pytam bo sie nad FMICem zastanawiam w sensie czy ma to sens w sytuacji gdy bedzie tylko program (przez jakis czas) zanim zdecyduje sie na grubsze modyfikacje.
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Na pewno będzie chłodniej w upalne dni a co za tym idzie lepsze osiągi a poza tym to będziesz mił zabezpieczenie jak byś chciał dłubać dalej coś w aucie...
Na pewno będzie chłodniej w upalne dni a co za tym idzie lepsze osiągi
Mówiąc dokładniej, będziesz miał moc taką jak na hamowni i temp. nie wiele wpłynie na jej wielkość, po za tym samochód w ogóle nie będzie puchł tak jak na serii.
A seryjny IC podobno i przy fabrycznym sofcie może obciąć nie co moc.
Powiem na swoim przykładzie, mając soft + T-ARL w upalne dni po drugim bucie auto przestawało jechać, szybko traciło moc. Po założeniu FMICA, samochód, ale jeszcze bez korekty, jeździł zupełnie inaczej. Moc była ciągle, nawet przy temp. zew. 34'C (wg. kompa).
Mówiąc krótko, FMIC nie tyle dodaje mocy co przede wszystkim utrzymuję jej stałą wartość bez względu na temp. zewnętrzną.
W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Dzieki Panowie,
Akurat nie spodziewalem sie dodatkowego przyrostu mocy z samym FMIC-em,
natomiast zastanawia mnie jedna rzecz:
czy FMIC nie jest czasem dodatkowa pojemnoscia ukladu ssacego i czy nie spowoduje
np dluzszego czasu reakcji na 'kopa' (zanim turbina napompuje cala ta zwiekszona objetosc) ?
akurat w modyfikacjach zalezaloby mi na przesunieciu max momentu w 'gore' (i zwiekszeniu go przy wyzszych obrotach) nawet kosztem pewnej straty 'na dole' (troska o sprzeglo)
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Dzieki Panowie,
Akurat nie spodziewalem sie dodatkowego przyrostu mocy z samym FMIC-em,
natomiast zastanawia mnie jedna rzecz:
czy FMIC nie jest czasem dodatkowa pojemnoscia ukladu ssacego i czy nie spowoduje
np dluzszego czasu reakcji na 'kopa' (zanim turbina napompuje cala ta zwiekszona objetosc) ?
akurat w modyfikacjach zalezaloby mi na przesunieciu max momentu w 'gore' (i zwiekszeniu go przy wyzszych obrotach) nawet kosztem pewnej straty 'na dole' (troska o sprzeglo)
Tak, zwiększenie pojemności układu dolotowego powoduje zwiekszenie laga, więc FMIC i orurowanie muszą być odpowiednio dobrane - nie za duże i nie za małe.
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
Wiesz kolego chiałbym bardziej jakiegoś konkretnego modelu
Qrna, następny! I pewnie jeszcze chcesz link do konkretnej aukcji na allegro ? Poczytaj to co już zostało napisane na forum w temacie FMIC-a i wszystko będziesz wiedział.
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
a ja juz sie prawie podniecilem ze ilosc odpowiedzi przekroczyla 3 i mialem nadzieje ze wszystkie sa rzeczowe.... :|
Zamieszczone przez _tm_
Tak, zwiększenie pojemności układu dolotowego powoduje zwiekszenie laga, więc FMIC i orurowanie muszą być odpowiednio dobrane - nie za duże i nie za małe.
no wlasnie, tu jest zagwozdka - tylko jak bardzo bedzie zauwazalna ta roznica z dobrze dobranym FMICem
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
np dluzszego czasu reakcji na 'kopa' (zanim turbina napompuje cala ta zwiekszona objetosc) ?
dobrze kombinujesz poza tym jest to dla turbiny dodatkowa praca żeby napełnić cały układ. Nie mówię że oznacza to katowanie turbiny ale w przypadku AXR może to minimalnie skrócić żywot i tak nie bardzo udanej/dobranej suszarki
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
np dluzszego czasu reakcji na 'kopa' (zanim turbina napompuje cala ta zwiekszona objetosc) ?
dobrze kombinujesz poza tym jest to dla turbiny dodatkowa praca żeby napełnić cały układ. Nie mówię że oznacza to katowanie turbiny ale w przypadku AXR może to minimalnie skrócić żywot i tak nie bardzo udanej/dobranej suszarki
jak rozumiec 'dodatkowa prace' ?
wieksze obciazenie lopatek/wirnika ? wyzsza temperatura pracy, czy po prostu dluzsze pompowanie?
tak czy inaczej po cichu liczylem ze sie tu odezwiesz - dzieki. o szczegoly pomecze Cie przy okazji
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Dzieki Panowie,
Akurat nie spodziewalem sie dodatkowego przyrostu mocy z samym FMIC-em,
To wcale nie jest takie oczywiste - w fabii RS, która po samym programie miała 160KM, po założeniu FMICa (bez korekty softu) moc wzrosła do 175KM. Dół wykresu został niemal identyczny, za to na górze moc przestała spadać tak jak na seryjnym malutkim SMICu, który momentalnie gotował dolot do ~90*C.
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
np dluzszego czasu reakcji na 'kopa' (zanim turbina napompuje cala ta zwiekszona objetosc) ?
Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
poza tym jest to dla turbiny dodatkowa praca żeby napełnić cały układ
zawsze mi sie wydawało że w/w objaw dotyczy turbin z zaworem upustowym i właśnie po to wymyślono zmienną geometrię turbiny aby to zlikwidować. po to jest mieszek i czujnik ciśnienia w dolocie żeby cisnienie powietrza było optymalne ( tzn turbina przy wiekszej pojemnosci dolotu musi pracować wydajniej) dlatego DGW napisał o mniejszej zywotnosci suszarki :?
ale oczywiscie moge sie mylić.
u mnie przyrost wyszedl raptem 6km (mierzone przed i po zalozeniu FMIC-a)
taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
Komentarz