[O1] co daje sam FMIC ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • and23
    Classic
    • 2010
    • 33

    [O1] co daje sam FMIC ?

    phrix, tego mi właśnie brakowało
  • rss
    L&K
    • 2009
    • 1098

    #2
    [O1] co daje sam FMIC ?

    pytam bo sie nad FMICem zastanawiam w sensie czy ma to sens w sytuacji gdy bedzie tylko program (przez jakis czas) zanim zdecyduje sie na grubsze modyfikacje.
    kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
    _________________________________________
    Do sprzedania:
    komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
    zaciski do hamulcow 280mm.

    Komentarz

    • Arek
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 3143

      #3
      Na pewno będzie chłodniej w upalne dni a co za tym idzie lepsze osiągi a poza tym to będziesz mił zabezpieczenie jak byś chciał dłubać dalej coś w aucie...
      -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

      Komentarz

      • Udesky
        RS
        • 2007
        • 1692
        • Octavia I (1U2)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Zamieszczone przez Arek
        Na pewno będzie chłodniej w upalne dni a co za tym idzie lepsze osiągi
        Mówiąc dokładniej, będziesz miał moc taką jak na hamowni i temp. nie wiele wpłynie na jej wielkość, po za tym samochód w ogóle nie będzie puchł tak jak na serii.
        A seryjny IC podobno i przy fabrycznym sofcie może obciąć nie co moc.
        Powiem na swoim przykładzie, mając soft + T-ARL w upalne dni po drugim bucie auto przestawało jechać, szybko traciło moc. Po założeniu FMICA, samochód, ale jeszcze bez korekty, jeździł zupełnie inaczej. Moc była ciągle, nawet przy temp. zew. 34'C (wg. kompa).
        Mówiąc krótko, FMIC nie tyle dodaje mocy co przede wszystkim utrzymuję jej stałą wartość bez względu na temp. zewnętrzną.
        W Polsce nie ma kryzysu.
        Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

        Komentarz

        • rss
          L&K
          • 2009
          • 1098

          #5
          Dzieki Panowie,
          Akurat nie spodziewalem sie dodatkowego przyrostu mocy z samym FMIC-em,
          natomiast zastanawia mnie jedna rzecz:
          czy FMIC nie jest czasem dodatkowa pojemnoscia ukladu ssacego i czy nie spowoduje
          np dluzszego czasu reakcji na 'kopa' (zanim turbina napompuje cala ta zwiekszona objetosc) ?

          akurat w modyfikacjach zalezaloby mi na przesunieciu max momentu w 'gore' (i zwiekszeniu go przy wyzszych obrotach) nawet kosztem pewnej straty 'na dole' (troska o sprzeglo)
          kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
          _________________________________________
          Do sprzedania:
          komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
          zaciski do hamulcow 280mm.

          Komentarz

          • _tm_
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 2333
            • Superb III (3V3)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Zamieszczone przez rss
            Dzieki Panowie,
            Akurat nie spodziewalem sie dodatkowego przyrostu mocy z samym FMIC-em,
            natomiast zastanawia mnie jedna rzecz:
            czy FMIC nie jest czasem dodatkowa pojemnoscia ukladu ssacego i czy nie spowoduje
            np dluzszego czasu reakcji na 'kopa' (zanim turbina napompuje cala ta zwiekszona objetosc) ?

            akurat w modyfikacjach zalezaloby mi na przesunieciu max momentu w 'gore' (i zwiekszeniu go przy wyzszych obrotach) nawet kosztem pewnej straty 'na dole' (troska o sprzeglo)
            Tak, zwiększenie pojemności układu dolotowego powoduje zwiekszenie laga, więc FMIC i orurowanie muszą być odpowiednio dobrane - nie za duże i nie za małe.
            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
            -------------------------------------------------------------------------
            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

            Komentarz

            • Pavel25
              Classic
              • 2010
              • 19

              #7
              Koledzy a ja się podłącze do tematu jaki IC byście polecli w miejsce seryjnego w octavi 01 1.9 tdi ???

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #8
                Zamieszczone przez Pavel25
                Koledzy a ja się podłącze do tematu jaki IC byście polecli w miejsce seryjnego w octavi 01 1.9 tdi ???
                rzuciłeś okiem czy od razu potrzebujesz konkretu?
                Załączone pliki
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • Pavel25
                  Classic
                  • 2010
                  • 19

                  #9
                  Wiesz kolego chiałbym bardziej jakiegoś konkretnego modelu

                  Komentarz

                  • _tm_
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 2333
                    • Superb III (3V3)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Pavel25
                    Wiesz kolego chiałbym bardziej jakiegoś konkretnego modelu
                    Qrna, następny! I pewnie jeszcze chcesz link do konkretnej aukcji na allegro ? Poczytaj to co już zostało napisane na forum w temacie FMIC-a i wszystko będziesz wiedział.
                    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                    -------------------------------------------------------------------------
                    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                    Komentarz

                    • rss
                      L&K
                      • 2009
                      • 1098

                      #11
                      a ja juz sie prawie podniecilem ze ilosc odpowiedzi przekroczyla 3 i mialem nadzieje ze wszystkie sa rzeczowe.... :|

                      Zamieszczone przez _tm_
                      Tak, zwiększenie pojemności układu dolotowego powoduje zwiekszenie laga, więc FMIC i orurowanie muszą być odpowiednio dobrane - nie za duże i nie za małe.
                      no wlasnie, tu jest zagwozdka - tylko jak bardzo bedzie zauwazalna ta roznica z dobrze dobranym FMICem
                      kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                      _________________________________________
                      Do sprzedania:
                      komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                      zaciski do hamulcow 280mm.

