1.8T czy Tdi 110?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • misiekwaw
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 7715
    • Ford

    #51
    Zamieszczone przez mjaza
    Apropo 130pd ma skrzynie 6 biegowa. Ogladalem zestawianie tych przelozen i wynika , ze sa prawie identyczne jak w piecio biegowej. dokladnie:
    1=1
    2=2
    3=3
    i tu sa dwa biegi zamiast jednej czwroki dwa biegi
    5=6.
    Jednakze, wszyscy twierdza, ze na szescibiegowej przy duzych predkosciach jest nizsza predkosc obrotowa. Czyli wynikalo by z tego, ze jest inne przelozenie przekladni glownej?
    Poprawcie mnie jak sie myle.
    Nie mylisz się :idea: Niestety nie mogę znaleźć przełożenia przekładni głównej

    Zamieszczone przez mjaza
    A jest moze ktos na forum, kto sie przesiadl z mocnej benzynowki - jak 1.8T na Tdi 110 lub inne dieselka? Jakie wrazenia?
    Ja jak wrocilem z diesla na benzyne, to mialem takie uczucie jakby mi sie lzej na sumieniu zrobilo. W dieslu czulem sie jakbym katowal ten samochod - natomiast nigdy nie mialem takich wyrzutow co do benzyny.
    Jest taka osoba na forum. Po oddaniu chipowanej Octavii 1.8T na jakieś drobne w sumie naprawy dostał zastępczą Fabię RS (ten sam silnik co w Octavii 130PD) i z tego co wiem kupił taką Fabie i odbiera w połowie marca :lol: :lol: :lol:

    Twoje wrażenia i spalanie wynikają moim zdaniem z tego, że nie umiesz jeździć dieslem i próbowałeś nim jeździć tak jak benzyną :? A to nie przynosi żadnych sensowynych rezultatów... Mój znajomy mechanik osiągnął moim samochodem niewyobrażalne dla mnie spalanie 12,7 l/100 i był zachwycony dynamiką samochodu. Jak ja go przewiozłem spalanie spadło a dynamika była większa niż przy jego jeździe :!: :!: :!: Bo diesel ma inny zakres obrotów użytkowych i trzeba o tym pamiętać jeżdżąc czy TDI czy TDCI czy innymi turbo klekotami.

    Zamieszczone przez mjaza
    Jest ktos w stanie powiedziec jak nie drogo mozna podniesc moc 110? W 90 wystarczy zmienic wtryski i program i ma sie 140, a w 110 jest jakas opcja przyrostu mocy ponad te wirusowe 140Km - oczywiscie pomijam wszystkie tuningi ekstremalne - widzialem, ze ktos 200km z 90 wycisnal, ale za jaka kase
    myślę, że za mniejszą niż Ci się wydaje :!:
    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
    http://www.disi-tune.pl
    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
    Był WRX
    Była Octa

    Komentarz

    • leff
      Elegance
      • 2004
      • 862

      #52
      wszystko fajnie tylko policz czy zrobienie modow w 110 na ponad 140 nie wyjdzie drozej niz eksploatacja (w jakims okresie) 1.8T?
      IMO im mniej rzezby tym lepiej, jak mowilem, jesli nie zalezy Ci na spalaniu to bezdyskusyjnie bierz 1.8T, jesli jednak chcesz mniej placic na stacji to bierz 110 i rob na ~140 to wystarczy.
      Co do mozliwosci podniesienia znacznego 110 to niech sie koledzy wypowiedza, na 100% wchodzi w gre wymiana turbiny, aligator zrobil z 90 cos kole 180 czy nawet wiecej, tylko czy gra jest warta swieczki.

      czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

      Komentarz

      • mjaza
        Classic
        • 2005
        • 29

        #53
        Ja lubie jezdzic i jezdze dosyc szybko. Dlatego 1.8T jest marzeniem wrecz, ale z drugiej strony ta benzyna. Wiec zdaje sie, ze po zakupie 1.8T przyjemnosc z jazdy bylaby niepowtarzalna, ale tej jazdy byloby nie za duzo. A przy zakupie 1.9tdi 110 z glosow innych osob widze, ze tez mozna sobie pojezdzic, a na stacji czlowiekomi cisnienie niebezpiecznie wysoko nie skacze. Ale wlasciwie to tylko tyle moge narazie na ten temat powiedziec. Najwazniejsze beda wrazenia z jazdy - bo planuje rajd po salonach i wtedy jak samemu porownam, to sobie wlasne zdanie do konca wyrobie. Skoda chyba celowo chce mnie zniechecic do Octavii - cene podniesli o 3kzl - to juz przesada. Teraz leon wypada duuuzo korzystniej. A na dodatek wlasciwie nie wiadomo co za to jest, bo na stronie maja tylko jakies stare zestawienie wyposarzenia dla wersji jakis clasic,rider,celebrity itp, a nie ma slowa o tour plus. To sie nazywa organizacja firmy. Chwala sie, ze sprzedali w europie milion octavi a glupiej strony nie potrafia porzadnie przygotowac.
        Z dieselem, to faktycznie za wysoko go troche ciagnalem, ale co zrobic, skoro dopiero przy wyzszych obrotach turnina miala odpowiednia moc - swiszczala az milo. To jak powinienem go wysoko zylowac? - abym wiedzial jak pojde do salonu?


        Maciek

        Komentarz

        • TomRS
          Ambiente
          • 2005
          • 151

          #54
          Zamieszczone przez MisiekWAW

          Jest taka osoba na forum. Po oddaniu chipowanej Octavii 1.8T na jakieś drobne w sumie naprawy dostał zastępczą Fabię RS (ten sam silnik co w Octavii 130PD) i z tego co wiem kupił taką Fabie i odbiera w połowie marca :lol: :lol: :lol:
          I czego rzysz jak kon ?? :wink: :wink: :wink: To ja tak zrobilem - bardziej mi pasuje sposob oddawania mocy w tym PD 130 no i prowadzenie RS mnie powalilo. Aspekt ekonomiczny pomijam - to ze TDI jest o min 40 % oszczedniejsze niz 1.8T nie ulega watpliwosci i dyskusji - probowalem jednego i drugiego. A dynamika przy rozpedzaniu w dieslu nie jest wiele gorsza, elastycznosc za to znacznie lepsza. Zobaczymy co bedzie po chipie :twisted: A propos mojego 1.8T - po diagnozie w niezaleznym warsztacie, wyszlo na jaw, ze nie dziala mi sonda lambda przed katalizatorem i przeplywka bardzo slabo sie odzywa - wykazalo 7-8 czegos tam zamiast minimum 10 a najlepiej 13.

          Pozdrowki

          Tomek

          ps - a jak juz bede mial RS to bede jeszcze mogl tu pisac ?? :roll: :roll:
          Golf VI TSI TwinCharged
          powered by fabryka

          Komentarz

          • arci9
            RS
            • 2004
            • 2007

            #55
            Dlatego 1.8T jest marzeniem wrecz, ale z drugiej strony ta benzyna
            ja tylko dodam jako posiadacz PD 130, ze moim marzeniem było 1.8T.....mimo, ze nie jeżdziłem benzyną na testach to w końcu (ze względu na spore przebiegi -ok.50tyś/rok)zdecydowałem sie na diesela- już po zakupie miałem możliwość jeżdzić 1.8 T Octavią.Wydawało mi się, ze te auto jest poprostu popsute :szeroki_usmiech zero ciągu i przyspieszenia....a i spalanie do kitu 12l/100, poprostu zwyczajnie koszmar

            Teraz wiem(min. od kolegów z forum), że często nie trzymają mocy i stąd takie wrażenie, a w diselku prawie napewno dostaniesz gifta, a po zawirusowaniu banan nie będzie Ci znikał z twarzy, nie mówiąc o spalaniu - koledzy już pisali- 8l jest ciężko uzyskać,a śmiało przy spokojnej jeżdzie mieścisz się w 6l(przy mocy ponad 160kucy)
            Więc wybór należy do ciebie))

            Komentarz

            • misiekwaw
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7715
              • Ford

