Chłodnica oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • djczas
    RS
    • 2005
    • 9612

    #26
    Zamieszczone przez Masmo
    w ruchu Tymon nie może non stop trzymać deski.
    tu bym sie nie zgodził

    jesli chodzi o chłodnice oleju to u siebie znalazłem dobre miejsce w miejscu smica będe chciał założyć chłodnice oleju

    Komentarz

    • Masmo
      L&K
      • 2005
      • 1145

      #27
      Zamieszczone przez djczas
      Zamieszczone przez Masmo
      w ruchu Tymon nie może non stop trzymać deski.
      tu bym sie nie zgodził

      jesli chodzi o chłodnice oleju to u siebie znalazłem dobre miejsce w miejscu smica będe chciał założyć chłodnice oleju
      A po co Ci chłodnica w SDI :wink: :lol: :lol: .
      BTW na klapie to rozumiem, ale na forum to byś się ujawnił ko
      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

      Komentarz

      • Luca
        Rider
        • 2004
        • 524

        #28
        Witam po długiej przerwie, brak czasu i brak czeszki - uszczelka pod głowica troszkę narozrabiała , ale juz jest ok - w koncu.........

        Co do chłodnicy oleju to jest tak: można podlączyć dwie chłodnice równolegle lub osobno, my zakłdamy tak, z 90 KM silnika oryginaną krótszą - mniejszą chłodnice wraz z podstawką - adaptor ze względu na przewody które doprowadzają oliwkę do nowej chłodnicy. Jej miejsce to seryjne miejsce IC, bedzie wtedy nadmuch powietrza i chłodzenie czały czas.
        Po jej zamontowaniu zdam relację zdjęciową, myślę że max do 2 tygodni.
        Pozdrawiam
        "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
        Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
        Pionek znów gra.......

        Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
        www.dynosoft.pl

        Komentarz

        • Tymon
          RS
          • 2004
          • 2970

          #29
          Masmo postanowiłem teraz na szybko również założyć chłodniczkę z ASZa, dzięki uprzejmości Neckowi99
          Będę miał również dokładny wskaźnik wraz z czujnikiem VDO, więc zobaczymy co i jak.
          Zdam relacje
          Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
          Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
          BMW serii 3... Radość z jazdy.

          Komentarz

          • Masmo
            L&K
            • 2005
            • 1145

            #30
            Zamieszczone przez Tymon
            Masmo postanowiłem teraz na szybko również założyć chłodniczkę z ASZa, dzięki uprzejmości Neckowi99
            Będę miał również dokładny wskaźnik wraz z czujnikiem VDO, więc zobaczymy co i jak.
            Zdam relacje
            Bardzo jestem ciekaw co zaobserwujesz. Gdzie masz czujnik??
            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

            Komentarz

            • neck99
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1326

              #31
              Bardzo jestem ciekaw co zaobserwujesz. Gdzie masz czujnik??
              Bedzie w miejscu ori korka zlewu oliwy z miski
              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

              Komentarz


              • #32
                Panowie, tak czytam o zalozeniu wiekszej chlodniczki w miejsce SMIC'a i wszystko pieknie, ale jak to sie przelozy na cisnienie oleju? w koncu dluzsze weze trzeba sciagnac. Pomijam juz fakt dorabiania mocowania. Prosze pionierów o fotodokumentacje i wrazenia po testach.

                Komentarz

                • Garret
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1196
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez Tymon
                  Masmo postanowiłem teraz na szybko również założyć chłodniczkę z ASZa, dzięki uprzejmości Neckowi99
                  Będę miał również dokładny wskaźnik wraz z czujnikiem VDO, więc zobaczymy co i jak.
                  Zdam relacje
                  czekamy
                  Garret

                  -----------
                  Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                  Komentarz

                  • jaro4444
                    Rider
                    • 2006
                    • 508

                    #34
                    Co jest potrzebne poza samą chłodnicą od ASZ do poprawy chłodzenia w AGR/ALH/AHF/ASV?
                    To, że króćce idą inaczej to widać na fotkach. Czy po obcięciu ori węże od VP dobrze pasują? Czy całe węże doprowadzające płyn od ASZ da się zastosować by nic nie ciąć i nie łączyć na siłę?
                    Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                    Komentarz

