1.8T czy Tdi 110?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mjaza
    Classic
    • 2005
    • 29

    #26
    W woli sprostowania. Nigdy nie cisne silnika na zimno - nawet jak to byl nie moj. Zawsze przez te pierwsze 3km jade PSJ Wiec jakbym mial turbo to na pewno bym czekal az ostygnie.
    Co do awaryjnosci, to chodzilo mi glownie o kiepski ON zapychajacy pompo wtryskiwacze, ale dotyczy to tylko PD.
    Bylbym wdzieczny za glosy w sprawie tego tylniego zawieszenia - cos jest nie tak, skoro skoda pisze, ze jest multilink, a nikt go nie ma?
    Ciekaw jestem, czy uzytkownicy 1.8T polecili by 1.9tdi - zakladam, ze kupili sobie 1.8T dla mocy wiec ich opinia jest interesujaca.
    Co do TDi to szkoda, ze nie ma w ofercie wersji 100PD, zawsze to jednak nowszy silnik, no i mozliwosci jakie) W fabii daja, a w octavi nie - kompromitacja.
    Bylbym wdzieczny za glosy na temat awaryjnosci 1.8T. Widzialem post, ktorego wynikalo, ze sie strasznie psuja. Jak to jest naprawde - z doswiadczenia? Zwlaszcza po zawrisuwoaniu - elementy nie daja sobie rady z taka moca?

    Maciek.

    Ps. 13 wychodzi mi srednie spalanie z trasy i miasta. Po miescie jest niecale 16, a w tdci mialem po miescie 14.

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #27
      Skoda od nowego roku ma tylko wersje Tour i wydaje mi sie ze tam jest ogolnie napisane ze wystepuje zwykle zawieszenie tylne na belce oraz jakis multilink ale dla wersji 4x4 w ktorej Octavie Tour rowniez mozna kupic.
      Silnik 101PD jest ale w wlasnie wersji 4x4 ktory jest ciut za slaby do tej budy. Jezdzilem takim i w nim wogole nie czuc powera.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Samiec
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 4287
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #28
        Re: 1.8T czy Tdi 110?

        Zamieszczone przez mjaza
        Witam,
        W 110 standard - belka a w 1.8T - multilink. Poprawcie mnie jesli sie myle. Czytalem, ze te zawiasy i tak sa kiepksi, ale na poczatek to powinno byc duzo lepsze od belki?

        Nie ukrywam, ze jesli bym sie zdecydowal na Tdi 110 to pewno jednak na seat'a leona - za taka sama kase daja tam duuuzo wiecej.
        PS2.
        Prosze o nie dawanie uwag, ze TDi palilby mi 7 jakbym lagodniej jezdzil - bo nie bede jezdzil lagodniej.
        Wielowachaczowe zawieszenei w octavi I jest w wersji 4x4 i prowadzenie jest o niebo lepsze ,ale ponoc bardzij awaryjne(szybciej sie zuzywaja tulejki itp niz przy belce).
        Ja akurat uzytkuje TDI 110hp serie i wolno (chyba )nie jezdze czyli trasa(dwu pasmowa) 150+ spalanie srednie mam ~6l max 6,5l (75% trasa ,25% miasto) w miescie tez od swiatel do swiatel sprint itp .Na pewno w tdi odczujesz roznice w spalaniu i kosztach jak trafi ci sie jakis wyjazd dalszy i za wache wyjdzie ci 2(moze 3 :wink: ) razy mniej niz w 1,8T.
        W sumie jak ci nie zalezy na bagazniku to bierz leona :wink: ,ale co oni wiecej za ta cene daja to ja nie wiem :roll: [/quote]
        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

        Komentarz

        • mjaza
          Classic
          • 2005
          • 29

          #29
          Troche daja - klima manualna, radio, alufelgi.
          Natomiast brakuje - komputera, a z tym wystemow wspomagajacych jazde jest tylko ABS - nie mam ani ASR ani EBD czy tez tej "szpery elektronicznej" - te systemy warte sa swojej ceny? ASR to z tego co pamietam, to odpowiednik traction control - przy ruszaniu wspomaga - wedlug mnie bez sens - duzo bardziej zdlawi silnik, niz jakby na lekkim poslizgu poszedl. Takie sa moje doswiadczenia z tego systemu z Oplach - moze tu jest inaczej? EBD - to sie zdziwilem, ze nie ma - w octavi czesto sie z tego korzysta? Ja w mondeo uzywam - faktycznie jak sie zalaczy to woz staje w miejscu - ale tylko w lato oczywiscie. No i ta pseudo szpera - to jet warte czegokolwiek?