              #56
              Zamieszczone przez TomekL
              I czego rzysz jak kon ?? :wink: :wink: :wink:
              ja nie rżę tylko przytaczam Cie jako przykład :lol: :lol: :lol:

              Zamieszczone przez TomekL
              To ja tak zrobilem - bardziej mi pasuje sposob oddawania mocy w tym PD 130 no i prowadzenie RS mnie powalilo. Aspekt ekonomiczny pomijam - to ze TDI jest o min 40 % oszczedniejsze niz 1.8T nie ulega watpliwosci i dyskusji - probowalem jednego i drugiego. A dynamika przy rozpedzaniu w dieslu nie jest wiele gorsza, elastycznosc za to znacznie lepsza. Zobaczymy co bedzie po chipie :twisted:
              Po chipie bedzie tak :diabelski_usmiech :



              albo lepiej :twisted:


              Zamieszczone przez TomekL
              ps - a jak juz bede mial RS to bede jeszcze mogl tu pisac ?? :roll: :roll:
              myślę, że tak k ale zastanowimy się jeszcze :wpysk:
              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
              http://www.disi-tune.pl
              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
              Był WRX
              Była Octa

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #57
                Zamieszczone przez mjaza
                To sie nazywa organizacja firmy
                Faktycznie cos im sie zwalilo, bo jakis czas temu jak byly jeszcze stare wyposazenia w ofercie do te Tour mozna bylo poczytac.

                Jakby Cie interesowalo to daj znac mam na dysku ceny i wyposazenie standard opcji niestety nie mam.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • mjaza
                  Classic
                  • 2005
                  • 29

                  #58
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Zamieszczone przez mjaza
                  To sie nazywa organizacja firmy
                  Faktycznie cos im sie zwalilo, bo jakis czas temu jak byly jeszcze stare wyposazenia w ofercie do te Tour mozna bylo poczytac.

                  Jakby Cie interesowalo to daj znac mam na dysku ceny i wyposazenie standard opcji niestety nie mam.
                  Dzieki - ja tez mam te stare - ale spodziewam sie, ze moze chociaz cos dorzuca za te 3kzl - w innym przypadku to bylaby to doslownie bezczelnsoc.

                  Komentarz

                  • leff
                    Elegance
                    • 2004
                    • 862

                    #59
                    no i chyba nie bedzie kolejnej 1.8T na kaciku :diabelski_usmiech

                    czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                    Komentarz

                    • Brychu
                      Drive
                      • 2004
                      • 40

                      #60
                      A jest moze ktos na forum, kto sie przesiadl z mocnej benzynowki - jak 1.8T na Tdi 110 lub inne dieselka? Jakie wrazenia?
                      Volvo V40 2.0T 160 KM -> Octavia AGR TDI 90 KM -> Mondeo TDCI 130/6

                      Volvo to była poezja, niepozorne zielone kombi z relingami, kratką, zimą na kołpakach, a na światłach niewielu podskoczyło. Niby nie ma osiągów rewelacyjnych, ale szedł jak burza. Kochałem te zmiany biegów odpowiednio przy prędkościach 50-100-150-200 i później na piątce do licznikkowych 230 (jak ktoś nie wierzy to mam zdjęcie). Wada - po 2 godzinach szaleństw po mieście i okolicach trzeba było na tankstelle i lać. 15 litrów to nie był dla tego auta najmniejszy, ale to najmiejszy problem. Elastyczność super.

                      Po Volvo wsiadłem znowu w Octavię TDI 90 KM - pierwsze wrażenie ? Czy ja mam zaciągnięty ręczny, czy zblokowane hamulce czy ktoś ukradł silnik z tego auta ? Dramat.

