FMIC Iveco by Trax

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czarna mamba
    Drive
    • 2005
    • 94

    FMIC Iveco by Trax

    Zamieszczone przez MARCUS
    wysokość liter powinna się zawierać pomiędzy 30 a 40 mm, a długość 180 do 200 mm.
    :roll: chyba troche za duze, ja myslałem gdzies 30 mm na 70 mm. kolor oczywiscie srebny lub czarny na grebnych grilli. Co do mocowania do obadam jeakie uchwyty maja i dam znac. Najpierw trzeba ustalic wielkosc, kolor ( np tła ) rozmiar oraz cene.
  • Tymon
    RS
    • 2004
    • 2970

    #2
    Zibi, fajna maszynka
    Jak ma się temp powietrza z tego FMICA przy tej mocy :?:
    Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
    Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
    BMW serii 3... Radość z jazdy.

    Komentarz

    • Zibi
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 491

      #3
      Zamieszczone przez Tymon
      Zibi, fajna maszynka
      Jak ma się temp powietrza z tego FMICA przy tej mocy :?:
      Po dzisiejszym przelozeniu czujnika temp powietrza na wylot IC moge w koncu to zmierzyc.
      Co przy nastepnej okazji nie omieszkam zrobic

      Big thx chlopaki - jednak jesli chodzi o moc to narazie nie planuje nic wiecej.
      Teraz pora na zawias

      Postaram sie w ciagu najblizszego weekendu opisac bardziej szczegolowo montaz FMIC-a u mnie

      Pozdrawiam
      Zibi

      Komentarz

      • Purchawa
        Admin
        S_OCP Member
        • 2004
        • 8007

        #4
        Kto mi zalatwi taki duzy, ladny IC? :roll:

        Bo moj jest maly i w kiepskim stanie.
        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

        STOP ECO-TERRORISM!

        Komentarz

        • Tymon
          RS
          • 2004
          • 2970

          #5
          Purchawa, dzwoń do Aliego
          U mnie wczoraj na GT20 (jaki to ma zasys :lol: ) przy doładowaniu 1,5 Bara non stop żeby jej nie przemęczać, od zera do oporu temperatura wahała się w granicach 26-27Stp. A gdzie tam trasa 8)
          Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
          Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
          BMW serii 3... Radość z jazdy.

          Komentarz

          • Zibi
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 491

            #6
            FMIC Iveco by Trax

            Hello

            Ze wzgledu na to, ze temat wiekszego IC w naszych autach przebija sie caly czas i obawiam sie,
            ze zdominuje opis mojego autka, postanowilem wydzielic ten temat i opisac go osobno.

            Moje boje z ori IC-kiem zaczely sie praktycznie zaraz po zakupie.
            Wyniki z hamowania byly stanowczo inne niz zapewnienia 1 wlasciciela (150 zamiast 170 KM).
            Marek powiedzial, ze oczywiscie mozna wgrac mocniejszy program, ale przy ponad 100 stopniach w dolocie niewiele to da.
            Jedyna recepta - wiekszy IC montowany centralnie z przodu - FMIC.

            FMIC w przypadku O1 to tak naprawde 4 opcje:
            1. pelen custom
            2. komplet chlodnic z ARL-a (tak naprawde to chyba z Sharana)
            3. IC z golfa 5, O2 i rzezba z jego dopasowaniem
            4. IC z jakiegos truck-a (Iveco, Sprinter, itp)

            Ze wzgledu na wielkosc mojego budzetu i cierpliwosc zony wygrala opcja nr 4.
            Krotkie i konkretne zapytanie do kilku warszawskich firm spotkalo sie
            albo z brakiem odzewu, albo propozycja robienia customa za ponad 2k PLN.
            Z opisu projektow na innych forach (SS i RU) wyskoczyl Trax, ktorego kojarzylem jeszcze z czasow mojego Pug-a.
            Moj mail spotkal sie z krotka i konkretna odpowiedzia:
            Koszt IC od Iveco to ok 400-500 w zależności od stanu technicznego i grubości.
            Koszt orurowania z polerowanej kwasówki to ok 500-600zł.
            Montaż ok 200-400zł
            Czas wykonania układu dolotowego wraz z montażem IC to ok 2-3 dni.

