Zamieszczone przez MARCUS
FMIC Iveco by Trax
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez TymonZibi, fajna maszynka
Jak ma się temp powietrza z tego FMICA przy tej mocy :?:
Co przy nastepnej okazji nie omieszkam zrobic
Big thx chlopaki - jednak jesli chodzi o moc to narazie nie planuje nic wiecej.
Teraz pora na zawias
Postaram sie w ciagu najblizszego weekendu opisac bardziej szczegolowo montaz FMIC-a u mnie
Pozdrawiam
Zibi
Komentarz
-
-
Purchawa, dzwoń do Aliego
U mnie wczoraj na GT20 (jaki to ma zasys :lol: ) przy doładowaniu 1,5 Bara non stop żeby jej nie przemęczać, od zera do oporu temperatura wahała się w granicach 26-27Stp. A gdzie tam trasa 8)Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
BMW serii 3... Radość z jazdy.
Komentarz
-
-
FMIC Iveco by Trax
Hello
Ze wzgledu na to, ze temat wiekszego IC w naszych autach przebija sie caly czas i obawiam sie,
ze zdominuje opis mojego autka, postanowilem wydzielic ten temat i opisac go osobno.
Moje boje z ori IC-kiem zaczely sie praktycznie zaraz po zakupie.
Wyniki z hamowania byly stanowczo inne niz zapewnienia 1 wlasciciela (150 zamiast 170 KM).
Marek powiedzial, ze oczywiscie mozna wgrac mocniejszy program, ale przy ponad 100 stopniach w dolocie niewiele to da.
Jedyna recepta - wiekszy IC montowany centralnie z przodu - FMIC.
FMIC w przypadku O1 to tak naprawde 4 opcje:
1. pelen custom
2. komplet chlodnic z ARL-a (tak naprawde to chyba z Sharana)
3. IC z golfa 5, O2 i rzezba z jego dopasowaniem
4. IC z jakiegos truck-a (Iveco, Sprinter, itp)
Ze wzgledu na wielkosc mojego budzetu i cierpliwosc zony wygrala opcja nr 4.
Krotkie i konkretne zapytanie do kilku warszawskich firm spotkalo sie
albo z brakiem odzewu, albo propozycja robienia customa za ponad 2k PLN.
Z opisu projektow na innych forach (SS i RU) wyskoczyl Trax, ktorego kojarzylem jeszcze z czasow mojego Pug-a.
Moj mail spotkal sie z krotka i konkretna odpowiedzia:
Koszt IC od Iveco to ok 400-500 w zależności od stanu technicznego i grubości.
Koszt orurowania z polerowanej kwasówki to ok 500-600zł.
Montaż ok 200-400zł
Czas wykonania układu dolotowego wraz z montażem IC to ok 2-3 dni.
Cena wygladala bardzo OK, opinie byly/sa pozytywne,
dodatkowo Trax jako firma specjalizujaca sie glownie w przygotowaniu aut do rajdow ma w swojej ofercie oslony aluminiowe silnika,
a ja majac w pamieci doswiadczenia Purchawy wolalem montaz obu tych rzeczy zlozyc w jedne rece.
Do calej operacji przystapilem po skonczeniu gwarancji, wymianie miski w Sinclanie i po sprzedaniu Pug-a.
Ze wzgledu na poczatek sezonu i zmiane siedziby Trax nie byl w stanie zaczac roboty w marcu.
Do warsztatu auto trafilo w koncu 6 kwietnia.
W tym dniu zamontowano oslone, rozebrano przod i zaczeto przymierzac sie do wpasowania IC.
Niestety tu zaczely sie schody - oryginalnie do mojego auta mial trafic taki IC jak jest u Purchawy - od Iveco Daily 99- .
Jest on co prawda mniejszy, ale boczki ma wyprowadzone na boki i sa one aluminiowe (badz alu/plastik).
IC, ktory mial w ofercie dostawca byl w kiepskim stanie (po bliskim starciu z Karcherem) i jako taki zostal wykluczony.
Alternatywa okazal sie IC z Iveco Daily 96-99 - jest on wiekszy, ale ma plastikowe boczki skierowane do srodka, a nie na boki, co uniemozliwia montaz.
Nastepnego dnia IC zostal odwieziony na dorabianie alu boczkow.
Z racji terminu min. na poniedzialek postanowilem odebrac auto z ori SMIC-em i oddac z powrotem jak moje Iveco bedzie gotowe.
Na szczecie demontaz SMIC-a dalo sie odwrocic i w piatek wyjechalem autem z zamontowana oslona.
IC okazalo sie gotowe jakos tak we wtorek i auto wrocilo do Trax-u w czwartek 13 kwietnia.
Ze wzgledu na szczuplosc czasu przed planowanym wyjazdem na swieta (i strojeniem) zrezygnowalem z polerowania rury.
Nastepnego dnia auto bylo gotowe do odbioru.
Koszt montazu FMIC-a w moim przypadku wyniosl:
450 IC
300 boczki
500 rury
300 robocizna
Oprocz tego byla jeszcze oslona za 600 i montaz klockow za 40.
Niejako przy okazji okazalo sie, ze przy wymianie miski olejowej w Sinclanie odstawiono male partactwo
i zostawiono stary korek i uszczelke, ktora pocila tak samo jak spaw w starej misce.
Podczas wyjazdu na swieta co prawda nie bylem w stanie wyczuc jakiejs wyraznej poprawy osiagow,
wyczulem za to laga. Strojenie pod FMIC okazalo sie niezbedne.
Z tej okazji chcialbym rowniez polecic wszystkim uslugi Aligatora.
Strojenie w moim przypadku to nie byla kaszka z mleczkiem.