                    • dariuspolo
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1168

                      #35
                      ...poza chlodniczka potrzebujesz jeszcze dluga srobe mocujaca z ASZa i nowe o-ringi
                      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                      Zuzycie paliwa

                      Komentarz

                      • jaro4444
                        Rider
                        • 2006
                        • 508

                        #36
                        Dariuspolo dzięki, tak to wiem, tylko chciałbym rzeźby uniknąć i podłączyć to ładnie ORI wężami. W 101 KM PD węże idą tak samo jak w 110 VP, cziekaw jestem jak idą w 130 i 150?
                        Aha jeszcze jedno - czy chłodniczki ASV i ARL są takie same?
                        Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                        Komentarz

                        • dariuspolo
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1168

                          #37
                          ...chyba chodzilo ci o chlodniczki ASZ i ARL, tak sa te same.
                          ASV ma identyczna jak PD TDI 100ps/115ps i VP TDI 90ps
                          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                          Zuzycie paliwa

                          Komentarz

                          • jaro4444
                            Rider
                            • 2006
                            • 508

                            #38
                            Zamieszczone przez dariuspolo
                            ...chyba chodzilo ci o chlodniczki ASZ i ARL, tak sa te same.
                            Tak o te dwie - bo jak coś to pewnie szybciej od ARL dostanę.

                            Ciekawi mnie jak dam ori węże od ARL czy będzie P&P?
                            Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                            Komentarz

                            • dariuspolo
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 1168

                              #39
                              ...moja Ibize ASZ bede widzial dopiero w Sobote to bede mogl ocenic,
                              chyba ze ktos inny z forum moze sprawdzic wczesniej.
                              T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                              SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                              Zuzycie paliwa

                              Komentarz

                              • jaro4444
                                Rider
                                • 2006
                                • 508

                                #40
                                Ciekawi mnie zwłaszcza ten dłuższy wąż idący do tyłu silnika nad skrzynie...
                                Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                Komentarz


                                • #41
                                  jaro4444, u mnie mechanior w ASO dal rade. A jak oni daja rade to sprawa jest bardzo prosta. Jedyne co im dostarczylem to chlodnica wraz z dluższa śrubą.

                                  Komentarz

                                  • jaro4444
                                    Rider
                                    • 2006
                                    • 508

                                    #42
                                    To musi być naprawdę bezproblemowe :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
                                    Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                    Komentarz

                                    • S3 CHRIS
                                      Elegance
                                      • 2006
                                      • 979
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                      #43
                                      ja mam u siebie z 1.9 TDI AWX poza dłuższa sruba nic nie było potrzebne

                                      tutej masz pogladowe zdjecia jak to u mnie wygladało :

                                      ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                                      ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                                      Komentarz

                                      • Bond
                                        Ambiente
                                        • 2004
                                        • 136

                                        #44
                                        A propos temperatury oleju to zauwazyłem że temperatura oleju podczas normalnej jazdy jest mocno uzalezniona od tego czy osłona pod silnikiem jest, czy jej nie ma.
                                        Z osłona jest około 95, bez- spada do mniej niz 80.
                                        dużo KM/i jeszcze więcej Nm

                                        Komentarz

                                        • dariuspolo
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 1168

                                          #45
                                          Zamieszczone przez djczas
                                          jesli chodzi o chłodnice oleju to u siebie znalazłem dobre miejsce w miejscu smica będe chciał założyć chłodnice oleju
                                          ...tutaj podobne rozwiazanie tyle ze z drugiej strony (co prawda vr6 turbo, ale w dieslu tez bedzie podobnie)
                                          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                          Zuzycie paliwa

                                          Komentarz

                                          • jaro4444
                                            Rider
                                            • 2006
                                            • 508

                                            #46
                                            Założyłem dziś chłodnicę oleju od ASZ. Co mogę poradzić - oprócz chłodnicy i śruby warto mieć dłuższy wąż doprowadzający płyn chłodzący od silnika ASZ. Idelanie pasuje do ASV/ALH/AHF i pewnie AGR. Krótki wąż zostawiłem oryginalny od ASV tylko skrócony o ostanie kolanko - też idealnie pasuje po tej amputacji.
                                            Chłodnica jest wyrażnie większa i pewnie będzie skuteczniejsza. Ja mam za to spokojne sumienie, że uczyniłem wszystko, by pomóc mojemu turbognojkowi żyć długo i szczęsliwie :diabelski_usmiech
                                            Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                            Komentarz

