225/40/18 vs 225/45/17 vs 205/50/17

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Zorr
    RS
    • 2011
    • 2110

    #51
    Zamieszczone przez piotrcar
    a jezeli chodzi o szpere,duzo jest z tym roboty aby to zalozyc???a co wtedy z esp i z innymi systemami???
    tylko teoretycznie (na bazie postów z forum BMW)
    jak szpera będzie działać do systemy elektroniczne nie wykryją różnicy obrotowej, więc nie będą zmuszone zadziałać.

    Cytat:
    2. Szpera w BMW sie nie zalacza... ona tam jest caly czas i dziala zapobiegajac do pewnego momentu poslizgowi kola które ma mniejszą przyczepność - a dokladniej minimum 25% momentu obrotowego dostarczonego przez silnik zostanie przeniesione na koło które akurat ma większą przyczepność i może go wykorzystać.

    3. To ASC+T nie będzie się nawet zalączać a dokładniej samo przyhamowywanie kół nie będzie wykorzystywane bo nie będzie takiej potreby az do momentu gdy na przykład staniemy jedną stroną na trawie a drugą na asfalcie i będziemy chcieli ruszyć wykorzystując pełną moc samochodu - wtedy LSD 25% "nie da rady" i kółko znajdujące się na trawie zacznie obracać się szybciej niż to na asfalcie - i wtedy zadziała ASC+T przyhamowywująć koło obracające się z większą prędkością.


    [ Dodano: Pią 07 Paź, 11 08:57 ]
    Zamieszczone przez piramida
    P.S. jak to 18 nie sa homologowane do octavii? Od kiedy?
    u mnie na klapce paliwa nie ma nic o 18tkach... są tylko 195, 205 i 225.
    Zatem wnioskuję, iż takie rozmiary mogę zakładać zgodnie z homologacją.
    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

    Komentarz

    • Super_Be
      Rider
      • 2010
      • 308

      #52
      Zamieszczone przez piramida
      Kurde a wydaję sie że 10mm na szerokości gumy i 8mm z wysokości nie powinno robić wielkiej róznicy
      10mm na szerokości - owszem, chyba wręcz do pominięcia. 8 na wysokości - zdecydowanie już nie. Zresztą wystarczy spojrzeć, jaki procent szerokości, czy wysokości stanowią te milimetry. Jeśli profil jest na tyle wysoki, że opona ma np. 12cm wysokości, to raczej te 8mm niewiele zmieni. Ale jeśli mamy 8cm, to co innego. Do tego jeszcze wyższe ciśnienie przy niskiej oponie i mamy zdecydowany spadek komfortu resorowania.

      W ogóle to nie ma bata - opona, która lepiej się trzyma w zakręcie, będzie bardziej trzęsła. Tu oczywiście zawieszenie trochę może poprawić sytuację, ale na krótkie nierówności też nie pomoże. Coś za coś, choćby nie wiem jak kombinować.
      :
      : Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
      :
      : Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
      : Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
      :

      Komentarz

      • Zorr
        RS
        • 2011
        • 2110

        #53
        Zamieszczone przez piramida
        Kurde a wydaję sie że 10mm na szerokości gumy i 8mm z wysokości nie powinno robić wielkiej róznicy a piszesz że jednak tragedia, idzie zima więc na wiosne pewnie powróci temat, znając życie zostaną 18 tylko lzejsze.
        Tak tylko informacyjnie...
        ... podejrzewam iż w skodach wzorcowa opona to 195/65/R15 a 235/35/R19 to różnią się od niej 40mm szerokości i 45mm wysokości a to sporo. Dodatkowo różnica średnic miedzy tymi oponami wynosi dość sporo bo aż 12.6mm czyli 1.95%.
        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

        Komentarz

        • piramida
          RS
          • 2009
          • 12222
          • Superb III (3V3)

