Witam po długiej przerwie, brak czasu i brak czeszki - uszczelka pod głowica troszkę narozrabiała , ale juz jest ok - w koncu.........
Co do chłodnicy oleju to jest tak: można podlączyć dwie chłodnice równolegle lub osobno, my zakłdamy tak, z 90 KM silnika oryginaną krótszą - mniejszą chłodnice wraz z podstawką - adaptor ze względu na przewody które doprowadzają oliwkę do nowej chłodnicy. Jej miejsce to seryjne miejsce IC, bedzie wtedy nadmuch powietrza i chłodzenie czały czas.
Po jej zamontowaniu zdam relację zdjęciową, myślę że max do 2 tygodni.
Pozdrawiam
"Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
Pionek znów gra.......
Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30 www.dynosoft.pl
Masmo postanowiłem teraz na szybko również założyć chłodniczkę z ASZa, dzięki uprzejmości Neckowi99
Będę miał również dokładny wskaźnik wraz z czujnikiem VDO, więc zobaczymy co i jak.
Zdam relacje
Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03 BMW serii 3... Radość z jazdy.
Masmo postanowiłem teraz na szybko również założyć chłodniczkę z ASZa, dzięki uprzejmości Neckowi99
Będę miał również dokładny wskaźnik wraz z czujnikiem VDO, więc zobaczymy co i jak.
Zdam relacje
Bardzo jestem ciekaw co zaobserwujesz. Gdzie masz czujnik??
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Panowie, tak czytam o zalozeniu wiekszej chlodniczki w miejsce SMIC'a i wszystko pieknie, ale jak to sie przelozy na cisnienie oleju? w koncu dluzsze weze trzeba sciagnac. Pomijam juz fakt dorabiania mocowania. Prosze pionierów o fotodokumentacje i wrazenia po testach.
Masmo postanowiłem teraz na szybko również założyć chłodniczkę z ASZa, dzięki uprzejmości Neckowi99
Będę miał również dokładny wskaźnik wraz z czujnikiem VDO, więc zobaczymy co i jak.
Zdam relacje
czekamy
Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Co jest potrzebne poza samą chłodnicą od ASZ do poprawy chłodzenia w AGR/ALH/AHF/ASV?
To, że króćce idą inaczej to widać na fotkach. Czy po obcięciu ori węże od VP dobrze pasują? Czy całe węże doprowadzające płyn od ASZ da się zastosować by nic nie ciąć i nie łączyć na siłę?
Dariuspolo dzięki, tak to wiem, tylko chciałbym rzeźby uniknąć i podłączyć to ładnie ORI wężami. W 101 KM PD węże idą tak samo jak w 110 VP, cziekaw jestem jak idą w 130 i 150?
Aha jeszcze jedno - czy chłodniczki ASV i ARL są takie same?
jaro4444, u mnie mechanior w ASO dal rade. A jak oni daja rade to sprawa jest bardzo prosta. Jedyne co im dostarczylem to chlodnica wraz z dluższa śrubą.
A propos temperatury oleju to zauwazyłem że temperatura oleju podczas normalnej jazdy jest mocno uzalezniona od tego czy osłona pod silnikiem jest, czy jej nie ma.
Z osłona jest około 95, bez- spada do mniej niz 80.
Założyłem dziś chłodnicę oleju od ASZ. Co mogę poradzić - oprócz chłodnicy i śruby warto mieć dłuższy wąż doprowadzający płyn chłodzący od silnika ASZ. Idelanie pasuje do ASV/ALH/AHF i pewnie AGR. Krótki wąż zostawiłem oryginalny od ASV tylko skrócony o ostanie kolanko - też idealnie pasuje po tej amputacji.
Chłodnica jest wyrażnie większa i pewnie będzie skuteczniejsza. Ja mam za to spokojne sumienie, że uczyniłem wszystko, by pomóc mojemu turbognojkowi żyć długo i szczęsliwie :diabelski_usmiech
Założyłem dziś chłodnicę oleju od ASZ. Co mogę poradzić - oprócz chłodnicy i śruby warto mieć dłuższy wąż doprowadzający płyn chłodzący od silnika ASZ. Idelanie pasuje do ASV/ALH/AHF i pewnie AGR. Krótki wąż zostawiłem oryginalny od ASV tylko skrócony o ostanie kolanko - też idealnie pasuje po tej amputacji. ...
Mówisz że kupić dłuższy od ASZ-ta? Ja mam obcięte orginalne od AHF-a ale mnie to trochę męczy bo wybieram się do Bułgari i nie chciałbym żeby coś piardło...
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Tak dłuższy od ASZ/ARL/AWX/AVF a w krótszym uwalić jedno kolanko. Oczywiście przewody od VP trzeba rozdzielić bo oryginalnie mają między sobą mostek z gumy.
Oto jak wyglada taka modyfikacja.
Najpierw potrzebna bedzie nam chlodnica od ASZ/ARL, ktora tak sie prezentuje.
Na zdjeciu oprocz chlodnicy, oringi gorny (starsza wersja i nowsza), oring dolny, oraz pokrywa ze sruba. Dlugosc sruby (wlasciwie sruby z pokrywa) wbrew wczesniejszym watpliwascia jest taka sama w ASV jak i ASZ, anywords chlodnice maja ta sama grubosc
Stara chlodnica
Tu wkrecamy chlodnice
Pierwsza przymiarka wiekszej chlodniczki
Trzeba troche odgiac mocowanie kabelka pradowego
Poniewaz, obwod wodny jest podlaczany od gory w nowej chlodnicy (stara z boku) trzeba skrocic troche przewody z obiegu chlodzenia, gorny na zdjeciu okolo 6 cm, dolny okolo 1 cm, tak aby nie bylo zadnych zgiec i ciecz swobodnie przeplywala
Robota na okolo 1 godzine. Trzeba uwazac, bo wyleci troche oleju okolo 200 ml.Ja polaczylem wymiane chlodnicy rowniez z wymiana oleju. To samo dotyczy plynu chlodniczego ja sobie go spuscilem z ukladu aby spokojenie sie bawic.
Chce podziekowac Tymonowi i Neck99 z OCP oraz Jaro4444 za pomoc k: :yes:. Nie sprawdzalem jak jest teraz z temp. oleju po wymianie chlodnicy, ale z tego co mi wiadomo, roznica jest podobno znaczna. Inna rzecz, ze zalalem Motula, wiec chyba lepiej byc nie moze.
Komentarz