Swap TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marcinender25
    Ambiente
    • 2006
    • 141

    Swap TDI

    Zamieszczone przez arci9
    Drugi komp (obojętnie gdzie się podłącze-dom czy praca)- pokaż wszystkie nieprzeczytane->mam listę tematów-> wybieram jeden-> czytam->daje "wstecz"->mam listę tematów nieprzeczytanych DOKŁADNIE taką samą jak wcześniej (czyli jak jest 30 topiców i poczytam sobie z 10 to później musze się zastanawiać, który już czytałem a który jeszcze nie :wink:

    Oczywiście podaję to w ramach ciekawostki , bo sie zastanawiałem od czego to może być zależne - od jakich ustawień na kompie :roll:
    Mam chyba tak samo na swoim kompie :roll: czytajac jakis temat np. w dziele tuning po kliknieciu na back/wstecz w IE nie odznacza mi tych postow nie przeczytanych jako przeczytane ,musze klikna np na dole na link do forum tuning lub glownej strony. :roll:
  • paulm
    Ambiente
    • 2005
    • 108

    #2
    Swap TDI

    Panowie czy teoretycznie silnik ATD będzie pasował plug&play w miejsce AGRa w Octavii ? :roll:

    Komentarz

    • Zibi
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 491

      #3
      Nie wiem czy przypasuje teoretycznie, ale praktycznie to jest inne sprzeglo i skrzynia biegow.

      Pozdrawiam
      Zibi

      Komentarz

      • djczas
        RS
        • 2005
        • 9612

        #4
        paulm, nie poniewaz atd jest silnikiem do occty 4x4 i musiałbys zrobic niezła rzeźbe aby to wszystko spasować

        Komentarz

        • MiKruS
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7976

          #5
          Zamieszczone przez djczas
          paulm, nie poniewaz atd jest silnikiem do occty 4x4 i musiałbys zrobic niezła rzeźbe aby to wszystko spasować
          A jakie to ma znaczenie? Silnik ATD wystepuje rowniez w oskach.

          Mysle, ze mocowania silnika beda raczej takie same. Teoretycznie powino dac sie wyjac jeden i wstawic w jego miejsce drugi. Oczywiscie zmiana skrzyni i sprzegla bedzie konieczna.
          TDI 205PS

          Komentarz

          • Nexus6
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4847
            • Volkswagen

            #6
            a o elektryce zapomnieliście ??

            inne wiązki, inny komp - w końcu to PD, a nie VP :diabelski_usmiech

            IMO jak zmieniać VP na PD to tylko na 130 konnego ASZ (lub jak się trafi 150 KM ARL :diabelski_usmiech )
            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Chlodnica paliwa jest tylko w ASZ czy ATD tez ma, bo cos mi sie o uszy obilo
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • paulm
                Ambiente
                • 2005
                • 108

                #8
                Dzięki za zainteresowanie i za odpowiedzi. No to taka przekładka odpada - za dużo przeróbek, a co za tym idzie za duże koszty. :| Czy sytuacja zmieniłaby się, gdy bym pozostał przy VP i szukał AHF/ASV :roll: ?

                Komentarz

                • misiekwaw
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7715
                  • Ford

                  #9
                  Zamieszczone przez paulm
                  Dzięki za zainteresowanie i za odpowiedzi. No to taka przekładka odpada - za dużo przeróbek, a co za tym idzie za duże koszty. :| Czy sytuacja zmieniłaby się, gdy bym pozostał przy VP i szukał AHF/ASV :roll: ?

                  taniej będzie przerobić AGR na AHF/ASV :idea:


                  IMO of course :roll:
                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                  http://www.disi-tune.pl
                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                  Był WRX
                  Była Octa

                  Komentarz

                  • KruPin
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 517

                    #10
                    Zamieszczone przez djczas
                    paulm, nie poniewaz atd jest silnikiem do occty 4x4 i musiałbys zrobic niezła rzeźbe aby to wszystko spasować
                    Na drodze silnik-skrzynia 4x4 jest identyczny, jak w innych oskach 100PD w koncernie VAG. Od tylnej strony skrzyni jest wiadoma roznica, ktorej chyba nie musze tlumaczyc :wink:

                    Zamieszczone przez Nexus6
                    a o elektryce zapomnieliście ??

                    inne wiązki, inny komp - w końcu to PD, a nie VP

                    IMO jak zmieniać VP na PD to tylko na 130 konnego ASZ (lub jak się trafi 150 KM ARL )
                    O elektryce nikt nie musi wspominac, bo to sprawa oczywista A 130, czy 150 nie ma najmniejszego znaczenia, jesli ktos chce dlubac na ~200KM, bo roznica miedzy nimi, to turbina i IC (150 ma krotsza skrzynie).