          #54
          Zorr, ja też na klapce nie mam 18 ale skoro w rsie jest to raczej nie widze przeciwskazań, tym bardziej ze zawieszenie też jest wymenione i obnizone, czyli jak nie mam homologacji skody na zawieszenie eibacha to tez lipa?
          Troche to porąbane...
          A co z hamulcami skoro sa większe a przewidziane do mojego modelu maja byc mniejsze?
          Myslę że nie powinno byc problemów z ubezpieczycielem w razie draki :wink:

          [ Dodano: Pią 07 Paź, 11 10:16 ]
          Zamieszczone przez Zorr
          Zamieszczone przez piramida
          Kurde a wydaję sie że 10mm na szerokości gumy i 8mm z wysokości nie powinno robić wielkiej róznicy a piszesz że jednak tragedia, idzie zima więc na wiosne pewnie powróci temat, znając życie zostaną 18 tylko lzejsze.
          Tak tylko informacyjnie...
          ... podejrzewam iż w skodach wzorcowa opona to 195/65/R15 a 235/35/R19 to różnią się od niej 40mm szerokości i 45mm wysokości a to sporo. Dodatkowo różnica średnic miedzy tymi oponami wynosi dość sporo bo aż 12.6mm czyli 1.95%.
          ok, mozemy sobie odpuscic temat 19, skupmy sie na 18 :szeroki_usmiech
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz

          • Zorr
            RS
            • 2011
            • 2110

            #55
            Zamieszczone przez piramida
            Zorr, ja też na klapce nie mam 18 ale skoro w rsie jest to raczej nie widze przeciwskazań, tym bardziej ze zawieszenie też jest wymenione i obnizone, czyli jak nie mam homologacji skody na zawieszenie eibacha to tez lipa?
            Troche to porąbane...
            A co z hamulcami skoro sa większe a przewidziane do mojego modelu maja byc mniejsze?
            Myslę że nie powinno byc problemów z ubezpieczycielem w razie draki :wink:
            ja też tak myślę, ale jak się dowali to może będziesz musiał spotkać się w sądzie ze swoim ekspertem.

            Zamieszczone przez piramida
            ok, mozemy sobie odpuscic temat 19, skupmy sie na 18 :szeroki_usmiech
            ok 18tki :szeroki_usmiech
            masz bardzo ładne 18tki tomason tn1, które w zasadzie wyglądają podobnie do 18 oz'a (superleggera i superturismo) bo różnią się ilością szprych.
            Superturismo GT 18x8 ważą 11,43Kg
            Superleggara 18x8 ważą ~8Kg
            czy zmiana i koszty z nią związane mają sens? czy radość ze zmiany przewyższy koszty wymiany? :szeroki_usmiech

            PS Z OZ'ami mam tylko jeden problem, tj. bałbym się, że przyjdę rano do samochodu stojącego na cegłach.
            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

            Komentarz

            • piotrcar
              Rider
              • 2010
              • 641

              #56
              a czy duzo roboty z montaz takiej szpery???gdzie ja sie wogole montuje??
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              Komentarz

              • OctaviaRS TDi
                Elegance
                • 2009
                • 771

                #57
                żeby założyć szperę trzeba ściągnąć skrzynię.
                co do opon 235 - na forum octavia-rs w niemczech ludzie śmigają na felach 19 z oponami 235/35 i nikt nie narzeka. Ich opinie spowodowały, że ja zdecydowałem się na opony 235/40/18. Spalanie średnie (bo ciężko podawać spalanie o 13 i 1 w nocy) wychodzi mnie 8.0l (na dystansie 8 tys.km) - przy mocy rzędu 200 KM i 450Nm - wynik jest zadowalający w pełni

                Komentarz

                • Zorr
                  RS
                  • 2011
                  • 2110

                  #58
                  Zamieszczone przez OctaviaRS TDi
                  żeby założyć szperę trzeba ściągnąć skrzynię.
                  co do opon 235 - na forum octavia-rs w niemczech ludzie śmigają na felach 19 z oponami 235/35 i nikt nie narzeka. Ich opinie spowodowały, że ja zdecydowałem się na opony 235/40/18. Spalanie średnie (bo ciężko podawać spalanie o 13 i 1 w nocy) wychodzi mnie 8.0l (na dystansie 8 tys.km) - przy mocy rzędu 200 KM i 450Nm - wynik jest zadowalający w pełni
                  No po Niemieckich drogach to faktycznie można próbować na 19tkach, ale u nas?

