Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

chipowanie 1.9

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • chipowanie 1.9

    Golfista, rozumiem ze klima dziala prawidlowo i jestes zadowolony, szkoda ze nie udalo sie spotkac!! :roll:

  • #2
    chipowanie 1.9

    w związku z tym że coraz bliżej / mam nadzieję :diabelski_usmiech / mam do zakupu nowej skody mam pytanie. dlaczego w silnikach 1.9 105km są tak duże przyrosty mocy po chipie ? porównuję je do przyrostów np w 110 konnych w O1. proszę o parę odpowiedzi
    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
    GVI 1.4TSI
    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

    Komentarz


    • #3
      Hello

      Na pierwszy rzut oka jest to dziwne, zwlaszcza biorac pod uwage podobna wielkosc turbin.
      Na drugi rzut mozna sie dopatrzyc kilku powodow dlaczego tak jest:
      1. Pompki
      2. FMIC


      Co do pierwszego to moge tylko gdybac - IMHO precyzyjniejsze dawkowanie paliwa pozwala dosypac wiecej koksu w porownaniu do pompy
      Drugi powod jest chyba oczywisty - temperatura powietrza to dosc istotny czynnik ograniczajacy ilosc powietrza dostajacego sie do silnika, a przez to moc.

      Pozdrawiam
      Zibi

      Komentarz


      • #4
        rozmawiałem ostatnio z użytkownikiem O2 1,9. Padła mu turbina po kilku miesiącach, a w firmie na 12 aut 5 miało wymieniane turbiny na gwarancji. Mówił że podobno to są jakieś czeskie turbiny i dlatego się tak wysypują, czy ktoś o tym coś wie?
        TDI ASV 140KM 300Nm

        Komentarz


        • #5
          leszekmw przyczyn jest kilka:
          -PD vs pompa w 110, generalnie PD-ki mają większy potencjał
          - 1.9 105 już w serii ma w praktyce już ok. 120KM czyli tyle co nominalnie mocniejsza 110-tka
          -FMIC vs SMIC
          Jest jeszcze nowszy komp sterujący, ale tu nie wiem na ile ten fakt ma znaczenie :roll:
          W sumie na samym sofcie jak widzisz z wykresów można wyciagnąc ok 150KM, co w przypadku 110 jest raczej niespotykane
          Garret

          -----------
          Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

          Komentarz


          • #6
            105 mozna na samym sofcie dygnac pod 170KM !!! Fakt ze to juz jest krytyczne dla turbiny i nie daje jej dlugiego zywota ale potencjal jest. To bardzo udana jednostka mocno zduszona w serii na samym sofcie.
            pozdrawiam

            Diagnostyka i tuning
            hybrydowe wtryski i turbiny
            programy na ulice jak i do sportu

            Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
            www.tune-up.pl

            HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez rob555
              105 mozna na samym sofcie dygnac pod 170KM !!! Fakt ze to juz jest krytyczne dla turbiny i nie daje jej dlugiego zywota ale potencjal jest.
              Czyli po wymianie samej turbiny na wydajniejsza(np. arl), mozna spokojnie smigac z moca 170KM? Czy dodatkow pompki wydajniejsze tez trzeba wsadzic?
              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Samiec
                Czyli po wymianie samej turbiny na wydajniejsza(np. arl), mozna spokojnie smigac z moca 170KM? Czy dodatkow pompki wydajniejsze tez trzeba wsadzic?
                Nie robilem takiego polaczenia jeszcze ale mysle ze tak. Pompki ma wydajne.
                Problemem natomiast moze byc juz przeniesienie napedu.
                pozdrawiam

                Diagnostyka i tuning
                hybrydowe wtryski i turbiny
                programy na ulice jak i do sportu

                Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                www.tune-up.pl

                HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                Komentarz


                • #9
                  To bardzo udana jednostka mocno zduszona w serii na samym sofcie.




                  to samo powiedzial mi Tomasz Pirowski na dyno day w Krakowie
                  Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

                  Komentarz


                  • #10
                    Prosze was nie zaczynajcie z tymi 170 KM ja już porusząłem ten temat na tym forum....
                    OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

                    Komentarz


                    • #11
                      brutus, I wyszlo ze do jazdy to sie nie nadaje, a na setupie 150KM byl taki jeden na zaprzyjaznionym forum, ze skrzynia nie wytrzymala nawet 50kkm.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez rob555
                        105 mozna na samym sofcie dygnac pod 170KM !!! Fakt ze to juz jest krytyczne dla turbiny i nie daje jej dlugiego zywota ale potencjal jest. To bardzo udana jednostka mocno zduszona w serii na samym sofcie.
                        :?: :shock:
                        Pompki wystarczą tak :?:
                        jakoś nie chce mi się w to wierzyć :roll:
                        Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                        Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                        BMW serii 3... Radość z jazdy.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Tymon
                          :?: :shock:
                          Pompki wystarczą tak :?:
                          jakoś nie chce mi się w to wierzyć :roll:
                          A jednak. Jak napisalem wczesniej nie jest to setup do jazdy na codzien (turbo) ale chwilowo sie da.
                          pozdrawiam

                          Diagnostyka i tuning
                          hybrydowe wtryski i turbiny
                          programy na ulice jak i do sportu

                          Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                          www.tune-up.pl

                          HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                          Komentarz


                          • #14
                            To co to za autko :?:
                            Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                            Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                            BMW serii 3... Radość z jazdy.

