Intercooler i nowy układ dolotowy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • saczo
    Drive
    • 2006
    • 83

    Intercooler i nowy układ dolotowy

    Na razie zrobilem ok 40 tys i jest okay k Na Variancie II z Koni zrobilem 100tys. a teraz jezdzi na nim Purchawa 8) Na razie o tych Alko nie moge powiedziec zlego slowa, podono to sa amorki specjalnie robione do KW, wiec moze rzeczywiscie sa lepsze jakosciowo.
  • Dawid
    Ambiente
    • 2005
    • 198

    #2
    Intercooler i nowy układ dolotowy

    Mocy przybywaj, a przynajmniej nie odchodź……

    To powiedzenie nieodłącznie wiąże się z montażem większego intercoolera.I wykonaniem nowej instalacji zasilania powietrzem.

    Intercooler

    Na wielu forach, również i naszym polecanym, sprawdzonym i najłatwiejszym rozwiązaniem jest intrcooler od nowego Iveco 2,8 td. Jednak razem z Grzesiem (BioBogon) rozmyślaliśmy o czymś innym. :idea

    Z założenia możliwie jak największy (w pełni wykorzystujący wolne miejsce), przy jak najmniejszych oporach przepływu. Ze względu na cenę zamówienie chłodnicy na wymiar nie wchodziło w rachubę.
    Po przerzuceniu kilkudziesięciu teoretycznie pasujących modeli wybór padł na produkty GM najlepiej rodem z USA. Ich podstawową zaletą jest całkowicie wykonana z aluminium, bardzo solidna i zapewniającą duży przepływ konstrukcja. Występują w różnych wymiarach np.(700x400 Chrysler, 700x200 Opel i innych) i dzięki aluminiowym boczkom przeróbka nie nastręcza problemów.

    Obie chłodnice padły naszym łupem tyle że ja wybrałem dużą, świadomie pozbawiając się możliwości montażu klimatyzacji, a Grzesiek mniejszą bo klimę ma od nowości i chłodnicy wody już cofnąć się nie da.

    Efekt

    Efekt schładzania nie zachwyca, bo nie udało się nam osiągnąć ujemnych temperatur. :cry:
    Duży do temperatury otoczenia dodaje max ok. 7 stopni, mniejszy ok. 11 stopni.

    Układ odlotowy

    Tu problemem głównie była kasa.
    Powiem tak : nie pij, nie pal, nie wydawaj na głupoty i na porządnego fachowca Ci wystarczy.
    Za dobrą robotę trzeba zapłacić i żaden hydraulik tutaj nie pomoże.
    To co zobaczycie na zdjęciach mówi samo za siebie, dodam tylko że można na tym skakać i nic się nie stanie.(klasówka, ładny spaw, profi).

    Efekt

    Widać na moim wykresie( http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=69322#69322 ),nie trzeba pompować za mocno bo rurka drożna, łagodne zakręty, jak najkrótsze silikony i jednakowa średnica). To co dmuchniemy to poleci i doleci ……. :diabelski_usmiech

    Jeżeli chodzi o Laga to nie ma co się tym martwić. W moim odczuciu auto reaguje tak samo na naciśnięcie gazu, oczywiście przed i po montażu coolera bez korekty, bo po korekcie to już całkiem inna sprawa. Jest troszkę głośniejsze(delikatne buczenie) w zakresie 2000/2200 obrotów, ale to raczej zaleta niż wada, w końcu to rasowane auto…i po jakimś czasie zaczyna to obojętnieć.


    Myślę że zdjęcia z montażu wyjaśnia wam resztę. Ja powiem tylko że do instalacji i inercoolera dołożyłem wtryski z ASV i poruszam się sprawnym 150 konnym autkiem z 330 niutami pod butem. Fajna sprawa polecam. :drive:
    Załączone pliki

    Komentarz

    • BioBogon
      Elegance
      • 2005
      • 921

      #3
      Zostałem wywołany to dodam swoje

      U mnie jest cooler od Opla Frontiery rozmiar 700x200:


      Po zamontowaniu nie robiłem korekty. Lag nie występuje, a nawet przeciwnie przy zmianie biegów auto jedzie chętniej. Ogólnie jest wrażenie, że samochód się odblokował. W końcu ciągnie powyżej 3500 obrotów i wciska fotel nawet do 4200, co zupełnie nie miało miejsca po samym programie.

      Wyniki pomiarów temperatury wyszły dzisiaj przy 18 stopniach na dworze około 28 stopni za coolerem przy umiarkowanym butowaniu.

