w przekonaniu, że właśnie spray jest do tego najlepszy - szybkie pociągnięcia i pierwsza warstwa niemal niewidoczna. Potem dwie kolejne można pstrykać :-)

                      Dziękuję.
                      Pozdrawiam,
                      Michał

                      Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                      Komentarz

                      • misiek^wro
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 8321

                        To moze ja sie zrzuce do tematu.

                        Poniewaz testowalem juz wieeeeeeele sposob na sensowne polakierowanie zaciskow opisze swoje boje.

                        1) Zaczynalem na O1 - spray czerwony, czyszczenie wiertarka z druciakiem, pozniej pilniczek, benzior, spray. Efekt kupy! Odpadalo platami.

                        2) Pacjentka znow byla O1. Tym razem druciark, po druciarku papier scierny, pozniej benzyna ekstrakcyjna i SZURU buru w spirytusie.

                        Nastepnie w rekawiczkach gumowych malowalem foliateciem - efekt - znosny, ale ciagle byla struktura mlotka.

                        3) Obecna O2. Na pierwszy rzut poszedl druciak, pozniej szocztki druciane, nastepnie papier scierny i porzady zraszacz z benzyna i papierowe reczniczki. W sumie tak wyczyscilem zacisk idealnie. Kladlem nastepnie Zink Spray koloru srebrnego - i jesli ten spray bylby w innych kolorach to wlasnie z tego bym korzystal.

                        Nakladanie tego sprayu bylo GENIALNE. Przylegal super, nie odpadal itd.

                        Na niego pozniej polozylem hammerit'a po oczyszczeniu oczywiscie. Kupa na maxa. Hammerite'a niektorzy polecaja, ale na pewno nie ja, tym sie nie da dobrze pomalowac, bo ta farba splywa za mocno ( no chyba ze trzeba by bylo ja jakis utwardzaczem potraktowac.

                        4) Kladlem pozniej spraye wysokotemperaturowe - rowniez kupa i rowniez nie polecam.

                        Widzialem kiedys autko Patroxa z EcuProjektu - i imho ku malowaniu przez wprawionego lakiernika, z dala od auta unieruchomionego na 2-3 dni - do takiej metody bym sie sklanial obecnie.
                        Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                        Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                        ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                        TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                        Komentarz

                        • LUKI
                          RS
                          • 2005
                          • 5776

                          Zamieszczone przez maxpaynemm
                          zlecić malowanie z utwardzeniem piecowym
                          proszek i piec to wiadomo, że najlepsze rozwiązanie,
                          ale na pewno nie ogarniesz tego tematu w ciągu jednego dnia
                          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                          Komentarz

                          • bastek86
                            Classic
                            • 2010
                            • 25

                            Nie mam absolutnie żadnego doświadczenia w malowaniu zacisków, ale po przeczytaniu wszystkich postów na forum w tym temacie wziąłem się do roboty. U mnie wyglądało to tak:
                            Czyszczenie:
                            - szczotka druciana (złamana w połowie dla wygody korzystania w trudniej dostępnych miejscach)
                            - następnie każdy zacisk papierem ściernym o granulacji 400, 800 i 1500 (efekt - śliskie prawie jak...nowe)
                            - na koniec benzyna i odtłuszczanie

                            Malowałem Foliateciem zielonym jak MikeWRC (dzięki za inspiracje).
                            W zestawie jest spray do czyszczenia zacisków, ale raczej służy on jako utrwalenie efektu osiągniętego po czyszczeniu i jako baza pod malowanie.
                            Nie można zapomnieć o w miarę dokładanym oklejeniu tarcz i elementów ruchomych (śruby, przewody, gumowe osłonki). Lakier jest z utwardzaczem i naprawdę solidnie mógłby na te elementy podziałać.
                            Lakierowałem przy użyciu pędzelków nakładając dwie warstwy co 15 min. Po 2 h można zakładać koła, ale odjazd dopiero po 24 h. Efekt jest naprawdę zaskakująco dobry. Nie wiem jak się będą sprawdzały w eksploatacji bo dzisiaj skończyłem malowanie... :P
                            Ważna uwaga to, nie dotykać pędzli (np. biorąc je do umycia). Pół godziny szorowałem ręce mydłem, szczotką, rozpuszczalnikiem...a i tak palce są zielone. Poza tym prawię mi się skleiły :twisted:

                            Przepraszam za jakość zdjęć - komórka w garażu nie dała rady, dlatego też kolory się nie zgadzają. Bliżej prawdziwego koloru są zdjęcia 1 i 3.
                            Załączone pliki
                            Był: Opel Signum 2.2 DTI
                            Jest: Skoda Octavia 2 2.0 TDI Edition 100

                            Komentarz

                            • MikeWRC
                              Elegance
                              • 2009
                              • 995

                              Zamieszczone przez bastek86
                              Malowałem Foliateciem zielonym jak MikeWRC (dzięki za inspiracje).
                              Wyszło rewelacyjnie bastek86. Gratulacje! Jak dla mnie to najlepszy kolor dla Skody ! Zrób i wrzuć jeszcze zdjęcia w świetle dziennym z felgami .

                              U mnie po 1,5 roku użytkowania zaciski wyglądają nadal prawie jak nowe. Może mam z 2 malutkie odpryski. Jak się regularnie przy myciu felg używa szczoteczki do zębów do czyszczenia zacisków, efekt nadal jest powalający. .