                      Mondeo TDCI - niebo a ziemia w porównaniu do AGR, a jak w stosunku do Volvo ? no cóż... jakoś przyjemniej się nawet jeździ tym mondeo, a elastyczność myślę, że porównywalna mimo 30 KM różnicy. Za to wskazówka paliwa nie kładzie się od razu ku lewej. Gdybym miał wybierać czym wolałbym jeździć - czy v40 2.0T czy Mondeo TDCI wybrałbym diesla. Dużo przyjemniej się jeździ, nie tak nerwowo, a na trasie jazda to poezja, wbijasz V bieg i suniesz od 100 do 200. A co najważniejsze, każde 100 km kosztuje około 27 zł, natomiast w Volvo każde 100 km kosztowało ok 55 zł. I to tyle róznicy w każdych 100 km, tyle to ja praktycznie codziennie robię, więc daje róznicę 600 zł na miesiąc Zobacz ile za to można kupić.

                      Oczywiście to nie jest takie porównanie jakbyś chciał czyli konkretnie Octavia 110 i 1.8T ale podobne. Jeździl.em natomiast kiedyś Audi A3 TDI 110 po wirusie, baaardzo miło chodziło, naprawdę. Pozdro
                      2001 Octavia 1.9 TDI 90 KM Ambiente

                      Komentarz

                      • Purchawa
                        Admin
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 8007

                        #61
                        Po Volvo wsiadłem znowu w Octavię TDI 90 KM - pierwsze wrażenie ? Czy ja mam zaciągnięty ręczny, czy zblokowane hamulce czy ktoś ukradł silnik z tego auta ? Dramat.
                        To nie narzekaj, tylko moduj tego AGR'a. Bedzie kolejny potffoor
                        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                        STOP ECO-TERRORISM!

                        Komentarz

                        • Brychu
                          Drive
                          • 2004
                          • 40

                          #62
                          E to nie ma sensu, 188 tys. km ma nalatane, tatuś nią jeździ
                          2001 Octavia 1.9 TDI 90 KM Ambiente

                          Komentarz

                          • BaPit
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 630

                            #63
                            Zamieszczone przez mjaza
                            A jest moze ktos na forum, kto sie przesiadl z mocnej benzynowki - jak 1.8T na Tdi 110 lub inne dieselka? Jakie wrazenia?
                            ja się przesiadam regularnie. często wymieniam się ze starszym na TDI130KM (SuperB, seria) i jestem tym zachwycony. co prawda tym TDIkiem zrobiłem niewiele więcej, niż 30k km, ale i tak sprawia doskonałe wrażenie. co prawda trzymanie tego motoru w postaci seryjnej to niemal grzech, ale do spokojnej jazdy wystarcza k wiadomo, ze nie da takiej przyjemności "chwilowej", jak moje 1.8T, ale i tak w przyszłości przerzucę się na TDIka. Jednak nie w najbliższej przyszłości, bo moje plany inwestycyjne nie zakładają nakładów na nowe auto :roll:

                            Pozdr,
                            BP
                            była mocna Octa, a jest konik
                            Greckie Delikatesy

                            Komentarz

                            • Mach
                              Rider
                              • 2004
                              • 349

                              #64
                              Zamieszczone przez mjaza
                              Najwazniejsze beda wrazenia z jazdy - bo planuje rajd po salonach i wtedy jak samemu porownam, to sobie wlasne zdanie do konca wyrobie. Skoda chyba celowo chce mnie zniechecic do Octavii - cene podniesli o 3kzl - to juz przesada. Teraz leon wypada duuuzo korzystniej. A na dodatek wlasciwie nie wiadomo co za to jest, bo na stronie maja tylko jakies stare zestawienie wyposarzenia dla wersji jakis clasic,rider,celebrity itp, a nie ma slowa o tour plus. To sie nazywa organizacja firmy. Chwala sie, ze sprzedali w europie milion octavi a glupiej strony nie potrafia porzadnie przygotowac.
                              Zamieszczone przez mjaza
                              Dzieki - ja tez mam te stare - ale spodziewam sie, ze moze chociaz cos dorzuca za te 3kzl - w innym przypadku to bylaby to doslownie bezczelnsoc.
                              Mysle ze powinienes sie mniej ekscytowac a bardziej orientowac w tych ofertach jak planujesz zakup nowego auta :wink:

                              Ceny nowych Octavii rzeczywiscie wzrosly o 3kzl ale jak zabaczysz w wyposazenie to zobaczysz ze praktycznie za cala ta kase masz po prostu wiecej wypasu... np Elegance 2.0TDI skoczyl z 88xxx zl na 91xxx zl ... ale za to ma teraz w serii system parkowania na tyl i przod (poprzednio wymagalo doplaty 2300zl) oraz skorzana kierownice albo caly pakiet skorzany (nie pamietam dokladnie ale poprzednio 500zl za kierownice i 1000 za pakiet) i nie jestem pewien ale chyba jeszcze jakias duperela jest wiecej. Takze wszystko obierasz sowbie w wyposazeniu :wink:

                              Co z tego ze Leon wypada duzo korzystniej skoro to juz stary samochod (odpowiernik konstrukcyjny starej octy) i zaraz przestanie byc produkowany. Jakosci wnetrza tez juz zupelnie nie da sie porownac. Z tego co pamietam jak sie interesowalem to do Leona nawet w opcji nie mozna bylo dokupic xenonow (zart jakich chyba :lol: ). Takze kupowanie TERAZ nowego Lenona jest imo bez sensu... mimo ze bardzo mi sie to auto zawsze podobalo wizualnie 8)

                              Linki do cennikow i wyposazenia na stronie skody rzeczywiscie sa czasem malo logicznie ukryte.
                              Czego dokladnie szukasz ?

                              BTW: jakbys mial jakies watpliwosci nt O2 to wpadnij na spot chetnie pokaze Ci swoja.
                              Choc staz mam krotki ale staram sie bywac we wtorki... ostatnio tylko musialem sobie darowac bo temperatura w knajpie nie sprzyjalaby mojemu przeziebieniu :cry:
                              A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #65
                                Mach, Ale tu glownie chodzi o stara Octe w porownaniu z Leonem. A teraz faktycznie cos pokopali jak poprzenosili linki i do Tour gdzies im sie linki z wyposazeniem i cenami pogubily.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • mjaza
                                  Classic
                                  • 2005
                                  • 29

                                  #67
                                  Problem byl, ze nie dzialaly.
                                  Oczywiscie, ze chodzi o porownanie starej octavi i leona - tez starego.
                                  Ceny nowej octavii sa lekko mowiac przesadzone. 10kzl drozej, a w wersji podstawowej golutko. Czyli trzeba by wziac ambient, a to przy dieslu 105KM kosztuje 76kzl. Za tyle to ja mam chociazby fabie RS.
                                  Tak, wiec wiem, ze leon jest stary, ale stara octavia tez jest. Coz tego, ze w leonie "nawet nie mozna zamowic leonow" - i tak bym ich nie zamowil, bo za drogie, a sam fakt, ze jezdze samochodem, do ktorego mozna zamowic kseony jakos nie specjalnie mnie podnieca. Wedlug mnie roznica miedzy octavia a leonem jest taka:
                                  W leonie dodaja elementy, ktore normalnie dosyc drogo kosztuja i sa uciazliwe w montazu - klima, poduszki boczne. Natomiast w octavii I dodaja pierdulki elektryczne, ktore mozna sobie potem latwo zamontowac za nie duze pieniadze.


                                  Maciek

                                  Ps.
                                  Jedno jest pewne, ze octavia z 1.8T jest oferta nie do przebicia - nie ma modelu, zadnej innej firmy ktory po zawirusowanie dawalby 180KM. Wiec jesli benzyna to na pewno octavia, natomiast diesel to juz nie takie oczywiste. Diesel ma zawyzona cene, bo jest nastawiony na firmy, ktore kupia octavie jako auto sluzbowe, a nie leona.

