Słów kilka o: separator odmy - oil catch tank

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Samiec
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 4287
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    Zamieszczone przez haragon
    By nie rzucać słów na wiatr postaram się zrobić jakąś foto relację. Za ~ 4tys mam wymianę oleju to przy okazji porobię parę zdjęć i opiszę jak to jest zrobione u mnie.
    Jak tam kiedy przeglad?

    Separator z lublina juz zakupiony.
    Teraz poszukuje wezy.
    Zastanawiam sie nad silikonowymi, ma ktos namiar na tanie silikony? Moga byc nie markowe i nawet czarne :wink:

    [ Dodano: Sob 02 Kwi, 11 00:49 ]
    Separator mam i ja






    Do dokupienia 2 obejmy, bo zbraklo. I wymiana bialych opasek na czarne.
    Podpiecie jakies malej buteleczki na sciekajacy olej.
    Cena 49zl separator z przesylka, 29zl 2x obejma i waz hydrauliczny do 10bar olejo odporny 1,5m poszla polowa.

    [ Dodano: Nie 03 Kwi, 11 00:48 ]
    Dzisiaj dokupione 2x obejmy, dolozona mala buteleczka na splywajacy olej. Wymienine opaski na czarne i dodatkowo miedzy rure dolotu, a gume wlozona blaszka, aby sie po przetarciu gumy rura nie przecierala.



    Przy okazji dzisiejszej modernizacji spradzilem czy cos juz sie separuje. Po przejechaniu jakis 130km w rurce niebylo nawet kropli oleju :roll:
    Mam nadzieje ze to ustrojstwo bedzie dzialac.

    [ Dodano: Sro 13 Kwi, 11 00:26 ]
    Tak testuje ten separator i po 300km praktycznie nic sie nie zebralo. Dopiero ostatnio pojawilo sie wreszcie cos :P ze 2m w buteleczce, ogolnie nie za duzo.

    Druga sprawa po zamontowaniu separatora pojawil mi sie lag :roll: Jest dosc odczuwalny.
    W weekend chyba zrobie powrot do serii i bedzie test. Jak lag zniknie to zostaje seria. I poprostu czestszy but aby sie kierowniczki ruszaly.
    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

    Komentarz

    • sontario
      Rider
      • 2007
      • 260
      • Octavia II (1Z3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      Dziwne by było, żeby przyczyną tego laga był separator. U mnie wręcz przeciwnie - nawet odczuwam poprawę. Zanim gorące opary z silnika trafią z powrotem do dolotu - zdążą się przecież zawsze nieco ochłodzić w separatorze, powodując tym samym większą masę zasysanego powietrza do turbiny. Ja szukałbym gdzieś indziej przyczyny.
      OII Elegance 2.0 TDI

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        Samiec, nie powinno być laga po wsadzeniu seperatora :shock: generalnie nie powinno być czuć żadnej róznicy w jezdzie
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • krzg
          Drive
          • 2009
          • 80

          Mam pytanie, czy załozenie OCT w silniku benzynowym 1.6 ma sens? Wkurza mnie pływanie obrotów spowodowane zanieczyszczoną przepustnicą.

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            Zamieszczone przez krzg
            Mam pytanie, czy załozenie OCT w silniku benzynowym 1.6 ma sens? Wkurza mnie pływanie obrotów spowodowane zanieczyszczoną przepustnicą.
            odma wchodzi przed przepustnicą? Jeżeli nie to nic to nie da :wink:
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • rss
              L&K
              • 2009
              • 1098

              Zamieszczone przez krzg
              Mam pytanie, czy załozenie OCT w silniku benzynowym 1.6 ma sens? Wkurza mnie pływanie obrotów spowodowane zanieczyszczoną przepustnicą.
              oczywiscie ze ma.
              kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
              _________________________________________
              Do sprzedania:
              komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
              zaciski do hamulcow 280mm.