          Komentarz

          • leff
            Elegance
            • 2004
            • 862

            #30
            Zamieszczone przez mjaza
            W woli sprostowania. Nigdy nie cisne silnika na zimno - nawet jak to byl nie moj. Zawsze przez te pierwsze 3km jade PSJ Wiec jakbym mial turbo to na pewno bym czekal az ostygnie.
            Co do awaryjnosci, to chodzilo mi glownie o kiepski ON zapychajacy pompo wtryskiwacze, ale dotyczy to tylko PD.
            Bylbym wdzieczny za glosy w sprawie tego tylniego zawieszenia - cos jest nie tak, skoro skoda pisze, ze jest multilink, a nikt go nie ma?
            Ciekaw jestem, czy uzytkownicy 1.8T polecili by 1.9tdi - zakladam, ze kupili sobie 1.8T dla mocy wiec ich opinia jest interesujaca.
            Co do TDi to szkoda, ze nie ma w ofercie wersji 100PD, zawsze to jednak nowszy silnik, no i mozliwosci jakie) W fabii daja, a w octavi nie - kompromitacja.
            Bylbym wdzieczny za glosy na temat awaryjnosci 1.8T. Widzialem post, ktorego wynikalo, ze sie strasznie psuja. Jak to jest naprawde - z doswiadczenia? Zwlaszcza po zawrisuwoaniu - elementy nie daja sobie rady z taka moca?

            Maciek.

            Ps. 13 wychodzi mi srednie spalanie z trasy i miasta. Po miescie jest niecale 16, a w tdci mialem po miescie 14.
            nigdzie nie spotkalem sie z opinia o awaryjnosci 1.8T, moje ma przejechane 13 kkm i nic sie nie dzieje, BaPita ponad 100 kkm z duzymi modami i tez praktycznie nic sie nie dzieje.

            [ Dodano: Pon 31 Sty, 05 15:50 ]
            Zamieszczone przez mjaza
            Troche daja - klima manualna, radio, alufelgi.
            Natomiast brakuje - komputera, a z tym wystemow wspomagajacych jazde jest tylko ABS - nie mam ani ASR ani EBD czy tez tej "szpery elektronicznej" - te systemy warte sa swojej ceny? ASR to z tego co pamietam, to odpowiednik traction control - przy ruszaniu wspomaga - wedlug mnie bez sens - duzo bardziej zdlawi silnik, niz jakby na lekkim poslizgu poszedl. Takie sa moje doswiadczenia z tego systemu z Oplach - moze tu jest inaczej? EBD - to sie zdziwilem, ze nie ma - w octavi czesto sie z tego korzysta? Ja w mondeo uzywam - faktycznie jak sie zalaczy to woz staje w miejscu - ale tylko w lato oczywiscie. No i ta pseudo szpera - to jet warte czegokolwiek?
            ASR w skodzie <-- do dupy
            pseudo szpera <-- do dupy

            czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

            Komentarz

            • Samiec
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 4287
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #31
              Zamieszczone przez mjaza
              Troche daja - klima manualna, radio, alufelgi.
              Natomiast brakuje - komputera, a z tym wystemow wspomagajacych jazde jest tylko ABS - nie mam ani ASR ani EBD czy tez tej "szpery elektronicznej" - te systemy warte sa swojej ceny? ASR to z tego co pamietam, to odpowiednik traction control - przy ruszaniu wspomaga - wedlug mnie bez sens - duzo bardziej zdlawi silnik, niz jakby na lekkim poslizgu poszedl. Takie sa moje doswiadczenia z tego systemu z Oplach - moze tu jest inaczej? EBD - to sie zdziwilem, ze nie ma - w octavi czesto sie z tego korzysta? Ja w mondeo uzywam - faktycznie jak sie zalaczy to woz staje w miejscu - ale tylko w lato oczywiscie. No i ta pseudo szpera - to jet warte czegokolwiek?
              A w leonie lusterka sa nadal manual(i za elektryke chca doplate) ? bo jak kupywalem swoja octe z 1,5roku temu to wychodzila octa taniej(lub mniej wiecej w tej samej cenie) ale leon nie mial lusterk elektrycznych i podgrzewanych no i ofcorse big bagaznika A te systemy to czuje tylko asr jak zdlawia moc . Jak w korku stoje to wylaczam,ale moze troche miejszy poslizg kol jest(mowa o seri) i troche gumy zaoszczedzisz :wink:
              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

              Komentarz

              • mjaza
                Classic
                • 2005
                • 29

                #32
                Nie pozostaje mi nic innego ja sie wybrac do salonu i wziac tdi 110 na przejazdze, skasowac komputer i obserwowac spalanko. Glupio byloby nabyc 1.8t i potem sobie do konca zyciu pluc w brode, ze ten tdi to jednak jak sie pozniej okazalo malo pali. Jestescie w stanie polecic jakis salon w okolicach Warszawy. W al. jerozolimskich to nie specjalnie jest gdzie pojezdzic - co chwile swiatla i ruch duzy.

                [ Dodano: Pon 31 Sty, 05 19:13 ]
                Lusterek nie ma elektrycznych - no to podgrzewane one tez nie sa niestety. Leon znaczaco zszedl z cena po ostatnich wakacjach - koniec produkcji pewno i chca sprzedac jak naj wiecej, a cena musi byc z octavia konkurencyjna w koncu. W octavii mnie troche martwi ten bagaznik - mocno zarzuca tylem? No i siedzenia w leonie sa rewalacja - nie sa to kubelki, ale blizej im niz dalej. Octavia ma chyba dobre hamulce - raz na trasie jak jechalem vectra 2.2 mialem nagle hamowanie z 160-0 i octavia siedzaca mi na ogonie sie na szczescie wyrobila, a ja bylem pod wrazeniem hamulcow w vectrze przy 4 osobach na pokladzie. Wiec jakby ktos mogl sie wypowiedziec na temat tego EBS - bez wlaczenia sie tego nie ma co marzyc o mocnym zahamowaniu, czy tez dosyc plynie sie w to przechodzi>?

                Maciek

                Komentarz

                • dede_adam
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 1449

                  #33
                  ASR w skodzie <-- do dupy
                  pseudo szpera <-- do dupy


                  ABS - do dupy zbyt czuly i wrazliwy wg.mnie :|

                  ja tam asr nie mam i jakos jezdze...
                  co do dynamiki seri 110 to calkiem fajno a po lekkim czipie baaardzo fajno...
                  wiec nic tylko asv + wirusik :diabelski_usmiech

                  [ Dodano: Pon Sty 31, 2005 8:12 pm ]
                  aha!! ale heble faktycznie przyzwoite ma trzeba przyznac...

                  Komentarz

                  • Samiec
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 4287
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez dede_adam
                    aha!! ale heble faktycznie przyzwoite ma trzeba przyznac...
                    A dla mnie sa do dupy :wink: ale to moze tylko w moim egzemplarzu :roll:
                    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #35
                      Zamieszczone przez Samiec
                      Zamieszczone przez dede_adam
                      aha!! ale heble faktycznie przyzwoite ma trzeba przyznac...
                      A dla mnie sa do dupy :wink: ale to moze tylko w moim egzemplarzu :roll:
                      No cos te hamulce to ojciec tez nie chwali mimo 4 tarcz. Poprzednia Laguna miala je ponoc o niebo lepsze. Ja tam jednym i drugim szybko nie jezdzilem to nie wiem :szeroki_usmiech
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • dede_adam
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 1449

                        #36
                        Mi w porownaniu do poprzedniej fabi wydaja sie rewelacyjne :wink:
                        Tylko abs za szybko ingeruje :|

                        Komentarz

                        • leff
                          Elegance
                          • 2004
                          • 862

                          #37
                          qfa nie wiem jak hamujesz ale mi sie abs nawet na sliskim sporadycznie wlacza

                          czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                          Komentarz

                          • Purchawa
                            Admin
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 8007

                            #38
                            Ja tam ASR uzywam. W zimie jak jest slisko przydaje sie. Zawsze troche stabilizuje tor jazdy. I w deszczu, w koleinie nie raz mnie poprowadzil.

                            BTW, sprawdzilem w ETCE i jest tylko skretne belka we wszystkich modelach, procz 4x4.
                            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                            STOP ECO-TERRORISM!

                            Komentarz

                            • leff
                              Elegance
                              • 2004
                              • 862

                              #39
                              tak samo Ci stabilizuje tor jazdy jak delikatne zdjecie nogi z gazu, kwestia przyzwyczajenia :diabelski_usmiech

                              czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                              Komentarz

                              • QBA
                                RS
                                • 2004
                                • 2646

                                #40
                                Co do awaryjności 1.8T to silnik działa bez zarzutu a ma 160 kkm. Jedynie skrzynia się rozpadła po 30 kkm, ale to była wina serwisu, bo twierdzili, że naprawili usterkę, pieniądze brali, a nadal było źle. W końcu skrzynia powidziała dość i się rozsypała w pył :cry:

                                Jedyne usterki, to szybko zużywające się podzespoły zawieszenia na naszych drogach i plastiki, które zwłaszcza przy twardym zawiszeniu trochę zkrzypią :?