                                  Komentarz

                                  • BaPit
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 630

                                    #68
                                    Zamieszczone przez mjaza
                                    Ps.
                                    Jedno jest pewne, ze octavia z 1.8T jest oferta nie do przebicia - nie ma modelu, zadnej innej firmy ktory po zawirusowanie dawalby 180KM. Wiec jesli benzyna to na pewno octavia, natomiast diesel to juz nie takie oczywiste. Diesel ma zawyzona cene, bo jest nastawiony na firmy, ktore kupia octavie jako auto sluzbowe, a nie leona.
                                    a właśnie Seat Leon ????? przecież 1.8T ma tam (teoretycznie) 180KM seryjnie!! chyba coś się gubisz. spójrz na to tak:

                                    1. jak wolisz duży bagażnik, to bierz Octavię
                                    2. jak wolisz czerwone podświetlenie zegarów to bierz Leona

                                    i tyle 8) bo argumenty silnikowe jakoś nie przekonują mnie w przypadku wyboru: czy Leon, czy Octa...

                                    Pozdr,
                                    BP
                                    była mocna Octa, a jest konik
                                    Greckie Delikatesy

                                    Komentarz

                                    • mjaza
                                      Classic
                                      • 2005
                                      • 29

                                      #69
                                      Tylko, ze seat kaze sobie placic za to 1.8 T 180 jak za octavie RS Wiadomo, ze jest ono troche lepsze, bo ma inna skrzynie, ale bez przesady - nie aby, az tyle doplacac. Jak pisalem, bardziej sie oplaca wziac 1.8T 150, a jak sie skrzynia zajezdzi to wlozyc od TT 225Km i turbine K04
                                      Ja patrzac na silnika staram sie nie zapominac o aspekcie finansowym. Wiec podsumowyjac tylko w octavi I jest 1.8T za takie pieniadze. A jak widac volkswagen wycofuje sie juz z wersji 150KM - nie ma ani w octavii II, ani w golfie V. Pewno sie skapneli, ze roznica 30KM - ktore sa do odzyskania na chipie i troche lepszej skrzyni nie powoduje, ze klienci zaczna placic 20kzl wiecej za samochod. Wiec wycofuje 1.8T 150 a zostawiaja 1.8T 180, ktory jest sprzedawany w wersjach mocno sporotwych - Octavia Rs, Golf Gti, Czy leon top sport - i za te samochody sobie licza porzadnieeee. Wiec pisze jeszcze raz - ten silnik w tej wersji 150KM jest dostepny tylko w octavii (no i jeszcze w pasku - ale tam cena wyjsciowa jest duza) i tylko tam jest ciekawa oferta cenowa.


                                      Maciek

                                      Komentarz

                                      • Mach
                                        Rider
                                        • 2004
                                        • 349

                                        #70
                                        mjaza: na prawde.... bardzo dziwne masz te swoje teorie
                                        1.8T wycofuja z niektorych modeli bo w benzynie w ogole przerzucili sie na koncepcje FSI a co za tym idzie 2.0T FSI ktory to juz jest w golfie V GTI a jak sie mozna spodziewac bedzie niedlugo i w Octavii II

                                        Poza tym nie przesadzialbym z tymi "mocno sportowymi wersjami"... bardziej odpowiednia nazwa dla tego typu samochodow to "usportowione" :wink:

                                        [ Dodano: Czw 03 Lut, 05 18:58 ]
                                        BTW: z tego co widze teraz:
                                        najtansza octa z 1.8T 150KM to ~57000zl,
                                        RS 1.8T 180KM ~86000zl,
                                        Lenon FR 1.8T 180KM ~83000zl

                                        tylko poza moca te wszystkie te samochody bardzo roznia sie poziomem wyposazenia wiec trudno tu bezposrednio poronywac na zasadzie ten jest drogi.. ten jest tani !
                                        A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

                                        Komentarz


                                        • #71
                                          Meczyl mnie ten watek ale i nauczyl kompromisu, za co bardzo dziekuje forumowiczom, zwlaszcza posiadaczom Octavii 8)

                                          U mnie sytuacja wyglada bardzo ciekawie w stosunku do zadanego pytania. Jezdzilem malym Daewoo, a moj przyjaciel Leonem 1.8 20V 125KM. Ja robilem srednio 80 kkm rocznie, on niecale 10kkm. Kiedy wybieralismy sie w trase jego Leonem, wszystko wygladalo wspaniale poza kosztami podrozy :cry: Slowem koszmar, bo ilez mozna butowac w trasie? kazdy sie zmeczy, a zakres 120-180 to juz tylko spokojna praca 5ka (nie zawsze benzyna).

                                          Owszem, nie te silniki, o ktore pytasz. Ale w sierpniu po wyjatkowo z...ej cenie kupilem nowa Octe 110KM. Moj przyjaciel wsiadl do niej tylko pare razy i byl wsciekly. Pare tras i o malo na serce nie wyrobil. Kiedy nauczylem go pracuja kredyty VW, zajelo mu dzien by zamowic Leona, tez 110KM.

                                          Dzis jezdzimy obaj 110KM. I powiem Ci szczerze, Leona mial lepsze wyposazenie za niewiele wieksze pieniadze. Ma skore na kierownicy, fabryczne radio, 8 glosnikow, fabryczne radio i takie tam. Nie ma komputera, elektr. lusterek, nie ma bagaznika ani bardziej wygodnych foteli. Wiec remis? Nie da sie porownac, bo kazdy ceni co innego

                                          Niby u mnie wygodniej, komfortowo. On jezdzi tylko sam, ja jezdze z zona i czasami cala rodzinka.
                                          Jak jezdzisz sam, bierz Leona, bo brak bagaznika Ci nie przeszkodzi. Cala reszta nalezy do Octavii od kosztow eksloatacji po komfort podrozy.

                                          Komentarz

                                          • BaPit
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 630

                                            #72
                                            Zamieszczone przez mjaza
                                            (...)a jak sie skrzynia zajezdzi to wlozyc od TT 225Km i turbine K04
                                            Ja patrzac na silnika staram sie nie zapominac o aspekcie finansowym. (...)
                                            lepiej zapoznaj się dokładnie z technicznymi różnicami pomiędzy poszczególnymi modelami 1.8T zanim coś napiszesz. a już te wywody o wycofywaniu się z tych silników Octavii II i Golfie V dosłownie mnie dobiły - czy Ty wogóle czytasz prasę motoryzacyjną i wiesz na jaki temat się wypowiadasz ???? wątpię...
                                            BP
                                            była mocna Octa, a jest konik
                                            Greckie Delikatesy

                                            Komentarz

                                            • dede_adam
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 1449

                                              #73
                                              To sie BaPitt zfenerwowal :lol: :lol: :lol:

                                              Jedno jest pewne, ze octavia z 1.8T jest oferta nie do przebicia - nie ma modelu, zadnej innej firmy ktory po zawirusowanie dawalby 180KM. Wiec jesli benzyna to na pewno octavia, natomiast diesel to juz nie takie oczywiste. Diesel ma zawyzona cene, bo jest nastawiony na firmy, ktore kupia octavie jako auto sluzbowe, a nie leona.
                                              1.8t w grupie vw przeciez jest to co piszesz ze nie ma modelu innej firmy co po wirusie da ~180 z tym ze trzeba liczyc sie ze one serii nie trzymaja....
                                              Diesel na firme-też ale ostatnio coraz wiecej benzyn kupuja i zagazowuja...np flota dhl-octavie 1.6gaz i fabie1.4gaz
                                              jezeli jezdzisz duuuzo bierz diesla a czy w octavce czy w leonie to sobie porowanaj stosunek ceny do wypasu....no chyba ze kufer duzy potrzebujesz to leoś odpada....

                                              Komentarz

                                              • QBA
                                                RS
                                                • 2004
                                                • 2646

                                                #74
                                                a jak sie skrzynia zajezdzi to wlozyc od TT 225Km
                                                Co ty człowieku za bzdury wypisujesz?!?!? W TT225 jest quattro, więc skrzynia nie będzie pasować!

                                                Komentarz

                                                • EŁ
                                                  L&K
                                                  • 2004
                                                  • 1168
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                  #75
                                                  Zamieszczone przez dede_adam
                                                  1.8t ..........z tym ze trzeba liczyc sie ze one serii nie trzymaja....
                                                  ....
                                                  a to ciekawe bo mi na hamowni pokazał równiutko 150 KM i 210 NM....po 140 tys przebiegu i przy peknietym kolektorze. :szeroki_usmiech

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...