                                            • Masmo
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1145

                                              #47
                                              Zamieszczone przez jaro4444
                                              Założyłem dziś chłodnicę oleju od ASZ. Co mogę poradzić - oprócz chłodnicy i śruby warto mieć dłuższy wąż doprowadzający płyn chłodzący od silnika ASZ. Idelanie pasuje do ASV/ALH/AHF i pewnie AGR. Krótki wąż zostawiłem oryginalny od ASV tylko skrócony o ostanie kolanko - też idealnie pasuje po tej amputacji. ...
                                              Mówisz że kupić dłuższy od ASZ-ta? Ja mam obcięte orginalne od AHF-a ale mnie to trochę męczy bo wybieram się do Bułgari i nie chciałbym żeby coś piardło...
                                              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                              Komentarz

                                              • jaro4444
                                                Rider
                                                • 2006
                                                • 508

                                                #48
                                                Tak dłuższy od ASZ/ARL/AWX/AVF a w krótszym uwalić jedno kolanko. Oczywiście przewody od VP trzeba rozdzielić bo oryginalnie mają między sobą mostek z gumy.
                                                Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                                Komentarz

                                                • bono
                                                  Drive
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 48

                                                  #49
                                                  Masmo,

                                                  ja kiedyś coś takiego robiłem:

                                                  Oto jak wyglada taka modyfikacja.
                                                  Najpierw potrzebna bedzie nam chlodnica od ASZ/ARL, ktora tak sie prezentuje.

                                                  Na zdjeciu oprocz chlodnicy, oringi gorny (starsza wersja i nowsza), oring dolny, oraz pokrywa ze sruba. Dlugosc sruby (wlasciwie sruby z pokrywa) wbrew wczesniejszym watpliwascia jest taka sama w ASV jak i ASZ, anywords chlodnice maja ta sama grubosc
                                                  Stara chlodnica



                                                  Tu wkrecamy chlodnice


                                                  Pierwsza przymiarka wiekszej chlodniczki



                                                  Trzeba troche odgiac mocowanie kabelka pradowego



                                                  Poniewaz, obwod wodny jest podlaczany od gory w nowej chlodnicy (stara z boku) trzeba skrocic troche przewody z obiegu chlodzenia, gorny na zdjeciu okolo 6 cm, dolny okolo 1 cm, tak aby nie bylo zadnych zgiec i ciecz swobodnie przeplywala


                                                  Robota na okolo 1 godzine. Trzeba uwazac, bo wyleci troche oleju okolo 200 ml.Ja polaczylem wymiane chlodnicy rowniez z wymiana oleju. To samo dotyczy plynu chlodniczego ja sobie go spuscilem z ukladu aby spokojenie sie bawic.

                                                  Chce podziekowac Tymonowi i Neck99 z OCP oraz Jaro4444 za pomoc k: :yes:. Nie sprawdzalem jak jest teraz z temp. oleju po wymianie chlodnicy, ale z tego co mi wiadomo, roznica jest podobno znaczna. Inna rzecz, ze zalalem Motula, wiec chyba lepiej byc nie moze.

                                                  źródło :arrow: http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=8873
                                                  Audi by Dynosoft
                                                  Pozdrawiam
                                                  Blazej (Bono)

                                                  Komentarz

                                                  • jaro4444
                                                    Rider
                                                    • 2006
                                                    • 508

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez bono
                                                    Dlugosc sruby (wlasciwie sruby z pokrywa) wbrew wczesniejszym watpliwascia jest taka sama w ASV jak i ASZ
                                                    Jest taka sama dla starszych motorów VP do połowy 2002 roku. Poźniej VP mają cieńszą chłodnicę i krótszą śrubę. Tu są wersje "naleśnik" : http://www.allegro.pl/item383966358_...3_1_9_tdi.html


                                                    Tu jest starsza i grubsza chlodnica oleju od ASV (od niej śruba pasuje to tej od ASZ/ARL):




                                                    A tu nowsza wersja z krótką śrubą:


                                                    Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...