                                Komentarz

                                • lamina
                                  Ambiente
                                  • 2004
                                  • 112

                                  #41
                                  Zamieszczone przez mjaza
                                  Troche daja - klima manualna, radio, alufelgi.
                                  Natomiast brakuje - komputera, a z tym wystemow wspomagajacych jazde jest tylko ABS - nie mam ani ASR ani EBD czy tez tej "szpery elektronicznej" - te systemy warte sa swojej ceny? ASR to z tego co pamietam, to odpowiednik traction control - przy ruszaniu wspomaga - wedlug mnie bez sens - duzo bardziej zdlawi silnik, niz jakby na lekkim poslizgu poszedl. Takie sa moje doswiadczenia z tego systemu z Oplach - moze tu jest inaczej? EBD - to sie zdziwilem, ze nie ma - w octavi czesto sie z tego korzysta? Ja w mondeo uzywam - faktycznie jak sie zalaczy to woz staje w miejscu - ale tylko w lato oczywiscie. No i ta pseudo szpera - to jet warte czegokolwiek?
                                  to kolwgo cos marny interes....
                                  w skodzie spokojnie jak sie potargujesz dostaniesz klime w jakiejs "promocyjnej" cenie... jak jak kupowalem to manualna dostalaem za 1800zl... poza trym skoda ma te bajery od ABS'u... a elektroniczna szpera sie na prawde przydaje w zimie przy ostrych podjazdach zwlaszcza jak jest korek i trzeba sie zatrzymac.... ASR za ostatnich kilka dni tez zdal egzamin wzorowo.

                                  [ Dodano: Wto 01 Lut, 05 08:42 ]
                                  Zamieszczone przez dede_adam
                                  ASR w skodzie <-- do dupy
                                  pseudo szpera <-- do dupy


                                  ABS - do dupy zbyt czuly i wrazliwy wg.mnie :|

                                  ja tam asr nie mam i jakos jezdze...
                                  co do dynamiki seri 110 to calkiem fajno a po lekkim czipie baaardzo fajno...
                                  wiec nic tylko asv + wirusik :diabelski_usmiech

                                  [ Dodano: Pon Sty 31, 2005 8:12 pm ]
                                  aha!! ale heble faktycznie przyzwoite ma trzeba przyznac...
                                  co do abs... dla porownania... jezdzilem dosc dlugo nissanem primera P10 2.0 litra benzyna z ABS (technologicznie podobne atu z 1997 roku) i tam abs to bys straszny mimo ze to japonczyk... w skodzie chodzi jak piorko.. a ze jest czoly to dobrze.. swiadczy to o dobrych czujnikach ... dzieki temu skodz ma droge hamowania jaka ma przy swojej masie jest na prawde ok... ja mam hamulce 280 z przodu... bede teraz zmienial klocki i po prostu zaloze ferodo.. nie praegrzewaja sie i sa ok... wiele aut juz przetestowalem na dlugich trasach i w miescie i wezcie mi ... skoda nie ma wcale takich zlych hamolcow... prawda jest jednak ze uklad abs VW wymaga hamowania awaryjnego jak u idioty... czyli z cala sila i moca naciskamy pedal hamulca... wtedy abs dziala najlepiej w VW... to ze jest czuly to jego duuuuuuuuza zaleta
                                  1,9TDi ASV/VP - było - 117HP/252Nm, teraz jest ??? ALIGATOR

                                  Komentarz

                                  • MiKruS
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 7976

                                    #42
                                    Zamieszczone przez mjaza
                                    Co do TDi to szkoda, ze nie ma w ofercie wersji 100PD, zawsze to jednak nowszy silnik, no i mozliwosci jakie) W fabii daja, a w octavi nie - kompromitacja.
                                    Nie ma, bo Octa to starszy model. :roll: Jak wchodzily PD to Octa smigala juz na 90 i 110 TDI, wiec jaki byl sens wprowadzac 100PD? Fabia od poczatku miala PD.
                                    Analogicznie jest w Leonie-Ibizie.

                                    Co do mozliwosci tuningu silnika ATD, to przemilcze...

