LILO te Twoje silniki ida na ekstremalnych nastawach ponad 160KM na seryjnych gratach wiec 130KM to raczej lajcik.
A tak na powaznie 140 to bedzie optimum zainwestowanej kasy i gwarancji komfortu uzytkowania
Noprosze a jak napisałem na forum że można z tego silnika prawie 170 KM wycisnąć (bo tak się dowiedziałem od tunera ) to sprowadzono mnie na ziemię i powiedziano że naopowiadano mi głupot... to jak to w końcu jest ??
brutus, Ekstremum to nie jest program na ulice dla kogos kto przychodzi do tunera z ulicy. Bo rownie dobrze ze dwa dni moze wrocic i powiedziec ze silnik wybuchl - oto chodzi
to samo powiedziano mi w vtechu i dlatego mam tyle ile mam , mnie, we wcześniejszych postach chodziło ogólnie o potencjał silnika.
Próbowano mi też wgrac te hardcorowe nastawy tak dla sprawdzenia... ale niesteety efekt był mizerny (154 KM) bo ponć wtryski nie dawały rady w odróznieniu od tych które były montowane w skodach OII 19 TDI tyle że wcześniej, ponoć właśnie na tym programie auto miało moc 170 KM i 390 NM).
To co mam w tej chwili jest na czas trwania gwarancji wystarczające... potem się pomysli co dalej, Wiadomo że wydajniejsza turbina wtryski i ewentualnie układ korbowo tłokowy to podstawa (nie mówiąc o sprzęgle i przegłubach)
brutus, ale widzisz subtelna roznice miedzy 160KM jako hardcore, a nierealne 170KM?
Wbrew pozorom to gigantyczna roznica.
Podpowiem tylko, ze slawetna firma na V w hamowniach swojej produkcji miala, tzw parametr "k". Co on robil?
Ano po uzyciu tego, oprogramowanie hamowni zmienialo paraemtry pomiaru i wynik wychodzil odpowiednio wiekszy.
Po co? Ano, po to zeby ulatwic sobie prace.
W jaki sposob? Ano, w taki ze robili program jak wszyscy inni, na jaki pozwalal seryjnym osprzet silnika. Jednak jak klient nie byl zadowolony, bo w koncu obiecywali mu wiecej, to odprawiali "czary-mary", robili pamiar z parametrem "k" i wycodzilo np. 160KM, zamiast 140KM.
I po sprawie. Klient zadowolony, bo na papierku mial niewiadomo co, a ze auto nie jezdzilo... No coz, dla niektorych wazne sa cyferki.
Ja osobiscie nie uwierze w zadne slowo firmy na V.
Jezeli Ty chcesz wierzyc, Twoja sprawa, ale nie piszmy na tym forum herezji.
"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść" STOP ECO-TERRORISM!
skożystałem z usług firmy na V, narazie nie nażekam, Wcześniej kożysttałem z TTC i też nie nażekałem, nie opowiadam herezji i w żadnym poście nie pisałem że V-tech to mistrzowie wszeświata.
Co więcej na początku na tym forum pisano że 155 KM to hardcore z tego silnika ... a teraz piszą że ponad 160 KM ...
Nie znam się na chiptuningu.... mam o nim jakieś tam pojecie.
Z ciekawością przejade się na hamownie żeby zzkonfrontować wynik z hamowni V-techu
Jaką firmę proponujesz żeby pomiar był żetelny ?? może firma tuningowa w której pracujesz ma jakieś przedstawicielstwo na połódniu polski ??
a to z ostatniej chwilki ... no chyba że znowu następna firma robi mnie w butelkę :|
Brutus osobiscie nigdy nie robilem BXE na wiecej jak 150KM bo nie mialem takiej potrzeby.
Co do mozliwosci zrobienia 160KM samym softem : tak ponoc jest to realne ale turbina bardzo szybko zejdzie.
Co do zrobienia 170KM - hmm mysle ze ktos taki jak Masters czy Compsport majac zalozenie ze silnik tylko na testy to zrobia. Co do firmy Vtech to watpie. Piro pisze rozne rzeczy bo nie chce by z rynku wypasc. W koncu 90% klientow Vtech (bez urazy) to niedoinformowali ludzie ktorzy nabrali sie na swietny marketing Vtechu i ich otoczke specow.
Jak to takie szpece to czemu ludzie na pomorzu jada do mnie wystroic auto na duzych wtryskach czy turbinie a nie do Vtechu mimo ze ich przedstawicielstwo tutaj jest bardziej rozreklamowane niz moja skromna firemka? Bo nawet moj znajomy ktory tam pracuje przyznal sie ze Vtech nie umie/albo niechce sie bawic w rzezby. W tym samym czasie droga emailowa sprzedadza kilka gotowcow do swoich przedstawicielstw i zaden pracownik nie bedzie siedzial i dumal ktore mapy podbic a ktore zdlawic- szkoda czasu.
