[O1] Rozpórka górna z przodu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Grzech123
    Classic
    • 2010
    • 25

    [O1] Rozpórka górna z przodu

    oolsztyniak, to i ja jak moge sie pisze na czarna :-). masz jak cos z tym podpisem octavia club polska.
    Grzegorz Kalicki
  • ccLot
    Rider
    • 2009
    • 334

    #2
    [O1] Rozpórka górna z przodu

    Witam

    No to się pochwalę wreszcie udało mi się zamontować to ustrojstwo.
    Rozpórka pochodzi z TT. Montaż absolutnie bezproblemowy, mi zajęło to ~1h.
    Montowałem na nitonakrętki.
    Wrażenia: czuć różnicę w zakręcie, a właściwie w trakcie rozpoczynania zakrętu. Autko stało się bardziej bezpośrednie na reakcję kierownicy.
    Przy cenie ~100-150 zł i prostocie montażu na pewno warto i wszystkim polecam.
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

    Komentarz

    • looker
      RS
      • 2008
      • 1886
      • Octavia II (1Z3)
      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

      #3
      Tył też będziesz robił ? Jest sens robić tylko przód ?
      OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
      SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

      Komentarz

      • xman750
        Rider
        • 2011
        • 322

        #4
        Re: Rozpórka górna z przodu

        Zamieszczone przez ccLot
        Witam

        No to się pochwalę wreszcie udało mi się zamontować to ustrojstwo.
        Rozpórka pochodzi z TT. Montaż absolutnie bezproblemowy, mi zajęło to ~1h.
        Montowałem na nitonakrętki.
        Wrażenia: czuć różnicę w zakręcie, a właściwie w trakcie rozpoczynania zakrętu. Autko stało się bardziej bezpośrednie na reakcję kierownicy.
        Przy cenie ~100-150 zł i prostocie montażu na pewno warto i wszystkim polecam.
        możesz jakąś fotkę cyknąć jak to wygląda po zamontowaniu ? masz moze numer tej rozpórki ? to jest ori z TT ?

        Komentarz

        • ccLot
          Rider
          • 2009
          • 334

          #5
          Zamieszczone przez looker
          Tył też będziesz robił ? Jest sens robić tylko przód ?
          Fabrycznie na tył można założyć od O1 Rs, ale montuje to się za tylnymi siedzeniami i zmniejsza możliwości ładunkowe (zmniejsza przekrój dziury ładunkowej po złożeniu siedzeń.
          Można dołożyć jeszcze dolną rozpórkę na przód proszę zerknąć tutaj
          Czy jest sens robić tylko przód? IMHO jeśli odczułem różnicę to na pewno warto zwłaszcza biorąc pod uwagę koszty.

          [ Dodano: Wto 04 Gru, 12 21:48 ]
          Zamieszczone przez xman750
          możesz jakąś fotkę cyknąć jak to wygląda po zamontowaniu ? masz moze numer tej rozpórki ? to jest ori z TT ?
          Jak bardzo chcesz moją to zrobię, ale pod linkiem masz to samo (tutaj jest akurat od S3).
          Od TT jest trochę inna bo ma dodatkowe mocowania do spięcia ze ścianą grodziową (różnica kosmetyczna dla posiadaczy O1.
          1. 8L9 805 629 A z S3
          2. 8N0 805 629 B z TT

          Pozdrawiam
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

          Komentarz

          • mocwiatru
            Classic
            • 2012
            • 5

            #6
            W passacie B5 mając oryginalną przednią górną zrobiłem dolną oraz tylną i powiem wam że czuć ogromną różnicę. Dolna w passacie daje więcej niż górna, pewnie przez wielowachacz. W skodzie dopiero zacznę walkę z rozpórkami.
            Octavia 4x4 1,9
            Passat 2,5 V6
            Patrol 4x4 2,8

            Komentarz

            • looker
              RS
              • 2008
              • 1886
              • Octavia II (1Z3)
              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

              #7
              Wiem, że odczułeś różnicę. Chodzi mi raczej o to, że teraz przód w stosunku do tyłu jest dużo bardziej sztywny. Czy to nie ma negatywnych skutków ?
              OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
              SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

              Komentarz

              • ccLot
                Rider
                • 2009
                • 334

                #8
                Zamieszczone przez looker
                Wiem, że odczułeś różnicę. Chodzi mi raczej o to, że teraz przód w stosunku do tyłu jest dużo bardziej sztywny. Czy to nie ma negatywnych skutków ?
                Na razie jest ok, czytaj tył prowadzi się tak jak było, nie ma żadnych dziwnych/nieprzewidywalnych reakcji, ale zrobiłem na razie 20 km więc to dopiero początek.
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                Komentarz

                • xman750
                  Rider
                  • 2011
                  • 322

                  #9
                  Zamieszczone przez ccLot
                  Zamieszczone przez looker
                  Tył też będziesz robił ? Jest sens robić tylko przód ?
                  Fabrycznie na tył można założyć od O1 Rs, ale montuje to się za tylnymi siedzeniami i zmniejsza możliwości ładunkowe (zmniejsza przekrój dziury ładunkowej po złożeniu siedzeń.
                  Można dołożyć jeszcze dolną rozpórkę na przód proszę zerknąć tutaj
                  Czy jest sens robić tylko przód? IMHO jeśli odczułem różnicę to na pewno warto zwłaszcza biorąc pod uwagę koszty.

                  [ Dodano: Wto 04 Gru, 12 21:48 ]
                  Zamieszczone przez xman750
                  możesz jakąś fotkę cyknąć jak to wygląda po zamontowaniu ? masz moze numer tej rozpórki ? to jest ori z TT ?
                  Jak bardzo chcesz moją to zrobię, ale pod linkiem masz to samo (tutaj jest akurat od S3).
                  Od TT jest trochę inna bo ma dodatkowe mocowania do spięcia ze ścianą grodziową (różnica kosmetyczna dla posiadaczy O1.
                  1. 8L9 805 629 A z S3
                  2. 8N0 805 629 B z TT

                  Pozdrawiam
                  a możesz powiedzieć jeszcze gdzie się zaopatrywałeś ? do rozpórki są w komplecie śruby/nakrętki czy trzeba osobno kupować ?

                  Komentarz

                  • ccLot
                    Rider
                    • 2009
                    • 334

                    #10
                    Najprostsze rozwiązanie to oczywiście ASO, ale jednocześnie nie najtańsze.
                    Drugie rozwiązanie to pewien portal aukcyjny.
                    Śruby i nakrętki ewentualnie nitonakrętki trzeba dokupić osobno.
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                    Komentarz

                    • xman750
                      Rider
                      • 2011
                      • 322

                      #11
                      Zamieszczone przez ccLot
                      Zamieszczone przez looker
                      Wiem, że odczułeś różnicę. Chodzi mi raczej o to, że teraz przód w stosunku do tyłu jest dużo bardziej sztywny. Czy to nie ma negatywnych skutków ?
                      Na razie jest ok, czytaj tył prowadzi się tak jak było, nie ma żadnych dziwnych/nieprzewidywalnych reakcji, ale zrobiłem na razie 20 km więc to dopiero początek.
                      jak znajdziesz chwilę to weź jednak cyknij mi fotkę patrzę na zdjecia w necie i nie bardzo widze jak sie tą rozpórkę przykręca do ściany grodziowej... http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-TT-ST...16e8c8be5#shId

                      rozumiem że otwory wszystkie trzeba wiercić ?

                      Komentarz

                      • ccLot
                        Rider
                        • 2009
                        • 334

                        #12
                        Zamieszczone przez xman750
                        jak znajdziesz chwilę to weź jednak cyknij mi fotkę patrzę na zdjecia w necie i nie bardzo widze jak sie tą rozpórkę przykręca do ściany grodziowej... http://www.ebay.co.uk/itm...416e8c8be5#shId

                        rozumiem że otwory wszystkie trzeba wiercić ?
                        Do ściany grodziowej przykręca się tylko w TT'ce. U nas jest inna ściana i nie można tego przykręcić (te uchwyty albo można odciąć albo zostawić wolne). Mocuje się tylko do kielichów tak jak na fotce z linka który wcześniej już wrzucałem. Wszystkie otwory trzeba wiercić - 6 sztuk.
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                        Komentarz

                        • xman750
                          Rider
                          • 2011
                          • 322

                          #13
                          Zamieszczone przez ccLot
                          Zamieszczone przez xman750
                          jak znajdziesz chwilę to weź jednak cyknij mi fotkę patrzę na zdjecia w necie i nie bardzo widze jak sie tą rozpórkę przykręca do ściany grodziowej... http://www.ebay.co.uk/itm...416e8c8be5#shId

                          rozumiem że otwory wszystkie trzeba wiercić ?
                          Do ściany grodziowej przykręca się tylko w TT'ce. U nas jest inna ściana i nie można tego przykręcić (te uchwyty albo można odciąć albo zostawić wolne). Mocuje się tylko do kielichów tak jak na fotce z linka który wcześniej już wrzucałem. Wszystkie otwory trzeba wiercić - 6 sztuk.
                          hmm a są jakieś dedykowane do octavii ? moze do RSa były ?

                          Komentarz

                          • ces
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 112

                            #14
                            Zamieszczone przez xman750
                            hmm a są jakieś dedykowane do octavii ? moze do RSa były ?
                            tylne tylko były dedykowane mam foty tylnich jeśli chcecie zobaczyć. Przód był standardowy do benzyn 1.8T wv/audi/skoda TT- miało zupełnie inna rozpórkę

                            Komentarz

                            • xman750
                              Rider
                              • 2011
                              • 322

                              #15
                              Zamieszczone przez ces
                              Zamieszczone przez xman750
                              hmm a są jakieś dedykowane do octavii ? moze do RSa były ?
                              tylne tylko były dedykowane mam foty tylnich jeśli chcecie zobaczyć. Przód był standardowy do benzyn 1.8T wv/audi/skoda TT- miało zupełnie inna rozpórkę
                              jak masz to dawaj, ciekaw jestem jakie efekty daje taka rozpórka z tyłu szczególnie jak tam jest belka a nie wielowahacz, rozumiem że ta rozpórka z benzyn o której piszesz to ta: 8L9 805 629 A ?

                              Komentarz

                              • ces
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 112

                                #16
                                u mnie od razu wyczuwalna była sztywność auta, na torze b.duża różnica. Jestem tylko ciekaw czy opłaca sie dokładać rozpórki dolne :roll:

                                tu masz rozporki u mnie:

                                Komentarz

                                • xman750
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 322

                                  #17
                                  Zamieszczone przez ces
                                  u mnie od razu wyczuwalna była sztywność auta, na torze b.duża różnica. Jestem tylko ciekaw czy opłaca sie dokładać rozpórki dolne :roll:

                                  tu masz rozporki u mnie:
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=15
                                  masz może numery tych tylnych rozpórek ? to sa dwie osobne części dobrze widzę ?

                                  Komentarz

                                  • ces
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 112

                                    #18
                                    numerów nie mam, na alledrogo kupiłem, tak są to 2 osobne części, niestety u siebie nie miałem miejsc montażowych dlatego musiałem robić dziury. Więc zabawy było ale moje auto było montowane w 2000 roku ale juz 2001 wejścia były seryjnie pod mocowania

                                    Komentarz

                                    • xman750
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 322

                                      #19
                                      Zamieszczone przez ces
                                      numerów nie mam, na alledrogo kupiłem, tak są to 2 osobne części, niestety u siebie nie miałem miejsc montażowych dlatego musiałem robić dziury. Więc zabawy było ale moje auto było montowane w 2000 roku ale juz 2001 wejścia były seryjnie pod mocowania
                                      ok na allegro nie widzę ale pomęczę sprzedawców co mają vrs na części niektórzy pewnei wywalają to na złom bo nie wiedzą ze cos warte heh

