SuchyX, oki, tak tylko sobie gdybam, bo ryzyko uszkodzenia silnika duże, gdyby coś tam jednak nie zadziałało. Mimo wszystko muszę zobaczyć jak to się zachowa po włożeniu do zamrażarki. Test wykonam na samej wodzie w temp -25 stopni, czyli warunkach ekstremalnie niekorzystnych. Jeśli filtr przetrwa i będzie dalej puszczał powietrze to tym bardziej sprawdzi się zimą w samochodzie.
Słów kilka o: separator odmy - oil catch tank
Zwiń
X
-
sontario, domyślam się że narobiłby się szkód ale bez przesady za duża średnica węża jest aby coś takiego miało miejsce już nie wspominając o tym żeby olej samochodowy zamarzł.
Zdjęcie zapożyczone z sąsiedniego forum.
Więc nawet jak na dnie olej przymarznie w co szczerze wątpię to filtr tego nie przepuści i nie dojdzie do zablokowania układu.Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sontarioJeśli nylon nasączony mieszanką oleju i skroplonej pary wodnej w bardzo niskich temperaturach zamarznie, to co wtedy?
W wężach nic nie powinno przymarzać, są grubościenne i odporne na b.wysokie temp, zatem ich przenikalność termiczna jest znikoma.
Komentarz
-
-
cysterniarz, masz rację i dlatego uważam że gdyby nie ten filtr to nie wymusiłoby właściwego obiegu powietrza bo filtr nylonowy na górze i na dole ma uszczelkę więc na lewo powietrze niema gdzie się przedostać. Więc jak ciepło nie zaszkodziło temu patentowi to i mróz też nie powinien. Dla pewności w zimie będę częściej zaglądał pod maskę i sprawdzał co i jak tam sytuacja wygląda :szeroki_usmiech.
Powiem wam jedno szanowni koledzy montować śmiało bo naprawdę warto koszt ok 140zł ale dolot czysty i mniejsze walnięcie z rury podczas odpalania po dłuższym postoju bo olej się nie dostaje do spalania :diabelski_usmiech
sontario, moja obudowa od filtra jest 7" (calowa) ja gdzieś przez przypadek jak chodziłem i szukałem wkładu nylonowego to widziałem 5"Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SuchyXsontario, moja obudowa od filtra jest 7" (calowa) ja gdzieś przez przypadek jak chodziłem i szukałem wkładu nylonowego to widziałem 5"
Zamieszczone przez SuchyXPowiem wam jedno szanowni koledzy montować śmiało bo naprawdę warto
Komentarz
-
-
cysterniarz, pochodź po firmach nawodnieniowych i tam gdzie sanitaria są Tych wkładów i obudów od groma jest. U mnie wiocha 56tyś ludności a firm z ponad 10 albo i więcej obudów do wyboru do koloru gorzej z wkładami :evil:Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cb-BodekCzy zastanawialiście sie nad adaptacją, bądź pełnym wykorzystaniem któregoś z dostępnych tam produktów?
Zamieszczone przez rssw takim razie moze to byc kawalek rury z nierdzewki z drobnymi nacieciami lub malymi otworkami
Komentarz
-
-
cb-Bodek, temat klasycznych Catch Oil Tanków masz opisany nawet w tym poście, zaraz na początku. Są poruszone wątpliwości zastosowania ich i stąd zaczęliśmy omawiać zastosowanie własnych patentów opartych o zamontowanie obudowy od filtra wody i nylonowych wkładów do lepszego odseparowania oleju z oparów.OII Elegance 2.0 TDI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sontarionylonowych wkładów do lepszego odseparowania oleju z oparów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cysterniarzZamieszczone przez sontarionylonowych wkładów do lepszego odseparowania oleju z oparów
po co? zatkasz tym badziewiem odpowietrzenie i szkod tylko narobisz...
wloz do srodka druciak i bedziesz mial najlepszy oil catch can na rynku:
zawartosc takiej puszki ma spowodowac skroplenie sie oparow oleju. najlepszym to tego jest "urzadzenie" ktorego zdjecie masz wyzej.
pozdr
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MrSpikepo co? zatkasz tym badziewiem odpowietrzenie i szkod tylko narobisz...
wloz do srodka druciak i bedziesz mial najlepszy oil catch can na rynku:OII Elegance 2.0 TDI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SuchyXcysterniarz, patrzyłeś w Castoramie?? Jak nie mają to zapytaj się czy mogą Ci taki sprowadzić.
