Zmiana turbo z asv na awx / asz - mała pomoc

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • greggorr
    Classic
    • 2009
    • 38

    Zmiana turbo z asv na awx / asz - mała pomoc


    przygotowany pod drift i tani
  • cysterniarz
    RS
    • 2008
    • 1887
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    Zmiana turbo z asv na awx / asz - mała pomoc

    Jako że moja asv zaczyna lapać notlaufy, nie chce mi sie już bawić w regeneracje (łopatki na bank) i jest plan wsadzić turbo z awx.

    Czy oprócz przejściówki na wąż gumowy coś jeszcze będzie potrzebne ? reszta pasuje plug & play ?

    Jak już pojade na montaż dobrze byłoby mieć wszystkie pierdolety żeby nie było zaskoczenia i przestoju bo czegoś brakuje.

    dzięki

    Komentarz

    • florek186
      Ambiente
      • 2009
      • 235

      #3
      Ja bym wsadził Turbo od Silnika BRD 2.0 TDI mniej kombinacjii jest gdzieś czytałem



      to taka turbina teżą bez kolektora
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
      Było: 110 KM 235NM
      potem: 129KM 267Nm
      Obecnie: 154KM 354NM

      Komentarz

      • oziemi
        Rider
        S_OCP Member
        • 2007
        • 399

        #4
        Wystarczy Ci ten pierscień (przejściówka) reszta jak dobrze pamiętam pasuje p&p
        Tak się tylko zastanawiam czy AWX to to samo co ASZ :roll: Bo AWX siedziało chyba we wzdłużnym motorze. Tak czy tak proponuję rozglądnąć się za turbo z ASZ, bardziej wytrzymałe.
        Elegance
        ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
        -------------------------------------------

        Komentarz

        • JanuszSz
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2835
          • Superb II combi (3T5)

          #5
          Do turbiny z AWX-a musisz mieć jeszcze kolektor od AFN-a.
          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Trzeba kolektor, bo turbina od AWXa jest bez.

            Przejsciowka do weza z powietrzem.

            Obciac i obrocic flansze w ukladzie wydechowym, bo jest pod innym katem.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • florek186
              Ambiente
              • 2009
              • 235

              #7
              JanuszSz, ale od ASV też pasuję i nie trzeba przerabiać P&P
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
              Było: 110 KM 235NM
              potem: 129KM 267Nm
              Obecnie: 154KM 354NM

              Komentarz

              • cysterniarz
                RS
                • 2008
                • 1887
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                Zamieszczone przez oziemi
                Tak czy tak proponuję rozglądnąć się za turbo z ASZ, bardziej wytrzymałe.
                Patrzyłem na asz ale wszędzie tylko regenerowane, a jak już mam kupować to tylko nową, a awx jest sporo.
                oziemi, widzę masz asz, rozumiem że zaopatrzyleś się tylko w przejściówkę, kolektor i inne przeróbki nie miały miejsca ?
                Zamieszczone przez Maicroft
                Obciac i obrocic flansze w ukladzie wydechowym, bo jest pod innym katem.
                qrde o tym nie nikt nic nie pisał co czytałem. To już trochę rzeźby a temperatury nie są tam małe więc robota musi być profi.
                No i rzeczywiście kolektor też do zmiany przy awx.

                Czytam o tych awx, że są bardzo wrażliwe na przeładowanie, wystarczy kilka razy przeciągnąć i problem. Sam już nie wiem czy to padają tylko te made in romania czy wszystkie take delikatne.

                Narazie szukam więc asz, może neck coś znajdzie.

                dzięki

                Komentarz

                • makog
                  Rider
                  • 2010
                  • 345

                  #9
                  zapytaj tutaj : http://forum.octaviaclub.pl/profile....wprofile&u=298
                  http://www.wimeb.markomp.net
                  Już nie moja Skodzina
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

                  Komentarz

                  • cysterniarz
                    RS
                    • 2008
                    • 1887
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    makog, dzięki napisałem już do necka, czekam :wink:

                    Komentarz

                    • Przemek345
                      Rider
                      • 2008
                      • 314

                      #11
                      Jeszcze jest turbo od ARLa tyle samo roboty co z ASZ, a nawet neck ostatnio miał jedną http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#673766 ciekawe czy już poszła.
                      Octa

                      Komentarz

                      • cysterniarz
                        RS
                        • 2008
                        • 1887
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        arl narazie odpuszczam, za dużo niezbędnych modów (pompa, wtryski, smic...) żeby wykorzystać w pełni arl, a bez tego będzie kupa.

                        Pytanie jeszcze czy nowe KKK daje radę czy brać tylko Garrett'a ?

                        Komentarz

                        • Przemek345
                          Rider
                          • 2008
                          • 314

                          #13
                          Zamieszczone przez cysterniarz
                          arl narazie odpuszczam, za dużo niezbędnych modów (pompa, wtryski, smic...) żeby wykorzystać w pełni arl, a bez tego będzie kupa.
                          Od razu wszystkiego nie trzeba robić, a i na przyszłość już będzie
                          Korektę programu przewidujesz ?
                          Octa

                          Komentarz

                          • Krzylu
                            Rider
                            • 2008
                            • 256

                            #14
                            Re: Zmiana turbo z asv na awx - mała pomoc

                            Zamieszczone przez cysterniarz
                            Jako że moja asv zaczyna lapać notlaufy

                            Wyczyść kierownice 8)

                            Ja bym wsadził Turbo od Silnika BRD 2.0 TDI

                            to dobra turbina do wyższych mocy gdzie idealnie pasuje z 11tką :diabelski_usmiech
                            oczywiście wszystko zależy w jakie moce celuje właściciel.Jak chce iść grubo to jak najbardziej BRD.Jak do 160km to awx wystarczy

                            Komentarz

                            • cysterniarz
                              RS
                              • 2008
                              • 1887
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Krzylu
                              Wyczyść kierownice
                              pisałem że już nie będę się bawił w czyszczenie
                              Zamieszczone przez Przemek345
                              Od razu wszystkiego nie trzeba robić, a i na przyszłość już będzie
                              Imo nie ma sensu zakładać arl'a i bujać się niewiadomo ile z takim lagiem.
                              korekta oczywiście będzie.

                              Podpowiedzcie czy KKK BorgWarner jest na = z garrettem ?
                              Różnie o tym w sieci piszą :roll:

                              Komentarz

                              • oziemi
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 399

                                #16
                                Zamieszczone przez cysterniarz
                                oziemi, widzę masz asz, rozumiem że zaopatrzyleś się tylko w przejściówkę, kolektor i inne przeróbki nie miały miejsca ?
                                Tak do ASZ wystarczy przejściówka Na Twoim miejscu szukałbym do skutku jakiejś sensownej ASZ, do AWX jakoś nie mam przekonania, choć może jestem uprzedzony :wink:
                                Elegance
                                ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
                                -------------------------------------------

                                Komentarz

                                • Krzylu
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 256

                                  #17
                                  Imo nie ma sensu zakładać arl'a i bujać się niewiadomo ile z takim lagiem.

                                  jaki lag??Przecież to turbo z vnt tyle że w serii dmucha 1.55b

                                  Komentarz

                                  • sew1981
                                    RS
                                    S_OCP MemberModeratoRS
                                    • 2009
                                    • 10918
                                    • Fiat

                                    #18
                                    oziemi, "do AWX jakoś nie mam przekonania, choć może jestem uprzedzony" , chyba tak. ja mam 140 tysięcy na szafie i narazie turbina hula że miło
                                    sprawdzałem zresztą parę miechó temu ciśnienie doładowania itp, wszystko idealnie

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Wsadzisz ARL-a ktory jest pewny i wcale nie musisz go jakos mocno modzic. Masz zrobiony program wiec i tak turbo dmucha ciut mocniej, a dla ARLa bedzie to duzo ponizej jego nominalnego cisnienia pracy, wiec teoretycznie jest niezniszczalny.

                                      Kolektor wydechowy potrzebnyc Ci jest taki:



                                      No albo od AWX-a, ale to generalnie to samo.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • rafalus
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1140
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        Montujesz Arl i strojenie. Nawet fajnie chodzi bo ASV jak robisz na 140 KM to słychać charakterystyczą pracę pohukiwanie. Montaż Arl i ustawienie na ok 148 KM powoduje ,żę wszytsko dobrze chodzi bez pohukiwania .
                                        nowy cSIMC od Aliego
                                        seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                        Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                        półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                        Komentarz

                                        • Krzylu
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 256

                                          #21
                                          ASZ ma turbo zintegrowane wraz z kolektorem??

                                          Komentarz

                                          • cysterniarz
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 1887
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Krzylu
                                            jaki lag??Przecież to turbo z vnt tyle że w serii dmucha 1.55b
                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            Wsadzisz ARL-a ktory jest pewny i wcale nie musisz go jakos mocno modzic. Masz zrobiony program wiec i tak turbo dmucha ciut mocniej, a dla ARLa bedzie to duzo ponizej jego nominalnego cisnienia pracy, wiec teoretycznie jest niezniszczalny.
                                            no dobra arl pracuje na 1,6b, taraz mam program na 1,3, nie będzie zatem numerów ze do 2500obr będę miał mega turbodziure?

                                            Zależy mi żeby po zmianie suszarki dół też był mocny a pzy arl'u mam co do tego obawy.

                                            Komentarz

                                            • rumianko
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 160

                                              #23
                                              u mnie mam turbosprężarkę wielkości wiaderka i wstaje wcześniej jak 2500obr. dla takiej małej piczki jak ARL nie będziesz widział różnicy w lagu.
                                              chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
                                              Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
                                              one quoter mile - 13,3 tdikiem.
                                              promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

                                              Komentarz

                                              • piramida
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 12222
                                                • Superb III (3V3)

                                                #24
                                                Zamieszczone przez cysterniarz
                                                Zamieszczone przez Krzylu
                                                jaki lag??Przecież to turbo z vnt tyle że w serii dmucha 1.55b
                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                Wsadzisz ARL-a ktory jest pewny i wcale nie musisz go jakos mocno modzic. Masz zrobiony program wiec i tak turbo dmucha ciut mocniej, a dla ARLa bedzie to duzo ponizej jego nominalnego cisnienia pracy, wiec teoretycznie jest niezniszczalny.
                                                no dobra arl pracuje na 1,6b, taraz mam program na 1,3, nie będzie zatem numerów ze do 2500obr będę miał mega turbodziure?

                                                Zależy mi żeby po zmianie suszarki dół też był mocny a pzy arl'u mam co do tego obawy.
                                                na spręzarce z arla nie bedziesz miał laga, również bez laga robi sie obecnie gt22 więc nie masz powodów do zmartwień
                                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                Komentarz

                                                • cysterniarz
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 1887
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  #25
                                                  no dobra przekonaliscie mnie :wink:
                                                  w pt bede gadal z moim tunerem
                                                  dziex

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...