Moze w siedzibie Vtechu maja inne podejscie. U przedstawiciela "strojenie" wyglada tak:
- hamowanie na serii (jak wykresy w miare) to soft zassany idzie do siedziby po czym odsylaja (podejzewam gotowca) i jest pomiar. Jak wroslo o iles KM i NM to super klient zjezdza z rolek i spadowa.
NIKT nie sprawdza czy na ulicy turbo nie ma overboostow, czy moment nie wyrywa dwumasowki...KM sa i tyle. A sam Piro smie krytykowac ludzi ze robia chipy bez hamowni....
dla mnie hamownia dla zwyklego klienta to jest tylko kropka nad i... podsumowaniem pracy zwienczonej wynikiem. Ale najwaznejsze by wszyskie parametry na ulicy byly dobre. A nie na papierze. I w wielu przypadkach auto z hamowni wyjezdza na tym samym albo lekko zmodyfikowanym sofcie co wjechalo bo kazde zmiany zaburzaja juz fajna i bezpieczna prace.
Dlatego Brutusie nalezy zadac sobie pytanie : co nas kreci - fajna i bezawaryjna jazda czy hipotetyczne (czesto sztucznie) zawyzone wyniki?
[ Dodano: Wto 24 Paź, 06 10:22 ]
Zamieszczone przez brutus
Próbowano mi też wgrac te hardcorowe nastawy tak dla sprawdzenia... ale niesteety efekt był mizerny (154 KM) bo ponć wtryski nie dawały rady w odróznieniu od tych które były montowane w skodach OII 19 TDI tyle że wcześniej, ponoć właśnie na tym programie auto miało moc 170 KM i 390 NM).
Heh no wlasnie...caly Vtech. Jedno auto fartem (albo naprawde super egzemplaz) udalo sie na 170KM i to juz takie wielkie halo. Jak zrobia 10 roznych BXE na 170 to wtedy respect. Jak sam widzisz wgrali Ci to do w innym aucie dalo 170KM. Powiem Ci ze to juz swiadczy o "dziwnym" podejscu. Bo takie hardcorowe nastawy to jest dopiero wyzwanie. Zwieksza sie delikatnie oprogramowanie i sprawdza sie gdzie limit. Powoli....i kazde auto indywidualnie.
Bo jak by w czasie pomiaru wywalilo Ci turbine ciekawe kto by za to odpowiedzial?
TO ZE TAM SIE UDALO NIE OZNACZA ZE W DRUGIM BXE NIC SIE NIE STANIE
A zeby nie bylo ze jestem stronniczy i gadam glupoty to przynajmniej raz w tyg jestem na hamowni Vtechu (i chwale ja sobie) i pracuje tam moj bardzo dobry znajomy. Doszlo do tego ze on czasem sam poprawi softa ktory z centrali przyjdzie bo juz sil i czasu na odsylanie nie ma...
pozdrawiam
Diagnostyka i tuning hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG www.tune-up.pl
Dzieki za argumenty które do mnie trafiły
...czyli reasumują
1) istnieje możliwość zwiększenia mocy do 170 KM samym programem
-ale jest to możliwe tylko czasem i raczej długo taką mocą nie bedzie można się nacieszyć
2) v-tech to firma która robi dobre hamownie... i na tym powinni poprzestać.
3) powinienem zgłosić się do jakiegoś innego tunera który sprawdzi co tak naprawde wgrali mi w v-techu.
??
Dzieki za argumenty które do mnie trafiły
...czyli reasumują
1) istnieje możliwość zwiększenia mocy do 170 KM samym programem
-ale jest to możliwe tylko czasem i raczej długo taką mocą nie bedzie można się nacieszyć
2) v-tech to firma która robi dobre hamownie... i na tym powinni poprzestać.
3) powinienem zgłosić się do jakiegoś innego tunera który sprawdzi co tak naprawde wgrali mi w v-techu.
??
Ad 1 - Dokladnie tak to wyglada przynajmniej wg mojej opini
Ad 2 - no nie demoralizujmy boxy tez maja przyzwoite (o ile wogule box jest przyzwoity) no i softy do franc japonczykow itd tez ujda. Co do TDI to tyle swietnych firm na rynku ze wybor Vtechu to tylko zasluga ich marketingu (chyle czola) bo softy maja conajwyzej przecietne.