                                    BTW - kup Leona - klub uzytkownikow tego modelu tez jest jakby co.
                                    TDI 205PS

                                    Komentarz

                                    • misiekwaw
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 7715
                                      • Ford

                                      #43
                                      Zamieszczone przez leff
                                      ASR w skodzie <-- do dupy
                                      pseudo szpera <-- do dupy
                                      nie zgodze sie z Toba ani w jednym ani w drugim przypadku
                                      na codzien ASR jest OK, a jak potrzebujesz depnac to poprostu naciskasz przycisk i tyle
                                      a co do "szpery"... jezdziles po sliskim czy odstawiles fure na zime do garazu ? bo chyba to drugie :roll:
                                      na pasqdnej nawierzchni IMO to calkiem przyzwoicie dziala jak na taki elektroniczny bajer :idea:

                                      [ Dodano: Wto Lut 01, 2005 11:01 ]
                                      Zamieszczone przez dede_adam
                                      ABS - do dupy zbyt czuly i wrazliwy wg.mnie :|
                                      moim zdaniem do dupy to Ty masz opony :roll: bo ja zeby ABS zadzialal na suchym to musz z calej sily stanac na pedale, a i na mokrym nie wiele mniej :idea:
                                      Na sniegu tez zaskakujaco zadko sie wlacza...

                                      BTW to samo mowia ludzie o ABS w Fabii... najczesciej jezdzac na fabrycznych gumach tanszych wersji :roll:

                                      [ Dodano: Wto Lut 01, 2005 11:02 ]
                                      Zamieszczone przez MiKruS
                                      Co do mozliwosci tuningu silnika ATD, to przemilcze...
                                      widac, ze kolega nie ma pojecia o temacie a Ty zaraz zlosliwie przemilczasz :szeroki_usmiech :wink:

                                      Zamieszczone przez MiKruS
                                      BTW - kup Leona - klub uzytkownikow tego modelu tez jest jakby co.
                                      z pewnych wzgledow zgadzam sie w 100% :?
                                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                      http://www.disi-tune.pl
                                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                      Był WRX
                                      Była Octa

                                      Komentarz

                                      • dede_adam
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 1449

                                        #44
                                        Misiek przeciez napisalem ze na mokrym i sliskim wg.mnie za szybko ingeruje...
                                        na suchym chyba jeszcze mi sie nie wlaczyl ani razu...
                                        mzoe jestem przewrazliwiony bo wczesniej bez abs`u jezdzilem...
                                        a czy na letnich continentalach czy teraz fuldry kristal montero reaguje tak samo
                                        z tym ze na tych pierwszych po lodzie nie jezdzilem ..... :wink:

                                        Komentarz

                                        • misiekwaw
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 7715
                                          • Ford

                                          #45
                                          Zamieszczone przez dede_adam
                                          Misiek przeciez napisalem ze na mokrym i sliskim wg.mnie za szybko ingeruje...
                                          tak jak napsalem, IMO to kwestia opon, zreszta mozemy zawsze porownac :wink:

                                          Zamieszczone przez dede_adam
                                          na suchym chyba jeszcze mi sie nie wlaczyl ani razu...
                                          mi sie wlaczyl przy hamowaniu awarynym :idea:
                                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                          http://www.disi-tune.pl
                                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                          Był WRX
                                          Była Octa

                                          Komentarz

                                          • leff
                                            Elegance
                                            • 2004
                                            • 862

                                            #46
                                            Zamieszczone przez MisiekWAW
                                            Zamieszczone przez leff
                                            ASR w skodzie <-- do dupy
                                            pseudo szpera <-- do dupy
                                            nie zgodze sie z Toba ani w jednym ani w drugim przypadku
                                            na codzien ASR jest OK, a jak potrzebujesz depnac to poprostu naciskasz przycisk i tyle
                                            a co do "szpery"... jezdziles po sliskim czy odstawiles fure na zime do garazu ? bo chyba to drugie :roll:
                                            na pasqdnej nawierzchni IMO to calkiem przyzwoicie dziala jak na taki elektroniczny bajer :idea:
                                            odstawilem do garazu, przeciez wiesz.
                                            ASR zbyt mocno ingeruje, nie lubie czegos takiego, a elektronika na blokadz i tak zaraz sie wylacza.

