Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] dziennik czipa by me ;)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    d00lar jaki masz kabel? MPPS z allegro wystarczy? Też chcę sobie przerobić mapę na bazie tej z ecuconnection + kilka swoich modyfikacji taki jak podgrzewacz płynu.

    PS: A może ty podjąłbyś się wgrania map do mojego? Ja też ze Śląska...
    Życie to nie je..bajka

    Komentarz


    • #27
      chyba wolał bym nie niby ciężko coś zepsuć ale jednak... pozatym wystarczy że nie wiem bateria w lapku padnie i już całkiem lipa
      przez pierwsze 5x dreszczyk na plecach potem już spoko

      tak sobie samemu to wiem że mam w razie czego pretensje do samego siebie i tylko do siebie
      nie chciał bym mieć jeszcze czyjegoś auta na sumieniu

      a pozatym zabawa jest bezcenna panowie sami zobaczycie ja w sumie z 50 wersji wgrywałem poprawiałem itp małymi kroczkami żeby pojeździć potem zwykłym vagiem/vcds pozbierać logi zacząć rozumieć o co w tym chodzi i dalej poprawiać/podnosić ogarniać następne mapy itp

      tak zwykły mpps z allegro ja wogóle używkę kupiłem jakąś za 50zł gdzieś z OLX

      z tym że z tego co wiem to nie każdy sterownik da się tak po kablu , są takie które trzeba na stole wymontowane - musicie wpierw wiedzieć jaki sterownik macie i poszukać czy tak kablem po obd jest wmiare 'bezpiecznie'
      i tak samo wpierw logi dobrze porobić coby mieć pewność że furce nic nie dolega
      ciężko chipować nie do końca sprawne autko

      ale mogę tu wspierać coś potłumaczyć z tego co ja poczytałem itp
      tak samo mam gdzieś sporo wsadów z ECU Connections - Index page pod asv na ich bazie też czasem poprawiałem swój
      i tam też fajne tutorialki są jak zabrać się za edc15 co ktora mapa robi itp

      egr u siebie zostawiłem tylko zmieniałem zakres w jakim ma działać - jak butuje to jest zawsze zamknięty i jak mam powyżej 2300 chyba rpm to także
      jak chcesz całkiem wyłączyć to poprostu na stałe zamykasz go w mapce i tyle
      ewentualnie ciut koryguje się mape od n75
      bo przedtem jak egr był otwarty to część spalin szła do napędu turba a część do dolotu
      a teraz z zamkniętym egr całość szła by na turbo więc szybciej by się kręciło w zakresach gdzie był egr a teraz niema
      teraz mój egr właśnie coś cieknie delikatnie więc planuję go na wiosne zaślepić wycić grzyba uszczelnić
      nie chcę całkiem wywalać bo chce aby klapka gasząca została.
      czipek by me >140 kucy
      OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

      Komentarz


      • #28
        Panowie ja od siebie dodam, że moje stanowisko jest takie samo jako kolegi d00lar. Fajnie jest się pobawić przy swoim aucie, ale niestety nie pomogę nikomu za kaskę ponieważ nie mam czasu a także zaplecza technicznego (więc w razie uwalenia sterownika robi się problem). Natomiast jeśli ktoś ma konkretne pytania to w miarę mojej skromnej wiedzy chętnie pomogę w tym wątku.

        Komentarz


        • #29
          Bajerka jest fajna dopóki wychodzi.. gorzej jak padnie i nie ma się żadnej choćby elementarnej wiedzy z elektroniki i trochę sprzętu np jak postawić sterownik do życia... a zapewniam was, że dreszczyk i zimny pot gwarantowany nawet w swoim samochodzie :diabelski_usmiech
          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

          Komentarz


          • #30
            dal tego ja zanim zabrałem się za zgrywanie/wgrywanie to jak pisałem w pierwszym poscie:
            oczywiście świadom wszelakich konsekwencji obdzwoniłem wpierw parę profesjonalnych tunerów w okolicy
            by mieć pewność że jak coś pójdzie nie tak to w godzinę za 100-200 zł postawią mi kompa do życia (znalazłem 4 w promieniu 20km którzy w tych pieniądzach to zrobią)
            wiedząc ze nie potrzebuję auta następnego dnia w razie czego spokojnie wgrałem
            na szczęście poszło za każdym razem bez problemu
            czipek by me >140 kucy
            OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