            Cena wygladala bardzo OK, opinie byly/sa pozytywne,
            dodatkowo Trax jako firma specjalizujaca sie glownie w przygotowaniu aut do rajdow ma w swojej ofercie oslony aluminiowe silnika,
            a ja majac w pamieci doswiadczenia Purchawy wolalem montaz obu tych rzeczy zlozyc w jedne rece.

            Do calej operacji przystapilem po skonczeniu gwarancji, wymianie miski w Sinclanie i po sprzedaniu Pug-a.
            Ze wzgledu na poczatek sezonu i zmiane siedziby Trax nie byl w stanie zaczac roboty w marcu.
            Do warsztatu auto trafilo w koncu 6 kwietnia.
            W tym dniu zamontowano oslone, rozebrano przod i zaczeto przymierzac sie do wpasowania IC.
            Niestety tu zaczely sie schody - oryginalnie do mojego auta mial trafic taki IC jak jest u Purchawy - od Iveco Daily 99- .
            Jest on co prawda mniejszy, ale boczki ma wyprowadzone na boki i sa one aluminiowe (badz alu/plastik).
            IC, ktory mial w ofercie dostawca byl w kiepskim stanie (po bliskim starciu z Karcherem) i jako taki zostal wykluczony.
            Alternatywa okazal sie IC z Iveco Daily 96-99 - jest on wiekszy, ale ma plastikowe boczki skierowane do srodka, a nie na boki, co uniemozliwia montaz.
            Nastepnego dnia IC zostal odwieziony na dorabianie alu boczkow.
            Z racji terminu min. na poniedzialek postanowilem odebrac auto z ori SMIC-em i oddac z powrotem jak moje Iveco bedzie gotowe.
            Na szczecie demontaz SMIC-a dalo sie odwrocic i w piatek wyjechalem autem z zamontowana oslona.
            IC okazalo sie gotowe jakos tak we wtorek i auto wrocilo do Trax-u w czwartek 13 kwietnia.
            Ze wzgledu na szczuplosc czasu przed planowanym wyjazdem na swieta (i strojeniem) zrezygnowalem z polerowania rury.
            Nastepnego dnia auto bylo gotowe do odbioru.

            Koszt montazu FMIC-a w moim przypadku wyniosl:
            450 IC
            300 boczki
            500 rury
            300 robocizna

            Oprocz tego byla jeszcze oslona za 600 i montaz klockow za 40.
            Niejako przy okazji okazalo sie, ze przy wymianie miski olejowej w Sinclanie odstawiono male partactwo
            i zostawiono stary korek i uszczelke, ktora pocila tak samo jak spaw w starej misce.

            Podczas wyjazdu na swieta co prawda nie bylem w stanie wyczuc jakiejs wyraznej poprawy osiagow,
            wyczulem za to laga. Strojenie pod FMIC okazalo sie niezbedne.
            Z tej okazji chcialbym rowniez polecic wszystkim uslugi Aligatora.
            Strojenie w moim przypadku to nie byla kaszka z mleczkiem.
            Okazalo sie, ze poprzedni soft by ASO to tak naprawde chip czeskiego Cimbu Motorsport z dolozona podstawka kodujaca.
            Uniemozliwilo to wgrywanie czegokolwiek nowego przez zlacze.
            Ali wyrwal chwasta, wyniki sa w moim podpisie i jestem z nich zadowolony.
            Przy okazji wyszla jednak pewna niedorobka -
            czujnik temperatury powietrza zostal umieszczony przy wlocie do IC, a nie przy wylocie.
            ECU caly czas dostawalo sygnaly, ze temp przekracza 100 stopni.
            Na czas strojenia ECU dalo sie oszukac. Normalna jazda z taka "poprawka" nie byla zalecana.

            W ten czwartek udalo mi sie w koncu wyrwac na poprawke polozenia czujnika.
            Przy okazji zaizolowano rure (za 80), a ja bylem w stanie cyknac te kilka zdjec w opisie mojego auta.

            Ze swojej strony polecam uslugi Trax Racing

            EDIT: fotki z montazu fmica przerzucam tutaj.