              Komentarz

              • gregorianin
                Ambiente
                • 2008
                • 215
                • Octavia II (1Z3)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                Wszyscy którzy zakładają te separatory i im podobne gadżety lepiej niech sobie systematycznie dbają o ich czytość i drożność. Ostatnio u mnie na hamowni wystrzeliło turbo podczas pomiaru a to z powodu zatkanego odpowietrzenia skrzyni korbowej dzięki wynalazku "renomowanej" firmy.
                www.DURASOFT.pl

                -Hamownia podwoziowa
                -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                -Diagnostyka
                -Filtry FAP/DPF

                Komentarz

                • lukas_jg
                  Rider
                  • 2012
                  • 600
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  gregorianin, w sensie to co zakrzepło uderzyło w łopatki turbiny ? Bo innego wyjścia coś nie widzę...
                  Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                  Komentarz

                  • michal_natalia
                    Classic
                    • 2012
                    • 9

                    moim zdaniem nie ma sensu się bawić w separatory tylko zwykły układ otwarty, kawałek węża i wio z nim pod silnik niech sobie tam coś kopci komu to szkodzi? tak mam zrobione w ciężarówce nigdy nic nie zamarzało.
                    Kiedyś tłumaczył mi to pewien mechanik-inżynier, pasjonat, że te wszystkie odmy do doloty, zawory egr i innej maści recylkulatory spalin szkodzą silnikowi

                    Komentarz

                    • piramida
                      RS
                      • 2009
                      • 12222
                      • Superb III (3V3)

                      Zamieszczone przez michal_natalia
                      moim zdaniem nie ma sensu się bawić w separatory tylko zwykły układ otwarty, kawałek węża i wio z nim pod silnik niech sobie tam coś kopci komu to szkodzi? tak mam zrobione w ciężarówce nigdy nic nie zamarzało.
                      Kiedyś tłumaczył mi to pewien mechanik-inżynier, pasjonat, że te wszystkie odmy do doloty, zawory egr i innej maści recylkulatory spalin szkodzą silnikowi
                      jest ryzyko że na końcu węża powstanie korek lodowy i będziesz w dupie :szeroki_usmiech
                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                      Komentarz

                      • michal_natalia
                        Classic
                        • 2012
                        • 9

                        oczywiście że tak, dlatego w ciężarówce mam to zrobione tak żeby było cały czas koło wydechu, w osobówce zrobię chyba tak samo, za silnikiem, nad albo lepiej pod turbiną żeby nie przepaliło i niech sobie tam kapie i smrodzi

                        Komentarz

                        • cysterniarz
                          RS
                          • 2008
                          • 1887
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          Zamieszczone przez michal_natalia
                          niech sobie tam kapie i smrodzi
                          gratuluję dojrzałości :roll:

                          Komentarz

                          • michal_natalia
                            Classic
                            • 2012
                            • 9

                            co dojrzałość ma z tym wspólnego i tak finalnie wyjdzie to przez wydech nie ma siły :P

                            Komentarz

                            • lukas_jg
                              Rider
                              • 2012
                              • 600
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              Separator zamontowany. Zobaczymy za 2-3 tygodnie co tam słychać
                              Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                              Komentarz

                              • piramida
                                RS
                                • 2009
                                • 12222
                                • Superb III (3V3)

                                Zamieszczone przez lukas_jg
                                Separator zamontowany. Zobaczymy za 2-3 tygodnie co tam słychać
                                gdzie foty? :wink:
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz

                                • lukas_jg
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 600
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  piramida, wstyd mi - pokażę jak te węże jakoś lepiej poukładam pod maską ;-)

                                  [ Dodano: Nie 11 Lis, 12 21:00 ]
                                  Mały update z pytaniem.

                                  Czy to możliwe, że przy założeniu tego OCT zaczęło się pocić (olejem) miejsce na złączeniu EGR z kolektorem ssącym?
                                  Przejechane mam ~300km dzisiaj i olej dopiero zaczyna się pojawiać w rurce idącej od OCT by Lublin ;-)

                                  [ Dodano: Pią 28 Gru, 12 14:26 ]
                                  Przejechane 1000km: OCT zbiera sporą ilość wody wymieszanej z olejem. Brak skutków ubocznych

                                  [ Dodano: Sro 23 Sty, 13 08:51 ]
                                  Każdego kto ma zainstalowany OCT proszę aby go sprawdzili, ponieważ u mnie np. zbiera się duża ilość wody wymieszanej z olejem w czasie mrozów. Szkoda by było aby Skoda się popsuła przez przez zatkany OCT lub zassanie z niego tego syfu co się zbierał.
                                  Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                  Komentarz

                                  • zsolpyw
                                    Elegance
                                    • 2012
                                    • 897

                                    Zamierzam tez wywalic smerdliwą odme tam gdzie jej miejsce. Czyli w srodowisko zuczków, chrabąszczyków i innych jelonków :lol:

                                    Widzielem na foto filterek wkrecony bezposrednio pod korek oleju. Czy sprawdzi sie takie proste rozwiazanie, czy trzeba koniecznie separator robic ?

