225/40/18 vs 225/45/17 vs 205/50/17

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piramida
    RS
    • 2009
    • 12222
    • Superb III (3V3)

    #26
    lukasz3112, i o to mi chodziło :P fele 17 ważą średnio o 1kg mniej od 18 i mogę je zaadoptować na zimówki jak i na letnie.
    Chyba będe musiał kogoś zmolestować co by dał mi sie przejechać na 17
    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

    Komentarz

    • Grzechos
      Rider
      S_OCP Member
      • 2008
      • 273

      #27
      Daj sobie spokój, róznica aż tak odczuwalna nie bedzie, a juz na pewno nie odczuje twoje dziecko w wodach płodowych, w których jest delikatnie kołysane.
      Moja zona w ciąży z naszymi blizniakami w brzuchu jeździła 120d w pakiecie Performance na betonoowym zawieszeniu, potem OII RS obnizona na 18".
      17" jest bez sensu bo wyglad gorszy, przyczepność też, a na komforcie wiele nie zyskasz. Jak już to ładuj 16"
      ....P.S. Większy problem będzie z komfortem jak się dziecko juz urodzi :wink:
      Octavia RS TDI in Race Blue 205KM/443Nm by Tune-up
      H&R springs |OZ Crono HT wheels | EBC brakes on.

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        #28
        Grzechos, 16 w żadnym przypadku nie wchodzą w grę :wink: nie jezdziłem na 17 dlatego chodzą mi po głowie, kiedyś czytałem test na bmw e46 gdzie testowali 18 z 17 i wyszlo im że na 17 lepiej trzyma sie na łukach, na 18 ponoć trzyma do pewnego momentu a następnie puszcza, na 17 ponoć bardziej można wyczuć granicę gdy koła zaczynają uciekać :roll:

        P.S. ponoć masz swoje ozety do opchnięcia, ile chcesz za nie?
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • piotrcar
          Rider
          • 2010
          • 641

          #29
          mialem w audi a4 235/45 r17 michelin
          teraz w 02 mam 225/40 r 18 dunlop

          i moge tylko powiedziec tyle ze opony michelin lepsze sa w zakretach niz te dunlopy,mam takie wrazenie jak by opona sie kladla na boki pomimo tego ze jest nizsza niz w audi na michelinach
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          Komentarz

          • innova
            Rider
            • 2011
            • 554

            #30
            Zamieszczone przez lukasz3112
            innova, Ty masz RS a w każdym wątku coś CI w tym aucie nie pasuje. To pytanie po co je kupiłeś?
            widzisz lukasz3112,

            producent nie napisał w ofercie ani oficjalnie nie przyznał iż:
            ma gdzieś padające pompowtryski (mnie to nie dotknęło akurat)
            uszczelki są w stanie wyżłobić w obrysie drzwi niezły rów
            chłodnice są "spisakowane" i podziurawione po przejechaniu 100k
            cału układ klimy jest do bani i nie dość że śmierdzi i pojawiają się nieszczelności to jeszcze sprężarka się sypie
            zawieszenie jest solidnie zwalone i samochód przeznaczony dla 5 osób w warunkach polskiej drogi nie powinien być obsadzony więcej niż 3-ma gdyż większa obsada w RS-ie grozi zeszlifowaniem tylnej części podwozia (o bagażach nie wspominając)
            nowe egzemplarze ściągają

            i jeszcze wiele z tego, co w otoczeniu silnika negatywnego się dzieje można by rozpisać... to mi tak na szybko przebiegło przez myśl tytułem podumowania postów z sąsiednich grup tematycznych

            więc pozwól iż nie będę się przejmował Twoją dezaprobatą dla podawania prawdy i to w sposób jak zawsze obiektywny wyraże swój pogląd...a to wcale nie oznacza, iż ja chcę abyś czytał moje wypowiedzi albo mówił Ci co masz lub powineneś robić :idea:
            --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
            Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
            _______________________________________