            Pozdrawiam
            Zibi
            Załączone pliki

            Komentarz

            • djczas
              RS
              • 2005
              • 9612

              #7
              Tymon, podjedź jutro do kraka zobaczymy tego potworka

              Komentarz


              • #8
                pieknie! ale wyszlo mi ze dales za wszystko 1550 + ew. koszty przejazdow itp. Pelen custom za troche ponad 2k - roznica juz nie jest az tak wielka :P

                A Custom by Ali by Cie nie ratowal ?

                Komentarz

                • Zibi
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 491

                  #9
                  Hello

                  Na moja prosbe Misiek wydzielil czesc wiadomosci z opisu auta dot. FMIC-a
                  Jeszcze raz dzieki.

                  Kosztow przejazdu nie bylo, powiedzmy ze skorzystalem z ukrytych bonusow miejsca pracy
                  (Marcin pewnie tu nie dotrzesz, ale i tak ci dziekuje za pomoc i ratunek)

                  Gdybym wiedzial z gory, ze dorabianie boczkow tyle kosztuje to moze bym sie bardziej wahal.
                  Tym niemniej ostatecznie raczej bym wszedl w Iveco - nie potrzebuje po prostu nic wiekszego.
                  Sam custom z miejsca kosztowal jakies 1000 PLN i byla to kwota dla mnie nie do przelkniecia.

                  Pozdrawiam
                  Zibi

                  Komentarz

                  • Staszek20vt
                    Rider
                    • 2005
                    • 257

                    #10
                    A gdzie dorabiałeś boczki i jeśli ten pierwszy IC byłby dobry to koszty są mniejsze o ich dorabianie?
                    Bo ja się noszę z zamiarem założenia FMIC od Iveco i właśnie też kombinuję, jak lekko ciąć koszty... ops: (życie)
                    A swoją drogą to bardzo ładna robota rura jest malowana na czarno?
                    Pozdrawiam
                    Staszek
                    Powered by DynoSoft
                    286 KM i 549 Nm
                    www.leonclub.pl

                    Komentarz

                    • Zibi
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 491

                      #11
                      Zamieszczone przez Staszek20vt
                      A gdzie dorabiałeś boczki i jeśli ten pierwszy IC byłby dobry to koszty są mniejsze o ich dorabianie?
                      Nie wiem gdzie byly dorabiane boczki
                      Ten pierwszy IC (taki jak ma Purchawa) z Iveco Daily 99- ma boczki wychodzace symetrycznie na boki i nie trzeba nic z nimi robic.
                      Ciezko jednak taki dostac w dobrym stanie za rozsadna cene.
                      Moj mial byc za 550 PLN w stanie nienajlepszym.

                      Zamieszczone przez Staszek20vt
                      Bo ja się noszę z zamiarem założenia FMIC od Iveco i właśnie też kombinuję, jak lekko ciąć koszty... ops: (życie)
                      A swoją drogą to bardzo ładna robota rura jest malowana na czarno?
                      Problem w tym, ze wiele taniej tak naprawde sie nie da.
                      Poza tym wypada zawsze sobie zostawic jakas rezerwe na nieprzewidziane wydatki.

                      Tak, rura jest pomalowana na czarno - zrezygnowalem z polerki, zeby oszczedzic czas i uniknac kontrastow pod maska ;-)

                      Pozdrawiam
                      Zibi

                      Komentarz

                      • Luca
                        Rider
                        • 2004
                        • 524

                        #12
                        Najważniejsze, że teraz smiga i jestes zadowolony, bardzo fajny FMIC, a w lato się przyda oj przyda. pozdrawiam
                        "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                        Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                        Pionek znów gra.......

                        Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                        www.dynosoft.pl

                        Komentarz

                        • Samiec
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 4287
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          Re: FMIC Iveco by Trax

                          Zamieszczone przez Zibi
                          Przy okazji zaizolowano rure (za 80)
                          Teraz mi sie lepiej podoba bo rurka jest poprowadzona blisko silnika :wink:
                          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                          Komentarz

                          • Zibi
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 491

                            #14
                            Hello

                            Dzieki pomocy Miska udalo sie pomierzyc sprawnosc mojego IC.
                            Nie mam jeszcze logow, ale mimo porzadnego butowania temperatura w dolocie nie doszla do 35 stopni przy temperaturze na zewnatrz 21
                            Po odpuszczeniu gazu temperatura blyskawicznie spadala praktycznie do temperatury otoczenia.
                            Jak tylko otrzymam logi postaram sie wkleic jakis wykresik