                                    [ Dodano: Sob 13 Lip, 13 20:41 ]
                                    zalozylem Filter. Simota 25mm

                                    Wyglada fajnie, nie wiem jak sie sprawuje w praktyce - auto na razie uziemione po kolizji.
                                    Podczas pracy silnika dmucha, czuc benzyne. Do kabiny nie powinno sie dostawac bo jest uszczelka podszybia oraz powietrze kieruje sie ku dolowi silnika przeciez.
                                    Załączone pliki
                                    Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                    Jeżdżę w blasku
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                    Komentarz

                                    • stanislawww
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 1

                                      Wizualnie super. PAsuje pod kolor

                                      Komentarz

                                      • sontario
                                        Rider
                                        • 2007
                                        • 260
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                        lukas_jg, jak ci się sprawuje OCT? Nic nie zamarzło zimą? Latem wiem, że jest super. Ale mi zimą zamarzło i o mało nie wywaliło uszczelki pokrywy zaworów albo czegoś gorszego. Ja usunąłem ten wynalazek na stałe! Nie będę więcej poprawiał fabryki. Poczytaj o moich przykrych doświadczeniach z OCT tutaj:

                                        OII Elegance 2.0 TDI

                                        Komentarz

                                        • zsolpyw
                                          Elegance
                                          • 2012
                                          • 897

                                          fileterek zdje egzamin. ilosc maseuka wyraznie spadla, nic nie cieknie, nic nie plami
                                          Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                          Jeżdżę w blasku
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                          Komentarz

                                          • Looq
                                            Classic
                                            • 2013
                                            • 11

                                            Prześledziłem cały wątek i zajrzałem pod korek - masełko. Przymierzałem się też do czyszczenia samej odmy i zamontowania z powrotem tej samej.
                                            Szukając tematu trafiłem na artykuł z cyklu "Sam naprawiam" do silników VW 1.3, 1.4, 1.6. I jedna rzecz jest pewna VW wymyślił separator i zastanówcie się czy nie da się tego zaadoptować dla potrzeb innych aut z grupy VAG.
                                            link

                                            Komentarz

                                            • fooojciech
                                              Ambiente
                                              • 2013
                                              • 124

                                              Czy na lato sprawdzi się taki separator w 1.9 bxe? oczywiście czytając poprzednie wątki ,wnioskuję że na zimę lepiej wrócić do fabrycznego setupu ,ale jak się ma to latem? chyba nie ma żadnych przeciwwskazań?

                                              Komentarz

                                              • lukas_jg
                                                Rider
                                                • 2012
                                                • 600
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                Ja u siebie odłączyłem separator. Działał bardzo dobrze, separował dużo wody. Niestety podczas tych mrozów, bałem się, żeby ten cały syf mi nie zamarzł. Jak znajdę inne rozwiązanie poprowadzenia przewodów i zastosowania jakiegoś zbiorniczka na wodę to go podłączę ponownie.

                                                Mam taki pomysł na podłączenie tego wszystkiego:

                                                Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                                Komentarz

                                                • norbi1
                                                  Classic
                                                  • 2014
                                                  • 14

                                                  No i co idea padła?

                                                  A może coś takiego zamontować?
                                                  5.7l

                                                  Komentarz

                                                  • duzers
                                                    Classic
                                                    • 2013
                                                    • 15

                                                    a gdyby temat zamarzania OCT rozwiązać naklejając na filtr mate do ogrzewania lusterek zewnętrznych do kupienia na znanym portalu za mniej niż 10zł np: tutaj Dodatkowo filtr zawinąć np w izolację jaką stosuje się na rurkach od klimatyzacji. Oczywiście zasilanie tej maty tylko po stacyjce przez dodatkowy przekaźnik i można jeszcze dołożyć włącznik zima/lato aby nie dawać grzania właśnie latem? temp takiej maty po nagrzaniu to około 60 stopni. Do tego znany wszystkim filtr od lublina i heja
                                                    ALH automat CHIP by Tune-up 130KM 268Nm

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...