            Komentarz


            • #31
              Z drugiej strony żeby za bardzo ludzi nie odstraszać dodam, że
              1) można przecież kupić zapasowe ecu o dokładnie takim samym numerze jak mamy w aucie i w razie skuchy podmienić (powiedzmy sobie szczerze że immo to żaden problem)
              2) Często EDC15 nawet po zablokowaniu można łatwo uratować za pomocą kabelka mpps i tzw. "Boot mode". Osobiście (na szczęscie) nie miałem potrzeby korzystać, ale dokłany opis ratowania EDC15 można znaleźć w necie. szukać pod hasłem EDC 15 Recovery using bootmode with MPPS.

              Komentarz


              • #32
                O pierwszym punkcie już od dawna myślę, żeby mieć dwa ECU
                Życie to nie je..bajka

                Komentarz


                • #33
                  ta o drugim ecu też myślałem za stówkę można kupić czasem i święty spokój
                  trzeba tylko umieć immo zakodować albo mieć juz w kupionym sterowniku odblokowane
                  ale po pierwszym udanym wgraniu porzuciłem pomysł
                  i do dzisiaj (jak pisałem ponad 50x) bez problemu
                  więc uważam że trzeba mieć porostu pecha
                  albo nie uważać / wgrywać na lapku z niepewną baterią lub aku poniżej 12.5v
                  ja wgrywałem pierwsze 3x na prostowniku a potem zawsze zaraz po trasie bez prostownika

                  ad 2 mpps ma coś takiego jak slow mode czy jakoś tak
                  w razie uwalenia tak też podobno można postawić - zależy jak bardzo się wywaliło
                  ale także na szczęście nie miałem okazji
                  czipek by me >140 kucy
                  OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                  Komentarz


                  • #34
                    d00lar, Raczej safe mode... Mpps przelicza checksum na bieżąco.
                    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez alxxx
                      d00lar, Raczej safe mode... Mpps przelicza checksum na bieżąco.
                      nazywa sie to Recovery Mode

                      MPPS w EDC15 checksum nie przelicza ...
                      www.edc-tuning.pl
                      Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
                      https://www.facebook.com/edctuning

                      Komentarz


                      • #36
                        No i kabel dzisiaj dotarł. W weekend jak znajdę chwilę to zczytam sobie wsad. Na pierwszy ogień idzie mój ASV a jak się powiedzie to na drugi ogień idzie brata AJM.
                        W planach przeróbka na 140KM, zmiana mapy sterującej dawkami przy odpalaniu oraz może modyfikacja mapy podgrzewacza płynu.

                        Na jakim systemie Windows wgrywacie wszystko?
                        Zastanawiam się czy załatwić lapka z Windows XP czy starać się działać na Win 8.1?
                        Życie to nie je..bajka

                        Komentarz


                        • #37
                          mpps ?
                          na win8 nie próbowałem
                          ale na win7 idzie bez problemu

                          tylko ja pisałem gdzieś tam - sprawdź wpierw jaki masz model sterownika i posprawdzaj/poszukaj czy napewno do tego sterownika da sie wsady po obd wgrywać
                          niby nie do każdego się da ale niestety nie wiem jak to rozróżnić
                          chyba że idziesz na żywioł
                          czipek by me >140 kucy
                          OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                          Komentarz


                          • #38
                            Tak MPPS.
                            Mam EDC15VM+ a dokładnie 038 906 012CL. Powinno pójść bez problemu.
                            Życie to nie je..bajka

                            Komentarz


                            • #39
                              Przy końcówkach 012 idzie przez kabel, a przy 018 trzeba lutować.