                                            czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                                            Komentarz

                                            • BaPit
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 630

                                              #47
                                              Zamieszczone przez mjaza
                                              (...)Ciekaw jestem, czy uzytkownicy 1.8T polecili by 1.9tdi - zakladam, ze kupili sobie 1.8T dla mocy wiec ich opinia jest interesujaca.(...)
                                              ja polecam TDI, choć kupiłem 1.8T. tyle, że kiedy kupowałem, TDI były tylko 90KM i 110KM, więc własciwie nie było dzisiaj gdybym stał przed takim wyborem, brałbym w ciemno TDI130KM i od razu po wyjeździe z salonu kręcił na przynajmniej 200KM :wink: :wink: :wink:

                                              Pozdr,
                                              BP
                                              była mocna Octa, a jest konik
                                              Greckie Delikatesy

                                              Komentarz

                                              • leff
                                                Elegance
                                                • 2004
                                                • 862

                                                #48
                                                tja, ale teraz nie ma juz 130 PD w ofercie :?

                                                [ Dodano: Wto 01 Lut, 05 11:29 ]
                                                przy 30 kkm rocznie bralbym 1.9 TDI 110

                                                czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                                                Komentarz

                                                • Brychu
                                                  Drive
                                                  • 2004
                                                  • 40

                                                  #49
                                                  Przepraszam, ale ja na codzień pomykam też Mondeo TDCI 130/6, które ma 6 tys. km przebiegu, a wcześniej przejeździłem przed wymiana auta takim samym 4 tys. km i jakoś też nie chce spalić więcej niż 10 litrów, a moja jazda po mieście oznacza zapieranie się pasażerów o deskę z przodu i latanie mi w lusterku od lewej do prawej pasażerów z tyłu. Więc nie wierzę, żeby Mondeo TDCI paliło 12,5 litra.

                                                  Z kolei Octavia TDI pali zdecydowanie mniej, ale ja jeżdżę tylko 90 KM AGR więc to nawet nie ma co porównywać, ale max to 8 zimą przy bardzo dynamicznej (heh, tzn na tyle na ile pozwala te 90 KM) jeździe.
                                                  2001 Octavia 1.9 TDI 90 KM Ambiente

                                                  Komentarz

                                                  • mjaza
                                                    Classic
                                                    • 2005
                                                    • 29

                                                    #50
                                                    Mondeo mogl miec cos popsute - ale dwumiesieczne auto z przebieg niecale 3kkm? A spalanie bylo takie rzeczywiste, bo go tankowalem - wiec przeklamania komputera nie mialy wplywu. Octavia 130 Pd wiadomo, ze jest najciekawsze, ale po pierwsze juz jej nie ma, a jak byla to i tak miala odstraszajaca cene.
                                                    Apropo 130pd ma skrzynie 6 biegowa. Ogladalem zestawianie tych przelozen i wynika , ze sa prawie identyczne jak w piecio biegowej. dokladnie:
                                                    1=1
                                                    2=2
                                                    3=3
                                                    i tu sa dwa biegi zamiast jednej czwroki dwa biegi
                                                    5=6.
                                                    Jednakze, wszyscy twierdza, ze na szescibiegowej przy duzych predkosciach jest nizsza predkosc obrotowa. Czyli wynikalo by z tego, ze jest inne przelozenie przekladni glownej?
                                                    Poprawcie mnie jak sie myle. Jesli jest inne, to moze ma ktos informacje jakie jest przelozenie w 5 a jakie w 6?
                                                    A jest moze ktos na forum, kto sie przesiadl z mocnej benzynowki - jak 1.8T na Tdi 110 lub inne dieselka? Jakie wrazenia?
                                                    Ja jak wrocilem z diesla na benzyne, to mialem takie uczucie jakby mi sie lzej na sumieniu zrobilo. W dieslu czulem sie jakbym katowal ten samochod - natomiast nigdy nie mialem takich wyrzutow co do benzyny.
                                                    Jest ktos w stanie powiedziec jak nie drogo mozna podniesc moc 110? W 90 wystarczy zmienic wtryski i program i ma sie 140, a w 110 jest jakas opcja przyrostu mocy ponad te wirusowe 140Km - oczywiscie pomijam wszystkie tuningi ekstremalne - widzialem, ze ktos 200km z 90 wycisnal, ale za jaka kase.
                                                    Fajnie by bylo jakby ktos sie podzielil wrazeniami z ESP w octavii. Ja mialem to w tym dieslu i bylem pod wrazeniem. Bloto posniegowo, a auto idzie jak czteronapedowe, ESP zalacza sie delikatnie, idealnie poprawia tor.

                                                    Pozdrawiam,
                                                    Maciek

                                                    Ps.
                                                    Dzieki za pomoc.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...