oolsztyniak, to i ja jak moge sie pisze na czarna :-). masz jak cos z tym podpisem octavia club polska.
[O1] Rozpórka górna z przodu
Zwiń
X
-
[O1] Rozpórka górna z przodu
Witam
No to się pochwalę wreszcie udało mi się zamontować to ustrojstwo.
Rozpórka pochodzi z TT. Montaż absolutnie bezproblemowy, mi zajęło to ~1h.
Montowałem na nitonakrętki.
Wrażenia: czuć różnicę w zakręcie, a właściwie w trakcie rozpoczynania zakrętu. Autko stało się bardziej bezpośrednie na reakcję kierownicy.
Przy cenie ~100-150 zł i prostocie montażu na pewno warto i wszystkim polecam.
-
-
Tył też będziesz robił ? Jest sens robić tylko przód ?OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Re: Rozpórka górna z przodu
Zamieszczone przez ccLotWitam
No to się pochwalę wreszcie udało mi się zamontować to ustrojstwo.
Rozpórka pochodzi z TT. Montaż absolutnie bezproblemowy, mi zajęło to ~1h.
Montowałem na nitonakrętki.
Wrażenia: czuć różnicę w zakręcie, a właściwie w trakcie rozpoczynania zakrętu. Autko stało się bardziej bezpośrednie na reakcję kierownicy.
Przy cenie ~100-150 zł i prostocie montażu na pewno warto i wszystkim polecam.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lookerTył też będziesz robił ? Jest sens robić tylko przód ?
Można dołożyć jeszcze dolną rozpórkę na przód proszę zerknąć tutaj
Czy jest sens robić tylko przód? IMHO jeśli odczułem różnicę to na pewno warto zwłaszcza biorąc pod uwagę koszty.
[ Dodano: Wto 04 Gru, 12 21:48 ]
Zamieszczone przez xman750możesz jakąś fotkę cyknąć jak to wygląda po zamontowaniu ? masz moze numer tej rozpórki ? to jest ori z TT ?
Od TT jest trochę inna bo ma dodatkowe mocowania do spięcia ze ścianą grodziową (różnica kosmetyczna dla posiadaczy O1.
1. 8L9 805 629 A z S3
2. 8N0 805 629 B z TT
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Wiem, że odczułeś różnicę. Chodzi mi raczej o to, że teraz przód w stosunku do tyłu jest dużo bardziej sztywny. Czy to nie ma negatywnych skutków ?OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lookerWiem, że odczułeś różnicę. Chodzi mi raczej o to, że teraz przód w stosunku do tyłu jest dużo bardziej sztywny. Czy to nie ma negatywnych skutków ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ccLotZamieszczone przez lookerTył też będziesz robił ? Jest sens robić tylko przód ?
Można dołożyć jeszcze dolną rozpórkę na przód proszę zerknąć tutaj
Czy jest sens robić tylko przód? IMHO jeśli odczułem różnicę to na pewno warto zwłaszcza biorąc pod uwagę koszty.
[ Dodano: Wto 04 Gru, 12 21:48 ]
Zamieszczone przez xman750możesz jakąś fotkę cyknąć jak to wygląda po zamontowaniu ? masz moze numer tej rozpórki ? to jest ori z TT ?
Od TT jest trochę inna bo ma dodatkowe mocowania do spięcia ze ścianą grodziową (różnica kosmetyczna dla posiadaczy O1.
1. 8L9 805 629 A z S3
2. 8N0 805 629 B z TT
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ccLotZamieszczone przez lookerWiem, że odczułeś różnicę. Chodzi mi raczej o to, że teraz przód w stosunku do tyłu jest dużo bardziej sztywny. Czy to nie ma negatywnych skutków ?
rozumiem że otwory wszystkie trzeba wiercić ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xman750jak znajdziesz chwilę to weź jednak cyknij mi fotkę patrzę na zdjecia w necie i nie bardzo widze jak sie tą rozpórkę przykręca do ściany grodziowej... http://www.ebay.co.uk/itm...416e8c8be5#shId
rozumiem że otwory wszystkie trzeba wiercić ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ccLotZamieszczone przez xman750jak znajdziesz chwilę to weź jednak cyknij mi fotkę patrzę na zdjecia w necie i nie bardzo widze jak sie tą rozpórkę przykręca do ściany grodziowej... http://www.ebay.co.uk/itm...416e8c8be5#shId
rozumiem że otwory wszystkie trzeba wiercić ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cesZamieszczone przez xman750hmm a są jakieś dedykowane do octavii ? moze do RSa były ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cesu mnie od razu wyczuwalna była sztywność auta, na torze b.duża różnica. Jestem tylko ciekaw czy opłaca sie dokładać rozpórki dolne :roll:
tu masz rozporki u mnie:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=15
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cesnumerów nie mam, na alledrogo kupiłem, tak są to 2 osobne części, niestety u siebie nie miałem miejsc montażowych dlatego musiałem robić dziury. Więc zabawy było ale moje auto było montowane w 2000 roku ale juz 2001 wejścia były seryjnie pod mocowania
Komentarz
-
-
To i ja dorzucę trochę od siebie - może się komuś przyda..
O ile w MK4 można było wrzucić jedynie rozpórkę z S3 to w O1 pasuje zarówno od S3 jak i od TT (w MK4 na kielichu było mocowanie amorka maski, przez co rozpórka z TT nie pasowała).
Oprócz rozpórki górnej warto wrzucić również dolną - spinającą wózek.