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez lukasz_vip
                                No i kabel dzisiaj dotarł. W weekend jak znajdę chwilę to zczytam sobie wsad. Na pierwszy ogień idzie mój ASV a jak się powiedzie to na drugi ogień idzie brata AJM.
                                W planach przeróbka na 140KM, zmiana mapy sterującej dawkami przy odpalaniu oraz może modyfikacja mapy podgrzewacza płynu.

                                Na jakim systemie Windows wgrywacie wszystko?
                                Zastanawiam się czy załatwić lapka z Windows XP czy starać się działać na Win 8.1?
                                pierwsze AJM-y nie szły po kablu , także może być niespodzianka .... :wink:
                                www.edc-tuning.pl
                                Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
                                https://www.facebook.com/edctuning

                                Komentarz


                                • #41
                                  AJM właśnie nie sprawdzałem czy jest możliwość ale to się zweryfikuje. Ten AJM siedzi w GOLF 4 rocznik 2001.
                                  Życie to nie je..bajka

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Zamieszczone przez kornat
                                    Przy końcówkach 012 idzie przez kabel, a przy 018 trzeba lutować.
                                    Dokładnie. Przy 012 nie powinno być problemu.

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Zamieszczone przez lukasz_vip
                                      AJM właśnie nie sprawdzałem czy jest możliwość ale to się zweryfikuje. Ten AJM siedzi w GOLF 4 rocznik 2001.
                                      2001 pójdzie ...
                                      www.edc-tuning.pl
                                      Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
                                      https://www.facebook.com/edctuning

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        MPPS na WIN8.1 działa przynajmniej jeśli chodzi o zczytanie ECU.
                                        Jutro wgranie softu po remapie.
                                        Zobaczymy czy wgrywanie idzie tak samo jako zgrywanie
                                        Życie to nie je..bajka

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          jak zgrało to i wgra
                                          bałem sie ze stery mpps będą nie kompatybilne (na w8 ciężej z niepodpisanymi itp ale da sie )
                                          tylko nie wrzucaj od razu maxa małymi kroczkami i obserwuj jak się autko zachowuje / jak logi wyglądają
                                          czipek by me >140 kucy
                                          OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Wgrane. Auto odpala i przy dodawaniu gazu nic się aktualnie nie dzieje. Jutro sprawdzian w trasie. W razie "W" biorę laptopa i MPPS w trasę

                                            Na pierwszy ogień poszła przeróbka na 140KM i wyłączenie EGR. Pół wczorajszej nocy przerabiałem soft na bazie tego co nauczyłem się przez 2 miesiące czytania.
                                            Życie to nie je..bajka

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              no to na ostro =]
                                              porób logi to zobaczymy
                                              ps miłego użytkowania 'nowego' auta
                                              dreszczyk na plecach był ?
                                              czipek by me >140 kucy
                                              OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Dawno mi się tak ręce nie trzęsły przy wgrywaniu.

                                                Dzisiaj rano przejechane 15km i wszystko na razie w jak najlepszym porządku. Auto przyśpiesza o wiele żwawiej, reakcja na gaz o wiele lepsza. Wystarczy lekko musnąć powyżej 2tys obr a auto się wyrywa do przodu.

                                                No muszę porobić logi. Ostatnie jak robiłem to było jakieś 10tys km temu...
                                                Życie to nie je..bajka

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  wrzuć parę screenów albo podrzuć cały wsad czy tu czy na pw to zerknę czy nic się w oczy nie rzuca jakoś bardzo
                                                  czipek by me >140 kucy
                                                  OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Dzisiaj po pracy ustawiłem się na chwilę z bratem i jego GolfIV AJM 115KM. Skoda po zmianie map jest szybsza.
                                                    Teraz przygotowuję się do remapu jego silnika. Turbo takie same jak u mnie w ASV także z mapami od turba nie będzie problemu. Dawki paliwa też da się z neta wyciągnąć.
                                                    Z tego co wyczytałem to jego golf powinien dać się zrobić na jakieś 140Km/350Nm.
                                                    Zastanawiam się tylko jak przerobić mapy SOI. Czy mogę wzorować się na tych z silnika ASV?
                                                    Życie to nie je..bajka

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X