                            Jeszcze raz dziekuje Miskowi za pomiar i Dusi za cierpliwosc

                            Pozdrawiam
                            Zibi

                            EDIT: Dostalem logi, oto wykres - mam nadzieje, ze da sie z niego cos wyczytac.
                            Generalnie temperatura powietrza nie przekroczyla 32 stopni
                            Załączone pliki

                            Komentarz

                            • lukasz3112
                              RS
                              • 2008
                              • 3607

                              #15
                              Panowie myślę nad montażem takiego FMIC-a z Iveco Daily 99-. Ale powiedzcie mi do jakich mocy on daje jeszcze radę? i gdzie można kupić te rurki wszystkie do tego
                              Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

                              Komentarz

                              • Udesky
                                RS
                                • 2007
                                • 1692
                                • Octavia I (1U2)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                Pewnie do 170KM, max 180KM starczy.
                                W Polsce nie ma kryzysu.
                                Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                Komentarz

                                • rss
                                  L&K
                                  • 2009
                                  • 1098

                                  #17
                                  Lukasz, a nie lepiej obgadac sprawe FMIC-a z DGW?
                                  kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                                  _________________________________________
                                  Do sprzedania:
                                  komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                                  zaciski do hamulcow 280mm.

                                  Komentarz

                                  • _tm_
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 2333
                                    • Superb III (3V3)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez rss
                                    Lukasz, a nie lepiej obgadac sprawe FMIC-a z DGW?
                                    Dokładnie. Będzie zrobione na tip-top i nie będziesz się martwił o rury, łączniki, itp.
                                    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                    -------------------------------------------------------------------------
                                    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                    Komentarz

                                    • pajczaki
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 316

                                      #19
                                      przemocar tez to ogarnia bez problemu a robi dla kilku tunerow
                                      taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                                      sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                                      Komentarz

                                      • Zibi
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 491

                                        #20
                                        Hello

                                        powiedzialbym, ze wystarczy na wiecej - tak ze 220-250 KM
                                        Bond taki mial, Purchawa taki mial
                                        Wymaga to jednak big turbo

                                        Taki FMIC wymaga jednak przerobek sam z siebie i jest po prostu za duzy
                                        Mniej bolesne i mniej wydajne sa chinczaki, takie jak te:


                                        Rury to kwasowka, a laczniki, kolanka to guma zbrojona

                                        Komentarz

                                        • Udesky
                                          RS
                                          • 2007
                                          • 1692
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Zibi
                                          Taki FMIC wymaga jednak przerobek sam z siebie i jest po prostu za duzy
                                          Ja taki wcisnąłem bez problemu, ba nawet bez przerabiania boczków. :szeroki_usmiech
                                          W Polsce nie ma kryzysu.
                                          Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                          Komentarz

                                          • Zibi
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 491

                                            #22
                                            moj byl ciut wiekszy i mial inne boczki

                                            Komentarz

                                            • Udesky
                                              RS
                                              • 2007
                                              • 1692
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                              #23
                                              A jakie twój miał wymiary?
                                              Mój: 475X200X65 - wymiar rdzenia
                                              W Polsce nie ma kryzysu.
                                              Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                              Komentarz

                                              • lukasz3112
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 3607

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Udesky
                                                Pewnie do 170KM, max 180KM starczy.
                                                no chyba coś za mało ja mam tyle i na ori IC latam. Czyli generalnie który najlepiej z tej strony re5pekt wybrać do mocy ok 200-230KM ?
                                                Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

                                                Komentarz

                                                • Udesky
                                                  RS
                                                  • 2007
                                                  • 1692
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez lukasz3112
                                                  no chyba coś za mało ja mam tyle i na ori IC latam.
                                                  Wiesz Misiek^wro też miał ori i moc większą od mojej. Pytanie pozostaję jak twój IC zachowuję się w temperaturach rzędy 15 - 30'C. Bo tak na dobrą sprawę IC nie dodaję mocy, on ją przede wszystkim ma utrzymać w ciepłe dni. Dobrze myślę?
                                                  W Polsce nie ma kryzysu.
                                                  Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...