                                      Komentarz

                                      • ces
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 112

                                        #20
                                        100zl i mnie dobra cena nie dawaj za to więcej i proś o śruby ! bo zawsze mogą sie przydać

                                        Komentarz

                                        • xman750
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 322

                                          #21
                                          Zamieszczone przez ces
                                          100zl i mnie dobra cena nie dawaj za to więcej i proś o śruby ! bo zawsze mogą sie przydać
                                          haha właśnie jeden sprzedawca na ebayu zawołał mi 50f + wysyłka heh wie jak kasę robić musze przyznań

                                          Komentarz

                                          • kamel1980
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 304

                                            #22
                                            To i ja dorzucę trochę od siebie - może się komuś przyda..

                                            O ile w MK4 można było wrzucić jedynie rozpórkę z S3 to w O1 pasuje zarówno od S3 jak i od TT (w MK4 na kielichu było mocowanie amorka maski, przez co rozpórka z TT nie pasowała).

                                            Oprócz rozpórki górnej warto wrzucić również dolną - spinającą wózek.

                                            Poniżej trochę fotek:





                                            Dla zainteresowanych elementy składowe poszczególnych rozpórek z Audi S3 / TT:

                                            1. rozpórka przednia dolna:
                                            - 1 x rozpórka - 8N0 199 403B
                                            - 2 x nitonakrętka M10 - N 908 106 01
                                            - 2 x śruba M10x50 - N 104 176 01

                                            2. rozpórka przednia górna:
                                            - 1 x rozpórka - 8L9 805 629A (S3) / 8N0 805 629B (TT)
                                            - śruby mocujące M8 - w oryginale na kielichach są gwinty i przykręcamy nakrętkami (6 x N 015 083 12)

                                            3. rozpórki tylne z O1 RS:
                                            - 1 x rozpórka lewa - 1U6 803 329
                                            - 1 x rozpórka prawa - 1U6 803 330
                                            - 1 x płytka wzmacniająca góra lewa - 1U6 804 547
                                            - 1 x płytka wzmacniająca góra prawa - 1U6 804 548
                                            - 2 x płytka wzmacniająca dół - 1U0 804 207
                                            - 10 x nitonakrętka - N 905 899 02
                                            - 10 x śruba M8x20 - N 908 962 01



                                            A na koniec dorzucę jeszcze troszkę materiału na temat wszelkiego rodzaju rozpórek, znalezionego na zagranicznym forum i przetłumaczonego na nasze:

                                            Karoseria samochodu podpierana jest na kołach i amortyzatorach.

                                            W czasie jazdy po dziurawych drogach wszelkie wstrząsy absorbowane są przez zawieszenie, a dokładniej amortyzatory.
                                            Jeśli jednak karoseria nie będzie dostatecznie sztywna by wspierać amortyzatory to wstrząsy będą powodowały jej wyginanie się.
                                            Podobne sytuacje będą miały miejsce podczas pokonywania zakrętów, a wszystko to będzie powodowało utrudnienia w prowadzeniu pojazdu jak również nieprzewidywalne zachowanie się pojazdu w czasie jazdy.

                                            Rozpórka dolna i górna:
                                            Przed - wstrząsy przenoszone są na nadwozie pojazdu, powodując deformację mocowania koła i dolnej części zawieszenia:


                                            Po - pojazd zaopatrzony w rozpórkę górną i dolną - oba kierunki wstrząsów są zneutralizowane:


                                            Podczas wejścia w zakręt
                                            Przed - przeniesienie ciężaru i innych sił działających na jedną stronę pojazdu, powodując niestabilne prowadzenie i zwiększając wychylenie pojazdu:


                                            Po - siły są rozproszone przez rozpórkę górną i dolną, stabilizując pojazd i zapewniając lepsze prowadzenie:


                                            Fender Bar (wzmocnienia montowane pod błotnik)
                                            Przed - miejsce łączenia słupka A i przedniej części nadwozia jest wypychane i skręcane przez zwiększoną siłę wstrząsów, powodując uszkodzenia nadwozia:


                                            Po - Fender rozprasza siły działające w tym miejscu i wzmacnia tą część pojazdu zapobiegając dalszym zniszczeniom, oferując przy tym stabilne prowadzenie (zalecane dla użytkowników amortyzatorów sportowych):


                                            Boczna rozpórka dolna:
                                            Przed - na nierównej, wyboistej drodze, centralna część nadwozia wygina się na różnych poziomach powodując przeniesienie ciężaru pomiędzy przodem i tyłem pojazdu:


                                            Po - boczna rozpórka stabilizuje przeniesienie ciężaru między przodem i tyłem, a także zminimalizuje potencjalne uszkodzenia przy uderzeniu bocznym:


                                            Stabilizator (Anti-Roll Bar):
                                            Przed - podczas manewru skrętu, przeniesienie ciężaru powoduje niebezpieczne wychylenie się całego pojazdu powodując jego uciekanie w skręcie, co z kolei utrudnia prawidłowe wejście w zakręt oraz osłabia reakcję pojazdu na kierowanie nim:


                                            Po - stabilizator doskonale redukuje wychylenie i dodatkowo stabilizuje pojazd:

                                            Komentarz

                                            • xman750
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 322

                                              #23
                                              Re: Rozpórka górna z przodu

                                              Zamieszczone przez ccLot
                                              Witam

                                              No to się pochwalę wreszcie udało mi się zamontować to ustrojstwo.
                                              Rozpórka pochodzi z TT. Montaż absolutnie bezproblemowy, mi zajęło to ~1h.
                                              Montowałem na nitonakrętki.
                                              Wrażenia: czuć różnicę w zakręcie, a właściwie w trakcie rozpoczynania zakrętu. Autko stało się bardziej bezpośrednie na reakcję kierownicy.
                                              Przy cenie ~100-150 zł i prostocie montażu na pewno warto i wszystkim polecam.
                                              jeszcze dla pewności spytam o te nitonakrętki: http://www.ebay.co.uk/itm/Grooved-Se...item48493f1387

                                              o takie coś chodzi ? i jaki rozmiar trzeba kupić ? nie mam jeszcze rozpórki wiec nawet nie pomierzę...

                                              Komentarz

                                              • ces
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 112

                                                #24
                                                Ja montowałem u siebie zwykle śruby (jak dobrze pamiętam 8 ) troszkę więcej zabawy ale nie ma żadnych problemów, nawet nie trzeba ściągać kół. Za nitonakrętki z ebay zapłacisz lekko ponad 70zł (6 sztuk)

                                                Komentarz

                                                • xman750
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 322

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez ces
                                                  Ja montowałem u siebie zwykle śruby (jak dobrze pamiętam 8 ) troszkę więcej zabawy ale nie ma żadnych problemów, nawet nie trzeba ściągać kół. Za nitonakrętki z ebay zapłacisz lekko ponad 70zł (6 sztuk)
                                                  zwróć uwagę że cena jest za 10szt więc zapłacę 2.5f za 10szt nitonakrętek M8 z wysyłką tak ze to chyba będzie najlepsze rozwiązanie

                                                  ok no więc rozpórkę górną mam i ja niestety nitonakrętki okazały się jednym wielkim niewypałem, nie wiem czy to ja mam dwie lewe ręce czy te nitonakretki dziadowskie jakieś były (niby stal nierdzewna i wogóle) w każdym razie z 6szt 4 się zaczęły obkręcać i musiałem je wywalić i złapać śruby normalnie nakrętkami od spodu co jest wg mnie dużo pewniejszym sposobem. Co do efektów to są zauważalne auto jest sztywniejsze i mniej się przechyla w ciasnych zakrętach oraz czuć że amortyzatory przednie lepiej wyłapują nierówności. Po nowym roku jak dobrze pójdzie dojdzie jeszcze rozpórka dolna i rozpórki w bagażniku z RSa.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...