                  Te średnie spalanie 8.0 to masz w dieslu? czy głównie jeździsz po Niemieckich autostradach?
                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                  Komentarz

                  • misiekwaw
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7715
                    • Ford

                    #59
                    Zamieszczone przez fernando
                    Zamieszczone przez Karql
                    Powiem Ci tak, możliwości auta sięgają dużo dalej niż wyobraźnia przeciętnego kierownika, na suchym dużo wcześniej ty odpuścisz niż opona

                    Hmmm, nie wiem, czy Ci zazdrościć, czy raczej współczuć, ale nie mogę się z Tobą zgodzić odnośnie tego "odpuszczania" :shock:
                    polecam wyprawę na w zasadzie dowolnie wybrany tor lub rozetę Wróbla to zobaczysz jak daleko sa limity

                    co nie znaczy że polecam zbliżać się do nich w codziennej jeździe
                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                    http://www.disi-tune.pl
                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                    Był WRX
                    Była Octa

                    Komentarz

                    • OctaviaRS TDi
                      Elegance
                      • 2009
                      • 771

                      #60
                      Zorr, diesel oczywiście. Na dystans 8 tys km składa się 2,5 tys przeloty po autostradach - pozostała część to jazda po mieście.

                      Piramida - jak zastanawiasz się nad 17 to pożycz koła jedź gdzieś na tor, jakiś plac i zrób przejazd w slalomie, test łosia etc i zadecydujesz. Jeśli o mnie chodzi bierz 19 :diabelski_usmiech

                      Komentarz

                      • greenhorn
                        Classic
                        • 2010
                        • 32

                        #61
                        Widzę, że piramida to ciężki przypadek :P , więc spróbuję inaczej:

                        na 17 będziesz szybszy :twisted: bo są lżejsze.

                        19 na octavii muszą wyglądać groteskowo, o praktycznych aspektach i sugerowanym rozmiarze przyrodzenia właściciela nie wspomnę.

                        Sam cisnę na 225/45/17. Polecam. Parametry mocowe mam bardzo podobne. Żeby na takim laczku wyprowadzić auto z równowagi trzeba nie umieć jeździć. W równaniu budżet/performance jest to wg mnie złoty środek.

                        Uprzedzając - gdybym miał większy budżet byłoby inne auto, a nie większe koła.

                        Zmniejszanie profilu poniżej pewnego poziomu ma znaczenie czysto estetyczne. Zwiększanie szerokości opony może skończyć się zbyt małym naciskiem na jednostkę powierzchni styku opona/asfalt i będzie slajd zamiast spodziewanej trakcji. 225 na tyle w pustej octavii zdaje się być bardzo blisko tej granicy.

                        Dla mnie jedynym uzasadnieniem 18 byłby duży hamulec. Tylko nie w octavii takie manewry

                        Krótko - szkoda mocy na 18stki.

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          #62
                          greenhorn, 17 będzie lżejsza ale czy w związku z tym guma nie będzie cięższa? Może sie okazać że waga koła będzie wtedy podobna z tym że na 17 środek ciężkosci jest bliżej osi co pozytywnie wpływa na przyspieszenie.
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • Zorr
                            RS
                            • 2011
                            • 2110

