oolsztyniak, to i ja jak moge sie pisze na czarna :-). masz jak cos z tym podpisem octavia club polska.
[O1] Rozpórka górna z przodu
Zwiń
X
-
[O1] Rozpórka górna z przodu
Witam
No to się pochwalę wreszcie udało mi się zamontować to ustrojstwo.
Rozpórka pochodzi z TT. Montaż absolutnie bezproblemowy, mi zajęło to ~1h.
Montowałem na nitonakrętki.
Wrażenia: czuć różnicę w zakręcie, a właściwie w trakcie rozpoczynania zakrętu. Autko stało się bardziej bezpośrednie na reakcję kierownicy.
Przy cenie ~100-150 zł i prostocie montażu na pewno warto i wszystkim polecam.
-
-
Tył też będziesz robił ? Jest sens robić tylko przód ?OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Re: Rozpórka górna z przodu
możesz jakąś fotkę cyknąć jak to wygląda po zamontowaniu ? masz moze numer tej rozpórki ? to jest ori z TT ?Zamieszczone przez ccLotWitam
No to się pochwalę wreszcie udało mi się zamontować to ustrojstwo.
Rozpórka pochodzi z TT. Montaż absolutnie bezproblemowy, mi zajęło to ~1h.
Montowałem na nitonakrętki.
Wrażenia: czuć różnicę w zakręcie, a właściwie w trakcie rozpoczynania zakrętu. Autko stało się bardziej bezpośrednie na reakcję kierownicy.
Przy cenie ~100-150 zł i prostocie montażu na pewno warto i wszystkim polecam.
Komentarz
-
-
Fabrycznie na tył można założyć od O1 Rs, ale montuje to się za tylnymi siedzeniami i zmniejsza możliwości ładunkowe (zmniejsza przekrój dziury ładunkowej po złożeniu siedzeń.Zamieszczone przez lookerTył też będziesz robił ? Jest sens robić tylko przód ?
Można dołożyć jeszcze dolną rozpórkę na przód proszę zerknąć tutaj
Czy jest sens robić tylko przód? IMHO jeśli odczułem różnicę to na pewno warto zwłaszcza biorąc pod uwagę koszty.
[ Dodano: Wto 04 Gru, 12 21:48 ]
Jak bardzo chcesz moją to zrobię, ale pod linkiem masz to samo (tutaj jest akurat od S3).Zamieszczone przez xman750możesz jakąś fotkę cyknąć jak to wygląda po zamontowaniu ? masz moze numer tej rozpórki ? to jest ori z TT ?
Od TT jest trochę inna bo ma dodatkowe mocowania do spięcia ze ścianą grodziową (różnica kosmetyczna dla posiadaczy O1.
1. 8L9 805 629 A z S3
2. 8N0 805 629 B z TT
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Wiem, że odczułeś różnicę. Chodzi mi raczej o to, że teraz przód w stosunku do tyłu jest dużo bardziej sztywny. Czy to nie ma negatywnych skutków ?OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Na razie jest ok, czytaj tył prowadzi się tak jak było, nie ma żadnych dziwnych/nieprzewidywalnych reakcji, ale zrobiłem na razie 20 km więc to dopiero początek.Zamieszczone przez lookerWiem, że odczułeś różnicę. Chodzi mi raczej o to, że teraz przód w stosunku do tyłu jest dużo bardziej sztywny. Czy to nie ma negatywnych skutków ?
Komentarz
-
-
a możesz powiedzieć jeszcze gdzie się zaopatrywałeś ? do rozpórki są w komplecie śruby/nakrętki czy trzeba osobno kupować ?Zamieszczone przez ccLotFabrycznie na tył można założyć od O1 Rs, ale montuje to się za tylnymi siedzeniami i zmniejsza możliwości ładunkowe (zmniejsza przekrój dziury ładunkowej po złożeniu siedzeń.Zamieszczone przez lookerTył też będziesz robił ? Jest sens robić tylko przód ?
Można dołożyć jeszcze dolną rozpórkę na przód proszę zerknąć tutaj
Czy jest sens robić tylko przód? IMHO jeśli odczułem różnicę to na pewno warto zwłaszcza biorąc pod uwagę koszty.
[ Dodano: Wto 04 Gru, 12 21:48 ]
Jak bardzo chcesz moją to zrobię, ale pod linkiem masz to samo (tutaj jest akurat od S3).Zamieszczone przez xman750możesz jakąś fotkę cyknąć jak to wygląda po zamontowaniu ? masz moze numer tej rozpórki ? to jest ori z TT ?
Od TT jest trochę inna bo ma dodatkowe mocowania do spięcia ze ścianą grodziową (różnica kosmetyczna dla posiadaczy O1.
1. 8L9 805 629 A z S3
2. 8N0 805 629 B z TT
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
jak znajdziesz chwilę to weź jednak cyknij mi fotkę patrzę na zdjecia w necie i nie bardzo widze jak sie tą rozpórkę przykręca do ściany grodziowej... http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-TT-ST...16e8c8be5#shIdZamieszczone przez ccLotNa razie jest ok, czytaj tył prowadzi się tak jak było, nie ma żadnych dziwnych/nieprzewidywalnych reakcji, ale zrobiłem na razie 20 km więc to dopiero początek.Zamieszczone przez lookerWiem, że odczułeś różnicę. Chodzi mi raczej o to, że teraz przód w stosunku do tyłu jest dużo bardziej sztywny. Czy to nie ma negatywnych skutków ?
rozumiem że otwory wszystkie trzeba wiercić ?
Komentarz
-
-
Do ściany grodziowej przykręca się tylko w TT'ce. U nas jest inna ściana i nie można tego przykręcić (te uchwyty albo można odciąć albo zostawić wolne). Mocuje się tylko do kielichów tak jak na fotce z linka który wcześniej już wrzucałem. Wszystkie otwory trzeba wiercić - 6 sztuk.Zamieszczone przez xman750jak znajdziesz chwilę to weź jednak cyknij mi fotkę patrzę na zdjecia w necie i nie bardzo widze jak sie tą rozpórkę przykręca do ściany grodziowej... http://www.ebay.co.uk/itm...416e8c8be5#shId
rozumiem że otwory wszystkie trzeba wiercić ?
Komentarz
-
-
hmm a są jakieś dedykowane do octavii ? moze do RSa były ?Zamieszczone przez ccLotDo ściany grodziowej przykręca się tylko w TT'ce. U nas jest inna ściana i nie można tego przykręcić (te uchwyty albo można odciąć albo zostawić wolne). Mocuje się tylko do kielichów tak jak na fotce z linka który wcześniej już wrzucałem. Wszystkie otwory trzeba wiercić - 6 sztuk.Zamieszczone przez xman750jak znajdziesz chwilę to weź jednak cyknij mi fotkę patrzę na zdjecia w necie i nie bardzo widze jak sie tą rozpórkę przykręca do ściany grodziowej... http://www.ebay.co.uk/itm...416e8c8be5#shId
rozumiem że otwory wszystkie trzeba wiercić ?
Komentarz
-
-
jak masz to dawaj, ciekaw jestem jakie efekty daje taka rozpórka z tyłu szczególnie jak tam jest belka a nie wielowahacz, rozumiem że ta rozpórka z benzyn o której piszesz to ta: 8L9 805 629 A ?Zamieszczone przez cestylne tylko były dedykowane mam foty tylnich jeśli chcecie zobaczyć. Przód był standardowy do benzyn 1.8T wv/audi/skoda TT- miało zupełnie inna rozpórkęZamieszczone przez xman750hmm a są jakieś dedykowane do octavii ? moze do RSa były ?
Komentarz
-
-
masz może numery tych tylnych rozpórek ? to sa dwie osobne części dobrze widzę ?Zamieszczone przez cesu mnie od razu wyczuwalna była sztywność auta, na torze b.duża różnica. Jestem tylko ciekaw czy opłaca sie dokładać rozpórki dolne :roll:
tu masz rozporki u mnie:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=15
Komentarz
-
-
ok na allegro nie widzę ale pomęczę sprzedawców co mają vrs na części niektórzy pewnei wywalają to na złom bo nie wiedzą ze cos warte hehZamieszczone przez cesnumerów nie mam, na alledrogo kupiłem, tak są to 2 osobne części, niestety u siebie nie miałem miejsc montażowych dlatego musiałem robić dziury. Więc zabawy było ale moje auto było montowane w 2000 roku ale juz 2001 wejścia były seryjnie pod mocowania
Komentarz
-
-
To i ja dorzucę trochę od siebie - może się komuś przyda..
O ile w MK4 można było wrzucić jedynie rozpórkę z S3 to w O1 pasuje zarówno od S3 jak i od TT (w MK4 na kielichu było mocowanie amorka maski, przez co rozpórka z TT nie pasowała).
Oprócz rozpórki górnej warto wrzucić również dolną - spinającą wózek.
Poniżej trochę fotek:



Dla zainteresowanych elementy składowe poszczególnych rozpórek z Audi S3 / TT:
1. rozpórka przednia dolna:
- 1 x rozpórka - 8N0 199 403B
- 2 x nitonakrętka M10 - N 908 106 01
- 2 x śruba M10x50 - N 104 176 01
2. rozpórka przednia górna:
- 1 x rozpórka - 8L9 805 629A (S3) / 8N0 805 629B (TT)
- śruby mocujące M8 - w oryginale na kielichach są gwinty i przykręcamy nakrętkami (6 x N 015 083 12)
3. rozpórki tylne z O1 RS:
- 1 x rozpórka lewa - 1U6 803 329
- 1 x rozpórka prawa - 1U6 803 330
- 1 x płytka wzmacniająca góra lewa - 1U6 804 547
- 1 x płytka wzmacniająca góra prawa - 1U6 804 548
- 2 x płytka wzmacniająca dół - 1U0 804 207
- 10 x nitonakrętka - N 905 899 02
- 10 x śruba M8x20 - N 908 962 01
A na koniec dorzucę jeszcze troszkę materiału na temat wszelkiego rodzaju rozpórek, znalezionego na zagranicznym forum i przetłumaczonego na nasze:
Karoseria samochodu podpierana jest na kołach i amortyzatorach.
W czasie jazdy po dziurawych drogach wszelkie wstrząsy absorbowane są przez zawieszenie, a dokładniej amortyzatory.
Jeśli jednak karoseria nie będzie dostatecznie sztywna by wspierać amortyzatory to wstrząsy będą powodowały jej wyginanie się.
Podobne sytuacje będą miały miejsce podczas pokonywania zakrętów, a wszystko to będzie powodowało utrudnienia w prowadzeniu pojazdu jak również nieprzewidywalne zachowanie się pojazdu w czasie jazdy.
Rozpórka dolna i górna:
Przed - wstrząsy przenoszone są na nadwozie pojazdu, powodując deformację mocowania koła i dolnej części zawieszenia:

