Na razie zrobilem ok 40 tys i jest okay k Na Variancie II z Koni zrobilem 100tys. a teraz jezdzi na nim Purchawa 8) Na razie o tych Alko nie moge powiedziec zlego slowa, podono to sa amorki specjalnie robione do KW, wiec moze rzeczywiscie sa lepsze jakosciowo.
Intercooler i nowy układ dolotowy
Zwiń
X
-
Intercooler i nowy układ dolotowy
Mocy przybywaj, a przynajmniej nie odchodź……
To powiedzenie nieodłącznie wiąże się z montażem większego intercoolera.I wykonaniem nowej instalacji zasilania powietrzem.
Intercooler
Na wielu forach, również i naszym polecanym, sprawdzonym i najłatwiejszym rozwiązaniem jest intrcooler od nowego Iveco 2,8 td. Jednak razem z Grzesiem (BioBogon) rozmyślaliśmy o czymś innym. :idea
Z założenia możliwie jak największy (w pełni wykorzystujący wolne miejsce), przy jak najmniejszych oporach przepływu. Ze względu na cenę zamówienie chłodnicy na wymiar nie wchodziło w rachubę.
Po przerzuceniu kilkudziesięciu teoretycznie pasujących modeli wybór padł na produkty GM najlepiej rodem z USA. Ich podstawową zaletą jest całkowicie wykonana z aluminium, bardzo solidna i zapewniającą duży przepływ konstrukcja. Występują w różnych wymiarach np.(700x400 Chrysler, 700x200 Opel i innych) i dzięki aluminiowym boczkom przeróbka nie nastręcza problemów.
Obie chłodnice padły naszym łupem tyle że ja wybrałem dużą, świadomie pozbawiając się możliwości montażu klimatyzacji, a Grzesiek mniejszą bo klimę ma od nowości i chłodnicy wody już cofnąć się nie da.
Efekt
Efekt schładzania nie zachwyca, bo nie udało się nam osiągnąć ujemnych temperatur. :cry:
Duży do temperatury otoczenia dodaje max ok. 7 stopni, mniejszy ok. 11 stopni.
Układ odlotowy
Tu problemem głównie była kasa.
Powiem tak : nie pij, nie pal, nie wydawaj na głupoty i na porządnego fachowca Ci wystarczy.
Za dobrą robotę trzeba zapłacić i żaden hydraulik tutaj nie pomoże.
To co zobaczycie na zdjęciach mówi samo za siebie, dodam tylko że można na tym skakać i nic się nie stanie.(klasówka, ładny spaw, profi).
Efekt
Widać na moim wykresie( http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=69322#69322 ),nie trzeba pompować za mocno bo rurka drożna, łagodne zakręty, jak najkrótsze silikony i jednakowa średnica). To co dmuchniemy to poleci i doleci ……. :diabelski_usmiech
Jeżeli chodzi o Laga to nie ma co się tym martwić. W moim odczuciu auto reaguje tak samo na naciśnięcie gazu, oczywiście przed i po montażu coolera bez korekty, bo po korekcie to już całkiem inna sprawa. Jest troszkę głośniejsze(delikatne buczenie) w zakresie 2000/2200 obrotów, ale to raczej zaleta niż wada, w końcu to rasowane auto…i po jakimś czasie zaczyna to obojętnieć.
Myślę że zdjęcia z montażu wyjaśnia wam resztę. Ja powiem tylko że do instalacji i inercoolera dołożyłem wtryski z ASV i poruszam się sprawnym 150 konnym autkiem z 330 niutami pod butem. Fajna sprawa polecam. :drive:Załączone pliki- 2_129.jpg (103,5 KB, 3210 odsłon)
- 3_187.jpg (74,0 KB, 3210 odsłon)
- 4_185.jpg (102,0 KB, 3210 odsłon)
- 5_185.jpg (78,7 KB, 3210 odsłon)
- 6_187.jpg (103,8 KB, 3210 odsłon)
- 7_531.jpg (102,1 KB, 3210 odsłon)
- 8_621.jpg (66,4 KB, 3210 odsłon)
- 9_162.jpg (68,8 KB, 3210 odsłon)
- 10_410.jpg (86,4 KB, 3210 odsłon)
- 11_909.jpg (79,6 KB, 3210 odsłon)
-
Zostałem wywołany to dodam swoje
U mnie jest cooler od Opla Frontiery rozmiar 700x200:
Po zamontowaniu nie robiłem korekty. Lag nie występuje, a nawet przeciwnie przy zmianie biegów auto jedzie chętniej. Ogólnie jest wrażenie, że samochód się odblokował. W końcu ciągnie powyżej 3500 obrotów i wciska fotel nawet do 4200, co zupełnie nie miało miejsca po samym programie.
Wyniki pomiarów temperatury wyszły dzisiaj przy 18 stopniach na dworze około 28 stopni za coolerem przy umiarkowanym butowaniu.
Dodatkowo silnik zaczął brzmieć bardziej 'rasowo' przyjemny bulgot i świst turbo w rurce to jest TO
Cieszę się, że udało nam się z Dawidem przebrnąć przez ten etap modyfikacji, bo mieliśmy już niezłe jazdy z tym czy to wogóle robić, jak robić i takie tam :roll:
W poniedziałek wrzuce dodatkowe zdjęcia z ułożenia coolera w aucie.Leon FR 2.0TDI 170KM
Komentarz
-
-
Dawid & BioBogon
A nie myśleliście żeby zrobić to na dolocie z PD-eka :?:
Powiem wam, że ja mam tak u Siebie i jest również szał (jedno ale, dziurka w przednim pasie :wink: )
Zamieszczone przez DawidTo co dmuchniemy to poleci i doleci ……. :diabelski_usmiech
PozdrawiamŻycie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
BMW serii 3... Radość z jazdy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BioBogonA co to daje? Jakiś przyrost czy tylko fajniejsze buczenie?
Zamieszczone przez BioBogonNieskumałem, jaka dziurka?
PozdrawiamŻycie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
BMW serii 3... Radość z jazdy.
Komentarz
-
-
Dokładniejsze informacje o intercoolerze od Opla Frontiery:
Rozmiary rdzenia
szerokość: 65cm
wysokość: 20cm
grubość: 4cm
Idealnie jest wpasowany na szerokość. W boczkach trzeba przerobić kierunek wyjścia rurek, ale poza tym boczki pasują idealnie, bo są węższe u góry, a szersze na dole. Dzięki temu pasowanie intercoolera jest jakby był robiony na wymiar.
Generalnie cooler mógłby być 10cm wyższy i wtedy pokrywałby całą chłodnicę wody bez potrzeby odsuwania jej.
Sorki za ruszone zdjęcie, poprawie je do weekendu i dorzuce zdjęcia wpasowania boków.Leon FR 2.0TDI 170KM
Komentarz
-
-
Miałem przyjemność pomierzyć temperatur na moim maleństwie :twisted:
Temperatura otoczenia w mieście oscylowała dzisiaj w granicach 35 stopni. :cool2
Na drodze razem z Bogusiem odnotowaliśmy następujące temperatury:
Temperatura zassanego powietrza [shadow=red:82d1e9b9a0]37 C`[/shadow:82d1e9b9a0]
Temperatura na kolektorze : normalna jazda [shadow=red:82d1e9b9a0]39-41C`[/shadow:82d1e9b9a0]
max tuż przed odcięciem [shadow=red:82d1e9b9a0]45C`[/shadow:82d1e9b9a0]
Działa zawodowo, choć przy takim upale dymek murowany. :tunning
Komentarz
-
Komentarz