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              #31
              Zamieszczone przez piotrcar
              mialem w audi a4 235/45 r17 michelin
              teraz w 02 mam 225/40 r 18 dunlop

              i moge tylko powiedziec tyle ze opony michelin lepsze sa w zakretach niz te dunlopy,mam takie wrazenie jak by opona sie kladla na boki pomimo tego ze jest nizsza niz w audi na michelinach
              czyli widzę że nie ma reguły, teraz mam 225/40/18 ale na brigstonach potenzach s001 niestety z indexem nosnosci 88Y i jest tragedia na ostrych zakrętach, kiedyś o mało nie zdjąłem przedniej gumy :shock: poprzednie micheliny pilot sporty 3 z indexem 92Y były zajebiste, troche sie taczkowato jezdziło ale zakręty super więc wydaje mi sie za na 225/45 czy 215/45 z gumą o mocnych bocznych sciankach nie bedzie czuć róznicy pomiedzy 225/40 a w moim obecnym przypadku bedzie nawet lepiej :szeroki_usmiech
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • piotrcar
                Rider
                • 2010
                • 641

                #32
                powinno byc dobrze tylko kup dobre micheliny
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  #33
                  Zamieszczone przez piotrcar
                  powinno byc dobrze tylko kup dobre micheliny
                  albo jak sie wqrwi to zapodam to:

                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • Karql
                    L&K
                    • 2010
                    • 1124

                    #34
                    piramida, jeździłem A3 na 225/45/17 i 225/40/18 i nie było dużej różnicy.

                    Jak jeździłem na oponach od 195/65/15 do 225/40/18 to zakręty robiłem podobnymi prędkościami. Powiem Ci tak, możliwości auta sięgają dużo dalej niż wyobraźnia przeciętnego kierownika, na suchym dużo wcześniej ty odpuścisz niż opona
                    Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                    Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                    -> MOJA SKODA <-

                    Komentarz

                    • EŁ
                      L&K
                      • 2004
                      • 1168
                      • Octavia III (5E3)
                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez Zorr
                      Zamieszczone przez Super_Be
                      Zamieszczone przez
                      ja odkąd jezdze RS-em na 18 225/40 nie wyobrażam sobie juz jazdy na innych rozmiarach ( czyli wyższych) ...zachowanie w szybkich łukach jest przynajmnij dla mnie, fenomenalne :diabelski_usmiech
                      A zachowanie na torach tramwajowych, progach zwalniających, łatach w asfalcie? 8)
                      dynamicznie omija i wtedy mamy łuki :P
                      heheh no dokładnie.....omijam....jak chce sobie polatać po torowiskach albo poskakać po progach to biore żony SUV-a...ale wtedy jak spotykam "dynamiczne łuki" to mam lusterka porysowane .....w poprzedniej skodzie miałem 17 na profilu 45 i bilsteina sporta + powerflexa i auto nie prowadziło sie tak fajnie jak Rs-ka na jakby nie było seryjnym zawieszeniu( jeszcze :szeroki_usmiech )..

                      Komentarz

                      • Super_Be
                        Rider
                        • 2010
                        • 308

                        #36
                        Zamieszczone przez
                        heheh no dokładnie.....omijam....jak chce sobie polatać po torowiskach albo poskakać po progach to biore żony SUV-a...
                        No, w takim układzie to można sobie latać na 18-tkach 8) . A jak tyłek rozboli, to zaSUVać po mieście . Gorsza sprawa, jak na tory i progi ma się to samo auto, co na zakręty. Wtedy zasada "im większe, tym lepsze" przestaje się sprawdzać...
                        :
                        : Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
                        :
                        : Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
                        : Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
                        :

                        Komentarz

                        • fernando
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1890

                          #37
                          Zamieszczone przez Karql
                          Powiem Ci tak, możliwości auta sięgają dużo dalej niż wyobraźnia przeciętnego kierownika, na suchym dużo wcześniej ty odpuścisz niż opona

                          Hmmm, nie wiem, czy Ci zazdrościć, czy raczej współczuć, ale nie mogę się z Tobą zgodzić odnośnie tego "odpuszczania" :shock:

                          Komentarz

                          • Karql
                            L&K
                            • 2010
                            • 1124

                            #38
                            fernando, żeby na suchym przy dobrej nawierzchni strzelić bączka to trzeba się już dobrze postarać.
                            Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                            Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                            -> MOJA SKODA <-

                            Komentarz

                            • OctaviaRS TDi
                              Elegance
                              • 2009
                              • 771