Ad 3- bylem swiadkem zapakowania softa Vtechu do 105KM golfa V (znajomy chcial bezinwazyjnie i pozyczylem mu programator) i powiem ze jak na Vtech to soft pierwsza klasa. Ok 140KM i moment ladnie wymodelowany. Z tego co widze to masz podobne parametry wiec mysle ze bedzie podobnie. O dziwo to im sie udalo wiec bez histerii. Z ciekawosci mozesz skoczyc na inna hamownie ale mysle ze akurat tutaj wyniki nie beda znacznie sie roznily. Co innego gdyby Ci sprzedali softa na 170KM :diabelski_usmiech wtedy sam bym Ci oplacil hamowanie :roll: gdzie indziej :wink:
pozdrawiam
Diagnostyka i tuning hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG www.tune-up.pl
a tak troszke z innej beczki... rob555 widziałem ze układ korbowotłokowy raczej rózni się w silnikach TDI 105 KM od tych TDI 130, 150 KM. No nie ma co ukrywać jest mizerniejszy. Czy gdybym chciał się bawić w tuning troszke bardziej ambitnie, to czy są to zbyt słabe podzespoły żeby uciągnąć moment 400 NM ??,
Za jaką turbiną należy się rozglądać (od ARL)?? czy może wogóle coś z innej beczki
Wtryski od 130 Konnego TDI też są wystarczające??
I jeszcze jedno pytanko czy skrzynia biegów 6 z golfa IV TDI da się zamontować do OCTAVII II czy raczej już nie
Wiec tak:
nie masz co bac sie korb czy tlokow jak nie bedziesz chcial udezac pod 200KM, no chyba ze codziennie scigasz sie i katujesz osto no to wtedy moze byc nieladnie.
Turbo ARL bedzie git.
Wydaje mi sie ze na seryjnych wtryskach dobrym doladowaniu duzym FMICu jestes w stanie pod 170KM podejsc na bezpiecznych nastawach dla ukladu napedowego.
Jak bedzie Ci malo to rzeczywiscie trzeba myslec o wydajniejszych szprycach.
Co do skrzyni bieg to niechce sie wypowiadac bo wogule tego tematu nie drazylem. Ale mysle ze Twoj silnik to w sumie ATD na nowszym sterowniku wiec mozliwe ze skrzynia podejdzie.
pozdrawiam
Diagnostyka i tuning hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG www.tune-up.pl
jeżeli chodzi o intercooler (FMIC-nie jestem pweny-? ) to w skodze jest on dość pokaźny już seryjnie... nie wiem tylko czy wydajny, bo o ile wcześniej miałaem passata to tam IC wyglądał żałośnie, a ten w skodzie z tego co widze ma z 3X więkaszą powierzchnie.....ale tak jak pisałaem wielokrotnie, napewno nie jestem ekspertem, a i do poziomu lamera daleko mi ops:
Odnosnik bo w innym temacie wstawiłem fotkę a nie chce zapychać forum (wykres z hamowni)
mam octavie 1.9 tdi (AGR) 90KM z 1999r. Chciałabym zwiekszyć moment obrotowy i moc swojego auta poprzez chip. Nie orientuje sie za bardzo jakie mogą być korzyści z takiego rozwiązania (oprócz wyżej wymienionych) i jakie mogą być ewentualne wady takiego zabiegu. interesuje mnie też adres w którym mogłabym "ulepszyc" w ten sposób swoje auto. :wink:
a tutaj, poprosze cie, zebys nie zadawala tego samego pytania w kazdym watku, ktory ci sie napatoczy, ok :?:
powiedzmy, ze jest to pierwsze ostrzezenie, slowne
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
szkoda, myślę że SiEmUs stara się bo znalazła odpowiedni wątek - więc spoko wielki bracie - my wiemy że już wszystko jest powiedziane ne ten temat nowi na początku nie Wiesz zawsze mogło paść pytanie "jaki olej do TDI i gdzie" :lol:
SiEmUs, jak napisali koledzy powyżej - o zaletach, wadach, niebezpieczeństwach i pięknie chip tuningu napisano na tym forum już bardzo wiele - jak już znajdziesz wątki które dotyczą tego właśnie to przeczytaj je - zajmie to trochę ale jest tam kopalnia wiedzy teoretycznej oraz co ważniejsze praktycznej. czytaj czytaj bo wiesz po to cała historia forum jest przechowywana aby zminimalizować ilość dyskusji o tym samym.
Zatem się nie zniechęcaj tylko czytaj a potem rób wirusa (czyli chip tuning) i banan na twarzy będzie gościł przez długo.
dzięki EOT i gratuluje spostrzegawczości nie odwiedziłam forum żeby udowadniać komuś (SZKODA) że jestem płci żeńskiej. spodziewałam sie profesjonalnej porady w związku z interesującym mnie tematem, i jest to jedyny wątek który mi sie napatoczył.
w kazdym razie, to nie jest zadna zlosliwosc z mojej strony, tylko naprawde wszystkiego mozesz dowiedziec sie z forum, firmy, ktore generalnie pojawiaja sie na forum jako polecane, to miedzy innymi:
Jesteśmy jedną z największych polskich firm o zasięgu międzynarodowym. Na rynku działamy od 2006, od ponad dekady realizujemy do kilkuset modyfikacji rocznie.
a jak chcesz sie jeszcze czegos dowiedziec ogolnie, to polecam odpalenie wyszukiwarki, wpisanie hasla "chip" i zaznaczenie "Przeszukaj tylko tytuł wiadomości".
i oczywiscie pytaj, pytaj o konkrety.
pzdr!
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz