"Przeszczep" silnika a potencjalne problemy..

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • "Przeszczep" silnika a potencjalne problemy..

    czujnik temperatury cieczy zaznaczyłem na zdjęciu w tym linku http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ieczy&start=15

  • #2
    "Przeszczep" silnika a potencjalne problemy..

    Czy wymianie silnika zwana kolokwialnie "przeszczepem" nie sie za sobą jakieś określone problemy a mianowicie:

    1. Wstawiamy do O1 ECU od silnika BAM (TT225) i "ma działać" czy trzeba jeszcze stroić aby wogóle ruszyło z miejsca ?

    2. Pozostawiamy ECU od AUM i "ma działać" czy trzeba stroić aby wogóle ruszyło ?

    3. Czy instalacja elektryczna O1, czujniki itp będą współpracować z ECU silnika BAM ?


    ...... lub po prostu "jak trzeba to zrobić i na którym ECU aby mozna było jechać"



    4. Czy sprężarka GT28/GT30 bezpośrednio po założeniu będzie działać na tyle.. aby dojechać do tunera celem wystrojenia jej i wgrania softu ?

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      1 i 2 beda chyba miec problem z kodowaniem licznika i kluczykow, bo masz nowy sterownik, a reszta stara.

      Jak wiazki sa te same to bedzie to samo - a silnika nie masz z wiazka??
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Purchawa
        Admin
        S_OCP Member
        • 2004
        • 8007

        #4
        A nie da sie zrobic przeszczepu tylko tych elementow ktore sie bezposrednio roznia w tych silnikach? Sam blok sie czyms rozni?
        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

        STOP ECO-TERRORISM!

        Komentarz


        • #5
          Silnik BAM ma już kute elementy...

          Mam kompletny silnik + skrzynia + komp + wiązka + troche innych części... chyba też coś od skrzyni i przeniesienia napędu.

          Osobiście wolał bym wszystkie prace mechaniczne i elektryczne zrobić na miejscu w Chełmie... natomiast samo strojenie już u tunera.

          Komentarz

          • tomek
            L&K
            • 2005
            • 1078

            #6
            BAM, to rozumiem ze to z TT??

            Najlepiej, to chyba bedzie pogrzebac w ETOS'ie.
            Ciekawe, na ile rozni sie osprzet w Occie 1.8T fwd (AUM) i 4x4 (xxx)?? - jezeli niewiele, badz wogole, to prosto bedzie porownac TT AUM i TT BAM (bo chyba nie ma TT 150KM 4x4). Tak na pierwszy rzut oka, co spojrzalem, to np. sondy lambda maja inne numery (TT: AUM i BAM).

            A gdzie jest "serce" ESP/ASR?? zintegrowane z ECU?? Jezeli nie, to pewnie jakos sie komunikuje z ECU.. pytanie, czy w ten sam sposob.
            O2FL RS | S2 | F2

            Komentarz

            • EŁ
              L&K
              • 2004
              • 1168
              • Octavia III (5E3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
              • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

              #7
              a jak jest z zestawieniem dołu silnika 225KM z napędem FWD ...sa jakies problemy czy wsio pasuje do skrzyni bez problemu?......nie ukrywam że dośc mocno mnie ten temet interesuje :wink:

              bezduszny ja bym na Twoim miejscu ograniczył sie do przekładki dołu od 225 a reszte zostawił z octy......o ile sie tak da.....

              Komentarz

              • djczas
                RS
                • 2005
                • 9612

                #8
                , jak kiedys patrzyłem to on sie praktycznie niczym nie różnił od aum

                Komentarz


                • #9
                  , nie będę rozbrajał silnika. BAM na kute elementy... no i jedna całość to jedna całość a nie "squadak".

                  Napę będzie 4x4 Haldex.... Skrzynia 6-stka, ECU i jakieś dodatkowe elementy które mam też są z TT.

                  Komentarz

                  • EŁ
                    L&K
                    • 2004
                    • 1168
                    • Octavia III (5E3)
                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez bezduszny
                    , nie będę rozbrajał silnika. BAM na kute elementy... no i jedna całość to jedna całość a nie "squadak".

                    .
                    dół miałem na myśli układ korbowo-tłokowy :wink: ...no chyba ze myslisz o jakihś innych "kutych elementach"...a "squadak" z głowicą np od AGU nie byłby chyba złym pomysłem 8)

                    Komentarz


                    • #11
                      , to zdradź mi jeszcze co takiego ma głowica AGU lepszego od głowicy BAM ?

                      Komentarz

                      • EŁ
                        L&K
                        • 2004
                        • 1168
                        • Octavia III (5E3)
                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                        #12
                        no...lepsza jest 8)


                        bezduszny poszperaj troszke w necie zanim zaczniesz robote z tą octą........we własnym interesie tak zeby Ci potem ktoś zadużo makaronu na uszy nie nawinął........tak jak kiedyś mi :?

                        Komentarz


                        • #13
                          No z tego co tam jest napisane to jest lepsza...... ale w stosunku do silnika APX a ja mam BAM.

                          Coś dopisałem, zobaczymy co odpowiedzą.

                          Komentarz

                          Pracuję...