                            Komentarz


                            • #15
                              rob555 czy turbiny w 1.9 i 2.0 różnią się od siebie?
                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                              GVI 1.4TSI
                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                              Komentarz


                              • #16
                                nie ma szans na 170 Koni w BXE samym programem ... uwierzcie mi dogłębnie problem zbadałem bo sam mam ten silnik w mojej skodzinie u mnie 155 KM to był totalny kiler maks (dlatego mam teraz około 140 KM ... wtryski nie dają rady zaczynają normalnie lać, a turbina ... no cóż ponoć ma ciut mniejszy potencjał niż te ze 130 Konnych TDI ... ale niewiele. W BXE układ korbowotłokowy jest mizerniejszy ma to swoje + ... szybciej się wkręca na obroty no a minus to żywotność. co do sprzęgła to więcej niż 330 NM nie odważył bym się mu serwować (nawet teraz gdy o2 jest w powietrzy więcej dwumasówka daje o sobie chwilami znać)

                                Narazie rozważam czy nie zakupić innego aauta <dodatkowego > z fabryk FUJI IND. :wink: i przestać katować biedną oktawkę :roll: ale to dopiero w sierpniu
                                OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez brutus
                                  nie ma szans na 170 Koni w BXE samym programem ...
                                  też tak sądze.
                                  Na 1 strzał konieczna wymiana pompek.
                                  No ale kolegarob555, mówi co innego.
                                  Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                  Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                  BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Kolega rob nie robil nigdy takich modow bo szkoda mu klienta. Jest natomiast firma w 3miescie co robi np Seaty Leony 105KM na EDC16 na ok 170KM (zmierzone na hamowni Vtech)
                                    Fakt ze wtedy turbiny co 3-4 tys leca....no ale mozna.
                                    BTW dzis AXR zrobilem na 149KM u naszego kolegi. Nawet nie dymi wiec spoko mozna by bylo wiecej lac- pytanie po co...
                                    pozdrawiam

                                    Diagnostyka i tuning
                                    hybrydowe wtryski i turbiny
                                    programy na ulice jak i do sportu

                                    Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                    www.tune-up.pl

                                    HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      rob555, pewnie mnie kojarzysz z innego forum, dawałem właśnie topic na temat mocy max z BXE, możliwe że Seaty mają inne wtryski, możliwe że nawet OCTAVIE z początku produkcji też miały inne niz mają teraz. Tomek Pirowski próbował z mojej czeszki wyczesać Max power bo jak twierdził robił już takigo softa dla kogoś z Wa-wy właśnie do O II, ale u mnie się nie dało i w sumie nie żałuje może zrobie pare kilometrów więcej
                                      OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        no to ile jest bezpieczne w BXE?
                                        wg hamowni mam 119koni, to dla 20stu warto się wogóle marasić? - skoro te 140 może być i tak za dużo :roll:
                                        Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                        Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          ja mam teraz 140 KM i 330 NM i zapewniam cię różnica jest wyczuwalna w porównaniu z serią i jak najbardzioej warto się narażać jak jesteś zaonteresowany jak to jeździ po chipie to wpadnij do krakowa w środę na spota spotykamy sie o 20 pzy KFC na przeciwko Makro i IKEA
                                          OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            brutus, z chęcią, ale trochę czasu brakuje :|

                                            [ Dodano: Pon 22 Sty, 07 19:21 ]
                                            ps. ile już masz przejechane? i ile na chipie
                                            Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                            Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              tak tczas = zasoby krytyczne nie odnawialne ale jak coś to nei ma sprawy pisz na priwa to sie zgadamy
                                              OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                no to ile jest bezpieczne w BXE?
                                                wg hamowni mam 119koni, to dla 20stu warto się wogóle marasić? - skoro te 140 może być i tak za dużo :roll:
                                                Mysle, ze warto. Przede wszystkim te 140 koni to będzie raczej bardzo delikatnie jak dla tego silnika i bez szczególnego narazania na szwank wszelkich podzespołów, bo o silnik to raczej w ogole bym się nie martwil.

                                                Ale nawet jeśli to na wykresie wyjdzie „tylko” 20 koni wiecej, to i tak roznica będzie IMHO kosmos.

                                                Przede wszystkim poprawi się dół, tak bardzo przydatny do codziennej jazdy. Silnik nie będzie się „zadlawial” po zmianie biegu, itd.

                                                Generalnie samochod po chiptuningu po prostu jezdzi zupełnie inaczej. I nawet jeśli jest to przyrost niewielki, to i tak odczuwalna roznica jest bardzo duza.
                                                TDI 205PS

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  brutus, z chęcią skorzystam z propozycji
                                                  MiKruS, thx
                                                  Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                                  Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X