Poniżej trochę fotek:
Dla zainteresowanych elementy składowe poszczególnych rozpórek z Audi S3 / TT:
1. rozpórka przednia dolna:
- 1 x rozpórka - 8N0 199 403B
- 2 x nitonakrętka M10 - N 908 106 01
- 2 x śruba M10x50 - N 104 176 01
2. rozpórka przednia górna:
- 1 x rozpórka - 8L9 805 629A (S3) / 8N0 805 629B (TT)
- śruby mocujące M8 - w oryginale na kielichach są gwinty i przykręcamy nakrętkami (6 x N 015 083 12)
3. rozpórki tylne z O1 RS:
- 1 x rozpórka lewa - 1U6 803 329
- 1 x rozpórka prawa - 1U6 803 330
- 1 x płytka wzmacniająca góra lewa - 1U6 804 547
- 1 x płytka wzmacniająca góra prawa - 1U6 804 548
- 2 x płytka wzmacniająca dół - 1U0 804 207
- 10 x nitonakrętka - N 905 899 02
- 10 x śruba M8x20 - N 908 962 01
A na koniec dorzucę jeszcze troszkę materiału na temat wszelkiego rodzaju rozpórek, znalezionego na zagranicznym forum i przetłumaczonego na nasze:
Karoseria samochodu podpierana jest na kołach i amortyzatorach.
W czasie jazdy po dziurawych drogach wszelkie wstrząsy absorbowane są przez zawieszenie, a dokładniej amortyzatory.
Jeśli jednak karoseria nie będzie dostatecznie sztywna by wspierać amortyzatory to wstrząsy będą powodowały jej wyginanie się.
Podobne sytuacje będą miały miejsce podczas pokonywania zakrętów, a wszystko to będzie powodowało utrudnienia w prowadzeniu pojazdu jak również nieprzewidywalne zachowanie się pojazdu w czasie jazdy.
Rozpórka dolna i górna:
Przed - wstrząsy przenoszone są na nadwozie pojazdu, powodując deformację mocowania koła i dolnej części zawieszenia:
Po - pojazd zaopatrzony w rozpórkę górną i dolną - oba kierunki wstrząsów są zneutralizowane:
Podczas wejścia w zakręt
Przed - przeniesienie ciężaru i innych sił działających na jedną stronę pojazdu, powodując niestabilne prowadzenie i zwiększając wychylenie pojazdu:
Po - siły są rozproszone przez rozpórkę górną i dolną, stabilizując pojazd i zapewniając lepsze prowadzenie:
Fender Bar (wzmocnienia montowane pod błotnik)
Przed - miejsce łączenia słupka A i przedniej części nadwozia jest wypychane i skręcane przez zwiększoną siłę wstrząsów, powodując uszkodzenia nadwozia:
Po - Fender rozprasza siły działające w tym miejscu i wzmacnia tą część pojazdu zapobiegając dalszym zniszczeniom, oferując przy tym stabilne prowadzenie (zalecane dla użytkowników amortyzatorów sportowych):
Boczna rozpórka dolna:
Przed - na nierównej, wyboistej drodze, centralna część nadwozia wygina się na różnych poziomach powodując przeniesienie ciężaru pomiędzy przodem i tyłem pojazdu:
Po - boczna rozpórka stabilizuje przeniesienie ciężaru między przodem i tyłem, a także zminimalizuje potencjalne uszkodzenia przy uderzeniu bocznym:
Stabilizator (Anti-Roll Bar):
Przed - podczas manewru skrętu, przeniesienie ciężaru powoduje niebezpieczne wychylenie się całego pojazdu powodując jego uciekanie w skręcie, co z kolei utrudnia prawidłowe wejście w zakręt oraz osłabia reakcję pojazdu na kierowanie nim:
Po - stabilizator doskonale redukuje wychylenie i dodatkowo stabilizuje pojazd:
Komentarz
-
-
Re: Rozpórka górna z przodu
Zamieszczone przez ccLotWitam
No to się pochwalę wreszcie udało mi się zamontować to ustrojstwo.
Rozpórka pochodzi z TT. Montaż absolutnie bezproblemowy, mi zajęło to ~1h.
Montowałem na nitonakrętki.
Wrażenia: czuć różnicę w zakręcie, a właściwie w trakcie rozpoczynania zakrętu. Autko stało się bardziej bezpośrednie na reakcję kierownicy.
Przy cenie ~100-150 zł i prostocie montażu na pewno warto i wszystkim polecam.
o takie coś chodzi ? i jaki rozmiar trzeba kupić ? nie mam jeszcze rozpórki wiec nawet nie pomierzę...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cesJa montowałem u siebie zwykle śruby (jak dobrze pamiętam 8 ) troszkę więcej zabawy ale nie ma żadnych problemów, nawet nie trzeba ściągać kół. Za nitonakrętki z ebay zapłacisz lekko ponad 70zł (6 sztuk)
ok no więc rozpórkę górną mam i ja niestety nitonakrętki okazały się jednym wielkim niewypałem, nie wiem czy to ja mam dwie lewe ręce czy te nitonakretki dziadowskie jakieś były (niby stal nierdzewna i wogóle) w każdym razie z 6szt 4 się zaczęły obkręcać i musiałem je wywalić i złapać śruby normalnie nakrętkami od spodu co jest wg mnie dużo pewniejszym sposobem. Co do efektów to są zauważalne auto jest sztywniejsze i mniej się przechyla w ciasnych zakrętach oraz czuć że amortyzatory przednie lepiej wyłapują nierówności. Po nowym roku jak dobrze pójdzie dojdzie jeszcze rozpórka dolna i rozpórki w bagażniku z RSa.
Komentarz
-
Komentarz