      Dodatkowo silnik zaczął brzmieć bardziej 'rasowo' przyjemny bulgot i świst turbo w rurce to jest TO

      Cieszę się, że udało nam się z Dawidem przebrnąć przez ten etap modyfikacji, bo mieliśmy już niezłe jazdy z tym czy to wogóle robić, jak robić i takie tam :roll:

      W poniedziałek wrzuce dodatkowe zdjęcia z ułożenia coolera w aucie.
      Leon FR 2.0TDI 170KM

      Komentarz

      • Tymon
        RS
        • 2004
        • 2970

        #4
        Dawid & BioBogon
        A nie myśleliście żeby zrobić to na dolocie z PD-eka :?:
        Powiem wam, że ja mam tak u Siebie i jest również szał (jedno ale, dziurka w przednim pasie :wink: )
        Zamieszczone przez Dawid
        To co dmuchniemy to poleci i doleci ……. :diabelski_usmiech
        :twisted:

        Pozdrawiam
        Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
        Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
        BMW serii 3... Radość z jazdy.

        Komentarz

        • Purchawa
          Admin
          S_OCP Member
          • 2004
          • 8007

          #5
          Dawid & BioBogon pieknie :!:
          Gratualcje i powodzenia w dlaszych modach.
          Bardzo mnie cieszy, ze powstaja kolejne szybkie czeszki.
          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

          STOP ECO-TERRORISM!

          Komentarz

          • BioBogon
            Elegance
            • 2005
            • 921

            #6
            Zamieszczone przez Tymon
            A nie myśleliście żeby zrobić to na dolocie z PD-eka :?:
            A co to daje? Jakiś przyrost czy tylko fajniejsze buczenie?

            Zamieszczone przez Tymon
            jedno ale, dziurka w przednim pasie :wink:
            Nieskumałem, jaka dziurka?
            Leon FR 2.0TDI 170KM

            Komentarz

            • Tymon
              RS
              • 2004
              • 2970

              #7
              Zamieszczone przez BioBogon
              A co to daje? Jakiś przyrost czy tylko fajniejsze buczenie?
              Krótsze rurki, szybsza reakcja turbavki itp
              Zamieszczone przez BioBogon
              Nieskumałem, jaka dziurka?
              Jak masz przedni Pas z lampami, to ja mam Ic taki ze wychodzi do góry, nie z boku i wiesz musieliśmy coś wyciąć, żeby rureczka poszła zaraz do dolotu :twisted: nie mam fotki "dziurki " ale wyglada to mniej więcej tak:



              Pozdrawiam
              Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
              Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
              BMW serii 3... Radość z jazdy.

              Komentarz

              • BioBogon
                Elegance
                • 2005
                • 921

                #8
                Tymon, mam to

                Fajny bajer z tym skróceniem rurki. W następnym aucie trzeba będzie rozważyć takie rozwiązanie
                Leon FR 2.0TDI 170KM

                Komentarz

                • Tymon
                  RS
                  • 2004
                  • 2970

                  #9
                  Zamieszczone przez BioBogon
                  Tymon, mam to :wink:
                  Gitarrrrra :szeroki_usmiech
                  Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                  Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                  BMW serii 3... Radość z jazdy.

                  Komentarz

                  • BioBogon
                    Elegance
                    • 2005
                    • 921

                    #10
                    Dokładniejsze informacje o intercoolerze od Opla Frontiery:

                    Rozmiary rdzenia
                    szerokość: 65cm
                    wysokość: 20cm
                    grubość: 4cm


                    Idealnie jest wpasowany na szerokość. W boczkach trzeba przerobić kierunek wyjścia rurek, ale poza tym boczki pasują idealnie, bo są węższe u góry, a szersze na dole. Dzięki temu pasowanie intercoolera jest jakby był robiony na wymiar.

                    Generalnie cooler mógłby być 10cm wyższy i wtedy pokrywałby całą chłodnicę wody bez potrzeby odsuwania jej.

                    Sorki za ruszone zdjęcie, poprawie je do weekendu i dorzuce zdjęcia wpasowania boków.
                    Leon FR 2.0TDI 170KM

                    Komentarz

                    • Dawid
                      Ambiente
                      • 2005
                      • 198

                      #11
                      Miałem przyjemność pomierzyć temperatur na moim maleństwie :twisted:
                      Temperatura otoczenia w mieście oscylowała dzisiaj w granicach 35 stopni. :cool2

                      Na drodze razem z Bogusiem odnotowaliśmy następujące temperatury:


                      Temperatura zassanego powietrza [shadow=red:82d1e9b9a0]37 C`[/shadow:82d1e9b9a0]
                      Temperatura na kolektorze : normalna jazda [shadow=red:82d1e9b9a0]39-41C`[/shadow:82d1e9b9a0]
                      max tuż przed odcięciem [shadow=red:82d1e9b9a0]45C`[/shadow:82d1e9b9a0]

                      Działa zawodowo, choć przy takim upale dymek murowany. :tunning

                      Komentarz

                      Pracuję...