                    Ja powiem tak.....ten swap ma sens jesli jest okazyjna cena, a aktualny silnik ma nalatane bardzo duuuzo tys. km, co i tak dieslowi nie przeszkadza. Inna jest sytuacja, jesli ktos ma zamiar miec 200KM na codzien i chce zrobic cos na wzor Octavii 4x4, ktora startowala na ostatnim Bemowie. Tutaj byloby sporo czesci do wymiany, m.in. uklad korbowo-tlokowy, turbina, IC, pompki, wal korbowy, itd.
                    Jesli ktos rzeczywiscie ma plan na 200 i wiecej KM, to polecam zostawic tego AGR'a i zaczac go dlubac, jak robi to Purchawa. Ja bym zrobil tak:

                    - Duze turbo (nie koniecznie od 150PD);
                    - FMIC;
                    - wtryski 230/260 (zaleznie od wymagan);
                    - pompa 11/12mm(- || -);
                    - sprzeglo by Sachs (do 450Nm);
                    - wałek by Grundler not Monday :wink: :diabelski_usmiech
                    - uklad korbowo-tłokowy od 130/150PD dla bezpieczenstwa, bo VP maja zbyt wysokie temperatury przy okolicach 200KM;
                    - dolot i wydech;
                    - głowica.
                    Minimum 200-210KM na codzien.

                    Do tego zawias i heble oczywiscie i mysle, ze z tym, jak uda sie dobrze sie sprzedac poprzednie czesci, to koszty wyjda w okolicach 14-15tys. PLN :roll: :twisted:

                    Rozpisalem sie jak dzik, i chyba niepotrzebnie :lol:
                    Paulm: jakich mocy oczekujesz i ile kaski mniej wiecej mozesz poswiecic, to mozna bedzie wybrac najleszpa opcje z max. KM przy min. $$$
                    Forum Leasing.pl

                    Komentarz

                    • Tymon
                      RS
                      • 2004
                      • 2970

                      #11
                      Ja powiem krótko Paulm...
                      W 100% zgadzam się z Krupinem :!:
                      Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                      Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                      BMW serii 3... Radość z jazdy.

                      Komentarz

                      • paulm
                        Ambiente
                        • 2005
                        • 108

                        #12
                        @ Krupin Dzięki za wyczerpujące podejście do tematu. k Narazie zbieram tylko info. Nie zamierzam robić 200 konnego powtora , tylko auto o mocy rzędu 130-140 KM do codziennej eksploatacji. Przeróbki mojego silnika (takie jak u Purchawy) odpadają - za duże ryzyko i podejrzewam, że spore koszty. Dlatego pod uwagę biorę wymianę silnika. Niedawno gdzieś widziałem ogłoszenie z tym ATD w cenie chyba 4k zł, stąd mój post na forum.

                        Komentarz

                        • Purchawa
                          Admin
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 8007

                          #13
                          paulm, a po co Ci swap do uzyskania mocy 130-140KM :?: :shock:
                          Przeciez do tego w AGR wystarczy zalozyc turbine i instalacje podcisnienia z ASV i wtryski od ASV. Koszt operacji max 2000zl, na nowych czesciach. Plus program.
                          130KM na upartego da sie zrobic na seryjnej turbinie i wtryskach od ASV.

                          Mozna tez zrobic czesciowego swapa z ASZ/ARL.
                          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                          STOP ECO-TERRORISM!

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Zamieszczone przez Purchawa
                            Koszt operacji max 2000zl, na nowych czesciach.
                            Nie kupujac czesci w ASO, to trzeba dodac, bo tam 12 tys zl moze okazac sie za mala kwota :|
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • Purchawa
                              Admin
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 8007

                              #15
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              Zamieszczone przez Purchawa
                              Koszt operacji max 2000zl, na nowych czesciach.
                              Nie kupujac czesci w ASO, to trzeba dodac, bo tam 12 tys zl moze okazac sie za mala kwota :|
                              Ale to chyba oczywiste.
                              "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                              Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                              STOP ECO-TERRORISM!

                              Komentarz

                              • djczas
                                RS
                                • 2005
                                • 9612

                                #16
                                paulm, jedz do aligatora a on ci wszytko powie co i jak i zaile poniewaz on bedzie najblizej ciebie

                                Komentarz

                                • Leafy
                                  Ambiente
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 229

                                  #17
                                  Paulm,

                                  zapraszam na spot w Sosnowcu 09.11. No chyba, ze chcialbys wczesniej poprobowac jak to dziala to mozemy sie jakos umowic.

                                  Ja zmienialem wtryski wraz z softem u Aligatora. Soft na dzien dzisiejszy nie jest zbyt agresywny i pewnie bedzie cos kolo 130KM.

                                  Uwazam, ze stosunek upgrade'u softu i wtryskow do uzyskanej mocy nie jest wygorowy ale pozwol, ze sprawy cenowe bedziesz dogadywac bezposrednio z Alim.

                                  Komentarz

                                  • Antek_amb
                                    Ambiente
                                    • 2005
                                    • 127

                                    #18
                                    co to jest VP i PD?
                                    Jakie oznaczenie ma silnik TDI 90 KM?

                                    Komentarz

                                    • Nexus6
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 4847
                                      • Volkswagen

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Antek_amb
                                      co to jest VP i PD?
                                      Jakie oznaczenie ma silnik TDI 90 KM?
                                      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                      Komentarz

                                      • Samiec
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 4287
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        #20
                                        Ja nie pamietan juz oznaczenia (i nie chce mi sie sprawdzac :szeroki_usmiech ) ale jak juz wymieniac na pd to zamiast 100HP wolalbym 105HP na edc-16 z octy 2 ,po virusie ma ten silniczek ladne przyrosty k Ale nie ukrywam faktu ze 130pd(lub 150) plus 6 skrzynia ,to najlepiej widze w tej konfiguracji swap tdi na lepsze tdi :diabelski_usmiech
                                        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                        Komentarz

                                        Pracuję...