Okazalo sie, ze poprzedni soft by ASO to tak naprawde chip czeskiego Cimbu Motorsport z dolozona podstawka kodujaca.
Uniemozliwilo to wgrywanie czegokolwiek nowego przez zlacze.
Ali wyrwal chwasta, wyniki sa w moim podpisie i jestem z nich zadowolony.
Przy okazji wyszla jednak pewna niedorobka -
czujnik temperatury powietrza zostal umieszczony przy wlocie do IC, a nie przy wylocie.
ECU caly czas dostawalo sygnaly, ze temp przekracza 100 stopni.
Na czas strojenia ECU dalo sie oszukac. Normalna jazda z taka "poprawka" nie byla zalecana.
W ten czwartek udalo mi sie w koncu wyrwac na poprawke polozenia czujnika.
Przy okazji zaizolowano rure (za 80), a ja bylem w stanie cyknac te kilka zdjec w opisie mojego auta.
Ze swojej strony polecam uslugi Trax Racing
EDIT: fotki z montazu fmica przerzucam tutaj.
Pozdrawiam
Zibi
Komentarz
-
-
lec
pieknie! ale wyszlo mi ze dales za wszystko 1550 + ew. koszty przejazdow itp. Pelen custom za troche ponad 2k - roznica juz nie jest az tak wielka :P
A Custom by Ali by Cie nie ratowal ?
Komentarz
-
Hello
Na moja prosbe Misiek wydzielil czesc wiadomosci z opisu auta dot. FMIC-a
Jeszcze raz dzieki.
Kosztow przejazdu nie bylo, powiedzmy ze skorzystalem z ukrytych bonusow miejsca pracy
(Marcin pewnie tu nie dotrzesz, ale i tak ci dziekuje za pomoc i ratunek)
Gdybym wiedzial z gory, ze dorabianie boczkow tyle kosztuje to moze bym sie bardziej wahal.
Tym niemniej ostatecznie raczej bym wszedl w Iveco - nie potrzebuje po prostu nic wiekszego.
Sam custom z miejsca kosztowal jakies 1000 PLN i byla to kwota dla mnie nie do przelkniecia.
Pozdrawiam
Zibi
Komentarz
-
-
A gdzie dorabiałeś boczki i jeśli ten pierwszy IC byłby dobry to koszty są mniejsze o ich dorabianie?
Bo ja się noszę z zamiarem założenia FMIC od Iveco i właśnie też kombinuję, jak lekko ciąć koszty... ops: (życie)
A swoją drogą to bardzo ładna robota rura jest malowana na czarno?
Pozdrawiam
Staszek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Staszek20vtA gdzie dorabiałeś boczki i jeśli ten pierwszy IC byłby dobry to koszty są mniejsze o ich dorabianie?
Ten pierwszy IC (taki jak ma Purchawa) z Iveco Daily 99- ma boczki wychodzace symetrycznie na boki i nie trzeba nic z nimi robic.
Ciezko jednak taki dostac w dobrym stanie za rozsadna cene.
Moj mial byc za 550 PLN w stanie nienajlepszym.
Zamieszczone przez Staszek20vtBo ja się noszę z zamiarem założenia FMIC od Iveco i właśnie też kombinuję, jak lekko ciąć koszty... ops: (życie)
A swoją drogą to bardzo ładna robota rura jest malowana na czarno?
Poza tym wypada zawsze sobie zostawic jakas rezerwe na nieprzewidziane wydatki.
Tak, rura jest pomalowana na czarno - zrezygnowalem z polerki, zeby oszczedzic czas i uniknac kontrastow pod maska ;-)
Pozdrawiam
Zibi
Komentarz
-
-
Najważniejsze, że teraz smiga i jestes zadowolony, bardzo fajny FMIC, a w lato się przyda oj przyda. pozdrawiam"Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
Pionek znów gra.......
Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
www.dynosoft.pl
Komentarz
-
-
Hello
Dzieki pomocy Miska udalo sie pomierzyc sprawnosc mojego IC.
Nie mam jeszcze logow, ale mimo porzadnego butowania temperatura w dolocie nie doszla do 35 stopni przy temperaturze na zewnatrz 21
Po odpuszczeniu gazu temperatura blyskawicznie spadala praktycznie do temperatury otoczenia.
Jak tylko otrzymam logi postaram sie wkleic jakis wykresik
Jeszcze raz dziekuje Miskowi za pomiar i Dusi za cierpliwosc
Pozdrawiam
Zibi
EDIT: Dostalem logi, oto wykres - mam nadzieje, ze da sie z niego cos wyczytac.
Generalnie temperatura powietrza nie przekroczyla 32 stopniZałączone pliki
Komentarz
-
-
Panowie myślę nad montażem takiego FMIC-a z Iveco Daily 99-. Ale powiedzcie mi do jakich mocy on daje jeszcze radę? i gdzie można kupić te rurki wszystkie do tegoOpel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
Komentarz
-
-
przemocar tez to ogarnia bez problemu a robi dla kilku tunerowtaka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
Komentarz
-
-
Hello
powiedzialbym, ze wystarczy na wiecej - tak ze 220-250 KM
Bond taki mial, Purchawa taki mial
Wymaga to jednak big turbo
Taki FMIC wymaga jednak przerobek sam z siebie i jest po prostu za duzy
Mniej bolesne i mniej wydajne sa chinczaki, takie jak te:
Rury to kwasowka, a laczniki, kolanka to guma zbrojona
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez UdeskyPewnie do 170KM, max 180KM starczy.Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukasz3112no chyba coś za mało ja mam tyle i na ori IC latam.W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
Komentarz