                              #39
                              Ja się nie zgadzam. Wyższy profil opony zawsze jest bardziej podatny na uginanie niż opona o niższym profilu. Jeździłem na różnych oponach 225/45/17 i to jest dobra opona jak ktoś czasem lubi lekko podnieść sobie adrenalinkę - myśląc, że ryzykował życie i nie powie o tym żonie. Opona 225/45 nie jest dla piramida, który ma 230KM i jeszcze więcej momentu i nie świruje tylko wtedy kiedy jedzie z rodziną.
                              Znam gościa, który ma 3 komplety opon. 1 na lato dla siebie, 2 na lato na wycieczki z rodziną i 3 na zimę. I myślę, że tu jest rozwiązanie :P Na krótkie dystanse nie robi chyba różnicy - a na wakacje kup sobie 17 - od kogoś z forum używane opony i tyle. I dalej w spokoju zapierdalaj na 18'' :twisted:

                              Karql, gorzej jak kierownik przesadzi. A ja już miałem parę takich sytuacji, że wiem kiedy jest koniec możliwości moich opon :wink:

                              Komentarz

                              • innova
                                Rider
                                • 2011
                                • 554

                                #40
                                piramida,

                                ... Z FABRYCZNIE NOWYMI OPONAMI CONTINENTAL SPORTCONTACT 3 W ROZMIARZE 235/35/19

                                wygląda to trochę jakby komuś ten eksperyment słabo wyszedł i chciał spieniężyć całe laboratorium

                                jak dorzucisz trochę pieniądza do tego budżetu to kupisz w sumie pewnie felgi w opakowaniu z Golfem...

                                ...tylko to może prowadzić do dalszych następstw. Wspomniałem swego czasu, iż poprzednie A6 usztywniłem (miałem wrażenie odpływania samochodu) amrtyzatorami KONI Sport. Pojeździłe chwilę i wróciłem do warsztatu celem zmniejszenia sztywności (to były te regulowane) do minimum. Przejechałem jeszcze kilkadziesiąt kilometrów i było mi szkoda samochodu (nadwozia), gdyż pojawiły się niepokojące dźwieki pochodzące z różnych naprężeń powstałych w wyniku przenoszenia drgań i wstrząsów (polskie drogi) z podwozia na nadwozie. Wtedy też dojrzałem do tego, iż nadwozie limuzyny musi mieć trochę swobody a podwozie wcale tak łatwo nie "ześliźnie" się z drogi (Karlq słusznie to podniósł)
                                --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                _______________________________________

                                Komentarz

                                • Karql
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1124

                                  #41
                                  Jak rozmawiałem kiedyś z Lechem Wójcikiem (http://hamulce.net) to rzucił hasłem, że młodzi chcą tylko niżej i niżej, a staży wyjadacze na odwrót - coś chyba w tym jest.

                                  piramida co weźmiesz imo będzie dobre, my jeździmy po normalnych drogach, a nie na zawodach po torach. Zresztą po przeciążeniach, które Zorr wrzucił widać, że różnica jest niewielka, moim zdaniem na zwykłych drogach jej nie odczujesz. (różnica w sensie prędkość pokonywania łuków inne parametry typu sztywność, czas reakcji itp. owszem)
                                  Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                                  Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                                  -> MOJA SKODA <-

                                  Komentarz

                                  • kolesh
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 5

                                    #42
                                    powiem ci tak na łukach lepsze będą szersze opony czy to bedą 225/45x17 czy 225/40x18 a jeśli chodzi o komfort jazdy to wiadomo że na wyższej będzie mięcej, ale może być kompromis kupując odpowiednie opony np. continentall sportcontact2 i sportcontact3(najlepsze opony na jakich jeździłem) są oponami bardzo komfortowymi i dobrze jeżdżą podobnie jest z michelinem pilotsport2 i pilotsport3.
                                    Opony typu bridgestone czy pirelli i nawet dunlop są twardsze.

                                    Komentarz

                                    • Sebastian_M26
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1823
                                      • Superb II (3T4)

                                      #43
                                      Jak ktoś jest rozumny i potrafi jeździć to 225/40R18 dają radę, a reszta... to nawet SUV-a rozwali.
                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz

                                      • Zorr
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2110

                                        #44
                                        Piramida, to i ja jeszcze dorzucę

                                        Wybrałbym 225/45/17 ponieważ
                                        - felgi i opony są tańsze nawet o 20% bo ten wymiar to standard
                                        - felgi 17 będą lżejsze
                                        - na polskich drogach masz większą szansę na załatwienie felgi 18 szczególnie tych ultralekkich, które to nie są budowane ze względu na super trwałość.
                                        - 225/45/17 jest wymiarem homologowanym przez skodę
                                        - praktycznie nie ma różnicy w trzymaniu bocznym (wg programu), co innego jakbyś ładował coś szerszego i wybierał między 225/45/17 a powiedzmy 255/35/R18
                                        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                        Komentarz

