Ja założyłem wtedy gdy miałem jeszcze zawieszenie seryjne i opony zimowe 195/65R15 i byłem w szoku różnicą przed i po. Reakcja na szybkie ruchy kierownicą dużo szybsza, wyrażniejsza. Nie przypuszczałem że na seryjnym zawiasie aż tak to będzie odczuwalne.
Ja założyłem (...) i byłem w szoku różnicą przed i po. Reakcja na szybkie ruchy kierownicą dużo szybsza, wyrażniejsza. Nie przypuszczałem że na seryjnym zawiasie aż tak to będzie odczuwalne.
No to nie pozostaje nic innego niz znalezc teraz odpowiednia rozporke... :-)
Szkoda tylko ze temat sie nie rozwinal jakos w lato bo wtedy przyjemniej sie grzebie przy aucie
Natomiast mam jeszcze pytanie dodatkowe.
Myślałem, że rozporka bedzie sie opierała bezpośrednio o górna śrubę amortyzatora a tu się okazuje, że przykreca się ja do kielicha! Czy siły i naprężenia na kielich nie niszcza go? (Od dołu wypycha go amor a z boku trzyma rozpórka... - to musza byc spore siły gnące)
Jak rozumiem technologia VAG nie przewidziała rozporek montowalnych na górną śrubę amora?
Czy siły i naprężenia na kielich nie niszcza go? (Od dołu wypycha go amor a z boku trzyma rozpórka... - to musza byc spore siły gnące)
Jak rozumiem technologia VAG nie przewidziała rozporek montowalnych na górną śrubę amora?
Rozpórki w Audi S3 i TT fabrycznie są tak montowane, tak więc myślę, że ichni inżynierowie wiedzieli co robią
Co do rozpórek aluminiowych wszelkiej maści to również odradzam, bo to jest jedno wielkie G..., które się nadaje do skupu metali kolorowych.
Co do rozpórek z S3 i TT to polecam również pisać do ludzi, którzy sprzedają takowe auta na graty - ja w ten sposób kupiłem ori rozpórkę oraz osłonę zbiorniczków od S3 za 150zł komplet.
Różnica pomiędzy rozpórką z S3 a TT jest taka, że w tej drugiej są dodatkowe uchwyty, które przy niektórych wersjach silnikowych trzeba po prostu odciąć.
miałem porównanie jak w swoim Seicento 1.1 wsadziłem kit 60/40 + stalowa rozpórka, kolega do swojego wrzucił tylko stalową rozpórkę, a kolejny kolega seria Seicento
także różnica była :!:
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
mikele4 napisał/a:
A w seryjnym zawieszeniu to coś daje ?
Ja założyłem wtedy gdy miałem jeszcze zawieszenie seryjne i opony zimowe 195/65R15 i byłem w szoku różnicą przed i po. Reakcja na szybkie ruchy kierownicą dużo szybsza, wyrażniejsza. Nie przypuszczałem że na seryjnym zawiasie aż tak to będzie odczuwalne.
Popieram w Fieścinie Mk6 po zamontowaniu odczułem wyraźną poprawę w prowadzeniu auta w zakrętach a dodatkowo udało mi się zlikwidować "świerszcza" pod deską rozdzielczą, znak że buda mniej się gnie :P
Zamieszczone przez krataja
Czy siły i naprężenia na kielich nie niszcza go? (Od dołu wypycha go amor a z boku trzyma rozpórka... - to musza byc spore siły gnące)
przy większym usztywnieniu budy siły przenosić się będą na cała budę, jak masz gdzieś szpachlexa na budzie to się możesz o tym przekonać jak zacznie pękać :P Dowód? Po założeniu 4 rozpórek do Polo 6n i twardego zawiasu popękał szpachlex w okolicy drzwi pasażera tam gdzie wcześniej "naprawiany był" przez handlarza błotnik tylny :diabelski_usmiech
przy większym usztywnieniu budy siły przenosić się będą na cała budę, jak masz gdzieś szpachlexa na budzie to się możesz o tym przekonać jak zacznie pękać
Gwarancji nie mam, ale auto kupowałem ze starannoscia zeby szpachli nie bylo;-)
To było jedno z najważniejszych kryteriów, wiec chetnie "zaryzukuje" z rozporka:-)
Zamieszczone przez kamel1980
Rozpórki w Audi S3 i TT fabrycznie są tak montowane, tak więc myślę, że ichni inżynierowie wiedzieli co robią
A co jeśli inżynierowie w Audi znajac problem założyli mocniejsze kielichy?
Rozpórki w Audi S3 i TT fabrycznie są tak montowane, tak więc myślę, że ichni inżynierowie wiedzieli co robią
A co jeśli inżynierowie w Audi znajac problem założyli mocniejsze kielichy?
to nawet lepiej bo skoro mocniejszy to nic mu nie będzie, generalnie z tego co czytałem to w starszych VW (np. Polo) kielichy amorów były dość słabe i zdarzało się ich pękanie przy twardym/niskim zawiasie.
Rozpórki w Audi S3 i TT fabrycznie są tak montowane, tak więc myślę, że ichni inżynierowie wiedzieli co robią
A co jeśli inżynierowie w Audi znajac problem założyli mocniejsze kielichy?
Mocniejsze nie, ale mocowanie fabrycznie jest inne bo żeby było łatwiej montować na linii produkcyjnej to gniazdo mcphersona jest montowane od razu do mcphersona i wkręcane na 3 śruby w kielich. Do tych samych 3 śrub przykręcana jest rozpórka. To co u nas jest zgrzewane wielopunktowo dookoła w S3/TT jest przykręcane... tylko 3 śrubami M8
Ja bym powiedział że w zasadzie takie samo bo w kielichu, mocowanie mcphersona wchodzi w otwór kielicha z takim rantem, centrycznie i faktycznie to on, ono, ten otwór przenosi obciążenia a śruby przenoszą obciążenia wynikające z montażu rozpórki.
Nie wiem w jakim stopniu macie wyobrażenie działających w tym układzie sił.
Grubość kielicha w O1 po przewierceniu to ok. 5 czy 6mm więc kawał blachy a śruby działają tak czy siak na ścinanie. Tak więc wszelkie obawy o wytrzymałość kielichów wg mnie są bezpodstawne
Montować, nie gadać i cieszyć się z usztywnionego przodu
Komentarz