Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dodatkowe wskazniki parametrów pracy silnika / auta

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dodatkowe wskazniki parametrów pracy silnika / auta

    narazie cały mam tylko fotel pasazera. sporo z tym roboty żeby to ulozyć dobrze. ale jestem zadowolony myslałem ze to gorzej wyjdzie. jak sie dobrze to ponaciaga i pokombinuje to wychodzi całkiem fajnie. są mijsca w których wychodzi gorzej jak np wlasnie z tylu przednich foteli na samym dole ale jest tak dla tego że tam jest jak by za duzo tego materialu. a musi go tam byc wiecej bo jak by było mniej to by nie przeszedł przez środek fotela. jak zrobie całośc ( mam nadzieję ze w tym tygodniu sie uda) to zrobie dokladne zdjecia jak bedzie jasno.
    kolor na żywo to takie tofi alcantara trochę jasniejsza

  • #2
    Dodatkowe wskazniki parametrów pracy silnika / auta

    Witam.
    Jako, że widać na forum duże zainteresowanie urządzeniami wskazującymi dodatkowe parametry pracy silnika / samochodu (co jest zupełnie zrozumiałe w przypadku świadomych kierowców) zastanawiam się nad przygotowaniem urządzenia, które będzie umożliwiało wizualizacje parametrów normalnie nie dostępnych dla użytkownika. Oczywiście może się okazać, że urządzenia takiego rodzaju już istnieją i moja propozycja nie będzie konkurencyjna - proszę a taką informacje. Sam posiadam urządzenie tego rodzaju, chociaż wizualizacja odbywa się w inny sposób. Generalnie poniższy wątek chciałbym potraktować jako swego rodzaju sondę. Proszę o opinie na ten temat, komentarze, sugestie. Planowane funkcje / cechy urządzenia:
    - wyświetlanie na dodatkowym wyświetlaczu LCD (np. dwie linie po 16 znaków, chociaż możliwe większe) - nie potrzeba MaxiDota - dodatkowych parametrów
    - urządzenie może znajdować się w otwieranym schowku po lewej stronie kierownicy, lub schowku na okulary
    - urządzenie aplikowalne do Octavii II, Golfa V (opcjonalnie VI), głównie silników diesla
    - przykładowe parametry wyświetlane (podobne jak w przypadku MFA Addon wyświetlającego informacje na oryginalnych wskaźnikach - MaxiDot, plus możliwe dodatkowe):
    - prędkość auta, obroty silnika
    - temperatury płynu chłodzącego, oleju (w opcji auta z czujnikiem temp. i poziomu oleju)
    - ciśnienie doładowania / bezwzględne w kolektorze / atmosferyczne - przydatne przy modyfikacjach
    - spalanie średnie mierzone z dużą dokładnością (np. x0.01l/100km)
    - możliwe wyświetlanie dokładnej odległości z czujników parkowania
    - napięcie w instalacji
    - obciążenie alternatora (%)
    - ... inne parametry które przyjdą wam do głowy, a możliwe do znalezienia na CANie
    - dodatkowe funkcje:
    - przykładowo sterowanie podświetleniem wyświetlacza zależne od stopnia oświetlenia deski rozdzielczej
    - w przypadku konieczności sterowania urządzenia (np. zmiany parametrów wyświetlanych) możliwe sterowanie za pomocą przycisków tempomatu, komputera pokładowego czy kierownicy wielofunkcyjnej
    - ważne - potencjalnie możliwe sterowanie zewnętrznymi urządzeniami takimi jak dodatkowe kontrolki (przekroczenia obrotów, za niskiej / za wysokiej temp. oleju lub płynu, itp), wskaźniki analogowe, np. ciśnienia doładowania, napięcia, temp. oleju. Ważne, ponieważ w takim przypadku nie będzie istniała potrzeba podłączania dodatkowych czujników, przeciągania kabli przez ścianę grodziową
    - na koniec najważniejsze - "customizacja" urządzenia, tj. możliwe przygotowanie konkretnych opcji / rozwiązań specyficznych na życzenie konkretnego użytkownika
    - cena - w podstawowej wersji (tzn. bez specyficznych udziwnień o których wspominam wyżej) myśle, ze nie powinna przekroczyć 150-200PLN
    - podłączenie: zasilanie + magistrala CAN infotainment (radia)

    Dodatkowo w przyszłości widziałbym możliwość implementacji funkcji typowo diagnostycznych takich jak wyświetlanie zawartości bloków wartości mierzonych silnika (lub innych modułów) lub np. czytanie kodów błędów (po numerach błędów - w internecie dostępne są strony tłumaczące numer błędu na opis tekstowy).

    Tak jak wspomniałem - w wątku tym chciałbym zainicjować dyskusje, wymienić poglądy oraz poznać waszą opinię - czy jesteście zainteresowani takim rozwiązaniem (nie traktować tego jako ogłoszenia). Na rynku pełno jest tanich chińskich urządzeń imitujących interfejsy diagnostyczne takie jak VCDS (posiadających znacznie większe możliwości), z drugiej strony w codziennym użytkowaniu potrzebujemy urządzenia zwartego, na stałe umieszczonego w aucie. Wszelkie sugestie także mile widziane.

    Pozdrawiam.

    Komentarz


    • #3
      W O2FL jest mozliwosc odblokowania czesci funkcji na maxidot. Do O2 przed FL jest cos takiego, opisanego:
      Forum - Octavia Club Polska

      Ale, posiada znacznie mniejsza funkcjonalnosc niz opisujesz. Po drugie jest znacznie drozsze, okolo 800 zl. W tamtym watku chyba byl link do niemieckiego sklepu gdzie byla mniej wiecej taka cena.

      Ogolnie ja jestem zainteresowany, o ile montaz bylby latwiejszy niz klasycznych wskaznikow i mniej ingerowal w auto. Jak dla mnie wystarczy wyswietlanie na MaxiDot, a istotne informacje to:
      - temp oleju
      - cisnienie oleju
      - cisnienie doladowania
      - napiecie w instalacji/napiecie na akumulatorze jesli silnik zgaszony
      - ewentualne EGT

      Czyli w zasadzie wskazniki obecnie zapomniane w zwyklych autach. Jednak kiedys byly w wielu samochodach montowane, zwlaszcza cisnienie oleju i napiecie w instalacji. Uwazam ze przydatne sa kazdemu swiadomemu kierowcy. W aucie z doladowaniem cisnienie doladowania tez powinno byc standardowo.
      Ja tu tylko sprzątam...

      Komentarz


      • #4
        Dokładnie miałem na myśli urządzenie, które opisywałeś. Poważna wada - cena (800PLN). Aktualnie proponuje rozwiązanie z dodatkowym wyświetlaczem (w żaden sposób nie powiązanym z MaxiDot'em). Wiem, że to nie wszystkim przypadnie do gustu, ale jest o wiele prostsze. Wyświetlanie informacji na MaxiDocie w miarę zainteresowania też byłoby możliwe, ale droższe i wymaga czasu. Co do rodzaju wyświetlanych parametrów to pełna dowolność, w granicy możliwości jakie daje samochód, tzn. wstępnie bazuje na seryjnym oczujnikowaniu, chociaż nie wykluczam możliwości integracji zewnętrznych czujników (nie wliczam w koszt). Co do montażu - pełna dowolność z racji tego, iż jest dodatkowe pudełko.

        Komentarz


        • #5
          Bardzo Ciekawy pomysł ja bym z miła chęcią się na to pisał :lol:
          Bo cena naprawde kusząca :P

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez gobowski
            Sam posiadam urządzenie tego rodzaju, chociaż wizualizacja odbywa się w inny sposób.
            Sądzę, że jak dorzucisz foty w jaki sposób masz to zrealizowane będzie większy odzew.
            Best ET = 13.666
            Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
            PerfectService by DGW

            http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
            http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

            Komentarz


            • #7
              Jaki mikrokontroler tam załadujesz?
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz


              • #8
                OK, w sumie dodatkowy wyswietlacz tez nie jest zly. Ale wszystko tylko nie paskudny 2x16
                Ja to dawno totalnie nie w temacie, ale czy sa juz w jakiejs sensownej cenie dostepne lepsze wyswietlacze? Cos takiego jak MaxiDot albo wyswietlacz z Audience? Z jakims ladnym podswietleniem?

                Jakby dopasc jakis fajny i latwy w oprogramowaniu wyswietlacz to moznaby nawet graficznie przedstawiac np. wskazniki analogowe. Wyobrazcie sobie takie duze turbo i zapalajace sie kreski dookola, cos jak w tym filmiku:


                Tylko ladniej narysowane bo graficznie na LCD.
                Ja tu tylko sprzątam...

                Komentarz


                • #9
                  gobowski pomysł przedni,
                  jak dla mnie wolałbym na maxidocie albo jakoś gdzieś zintegrowane na konsoli środkowej, może tam gdzie jest schowek/popielniczka bodajże albo do schowka na górze, podszybie też by mogło być.
                  Tylko że to powinno być schludne, bo jakoś nie wyobrażam sobie wiszących kabelków.

                  Co do zawartości, to chciałbym też coś w stylu loggera tj. zapisywanie wszelkich danych z przejazdu do pliku.
                  Czytanie kodów błędów też jest OK.

                  PS Zastanawiam się czy ekranu radia nie można by wykorzystać, chociaż z drugiej strony mamy różne radia, ale zaraz ... można by wykorzystać RDS (zaprogramowane stacje/częstotliwości odpowiadałyby
                  różnym parametrom silnika)
                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                  Komentarz


                  • #10
                    Podobne pomysły widziałem już na sr.pl i na mazdaspeed.pl.
                    Poszukaj tam może coś wykombinujesz.
                    W Polsce nie ma kryzysu.
                    Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                    Komentarz


                    • #11
                      Jeśli rozkminię jak odpalić adapter bluetooth po usb w chińskim tablecie to zrobię zestaw wskaźników na 7 calowym ekranie dotykowym zabudowanym w osłonę przeciwsłoneczną. Koszt to ok 300zł.

                      Wiem że ktoś już zmienił ROM i poszło, kombinuje teraz dokładnie co i jak. Jak mi się uda to o wynikach nie omieszkam napisać na forum
                      Koniki są po to by je karmić

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Subaru
                        dotykowym zabudowanym w osłonę przeciwsłoneczną.
                        Moim zdaniem zła miejscówka na wskaźniki. :?
                        W Polsce nie ma kryzysu.
                        Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                        Komentarz


                        • #13
                          fajna miejscowka to schowek nad srodkowymi nawiewami

                          czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                          Komentarz


                          • #14
                            Dzięki za odzew.
                            Powstała lekka burza mózgów, i o to chodziło. Spróbuje zebrać wszystkie poruszone dotąd kwestie:
                            - w założeniach układ prosty, bez wchodzenia w ARMy tylko np. AVR lub PIC - priorytet to cena
                            - coś podobnego (z mniejsza ilością parametrów) mam już działające (zrobione na zamówienie) - postaram się zrobić zdjęcia
                            - kolega Puchacz ma racje: LCD 2x16 nie wygląda najlepiej, ale to kwestia priorytetów: jest to najtańsze rozwiązanie. Potencjalnie możliwe jest uruchomienie graficznego LCD (monochromatycznego)
                            - kwestie integracji mechanicznej z samochodem pozostawiam każdemu do przemyślenia
                            - wyświetlanie na MaxiDot: teoretycznie możliwe, długi czas przygotowania, wyższa cena
                            - dodatkowy wyświetlacz będzie ratował tych, którzy nie mają MaxiDota

                            Pozdrawiam

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez gobowski
                              - kwestie integracji mechanicznej z samochodem pozostawiam każdemu do przemyślenia
                              to samo w sobie może mocno ograniczyć listę potencjalnych kandydatów.
                              Byłoby naprawdę super gdyby to urządzenie gdzieś pasowało.

                              PS A jak wygląda trwałość takiego urządzenia vs wstrząsy itp., to jest/byłoby lutowane lutownicą w domu?
                              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Zorr
                                PS A jak wygląda trwałość takiego urządzenia vs wstrząsy itp., to jest/byłoby lutowane lutownicą w domu?
                                Moje doświadczenia są pozytywne. Urządzenia własne użytkowane przez pięć lat nie sprawiały problemu - później sprzedałem auto . Z drugiej strony trzeba pamiętać, że to konstrukcja amatorska. Układ nie jest skomplikowany i miało zminiaturyzowany. Problemem większym od wibracji jest wilgoć ale i to da się przeskoczyć

                                Komentarz


                                • #17
                                  zrób HUD-a

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez gobowski
                                    - w założeniach układ prosty, bez wchodzenia w ARMy tylko np. AVR lub PIC - priorytet to cena
                                    Jest już oprogramowanie na androida. Jego koszt to 15zł. Nazywa się torque pro, wystarczy wpisać na youtube i zobaczyć jak to działa. Wg mnie pisanie aplikacji od podstaw mija się z celem skoro jest już coś co z opinii innych sprawuje się dobrze.

                                    Nie trzeba montować 7 calowego wyświetlacza. Można kupić 5" a nawet 4,3. Alternatywnym rozwiązaniem jest montaż w podsufitce (coś jak w samolocie ) tylko pojawia się problem złodziejstwa...
                                    Koniki są po to by je karmić

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez gobowski
                                      w założeniach układ prosty, bez wchodzenia w ARMy tylko np. AVR lub PIC - priorytet to cena
                                      i o to chodzi
                                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                      poprzednie modele:
                                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        jak ktos ma maxi-dota to fajnie wszystko schludnie by to wygladało,takie parametry jak cisnienie oleju temperatura oleju,napiecie w aucie,wszystko na jednym wyswietlaczu :wink:
                                        Skoda Octavia II 1.9 TDI BJB 105/250 niestety juz nie ma(ale w pamieci pozozstanie

                                        obecnie Skoda Octavia II 2.0 TDI 187 km i 390 Nm + banan na twarzy

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ck+king++dachu

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Zorr
                                          Co do zawartości, to chciałbym też coś w stylu loggera tj. zapisywanie wszelkich danych z przejazdu do pliku.
                                          Możliwy do rozpatrzenia zapis na kartę pamięci SD.

                                          Zamieszczone przez Zorr
                                          PS Zastanawiam się czy ekranu radia nie można by wykorzystać, chociaż z drugiej strony mamy różne radia, ale zaraz ... można by wykorzystać RDS (zaprogramowane stacje/częstotliwości odpowiadałyby
                                          różnym parametrom silnika)
                                          Dobrze kombinujesz . Ja mam u siebie takie rozwiązanie wykorzystujące ekran radia 6,5'' Bolero. Ogranicza to jednak możliwość stosowania dla wyłącznie jednego producenta radia i numeru części. Jak będę miał chwile to podrzucę zdjęcia dla smaku

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            To + Android - testował to ktoś, kiedyś o tym czytałem, ale nie mogłem znaleźć tego interfejsu, teraz widzę jest dostępny.

                                            Link

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              kurna właśnie mi wcięło cały tekst .

                                              To w skrócie:
                                              1. System podłączany do gniazda VAG (nadajnik tylko) + odbiornik z ekranem mocowany na lewy słupek (zahaczyć o ten plastik do biletów parkingowych) albo przyssawa. (Takie podłączenie jest bez ingerencyjne i można szybko zdjąć przed serwisem na i chyba przez VAG idzie najwięcej danych więc jak robić to pod to)
                                              2. Komunikacja miedzy nadajnikiem i odbiornikiem bezprzewodowa.
                                              3. ekran większy, 4x20 chyba kosztuje +50zł.
                                              4. Odbiornik musi mieć przyciski do przewijania (minimum 2)
                                              5. Koniecznie uwzględnić informacje o błędach
                                              6. Dwie wersje zwykła i delux, delux większy ekran, logowanie do pliku na karty miniSD
                                              7. Zawartość podzielić na wskaźniki zwykłe / tuningowe / diagnostyczne / błędy

                                              No i oczywiście system dedykowany do benzyny a nie diesla ;-)
                                              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Idzie kolega po całości . Robi się z tego większy kombajn. Technicznie da się wykonać, ale połączenie bezprzewodowe podniesie cenę, a i tak zasilanie urządzenia będzie potrzebne. Schludny mechaniczny montaż wyświetlacza w obudowie - tego się obawiam.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez Zorr
                                                  kurna właśnie mi wcięło cały tekst .

                                                  To w skrócie:
                                                  1. System podłączany do gniazda VAG (nadajnik tylko) + odbiornik z ekranem mocowany na lewy słupek (zahaczyć o ten plastik do biletów parkingowych) albo przyssawa. (Takie podłączenie jest bez ingerencyjne i można szybko zdjąć przed serwisem na i chyba przez VAG idzie najwięcej danych więc jak robić to pod to)
                                                  2. Komunikacja miedzy nadajnikiem i odbiornikiem bezprzewodowa.
                                                  3. ekran większy, 4x20 chyba kosztuje +50zł.
                                                  4. Odbiornik musi mieć przyciski do przewijania (minimum 2)
                                                  5. Koniecznie uwzględnić informacje o błędach
                                                  6. Dwie wersje zwykła i delux, delux większy ekran, logowanie do pliku na karty miniSD
                                                  7. Zawartość podzielić na wskaźniki zwykłe / tuningowe / diagnostyczne / błędy

                                                  No i oczywiście system dedykowany do benzyny a nie diesla ;-)
                                                  to wychodzi nam ten system z linka do allegro + chinski tablet z androidem
                                                  fajnie by bylo zabudowac jakos ekran nad centralnymi nawiewami, zeby sie chowal w schowku

                                                  czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X