BOV - gadżet czy warto ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • BOV - gadżet czy warto ?

    Zamieszczone przez krzynol
    sąsiad przyniósł litra...............
    Ty masz zdrówko chłopie... No i żonę co nieźle kieruje ! :shock:
    Respect !
    Pozdro z Wałcza

  • #2
    BOV - gadżet czy warto ?

    Witam,

    juz jakis czas krazy wokol mnie temat tego urzedzenia, to ktos ma , to ktos mysli. Jednakze zadnych konkretow czy warto , czy sie sprawdza czy faktycznie oszczedza nam turbavke. Jesli tak to czy nie ma znaczenia jakie, i czy fakt posiadania turbo diesla komplikuje jakos specjalnie sprawe ?

    np: http://moto.allegro.pl/item162944028...el_a_tdi_.html

    opis z aukcji:

    Wydobywające się z silnika spaliny posiadają ogromny potencjał energii która w silnikach bez sprężarki jest tracona wydalana do atmosfery, po prostu niewykorzystana Umieszczenie na drodze spalin turbiny powoduje że energia spalin jest zmieniona na ruch obrotowy, który zostanie wykorzystany do sprężenia powietrza dopływającego do cylindrów. Proste! Im więcej powietrza dostanie się do cylindrów tym większa może być osiągana moc. Budowa wszystkich turbosprężarek jest podobna, na jednej stronie łożyskowanego wałka znajdziemy łopatki turbiny a z drugiej łopatki sprężarki. Obudowa sprężarki ma taki kształt aby można było rozpędzić turbinę do kilkudziesięciu tysięcy obrotów. Dzięki temu powietrze może być sprężona do wysokiego ciśnienia. Jednak turbo nie może działać samo ze sobą gdyż niechybnie doprowadziła by do “rozwalenia” /dosłownie/ silnika i samej turbiny. Aby temu zapobiec stosuje się zawory upustowe które w zależności od tego jak zbudowana jest turbina upuszczają sprężone powietrze lub spaliny przed sprężarką.W silnikach benzynowych stosowane są zawory na dolocie/ blow-off i waste-gate/ oraz jeden/by-pass/ w układzie wydechowym przed sprężarką. Gdy silnik pracuje na biegu jałowym wszystkie zawory są zamknięte gdyż potrzebna jest duża dawka sprężonego powietrza. Przy podniesieniu obrotów lekko otwiera się zawór by-pass aby nie dopuścić do drastycznego wzrostu ciśnienia doładowania/znaczna część spalin omija wtedy sprężarkę przez co jej obroty nie są zbyt wielkie/. Ciśnienie w układzie dolotu reguluje zawór weste-gate, przeważnie steruje nim komputer za pośrednictwem elektromagnesu który unosi się i wypuszcza część sprężonego ładunku/zmniejsza się ciśnienie doładowania/. Zawór blow-off działa po gwałtownym zdjęciu nogi z gazu, rozpędzona turbina tłoczy powietrze do cylindrów i nagle napotyka zamkniętą przepustnicę ,zostaje bardzo szybko wyhamowana , niszczy się turbina i spadają osiągi silnika. Zapobiega temu zawór blow-off który otwiera się po zamknięciu przepustnicy i wypuszcza sprężone powietrze



    Jesli wszystko sie zgadza to czy warto kupowac to co na aukcji ? czy to urzadzenie komplikuje jakos pozniejsze modyfikacje , programy ?

    Komentarz

    • misiekwaw
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7715
      • Ford

      #3
      zmieniles auto na benzynowe :?: :szeroki_usmiech
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz


      • #4
        nie a czy zastosowanie ogranicza sie tylko do beznyn turbodoladowanych ? operajac sie na roznych informacjach z sieci widze do Diesli tez

        Komentarz

        • QBA
          RS
          • 2004
          • 2646

          #5
          W dieslu montuja to tylko dla efektow dzwiekowych, co IMHO brzmi smiesznie w polaczeniu z klekotem :P Kurde nie chce mi sie szukac, ale na Seat Racing byl taki temat. Koles zamontowal to w TDI i przedstawil rysunek. Generalnie to nic procz PSSSSS w dieselku nie robi

          [ Dodano: Pon 05 Lut, 07 12:45 ]
          Z reszta to ta Ibiza co jest w linku na Allegro :szeroki_usmiech

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            Zamieszczone przez lec
            nie a czy zastosowanie ogranicza sie tylko do beznyn turbodoladowanych ? operajac sie na roznych informacjach z sieci widze do Diesli tez
            ale to juz jako gadżet
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • Martinez
              L&K
              • 2004
              • 1366
              • Audi

              #7
              Ale słychać wogóle ten gadżet czy nie koniecznie?
              Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
              teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
              czarna AR 156 1.8 T.Spark

              Komentarz

              • QBA
                RS
                • 2004
                • 2646

                #8
                Martinez, link jest w aukcji

                Komentarz


                • #9
                  czyli co? u nas grucha , n75 i cos tam jeszcze w tandemie robi juz za swgo rodzaju BOV ? przez co uchodzi to powietrze niby ?