Po - pojazd zaopatrzony w rozpórkę górną i dolną - oba kierunki wstrząsów są zneutralizowane:

Podczas wejścia w zakręt
Przed - przeniesienie ciężaru i innych sił działających na jedną stronę pojazdu, powodując niestabilne prowadzenie i zwiększając wychylenie pojazdu:

Po - siły są rozproszone przez rozpórkę górną i dolną, stabilizując pojazd i zapewniając lepsze prowadzenie:

Fender Bar (wzmocnienia montowane pod błotnik)
Przed - miejsce łączenia słupka A i przedniej części nadwozia jest wypychane i skręcane przez zwiększoną siłę wstrząsów, powodując uszkodzenia nadwozia:

Po - Fender rozprasza siły działające w tym miejscu i wzmacnia tą część pojazdu zapobiegając dalszym zniszczeniom, oferując przy tym stabilne prowadzenie (zalecane dla użytkowników amortyzatorów sportowych):

Boczna rozpórka dolna:
Przed - na nierównej, wyboistej drodze, centralna część nadwozia wygina się na różnych poziomach powodując przeniesienie ciężaru pomiędzy przodem i tyłem pojazdu:

Po - boczna rozpórka stabilizuje przeniesienie ciężaru między przodem i tyłem, a także zminimalizuje potencjalne uszkodzenia przy uderzeniu bocznym:

Stabilizator (Anti-Roll Bar):
Przed - podczas manewru skrętu, przeniesienie ciężaru powoduje niebezpieczne wychylenie się całego pojazdu powodując jego uciekanie w skręcie, co z kolei utrudnia prawidłowe wejście w zakręt oraz osłabia reakcję pojazdu na kierowanie nim:

Po - stabilizator doskonale redukuje wychylenie i dodatkowo stabilizuje pojazd:
Komentarz
-
-
Re: Rozpórka górna z przodu
jeszcze dla pewności spytam o te nitonakrętki: http://www.ebay.co.uk/itm/Grooved-Se...item48493f1387Zamieszczone przez ccLotWitam
No to się pochwalę wreszcie udało mi się zamontować to ustrojstwo.
Rozpórka pochodzi z TT. Montaż absolutnie bezproblemowy, mi zajęło to ~1h.
Montowałem na nitonakrętki.
Wrażenia: czuć różnicę w zakręcie, a właściwie w trakcie rozpoczynania zakrętu. Autko stało się bardziej bezpośrednie na reakcję kierownicy.
Przy cenie ~100-150 zł i prostocie montażu na pewno warto i wszystkim polecam.
o takie coś chodzi ? i jaki rozmiar trzeba kupić ? nie mam jeszcze rozpórki wiec nawet nie pomierzę...
Komentarz
-
-
zwróć uwagę że cena jest za 10szt więc zapłacę 2.5f za 10szt nitonakrętek M8 z wysyłką tak ze to chyba będzie najlepsze rozwiązanieZamieszczone przez cesJa montowałem u siebie zwykle śruby (jak dobrze pamiętam 8 ) troszkę więcej zabawy ale nie ma żadnych problemów, nawet nie trzeba ściągać kół. Za nitonakrętki z ebay zapłacisz lekko ponad 70zł (6 sztuk)
ok no więc rozpórkę górną mam i ja
niestety nitonakrętki okazały się jednym wielkim niewypałem, nie wiem czy to ja mam dwie lewe ręce czy te nitonakretki dziadowskie jakieś były (niby stal nierdzewna i wogóle) w każdym razie z 6szt 4 się zaczęły obkręcać i musiałem je wywalić i złapać śruby normalnie nakrętkami od spodu co jest wg mnie dużo pewniejszym sposobem. Co do efektów to są zauważalne auto jest sztywniejsze i mniej się przechyla w ciasnych zakrętach oraz czuć że amortyzatory przednie lepiej wyłapują nierówności. Po nowym roku jak dobrze pójdzie dojdzie jeszcze rozpórka dolna i rozpórki w bagażniku z RSa.
Komentarz
-
Komentarz