                                        • piramida
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 12222
                                          • Superb III (3V3)

                                          #45
                                          Widzę że opinie sa podzielone, rozsądek podpowiada oponę 225/45/17 serce pozostaje przy 18 a nawet 19 :P
                                          Róznica pomiedzy 225/40/18 a 235/35/19 to tylko 7-8mm pomiedzy felgą a końcem gumy więc praktycznie żadna róznica za to dochodzi jeszcze lepsza trakcja na starcie jak i w zakrętach, obawiam sie tylko szybkiego pogięcia kół nie tyle ze względu na rozmiar co na materiał z którego są wykonane lekkie fele, kolega Zorr dobrze to ujął.

                                          Tak z ciekawości, Zorr mógłbyś zapodać jak by wyglądało przyspieszenie i przeciążenie na łukach opony 235/35/19? :szeroki_usmiech

                                          [ Dodano: Wto 04 Paź, 11 22:51 ]
                                          innova, cena w miarę normalna, same nowe gumy to około 3 tys a fele około 5-6tys ale ogółem spora kwota jak za koła która za chwilę można rozwalić :roll:
                                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                          Komentarz

                                          • Zorr
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2110

                                            #46
                                            Zamieszczone przez piramida
                                            Tak z ciekawości, Zorr mógłbyś zapodać jak by wyglądało przyspieszenie i przeciążenie na łukach opony 235/35/19? :szeroki_usmiech
                                            Proszę bardzo. (Obliczenia nie uwzględniają zmian masy koła)
                                            Lateral Acceleration (czyli przeciążenie boczne)
                                            205/50/17 --> 0,872 G 6,42s do setki
                                            205/55/16 --> 0,868 G 6,43s do setki
                                            225/40/18 --> 0,905 G 6,44s do setki
                                            225/45/17 --> 0,900 G 6,45s do setki
                                            235/35/19 --> 0,921 G 6,48s do setki

                                            Zamieszczone przez piramida
                                            Widzę że opinie sa podzielone, rozsądek podpowiada oponę 225/45/17 serce pozostaje przy 18 a nawet 19 :P
                                            Róznica pomiedzy 225/40/18 a 235/35/19 to tylko 7-8mm pomiedzy felgą a końcem gumy więc praktycznie żadna róznica za to dochodzi jeszcze lepsza trakcja na starcie jak i w zakrętach, obawiam sie tylko szybkiego pogięcia kół nie tyle ze względu na rozmiar co na materiał z którego są wykonane lekkie fele, kolega Zorr dobrze to ujął.
                                            Oprócz lepszej trakcji dostajesz też większe tarcie (spalanie, przyśpieszenie, prędk. maks)

                                            Dla 235/35/19 masz 1,98% różnicy w średnicy koła a to sporo.

                                            PS Mam jeszcze jeden powód dla którego warto wybrać 225/45/17
                                            - jak Ci się nie spodobają, to przy okazyjnej cenie pierwszy się ustawię w kolejce do ich kupna. Innymi słowy łatwiej sprzedać. :szeroki_usmiech
                                            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              #47
                                              Zorr, Wiem że 17 maja wiele zalet które tutaj wymieniłeś ale przesiadając sie z 18 na 17 to zle bym się czuł :P więc zostaną lekkie 18 lub pójde na całość i kupię OZ 235/35/19 oczywiscie używane bo nowe kosztują w ch.j :shock:

                                              Zdaję sobie również sprawę co do opini niektórych kolegów że rozmiar 19 jest dla ale skoro guma jest szersza o 10mm a profil mniejszy o około 7-8mm w stosunku do felgi 18 więc nie bedzie tragedii z komfortem, równiez koło bedzie z 2kg lżejsze od obecnego więc pewnie zniweluje poniekąd różnicę pomiedzy szerokością a wagą koła.
                                              Na pewno poprawi sie znacznie trakcja na pierwszych 2 biegach i reakcja na ruch kierownicy, do tego hamowanie równiez powinno być skuteczniejsze.
                                              Jedyny minus dla mnie to podobne rezyko uszkodzenia felgi, bo spalanie powinno pozostać takie same ale z drugie strony na 18 jezdzę dwa sezony i zaliczyłem kilka poważnych dziur gdzie udało mi sie minimalnie odkształcić jedną felę więc na 19 pewnie będzie podobnie.
                                              Pytanie tylko co w momencie dzwona, ubezpieczyciel moze sie przywalić do tego że skoda nie ma w homologacji kół 19? Seat na tej samej płycie i zawieszeniu ma 19.
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • Zorr
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2110