                            #63
                            Zamieszczone przez piramida
                            greenhorn, 17 będzie lżejsza ale czy w związku z tym guma nie będzie cięższa? Może sie okazać że waga koła będzie wtedy podobna z tym że na 17 środek ciężkosci jest bliżej osi co pozytywnie wpływa na przyspieszenie.
                            ciężar opony skupiony jest głównie w bieżniku i co za tym idzie sporo zależy od szerokości (nie licząc tych wzmacnianych na bokach) a bieżnik jest mniej więcej w tej samej odległości od osi. Na wagę felg spory wpływ ma jej szerokość nawet dla tych samych R, natomiast im większa średnica tym dalej masa od centrum.
                            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                            Komentarz

                            • greenhorn
                              Classic
                              • 2010
                              • 32

                              #64
                              Piramida, sprawdź wagi poszczególnych zestawów u fachowców albo na necie.

                              Ja właśnie zapodałem zimówki: albo grubo, albo wcale :twisted:




                              Uploaded with ImageShack.us

                              Komentarz

                              • Zorr
                                RS
                                • 2011
                                • 2110

                                #65
                                greenhorn - rozumiem, iż to zdjęcie Twojego samochodu, jest tam chociaż 1mm przerwy między oponą o budą?
                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #66
                                  Przeciez to VT, widac w tle druga felge i za nia tarcze hamulcowa dopiero
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • Zorr
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2110

                                    #67
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    Przeciez to VT, widac w tle druga felge i za nia tarcze hamulcowa dopiero
                                    a już się bałem, że ktoś takie koła założył. ;-)
                                    PS U mnie nie widać, pewnie LCD w laptopie kiepskim jest. Jedyne co mnie niepokoiło to wrażenie wychodzenia opon daleko poza obrys samochodu.
                                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                    Komentarz

                                    • greenhorn
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 32

                                      #68
                                      Zamieszczone przez Zorr
                                      Jedyne co mnie niepokoiło to wrażenie wychodzenia opon daleko poza obrys samochodu.
                                      To bardzo dobry niepokój, bo to nie VT tylko prawdziwe koło postawione obok skodziny i pstryknięte w odpowiedni sposób

                                      Nie spodziewałem się, że ktoś to łyknie

                                      Komentarz

                                      • Zorr
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2110

                                        #69
                                        Zamieszczone przez greenhorn
                                        Zamieszczone przez Zorr
                                        Jedyne co mnie niepokoiło to wrażenie wychodzenia opon daleko poza obrys samochodu.
                                        To bardzo dobry niepokój, bo to nie VT tylko prawdziwe koło postawione obok skodziny i pstryknięte w odpowiedni sposób

                                        Nie spodziewałem się, że ktoś to łyknie
                                        no ale będziesz montował te koła?
                                        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                        Komentarz

                                        • greenhorn
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 32

                                          #70
                                          Koła są od innego auta. Nie upadłem na twarz, żeby 20 calowe koła montować w octavii :roll:

                                          Komentarz

                                          • Zorr
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2110

                                            #71
                                            Zamieszczone przez greenhorn
                                            Koła są od innego auta. Nie upadłem na twarz, żeby 20 calowe koła montować w octavii :roll:
                                            czasami patrząc na różnej maści tuning, to ludziska nie takie rzeczy robią ze swoimi samochodami.
                                            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              #72
                                              Panowie, decyzja zapadła, jęzeli te felgi: http://allegro.pl/show_item.php?item=1854626840 nie sprzedadzą się do miesiąca czasu to zakładam je na wiosnę a obecne tomasony na wyważarkę i do malowania, na zime będą git :szeroki_usmiech
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • Mihau
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 7460
                                                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                                #73
                                                19" :shock:
                                                O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                                Komentarz

                                                • lukasz3112
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 3607

                                                  #74
                                                  piramida, no to ciekaw jestem jak będzie wyglądać O2 na tak dużych kołach
                                                  Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

                                                  Komentarz

                                                  • piramida
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 12222
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez lukasz3112
                                                    piramida, no to ciekaw jestem jak będzie wyglądać O2 na tak dużych kołach
                                                    jak będzie chujowo to pójdą do żyda :szeroki_usmiech
                                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...