[O1] Wymiana ECU 1.8T AUM na AUQ 150bhp-->180bhp

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sev
    L&K
    • 2007
    • 1295

    #26
    No rzeźba. Niestety. Wczoraj wgrałem sobie zmodyfikowany, tym razem pełny wsad na wzór tego z RSa, odpalił, jeździ, może dzisiaj zrobię logi vag-comem bo przez ELM327 na BT i OBD Scope jakoś nie chce mi się wierzyć do końca w to co pokazuje.

    Różnic na razie po mieście znaczących nie zauważyłem między starym na 177KM (seryjne mapy zapłonu miałem) na nowym, pełnym modem.

    Polecam zainwestować w drugi ECU zapasowy, najlepiej bez immo i na nim eksperymentować ze wsadami. Jak się coś wykrzaczy z ECU to podpinamy z powrotem nasz oryginalny i spokojnie jedziemy dalej

    Mając pojęcie co się robi, można za około 350-400zł w sumie (galletto, drugi ECU, plugin sum kontrolnych do tunerpro) nie ruszając zegarów, immo itd bawić się własnoręcznie w tuning swojego AUMa
    6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
    Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

    Komentarz

    • ccLot
      Rider
      • 2009
      • 334

      #27
      Zamieszczone przez Sev
      Różnic na razie po mieście znaczących nie zauważyłem między starym na 177KM (seryjne mapy zapłonu miałem) na nowym, pełnym modem.
      czyli miałeś wgraną "dziewiczą" mapę z rs i było 177 km?
      Teraz wgrałeś zmodyfikowaną mapę rsa?
      Co zmieniłeś?
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

      Komentarz

      • Sev
        L&K
        • 2007
        • 1295

        #28
        Miałem przygotowany przez znajomego wsad tylko na niektórych mapach z RSa, nie zgłębiałem się dokładnie które były a które nie ale na 100% zapłon był nie ruszony, był ori z AUM.

        Swój RSowy zrobiłem kopiując wszystkie mapy które się różniły w AUQ do AUM, mniej więcej na zasadzie ctrl+c, ctrl+v

        Modyfikacje to teraz się zaczną, czeka na razie w kolejce odblokowana możliwość hamowania lewą nogą i wycięta druga lambda :P potem zacznie się zabawa z podkręcaniem, na razie zgłębiam temat co gdzie, w jakim zakresie itd. Ale bez szaleństw, bezpiecznie.
        6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
        Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

        Komentarz

        • jacog
          Rider
          • 2008
          • 420
          • Felicia I (6U1)

          #29
          Zamieszczone przez ccLot
          Ja też muszę potwierdzić, że nie udała się adaptacja ecu z auq z zegarami z aum.
          Każdy musi się o tym przekonać osobiście: ty, ja i Sev - wszyscy testowaliśmy ten sam egzemplarz ECU

          Zamieszczone przez ccLot
          Teraz tak sobie myślę, że wrzucenie wsadu od zegarów z auq do zegarów z aum i dopiero adaptacja ecu-zegary mogła by się udać.
          Tylko trzeba by kogoś kto by mógł wyciągnąć wsad eepromu z zegarów od rs.
          Wsad wyciaga sie VagTacho. Czy zegary od RS nie są wyskalowane do 260km/h przypadkiem?

          Komentarz

          • ccLot
            Rider
            • 2009
            • 334

            #30
            [/quote]
            Wsad wyciaga sie VagTacho. Czy zegary od RS nie są wyskalowane do 260km/h przypadkiem?[/quote]

            wyciągnięcie wsadu to oczywiscie nie problem, jak się ma dawcę.
            wyskalowanie prędkościomierza też nie problem bo wiadomo, które komórki odpowiadają za predkość i mozna przeskalować.
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

            Komentarz

            • marcinlomza83
              Drive
              • 2009
              • 94

              #31
              zegary od RS są wyskalowane do 270km/h

              Komentarz

              • Sev
                L&K
                • 2007
                • 1295

                #32
                Uwaga, przy wgrywaniu do ecu wsadu ze źle policzonymi sumami kontrolnymi na 90% nie odpalimy samochodu i wyskoczy błąd 16985 - P0601 "Internal Control Module Memory Checksum Error".

                Normalnie kisiel w gaciach, ecu do śmieci, ratunek u tunera, kilka stówek mniej... wcale nie

                Nie ma się co bać, jest na to rozwiązanie. Jeżeli z ECU możemy się normalnie połączyć vagiem to wystarczy wykonać ponowne flashowanie ale poprawnym wsadem (najlepiej oryginalnym) przy użyciu kabla VCDS (na chipie FTDI232) w trybie dumb mode przy użyciu darmowego oprogramowania NefMoto ME7 ECU Flashing Software - Version 1.8.0.0 (obecna wersja)


                Dumb mode włącza się uruchamiając VCDS'a i w opcjach wyłączamy "boot in intelligent mode" (bez ptaszka). Test, save i do boju.

                Teraz uwaga, po flashowaniu trzeba zostawić włączony zapłon przez około 30 minut (różnie podają, ja zostawiłem na ok. 50 ) po tym czasie błąd powinien samoczynnie zniknąć i silnik da się znowu uruchomić.

                Jeżeli z ECU nie da się nawiązać komunikacji to trzeba na początek użyć galleto w boot mode.