                                                #48
                                                Zamieszczone przez piramida
                                                Zorr, Wiem że 17 maja wiele zalet które tutaj wymieniłeś ale przesiadając sie z 18 na 17 to zle bym się czuł :P więc zostaną lekkie 18 lub pójde na całość i kupię OZ 235/35/19 oczywiscie używane bo nowe kosztują w ch.j :shock:
                                                gdybym ja się miał źle się czuć z jakąś zmianą to też bym jej nie robił. Jak masz ochotę na 19tki to je bierz. Możesz wziąć sobie do serca to co pisał zepter00 w wątku "o wielkich felgach" i spróbować dostosować zawieszenie do większych opon. Może jest jakiś spec co poustawia geometrię układu zawieszenia w rozsądnej cenie.

                                                Z reguły tak nie piszę ale zrobię wyjątek ...
                                                Mając Twoją sytuację (tj. trochę kaski i chęć zmiany czegoś w samochodzie) zamiast zamieniać podobające Ci się 18tki na używane (mogą powodować bicie) 19tki ważące tyle samo, wymieniłbym fotele na RECARO Sportster CS, bo się w nich zakochałem.
                                                Ewentualnie popytałbym tunerów, czy w kwocie "xxxx" można by coś pogrzebać w silniku. Takim przykładem mogłoby być też dołożenie mechanicznej szpery Link

                                                Zamieszczone przez piramida
                                                Pytanie tylko co w momencie dzwona, ubezpieczyciel moze sie przywalić do tego że skoda nie ma w homologacji kół 19? Seat na tej samej płycie i zawieszeniu ma 19.
                                                Przecież już masz niehomologowane 18'tki, więc 19tki raczej nic nie zmienią.
                                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                Komentarz

                                                • piotrcar
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 641

                                                  #49
                                                  piramida nie kupuj 19.mialem to w audi i na tym nie da sie jezdzic,nie mowie tu tylko o polsce.opona 235/35 r 19 to bylo cos strasznego.po 2 tygodniach sprzedalem wszystko. komfort byl rowny 0 a spalanie wzroslo o 2 litry.za to wyglad byl na 6.ogolnie nie polecam

                                                  [ Dodano: Pią 07 Paź, 11 08:22 ]
                                                  a jezeli chodzi o szpere,duzo jest z tym roboty aby to zalozyc???a co wtedy z esp i z innymi systemami???
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                  Komentarz

                                                  • piramida
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 12222
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez piotrcar
                                                    piramida nie kupuj 19.mialem to w audi i na tym nie da sie jezdzic,nie mowie tu tylko o polsce.opona 235/35 r 19 to bylo cos strasznego.po 2 tygodniach sprzedalem wszystko. komfort byl rowny 0 a spalanie wzroslo o 2 litry.za to wyglad byl na 6.ogolnie nie polecam

                                                    [ Dodano: Pią 07 Paź, 11 08:22 ]
                                                    a jezeli chodzi o szpere,duzo jest z tym roboty aby to zalozyc???a co wtedy z esp i z innymi systemami???
                                                    Kurde a wydaję sie że 10mm na szerokości gumy i 8mm z wysokości nie powinno robić wielkiej róznicy a piszesz że jednak tragedia, idzie zima więc na wiosne pewnie powróci temat, znając życie zostaną 18 tylko lzejsze.

                                                    [ Dodano: Pią 07 Paź, 11 08:47 ]
                                                    Zorr, dobrze prawicie panocku :szeroki_usmiech chęć wymiany felg dogorywa ponieważ jedna jest już do prostowania, sa poobdzierane podczas prób odkręcenia srub zabezpieczających i nie sa lekkie a po za tym dwa lata na jednych kołach juz wystarczy :P

                                                    Kubły zawitają, na moc tez sie znajdzie patent :diabelski_usmiech

                                                    P.S. jak to 18 nie sa homologowane do octavii? Od kiedy?
                                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...