                      Komentarz

                      • DGW
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 2330

                        #12
                        Zamieszczone przez rss
                        np dluzszego czasu reakcji na 'kopa' (zanim turbina napompuje cala ta zwiekszona objetosc) ?
                        dobrze kombinujesz poza tym jest to dla turbiny dodatkowa praca żeby napełnić cały układ. Nie mówię że oznacza to katowanie turbiny ale w przypadku AXR może to minimalnie skrócić żywot i tak nie bardzo udanej/dobranej suszarki
                        NFPNorth-West
                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                        WARSZTAT www.dsize.pl
                        ->
                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                        Komentarz

                        • rss
                          L&K
                          • 2009
                          • 1098

                          #13
                          Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                          Zamieszczone przez rss
                          np dluzszego czasu reakcji na 'kopa' (zanim turbina napompuje cala ta zwiekszona objetosc) ?
                          dobrze kombinujesz poza tym jest to dla turbiny dodatkowa praca żeby napełnić cały układ. Nie mówię że oznacza to katowanie turbiny ale w przypadku AXR może to minimalnie skrócić żywot i tak nie bardzo udanej/dobranej suszarki
                          jak rozumiec 'dodatkowa prace' ?
                          wieksze obciazenie lopatek/wirnika ? wyzsza temperatura pracy, czy po prostu dluzsze pompowanie?

                          tak czy inaczej po cichu liczylem ze sie tu odezwiesz - dzieki. o szczegoly pomecze Cie przy okazji
                          kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                          _________________________________________
                          Do sprzedania:
                          komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                          zaciski do hamulcow 280mm.

                          Komentarz

                          • DGW
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 2330

                            #14
                            Zamieszczone przez rss
                            czy po prostu dluzsze pompowanie?
                            dokładnie tak
                            NFPNorth-West
                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                            WARSZTAT www.dsize.pl
                            ->
                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                            Komentarz

                            • Yarek
                              Elegance
                              • 2005
                              • 992

                              #15
                              Zamieszczone przez rss
                              Dzieki Panowie,
                              Akurat nie spodziewalem sie dodatkowego przyrostu mocy z samym FMIC-em,
                              To wcale nie jest takie oczywiste - w fabii RS, która po samym programie miała 160KM, po założeniu FMICa (bez korekty softu) moc wzrosła do 175KM. Dół wykresu został niemal identyczny, za to na górze moc przestała spadać tak jak na seryjnym malutkim SMICu, który momentalnie gotował dolot do ~90*C.
                              . pzdr Jarek
                              aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                              Komentarz

                              • DGW
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 2330

                                #16
                                Zamieszczone przez Yarek
                                To wcale nie jest takie oczywiste - w fabii RS, która po samym programie miała 160KM, po założeniu FMICa (bez korekty softu) moc wzrosła do 175KM
                                Masz rację a najbardziej to widać właśnie w tych mniejszych autach jak fabia czy ibiza. U Krupina też moc poszła sporo do góry po zamontowaniu FMIC-a
                                NFPNorth-West
                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                ->
                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                Komentarz

                                • b-bar01
                                  Elegance
                                  • 2007
                                  • 985
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez rss
                                  np dluzszego czasu reakcji na 'kopa' (zanim turbina napompuje cala ta zwiekszona objetosc) ?
                                  Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                  poza tym jest to dla turbiny dodatkowa praca żeby napełnić cały układ
                                  zawsze mi sie wydawało że w/w objaw dotyczy turbin z zaworem upustowym i właśnie po to wymyślono zmienną geometrię turbiny aby to zlikwidować. po to jest mieszek i czujnik ciśnienia w dolocie żeby cisnienie powietrza było optymalne ( tzn turbina przy wiekszej pojemnosci dolotu musi pracować wydajniej) dlatego DGW napisał o mniejszej zywotnosci suszarki :?
                                  ale oczywiscie moge sie mylić.
                                  *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                  Komentarz

                                  • Arek
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 3143

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Pavel25
                                    Koledzy a ja się podłącze do tematu jaki IC byście polecli w miejsce seryjnego w octavi 01 1.9 tdi ???
                                    SMIC w wydaniu Aligatora
                                    -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                                    Komentarz

                                    • misiekwaw
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 7715
                                      • Ford

                                      #19
                                      Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                      Zamieszczone przez Yarek
                                      To wcale nie jest takie oczywiste - w fabii RS, która po samym programie miała 160KM, po założeniu FMICa (bez korekty softu) moc wzrosła do 175KM
                                      Masz rację a najbardziej to widać właśnie w tych mniejszych autach jak fabia czy ibiza. U Krupina też moc poszła sporo do góry po zamontowaniu FMIC-a
                                      u mnie poszło (AFAIR) po samej zmianie SMIC na FMIC ze 174 na 185, później po korekcie kolejne 10
                                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                      http://www.disi-tune.pl
                                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                      Był WRX
                                      Była Octa

                                      Komentarz

                                      • pajczaki
                                        Rider
                                        • 2007
                                        • 316

                                        #20
                                        u mnie przyrost wyszedl raptem 6km (mierzone przed i po zalozeniu FMIC-a)
                                        taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                                        sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                                        Komentarz

                                        • misiekwaw
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 7715
                                          • Ford

                                          #21
                                          widocznie mniej Cię dusił
                                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                          http://www.disi-tune.pl
                                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                          Był WRX
                                          Była Octa

                                          Komentarz

                                          Pracuję...