                Boot mode można zrobić też w aucie ale i tak trzeba otworzyć ECU.

                Potem standardowe flashowanie nefmoto jak na początku.

                I żelazna zasada: dobre, stałe zasilanie. Tak by te 12-13V było stałe przez cały czas flashowania. Najlepiej albo dobry aku w aucie albo zewnętrzne zasilanie (prostownik itp).
                6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                Komentarz

                • adamadam
                  Drive
                  • 2008
                  • 45

                  #33
                  AUQ

                  mam pytanie zwiazane z tematem ... ( po swapie z 1,6 na 1,8T AUQ z Seata wszystko mechanicznie gra - przekładka dotyczyła całego silnika z osprzetem, komputerem, licznikiem wiązka silnika--- szkodnik na chodzie ) czy mozna przerzucic wsad licznika z 1,8T do licznika 1,6 czy potrzeba jakis dodatkowych adaptacji

                  w tej chwili po zmianie najbardziej uciązliwy jest brak szyb i lusterek elektrycznych -- nie widać modułu komfortu ( na liczniku z seata, ale jak włoże poprzedni szyby i lusterka smigaja )

                  czy ktos sie ma jakies rady

                  z gory dziekuje
                  adamadam

                  Komentarz

                  • ccLot
                    Rider
                    • 2009
                    • 334

                    #34
                    Re: AUQ

                    Zamieszczone przez adamadam

                    w tej chwili po zmianie najbardziej uciązliwy jest brak szyb i lusterek elektrycznych -- nie widać modułu komfortu ( na liczniku z seata, ale jak włoże poprzedni szyby i lusterka smigaja )

                    czy ktos sie ma jakies rady

                    z gory dziekuje
                    Jak to?
                    na liczniku ze skody nie chodzą szyby i lusterka?
                    na liczniku z seata chodzą?
                    To raczej coś z modułem komfortu. Sądzę, że odpowiednie kodowanie powinno załatwić sprawę lub wymiana modułu komfortu.

                    Pozdrawiam

                    ps przeszczep się udał :szeroki_usmiech
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                    Komentarz

                    • adamadam
                      Drive
                      • 2008
                      • 45

                      #35
                      przeszczep sie udał

                      na liczniku skody dziłają , na seacie jest problem.

                      kluczykiem w prawo do oporu i sie zamykaja ale z klawiszy nie chodzą
                      adamadam

                      Komentarz

                      • ccLot
                        Rider
                        • 2009
                        • 334

                        #36
                        Zamieszczone przez adamadam
                        przeszczep sie udał

                        na liczniku skody dziłają , na seacie jest problem.

                        kluczykiem w prawo do oporu i sie zamykaja ale z klawiszy nie chodzą
                        Jeśli oba liczniki są VDO to można spróbować przerzucić wsady między licznikami.
                        Zrobić kopie zapasowe wsadów oryginalnych jak by co.
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                        Komentarz

                        • Batmann
                          Drive
                          • 2013
                          • 40
                          • Superb II combi (3T5)

                          #37
                          Witam. Orientuje się ktoś jak zarejestrować się na forum NefMoto?
                          Co należy odpowiedzieć na dwa debilne pytania?
                          What is the two letter acronym for Volkswagen:
                          How many liters is a 1.8T engine:

                          Komentarz

                          • Tony065
                            RS
                            • 2009
                            • 2497
                            • Octavia I (1U2)
                            • ARX 1.8 20VT 150 KM

                            #38
                            Batmann, 1 :arrow: VW, 2 :arrow: 1.8l
                            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                            @ by Tune-up Gdańsk
                            TDI VP++ i jeszcze rośnie
                            Antek

                            Komentarz

                            • Batmann
                              Drive
                              • 2013
                              • 40
                              • Superb II combi (3T5)

                              #39
                              No właśnie jak wpisuje to co podałeś to pojawia się komunikat:
                              An Error Has Occurred!
                              You did not answer the verification questions correctly.
                              Że wystąpił błąd i nie odpowiedziałem na pytanie weryfikacyjne w pełnym zakresie.
                              O co im kaman?

                              Komentarz

                              • georgg
                                RS
                                • 2013
                                • 17153
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #40
                                Batmann, Na pierwsze jak pisze Tony065, VW, na drugie (ile litrów) może wystarczy wpisać 1.8 bez literki "l"
                                SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
                                ​​​
                                Grzegorz

                                Moja Ambitna Czarnula

                                Komentarz

                                • Batmann
                                  Drive
                                  • 2013
                                  • 40
                                  • Superb II combi (3T5)

                                  #41
                                  Próbowałem już na różne sposoby. Kumpel mi mówił, że mają coś tam pochrzanione i dlatego jest problem z rejestracją.

                                  Komentarz

                                  • Tony065
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2497
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                    #42
                                    Batmann, a cóż takiego cudownego jest na tamtym forum :?:
                                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                    @ by Tune-up Gdańsk
                                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                    Antek

                                    Komentarz

                                    • Batmann
                                      Drive
                                      • 2013
                                      • 40
                                      • Superb II combi (3T5)

                                      #43
                                      Jak kogoś interesuje zabawa ze sterownikami ME .... to jest dużo ciekawych rzeczy Czytać można bez rejestracji, ale niestety nic nie da się pobrać bez niej.

                                      Komentarz

                                      Pracuję...