Seryjne heble jak wiadomo w bxe nie należą do wypasionych. Zaczynam więc myśleć o taki upgradzie.
I teraz do Was prośba- potrzebował bym listę elementów które potrzebuję Dałby ktoś rade taką sporządzić?
Z tego co wiem to na pewno jarzma i zaciski no i tarcza, ale czy coś jeszcze. hmmm
Jak rozumiem pod 288mm wchodzą jeszcze 15", a pod zacisk z 288mm wejdą heble 312 gdy zmieni się na 16"?
Pytam z ciekawości bo po wakacjach czeka mnie robienie przednich hamulców, a oponki zima jak i lato mam jeszcze bardzo dobre i na 15". Dlatego też chciałbym poprawić hamowanie, przy jednoczesnej bazie pod 312 na przyszłość.
W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
ja brałem cały kompletny plug&play wymienialny, gotowy "pack" z amorami itd, a westwi78, chciałby szczegółową listę części, które mógłby sam skompletować\kupić :idea:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
westwi78, po pierwsze zależy jaki kpl. 288 kupisz a jaki masz teraz. Podobno i w 1,9 ( 280 ) i w 2.0 ( 288 ) występowały dwa rodzaje amortyzatorów: średnica 50mm i 55mm. Nie wiem czy to prawda, ale wszystkie 1,9 jakie mierzyłem miały 50mm, a wszystkie 2.0 miały 55mm. Tutaj pojawia się więc pierwszy problem, bo jeśli masz w 1,9 amorek 50mm to nie zamontujesz go w zwrotnicy 55mm z 2.0 czyli trzeba wymienić amortyzator. Przy wymianie amortyzatora warto wymienić odbój i poduchę na górze kolumny ( łożysko jeśli jest OK może zostać bo jest identyczne ).
Jeśli przebrniesz przez powyższe to do swap-a 280 ->288 potrzebujesz dodatkowo:
- zwrotnicę ( obudowa łożyska )
- jarzmo
- zacisk + sprężyna mocująca
- tarczę
- klocki
- piastę zintegrowaną z łożyskiem
I tu uwaga. Jeśli kupisz używaną zwrotnicę to prawdopodobnie piasta z łożyskiem już tam będzie. Jeśli nie to możesz ją przełożyć ze swojej zwrotnicy 280 pod warunkiem, że będzie pasować ilość śrub mocujących ( były wersje z 3 lub 4 śrubami mocującymi ).
palioza ty żyjesz? :szeroki_usmiech jak tam CC sie sprawuje, zmieniałeś heble u siebie na większe?
zyje zyje i codziennie wertuje forum ;-) w octavii mialem zmienione heble z 288 na 312 i tyle tez (ofc na 286 z tego, co pamietam) w CC mam serie, ale sa wielkosci tych co w OII RS wiec nie narzekam na hamowanie.
tsetsek jezdzi jak trzeba (wybieram sie na korekte do Aliego w przyszlym tygodniu)... jedyny minus, to ze pali wiecej niz octa
palioza masz moze jeszcze jerzma do 312? pytam poniewaz nie moge doczekac sie z aso, zamówiłem około 3 tygonie temy a dzisiaj okazało sie ze jeszcze nie ma ich w polsce i nie wiadomo kiedy będą :evil:
masz racje sprawdze u konkurencji jak będą mieli od ręki to biorę a zaliczkę odbiorę ze skody. Czy nr seryjne częsci są takie same w grupie vag czy kady producent ma swoje?
[ Dodano: Czw 24 Cze, 10 23:26 ]
jarzma wkoncu juz przyszły, mam pytanie czy tarcza 288 i 312 ma taką samą grubość?
[ Dodano: Sob 26 Cze, 10 21:44 ]
Przód juz zmieniony i jak na razie wiele nie powiem poniewaz załozyłem jeszcze dobre klocki z poprzednich hebli więc sie docierają, chciałem jeszcze dzisiaj tył zrobić tylko brakło mi odpowiedniej koncówki do odkęcenia tylnich jarzm :evil:
Dodam ze kupiłem tarcze zimmermanny sporty nawiercane, wiem, wiem ze lepsze gładkie tylko w dwóch sklepach nie było od ręki więc te zakupiłem za 460zł kpl.
Komentarz