zawieszenie 4x4 do serii

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mohicanin
    Classic
    • 2011
    • 9

    zawieszenie 4x4 do serii

    A jak wygląda ta sprawa w ASV??
  • juri
    Rider
    • 2010
    • 349
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    zawieszenie 4x4 do serii

    mam pytanie do posiadaczy, zwykłych octavii co założyli amory i sprzężny od wersji 4x4, czy coś jeszcze trzeba dokupić związku z wymiana tych części,
    czy jest wtedy wyższy [prześwit], jaki jest komfort,
    ja posiadam zwykłe kombi 1.9 asv
    Spot Graniczny Małopolska - Podkarpacie, piątek 23.11.2012r. godz. 18.00, Pogórska Wola, Zajazd u Kazika, 521 km DK4 Tarnów - Dębica

    Komentarz

    • rogoz
      Rider
      • 2006
      • 397

      #3
      Tylne zawieszenie ośki i 4x4 jest różne konstrukcyjnie i nie da rady zrobić przeszczepu. Jeżeli tył ma mniej siadać to można wstawić wzmocnione sprężyny.

      Jeżeli chodzi o podwyższanie przodu to fabryczną metodą są tulejki podwyższające. Do tego warto dać lekko twardsze amory od serii np. B4.
      Oczywiście przy okazji rozbiórki Mcpersowna warto wymienić łożyska i podkładki gumowe amorów.

      Resztę doczytaj w tych wątkach:

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10996
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        Z tyłu możesz:
        - rozciągnąć sprężyny max 2cm
        - dorobić podkładki pod dolne mocowanie sprężyny
        - kupić dłuższe sprężyny (od zestawu na bezdroża)
        - zamontować B4

        z przodu tuleje + B4 jak napisał rogoz,

        u mnie jak to robiłem kiedyś w O1 to:
        - przód (tulejki+B4) +3,5cm
        - tył (rozciąganie+B4) +2,5cm
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • eX
          Elegance
          • 2006
          • 980

          #5
          krzynol a tak szczerze dlugo wytrzymaly ci te b4? bo u nas w jednej octavi (w serii) wytrzymaly 1.5roku, a w drugiej 2 lata, normalnej jazdy

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 10996
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            długo, jak sprzedawałem to miały amorki B4 3 lata i były jeszcze ok
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • zepter00
              RS
              • 2008
              • 2304

              #7
              amortyzatory nie maja nic do wysokości na jakiej auto sto. Auto stoi na sprężynach. :? Sporo ludzi, zwłaszcza w O1 TDI, satysfakcjonują zwykle tulejki podwyższające. Można zyskać 20 mm. W sam razy by podjechać pod krawężnik nawet ze zderzakiem od RS'a. Komfort w zasadzie bez zmian odrobinę in plus jeśli już.
              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10996
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                Zamieszczone przez zepter00
                amortyzatory nie maja nic do wysokości na jakiej auto sto. Auto stoi na sprężynach
                jak są nowe i dobre (np B4) to o centymetr idzie auto do góry
                oczywiście z czasem trochę klapnie
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • juri
                  Rider
                  • 2010
                  • 349
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  czyli tak tuleje na bank kupuje tylko jakie teraz sprężyny kupić by był wyższy, czy z pakietu na bezdroża, na pewno będą amory exel g
                  Spot Graniczny Małopolska - Podkarpacie, piątek 23.11.2012r. godz. 18.00, Pogórska Wola, Zajazd u Kazika, 521 km DK4 Tarnów - Dębica

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    Zamieszczone przez krzynol
                    Zamieszczone przez zepter00
                    amortyzatory nie maja nic do wysokości na jakiej auto sto. Auto stoi na sprężynach
                    jak są nowe i dobre (np B4) to o centymetr idzie auto do góry
                    oczywiście z czasem trochę klapnie
                    mają, mają, dokładnie, u mnie na excel g poszło i to więcej niż 1cm, niestety nie pamiętam już ile i co gorsza niespecjalnie klapnęło...
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • rogoz
                      Rider
                      • 2006
                      • 397

                      #11
                      Zamieszczone przez juri
                      czyli tak tuleje na bank kupuje tylko jakie teraz sprężyny kupić by był wyższy, czy z pakietu na bezdroża, na pewno będą amory exel g
                      Przód będzie wyższy już po tulejach. Ja zostawiłem seryjne sprężyny i jest ok. W podanych przeze mnie wątkach masz foty kilku O1 przed i po modzie.
                      Tak wygląda moja:


                      Konfiguracja:
                      - przód: B4 + tulejki, sprężyny zostały fabryczne
                      - tył: B4 + sprężyny Lesjofors Heavy Duty.

                      Komentarz

                      • zepter00
                        RS
                        • 2008
                        • 2304

                        #12
                        A tak moja: Przód same tuleje a tył nic.. amory - wszystkie seria. Z tyłu (pod podłogą bagażnika) mam jeszcze balast ołowiany.



                        zbliżenie na przód

                        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                        Komentarz

                        • juri
                          Rider
                          • 2010
                          • 349
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          i znalazłem sprężyny katalogowo z pakietu na bezdrożna 1J0 511 115 CF
                          jeszcze raz dzięki koledzy za bardzo przydatne informacje
                          Spot Graniczny Małopolska - Podkarpacie, piątek 23.11.2012r. godz. 18.00, Pogórska Wola, Zajazd u Kazika, 521 km DK4 Tarnów - Dębica

                          Komentarz

                          • Sev
                            L&K
                            • 2007
                            • 1295

                            #14
                            zepter00, tak przy okazji, jaką masz wysokość wew. krawędzi nadkola (w najwyższym punkcie) do ziemi? Z przodu i z tyłu.

                            Przód mi wygląda na ok. 75cm.
                            6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                            Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                            Komentarz

                            • zepter00
                              RS
                              • 2008
                              • 2304

                              #15
                              Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Chodzi o nadkole tuż za błotnikiem w najwyższym miejscy wycięcia na koło? Przód 71 cm, tył ( z balastem) 68 cm. Dolna krawędź zderzaka w najniższym miejscu (przy kole) jest 17,5 -18 cm.
                              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                              Komentarz

                              Pracuję...