Zamieszczone przez MrSpikewloz do srodka druciak i bedziesz mial najlepszy oil catch can na rynkuZamieszczone przez sontarioW sumie nie głupie... Druciaka umyjesz w ciepłej wodzie z płynem, olej z puszki wylejesz, zakładasz z powrotem i jak nowe bez dodatkowych kosztów
Komentarz
-
-
Przeczytałem cały topik- muszę przyznać, że temat mi sie spodobał.
Dorzucę coś od siebie- własne przemyślenia na ten temat.
1. jeżeli uważasz, że zimą mogło by dojść do zamarznięcia przewodu odmy (blok filtr) naciągnij na gumowy przewód otulinę do rur C.O. (to taka polimerowa pianka- grubościenna rurka jakby z gąbki stosuje się ją na rury centralnego ogrzewania w formie izolatora, aby odizolować ją od pozostałej części otoczenia by nie było strat cieplnych). Rurka z odmy wtedy na bank nie zamarznie, poza tym elastyczna guma nie ma możliwości utworzenia z oparów oleju szczelnego czopu!!!!
2. Separator montujemy moim zdaniem nie nisko, ale wysoko w najcieplejszym miejscu. Dlaczego??? Im wyżej tym prawdopodobieństwo wyplucia oleju do separatora jest mniejsze. Jeżeli wyciągniecie przewód z odmy włożony do obudowy filtra i naciągniecie na niego balonik częściowo wypełniony powietrzem to wiecie co się stanie??? Na wolnych obrotach silnika balonik będzie się wpełniał w nieznacznym stopniu powietrzem (oparami) i zmiejszał swoją obiętość tak na zmianę (większy- mniejszy). Cykl ten jest spowodowany przesuwaniem się tłoków w cylindrach przy szczelnie zamkniętej komorze od spodu. Wniosek jest jeden. Odma potrzebuje mieć możliwość rozprężenia gazów i może ono nastąpić w komorze dekompresyjnej częściowo zamkniętej lub otwartej. Czyli przewód z prezentowanego filtra nie musi być podłączany pod podciśnienie do komory filtra powietrza - bo tam jest ssanie (zaciąganie oparów z odmy) tylko wyprowadzenie do środowiska atmoswerycznego. Otwór domy znajdujący się pod obudową filtra powietrza zaślepiamy, a przewód wylotowy z filtra założonego oddzielnie na odmie wypuszczamy do atmosfery .
Jeżeli filtr będzie zamontowany na odpowiedniej wysokości nie powinno dochodzić do wydostawania się skroplin olejowych na zewnątrz. Zamontowanie filtra turz za blokiem cylindrycznym z torzywa (woda w stalowej butelce zamarznie szybiej w zimie niź w pecie) gwarantować będzie niezamarzanie jego w czasie mroźnych zim i szybkie nagrzanie temperaturą z bloku.
3. Rurki oczywiście tylko gumowe i tylko o dużej średnicy. Myślę, że filtr nylonowy będzie równie dobry duża powierzchnia filtracyjna gwarantuje przepływ gazu tam i spowrotem z minimalnymi oporami na nawilżenie go oparami oleju spowoduje swoisty filtr ewentualnych zanieczyszczeń (na podobnej zasadzie działają olejowe filtry powietrza KNS) :-)
To tyle z moich spostrzeżeń.
W braży grzewczo sanitarnej "siedziałem" 14 lat jeżeli będziecie mieli problemy ze znalezieniem odpowiednich oburów filtra odmy dajcie znać to coś zaproponuję. Podam namiary (nazwa, producent, cena). Na rynku są mniejsze obudowy od tych proponowanych wyżej - gdzieś o połowę krótsze, które równie dobrze pełniły by swoją funkcję, a wielkością tak nie straszyły"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cysterniarzZamieszczone przez rssw takim razie moze to byc kawalek rury z nierdzewki z drobnymi nacieciami lub malymi otworkami
na tch zdjeciach ktore sa tu wrzucone widac ze wlot jest blizej scianki a wylot centrycznie.
jesli juz otworki mialy by byc wywiercone to po jednej stronie rurki - tej PRZECIWNEJ do wlotu.
jesli juz przerobka poszlaby w strone druciaka, to sugerowalbym bardziej 'druciak' z tworzywa sztucznego (widzialem cos takiego).
obawiam sie ze stalowe (mosiezne - sa wogole takie) moga pekac zmeczeniowo na male kawalki. a czegos takiego lepiej zeby silnik nie zassal 8)
PS. cb-bodek - mam wrazenie ze dzis kolo 15 poznalem Cie po felgach na rondzie w Chotomowie. chyba jechales w strone Jabonny :diabelski_usmiechkazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
Komentarz