                  Komentarz

                  • Jabar1975
                    RS
                    • 2006
                    • 3331

                    #10
                    Sciemniacze,
                    Bov w dieslu daje niesamowite efekty dziwiekowe i wydluza trwalosc turbiny do okolo 100lat swietlnych. Nic tylko brac i montowac - a te wszystkie zgrywusy niech sie slinia :diabelski_usmiech
                    nasza droga: www.wpzs.pl

                    Komentarz

                    • wolff
                      Classic
                      • 2005
                      • 10

                      #11
                      Re: BOV - gadżet czy warto ?

                      Zamieszczone przez lec
                      Gdy silnik pracuje na biegu jałowym wszystkie zawory są zamknięte gdyż potrzebna jest duża dawka sprężonego powietrza.
                      Tylko niby k.. do czego jest potrzebna duza dawka sprezonego powietrza na biegu jalowym??

                      Ech

                      [ Dodano: Pon 05 Lut, 07 14:41 ]
                      Zamieszczone przez lec
                      czyli co? u nas grucha , n75 i cos tam jeszcze w tandemie robi juz za swgo rodzaju BOV ? przez co uchodzi to powietrze niby ?
                      Przez rure wydechowa
                      Octavia 1,9TDI 1999 /AWX 181KM /6gear /288mm /Bilstein B6

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez wolff
                        Przez rure wydechowa
                        to w benzyniakach jej nie ma ze musieli wymyslac jakies BOV'y ? :lol:

                        sorry, ale niech mi ktos wprost napisze : "odpusc sobie, bo to nic nie warte".... albo "w beznynie to sie sprawdza a w dieslu nie" - bo tak wynika z waszych wypowiedzi. Tylko dlaczego ?

                        skoro juz zapytalem to chcialbym chociaz zrozumiec o co tu chodzi :wink:

                        Komentarz

                        • zefirstorm
                          Ambiente
                          • 2006
                          • 152

                          #13
                          w dislu nie masz przepustnicy i jak zdejmiesz nogę z gazu to powietrze z rozpędzonej turbinki wlatuje do cylindrów, w benzynkach zdejmiesz nogę z gazu i ciśnienie z jeszcze szybko kręcacej sie turbinki "udeża" w przepustnicę i odbija się tworząc zawirowania i spiętrzenie - to jest bardzo niezdrowe dla turbinki (łożyska i uszczelnienia) dokładnie chodzi o to ciśnienie pomiędzy zamkniętą przepustnicą a turbiną i poto jest BOV Albo DV upuszcza je...
                          w dislu nie warto.....
                          ASV 147PS@307Nm

                          Komentarz


                          • #14
                            zefirstorm, dziekuje

                            Komentarz

                            • wolff
                              Classic
                              • 2005
                              • 10

                              #15
                              Zamieszczone przez QBA
                              W dieslu montuja to tylko dla efektow dzwiekowych, co IMHO brzmi smiesznie w polaczeniu z klekotem :P Kurde nie chce mi sie szukac, ale na Seat Racing byl taki temat. Koles zamontowal to w TDI i przedstawil rysunek. Generalnie to nic procz PSSSSS w dieselku nie robi
                              Upuszcza cisnienie z dolotu wiec i zmniejsza reakcje na pedal gazu w wiekszosci przypadkow. (znaczy turbodziura gratis)

                              PS ten na filmie jest sterowany pedalem gazu (zreszta tak jak ten na rysunku seatracing) wiec syczy na biegu jalowym caly czas. No i zeby zrobil pssss to trzeba calkiem gaz puscic - wiec kazda zmiana biegow zeby byl porzadny efekt to plus 2 sekundy :twisted:
                              Octavia 1,9TDI 1999 /AWX 181KM /6gear /288mm /Bilstein B6

                              Komentarz

                              • QBA
                                RS
                                • 2004
                                • 2646

                                #16
                                Zamieszczone przez wolff
                                PS ten na filmie jest sterowany pedalem gazu (zreszta tak jak ten na rysunku seatracing) wiec syczy na biegu jalowym caly czas. No i zeby zrobil pssss to trzeba calkiem gaz puscic - wiec kazda zmiana biegow zeby byl porzadny efekt to plus 2 sekundy :twisted:
                                Czegoz sie nie robi dla "lansu" 8) :lol:

                                Komentarz

                                • misiek^wro
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 8321

                                  #17
                                  Zaden tam lans, po prostu czujesz sie jakbys jechal starem albo inszym ciezarowce, jak Ci jakies psssssssssss auto robi :diabelski_usmiech
                                  Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                  Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                  ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                  TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                  Komentarz


                                  • #18
                                    lec, w turbobenzyniakach z dużymi turbo i dużym ciśnieniem doładowania jest to potrzebne... (pomijam lans) ale w dizlach normalnycg userów to tylko raczej lans...

                                    Wiecej poczytasz na forum SR o tym.

                                    Komentarz

                                    • brutus
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 329

                                      #19
                                      tylko ten dźwiek.. klekleklekle ucssy kleklekle ucsyy to by mi nie pasił za bardzo
                                      OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

                                      Komentarz

                                      Pracuję...