Wałek GMS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Purchawa
    Admin
    S_OCP Member
    • 2004
    • 8007

    #26
    Ziomal, tak na chlopski rozum biorac. Im wiekszy numerek tym wieksza sprezarka.
    ARL to GT17.
    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

    STOP ECO-TERRORISM!

    Komentarz

    • Bond
      Ambiente
      • 2004
      • 136

      #27
      Nie mów Ziom że planujesz mody w tatowym aucie.
      dużo KM/i jeszcze więcej Nm

      Komentarz

      • greszczyn
        Elegance
        • 2005
        • 893
        • Nissan

        #28
        Bond - a jaki jest myk z tym wałkiem , tzn które krzywki są " dłubnięte " inaczej w stosunku do serii ?

        Komentarz

        • Jabar1975
          RS
          • 2006
          • 3331

          #29
          greszczyn, uspokoj sie Tobie juz wystarczy mocy!!! :szeroki_usmiech
          nasza droga: www.wpzs.pl

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #30
            Panowie w silnikach 2.0TDI 16V z dwoma walkami rozrzadu w glowicy sprawa wyglada troche inaczej, wiec odsylam do www.compsport.pl
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Qulek
              RS
              • 2005
              • 1630
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #31
              Zamieszczone przez Ziomal
              Hmm ostatnio wyczytałem że C5 jest bi-turbo
              To chyba ten 2.7 V6 Biturbo Diesel ten co w Jaguarze i Pugu 607 ??
              BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

              Było O1 jest O3

              Komentarz

              • Ziomal
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 5841
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #32
                Zamieszczone przez Bond
                Nie mów Ziom że planujesz mody w tatowym aucie.
                no wiesz od czegoś trzeba zacząć ,nie widzę nic w tym złego :szeroki_usmiech czekam aż kredyt się skończy to rodzice wezmą coś innego (co łącze z nadzieją że ta przejdzie na mnie ) po za tym Tatusiowi auto przestaje wystarczać więc pełnię tu rolę doradcy i po części kierownika ,nie moja wina że starszy ciągle jeździ
                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                Jest O1 1.6 BFQ

                Komentarz

                • Tymon
                  RS
                  • 2004
                  • 2970

                  #33
                  Bond, jakie wrażenia po montażu :?:
                  Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                  Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                  BMW serii 3... Radość z jazdy.

                  Komentarz

                  • Bond
                    Ambiente
                    • 2004
                    • 136

                    #34
                    Trudno powiedzieć, trzeba do Dr.TDI jechać na regulirowkę.
                    Jak znajdę chwilkę to opiszę wymianę jak to się robi, lub może jak ja to zrobiłem.
                    Jeżdzi a to już sukces.
                    dużo KM/i jeszcze więcej Nm

                    Komentarz

                    • Tymon
                      RS
                      • 2004
                      • 2970

                      #35
                      Zamieszczone przez Bond
                      Jeździ a to już sukces

                      Gratki i powodzonka
                      Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                      Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                      BMW serii 3... Radość z jazdy.

                      Komentarz

                      • Bond
                        Ambiente
                        • 2004
                        • 136

                        #36
                        Więc tak...
                        To co opisuję to jest krok po kroku to co robiłem przy wymianie wałka.
                        Robiłem to sam z kolegą niemechanikiem, tak ze procedura może zawierać pewne nieścisłości
                        które mogą wyłowić Masterzy.
                        Auto jeździ, odpala, wszystko gra.
                        Nie obyło się bez kontaktu z Patrykiem i Dr.TDI
                        Mogłem założyc to w Compsporcie, ale lubię wiedzieć co w trawie piszczy.
                        Zaczałem od demontazu osłony rozrządu, połączeń dolotu i pokrywy zaworów,
                        jest tochę z tym ambarasu bo śrubek jest trochę.
                        Wszystkie ogólnodostępne pod nasadowy 10-kę, ale ta pod egr-em jest cięzka
                        do odkręcenia ze względu na dostęp, no ale da się.



                        Następnie po zdjęciu pokrywy pokazały się tzw. koniki które sterują popmpowtryskiwaczami.

                        Są 2 szt. tego przykrecane torxami,

                        odkreciłem, na wszelki wypadek odłozyłem je tak,
                        żeby wiedzec który jest lewy a który prawy ( nie wiem czy jest różnica).
                        Odkrecałem śruby stopniowo tak żeby pompki odpuszczały równo do góry.
                        Po zdjeciu konikow ukazały sie mocowania wałka.



                        Przed demontazem zrobiłem znaki na wale, na pasku i na obudowie na dole farbą by wszystko wróciło na swoje miejsce,
                        znaki powtórzyłem na górnym kole zębatym i na pasku.
                        Zaznaczyłem także położenie krzywki wałka na stopce pierwszej od lewej(odrysowałem rysikiem.
                        Luzując napinacz paska zdjąłem pasek z górnego koła.
                        Zdemontowałem zewnętrzne stopki , gdzie z lewej jest zimmering na wałku.
                        Z prawej strony ukazało sie jak wygląda wałek z prawej strony, ma wcięcie i to wcięcie musi stac pionowo
                        by wałek mógł wyjść do góry.
                        Następnie demontujemy stodkowe stopki, tu nie ma problemu z zaznaczeniem ich bo są ponumerowane 1-5.