                              P.S. Niedługo znów będę malował zaciski, tym razem od RSa po swapie, więc też się pochwalę. :diabelski_usmiech

                              Moja Octavia:
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=mikewrc

                              Było: 116,3KM / 279,5Nm
                              Jest: 143KM / 325,9NM

                              Komentarz

                              • Skfarek
                                RS
                                • 2010
                                • 4795
                                • Octavia I (1U2)
                                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                bastek86, dobrze wyszło, daj jeszcze foteksy z kołami, a na przyszłość to rękawiczki lateksowe (do nabycia w każdej aptece) polecam :wink:
                                Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                                6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                                Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                                Komentarz

                                • bastek86
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 25

                                  No dzięki. Skfarek, malowałem w rękawiczkach, ale w domu do mycia pędzli je zdjąłem. Zdjęcia na kołach będą dopiero za dwa tygodnie, bo teraz do wymiany będzie na stalówkach i nie ma co pokazywać.
                                  Był: Opel Signum 2.2 DTI
                                  Jest: Skoda Octavia 2 2.0 TDI Edition 100

                                  Komentarz

                                  • leff
                                    Elegance
                                    • 2004
                                    • 862

                                    ciekawe czy ktoras z firm zajmujacych sie lakierowaniem proszkowy nie podejmie sie wymontowania, polakierowania i zamontowania zaciskow ... a gdyby tak w 1 dzien ...

                                    czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                                    Komentarz

                                    • kowal 2002
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 5161

                                      leff, to tylko kwestia ile byś był w stanie za to zapłacić...
                                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                      Komentarz

                                      • leff
                                        Elegance
                                        • 2004
                                        • 862

                                        podaj firme a poznamy cene :diabelski_usmiech

                                        pewnie tyle ile za kola, kole 350 PLN bym zaplacil

                                        czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                                        Komentarz

                                        • kowal 2002
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 5161

                                          leff, chodziło mi o to, że pewnie lakiernia proszkowa zacisków Ci nie zdemontuje ( w każdym razie ja bym chyba im nie pozwolił tego zrobić, no chyba, ze pokazywałbym palcem co i gdzie ), ale na pewno w pobliżu lakierni ( która zazwyczaj robi też piaskowanie na miejscu ) znajdzie się jakiś warsztat, który mógłby za rozsądne pieniądze zdjąć co trzeba, zawieść do lakierni potem odebrać i złożyć. Kwestia odpowiedniego dogrania terminów warsztat+lakiernia i odpowiedniego ich zmotywowania $$$ ( ja za samo piaskowanie zacisków i jarzm zapłaciłem w Ożarowie Maz. coś koło 70 pln ). Dlatego pytałem ile byś za to dał. Za symboliczne 500 pln za zacisk mogę Ci to osobiście zorganizować :diabelski_usmiech

                                          BTW.
                                          Do piaskowania i lakierowania proszkowego trzeba zaciski rozebrać do zera, więc do kosztów wypadało by jeszcze doliczyć kpl. uszczelek ( ori części to ok. 200 pln ).
                                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                          Komentarz

                                          • bastek86
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 25

                                            kowal 2002, 70 zł za wszystkie zaciski? To nie tak dużo. Ja nad tym parę godzin siedziałem żeby wyszło jak sobie wymyśliłem. Ale rozumiem, że po zdjęciu zacisków trzeba też odpowietrzyć cały układ? Czyli koszty to piaskowanie, malowanie, demontaż i montaż zacisków, odpowietrzenie układu, nowe uszczelki... Sporo tego.
                                            Mój zestaw: Foliatec 112 zł, pędzle 3 zł, papier ścierny 9 zł, plus kilka godzin spędzonych w zimnym garażu pod blokiem. Ale efekt i satysfakcja gwarantowane.
                                            Był: Opel Signum 2.2 DTI
                                            Jest: Skoda Octavia 2 2.0 TDI Edition 100

                                            Komentarz

                                            • leff
                                              Elegance
                                              • 2004
                                              • 862

                                              eee to ja chyba pozostane przy foliatecu albo hammericie

                                              czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                                              Komentarz

                                              • kowal 2002
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 5161

                                                bastek86, piaskowałem tylko przód ( zaciski + jarzma ).

                                                leff, dlatego ja też zrobiłem na srebrno Hammeritem za kilkanaście zeta...
                                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                Komentarz

                                                • leff
                                                  Elegance
                                                  • 2004
                                                  • 862

                                                  zolty juz czeka w piwnicy, bede musial kobylki pozyczyc i jade z tym koksem jak sie ociepli :szeroki_usmiech

                                                  czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                                                  Komentarz

                                                  • ali7
                                                    Ambiente
                                                    • 2008
                                                    • 179

                                                    Słów kilka w kwestii malowania zacisków farbą proszkową:

                                                    Efekt po malowaniu jest zadowalający praktycznie dla każdego, ale...

                                                    - koszty przygotowania przed malowaniem są dość znaczne (piaskowanie, odtłuszczanie i fosforanowanie, wymiana wszystkich gumowych elementów, robocizna)
                                                    Ponieważ temperatura wygrzewania farby proszkowej waha się pomiędzy 160-200 stopni w czasie 10-20 min (w zaleznosci od producenta farby), to nie ma mowy o pozostawieniu w elemencie metalowym tworzywa lub gumy. Element musi być czysty, ponieważ to, czego nie doczyścimy wypłynie w 200 stopniach na wierzch.
                                                    - farba proszkowa polimeryzuje w podanych wyzej temperaturach, natomiast jeszcze wyzsze temperatury moga spowodowac przebarwienia oraz pęknięcia farby proszkowej.
                                                    Pół zartem pol serio to na zaciski najlepiej polozyć emalie (mielone szkło). Procedura podobna do malowania proszkowego, tylko emalia wygrzewa sie w ok. 800 stopniach
                                                    @200KM

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...