                        Po demontażu stopek wraz z górnymi panewkami które są w stopkach, i ustawieniu wcięcia pionowio, wałek powinien wyjść.
                        Demontujemy wałek wraz z kółkiem rozrządu,następnie odkręcamy srodkowa srubę mocujaca kółko do wałka,
                        nie ruszając 3 mniejszych do korekty ustawień wałka.
                        Musimy użyc ściągacza, kółko jest na stożku i demontaż nie jest łatwy.
                        Wracając do silnika, po wyjęciu wałka ukazują się nam panewki dolne i szklanki czyli hydropopychacze.




                        Po demontażu panewek górnych jak i dolnych (łatwo się wyjmują), wyciągamy szklanki z silnika, można palcami, ale magnesem jest dużo łatwiej.
                        Po demotazu szklanek i panewek szyścimy dokładnie miejsca osadzenia panewek do sucha. Wciskamy panewki

                        ,wkładamy popychacze


                        i praktycznie możemy zakładać wałek na ktory osadziliśmy uprzednio kólko(jest na klinku wiec nie ma problemu z ustawieniem).
                        Wszystkie panewki i szklanki oliwimy olejem by się nie zatarły przy odpaleniu.
                        Zakładamy wałek z nowym uszczelniaczem z lewej strony, wszystko delikatnie patrząc by nic nie uszkodzić (wałek też powinien być naoliwiony), i przykrecamy stopki.
                        Ja zacząłem od zewnętrznych stopek przykrecając równomiernie by docisnąć wałek. Robiłem to ostrożnie, ponieważ dociskając wałek naciskamy na szklanki, które to sa wszystkie w górze wypchnięte przez sprężyny zaworowe.

                        Docisk tych srób to 8Nm+90* (klucz dynamometryczny)
                        Wymieniłem wszystkie te śruby od stopek na nowe (12 zł sztuka x 10) z tego powodu iz ukreciłem jedną nie wiem dlaczego.
                        No trudno...
                        Następnie mocujemy koniki, lewy na lewo........
                        Śruby przykręciłem zaczynając od zewnetrznych a następnie wewnętrznych, też potrzebny klucz dynamometryczny 20Nm+90*.
                        Następnie trzeba przeregulować pompowtryskiwacze

                        po przez śruby imbusowe i kontry robiąc to tak.........
                        Podnosimy auto by jedno koło było w powietrzu, wkładamy 6 bieg by lżej się silnik obracał.
                        Obierając na cel po kolei jedną z pompek, kręcimy kołem tak by pompka była wcisnięta maxymalnie do dołu,jest taki punkt
                        na wałku że po mimo kręcenia konik bedzie stał bez ruchu.
                        Po ustawieniu w takiej pozycji jednej z pompek odkrecamy kontre i dociskamy imbusem srube w strone pompki aż do wyczuwalnego
                        oporu, a następnie cofamy o 180*(fabryczny 225*) i kontrujemy, potem tak samo z nastepnymi.


                        Nałożyłem pasek na koło wg znaków nadolnym kole, górnym oraz znaku na stopce odrysowanym na krzywce.
                        Prekreciłem wałem po założeniu paska kilka obrotów tak aby sprawdzić na wszelki wypadek czy przypadkiem
                        tłoki nie spotkają się z zaworami.
                        Załozyłem pokrywe zaworów i inne klamoty, i.........
                        odpaliłem......
                        Pracuje, to już dobrze, podłączamy kompa blok 004 4 okienko i powinno byc 0.0, a tu mocno na minus,
                        więc gasimy przesuwamy kółko luzując 3 sruby na kole zembatm i w okienku jest -1.2 co może być.
                        Nic nie cieknie, nie stuka, równo pracuje, mysle ze jest ok
                        Tak więc można to wymienic samemu.
                        Pozdrawiam
                        dużo KM/i jeszcze więcej Nm

                        Komentarz

                        • Garret
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1196
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                          #37
                          Profi opis
                          Ciekaw jestem efektów :diabelski_usmiech

                          pozdrawiam
                          Garret

                          -----------
                          Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                          Komentarz

                          • Purchawa
                            Admin
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 8007

                            #38
                            Bond, brawa za opis.
                            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                            STOP ECO-TERRORISM!

                            Komentarz


                            • #39
                              Zazdroszcze wam tych mocy tylko tyle powiem hehehe ! Pozdrawiam ! (a mnie qrna nie stac na piepszony chip :-( buuuuuu ) moze kiedys heh :-)

                              Komentarz

                              Pracuję...