Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] dziennik czipa by me ;)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    ajm ma chyba pompo-wtryski więc raczej zupełnie inna bajka co do dawek
    porównaj oryginał tam ze swoim oryginałem to zobaczysz

    a co do kątów - przy dużych dawkach + 1-2 stopnie nic złego nie zrobią raczej
    a i tak są limitery więc nie przedobrzysz jak ich nie ruszysz
    czipek by me >140 kucy
    OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

    Komentarz


    • #52
      AJM ma pompowtryski. Poszperałem w necie i mam kilka gotowców z ecuconnection. Zastanawiam się czy nie wzorować się na ori sofcie z ASZ, który ma 130KM w serii.
      Życie to nie je..bajka

      Komentarz


      • #53
        Zamieszczone przez lukasz_vip
        AJM ma pompowtryski. Poszperałem w necie i mam kilka gotowców z ecuconnection. Zastanawiam się czy nie wzorować się na ori sofcie z ASZ, który ma 130KM w serii.
        gotowce z internetu bym sobie darował , natomiast wzorowanie sie na podstawie oryginału z mocniejszej wersji nie jest złym pomysłem ... :wink:
        www.edc-tuning.pl
        Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
        https://www.facebook.com/edctuning

        Komentarz


        • #54
          lukasz_vip, ale w AJM jest troszkę inaczej rozwiązany soft Co nie znaczy, że jak siądziesz i pogrzebiesz nad obydwoma to nie zrobisz fajnego mocnego softa
          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

          Komentarz


          • #55
            wie ktoś może co przestawić abym mógł odłączyć zaworek od egr ten n18 żeby nie wywalało błędu żadnego ?
            wyłączyłem egr w mapie odłączyłem wszystkie wężyki więc w sumie po co ma tam pod maską siedzieć ?
            czipek by me >140 kucy
            OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

            Komentarz


            • #56
              tutaj zerknij
              ECU Connections - Login

              Komentarz


              • #57
                Pierwszy soft do AJM gotowy na około 130KM/320Nm. Dość lekki abym nie przesadził ;] IQ max. 57mg i 1,2bar. Wrzucimy do auta i potestujemy.
                Pliki w załączniku. Komentarze mile widziane.

                Kolejna wersja będzie podciągnięta do 145KM i 350Nm ale to już z tego co wyczytałem będzie wymagało 62-63mg paliwa i 1,3bar.
                Życie to nie je..bajka

                Komentarz


                • #58
                  Zamieszczone przez lukasz_vip
                  ale to już z tego co wyczytałem będzie wymagało 62-63mg paliwa i 1,3bar.
                  możesz się zdziwić :diabelski_usmiech każde auto jest inne..
                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                  Komentarz


                  • #59
                    i załącznika zapomniałeś

                    ale gratki i tak
                    za jaja przede-wszystkim
                    paru kumpli też zaraziłem
                    ale żaden jeszcze się nie odważył
                    czipek by me >140 kucy
                    OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                    Komentarz


                    • #60
                      Jestem w 100% pewien, ze dopinałem plik.
                      Już wiem czemu. Rozszerzenie ZIP jest niedozwolone. Wrzucę wieczorem na jakiś inny serwer.
                      Wczoraj wgraliśmy ten soft do golfa brata i jak na razie auto odżyło. Idzie w pełnym zakresie obrotów od 2,5tys do 4tys.

                      Jak masz konto to szybciej stąd ściągniesz:
                      ECU Connections - Login
                      Życie to nie je..bajka

                      Komentarz


                      • #61
                        wygląda całkiem spoko
                        wrzuć logi po wgraniu to będzie coś więcej widać
                        nie wiem czy z turba nie przydało by się coś więcej
                        2200 to ja w asv mam na styk przy 51mg jak ostro depnę na 2jce :diabelski_usmiech
                        czipek by me >140 kucy
                        OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                        Komentarz


                        • #62
                          W AJM siedzi ta sama turbina co w ASV i bardzo bezpiecznie to jest 2200.
                          W kolejnej wersji dam 63mg i 2300 i zobaczymy co z tego wyjedzie. Brat latam Golfem i mówi, że czuć różnicę.
                          Nie mam kiedy logów zrobić ani u siebie ani u niego. U mnie już 3tys km po chipie, bo codziennie latam po 60km w jedną stronę do roboty.
                          Życie to nie je..bajka

                          Komentarz


                          • #63
                            hmmmmmmmm
                            generalnie nie miej mi za złe ale trochę zbyt radośnie jak dla mnie do tego podchodzisz
                            ciesze się że ten temat poruszył Cie i sam zrobiłeś modyfikacje
                            ale
                            wgranie modyfikacji na pałe bez sprawdzenia logów jest dla mnie = z wgraniem jakiejs modyfikacji znalezionej w necie
                            oby wszystko było ok
                            ale logi po wgraniu to podstawa !
                            szkoda fury


                            a co do turba hmm
                            w sumie nie wiem czy ajm ma to samo turbo ?
                            było by to bynajmniej dziwne ze w asv mapka np smoke limiter jest wyskalowana max do 850 na przepływce
                            a w ajm do 1000 ? może jest większe turbo ciut jednak ?
                            czipek by me >140 kucy
                            OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                            Komentarz


                            • #64
                              Może i radośnie ale dość ostrożnie. Każde z aut przed wgraniem softu miało robione logi i było po pełnej diagnostyce tak, żeby mieć zdrową serię. U mnie w ASV i u brata wyszła lekko przycinająca się geometria ale została ona rozruszana i później wszystko było OK.

                              Co do wygrywania bez logowania. Wielu tunerów w PL za 400zł po podesłaniu kompa zrobi Ci soft i nikt też logów nie robi. Robiąc mapy nigdy nie wgrywałem nic na pałę. Każdą wartość i każdą mapę staram się przeanalizować i dobrze zrozumieć. Spędziłem sporo czasu na ecuconnection analizując wszystkie wrzucone tam mapy i błędy jakie ludzie znaleźli... patrząc na niektóre programy co są tam wrzucane to twierdzę, że cześć ludzi to totalnie debile bo jak można inaczej nazwać ludzi, którzy dla 110KM w serii dają po 65mg w Torque i 2500bar a mapę smoke limiter całą na 70mg i pytają się czy to jest dobrze zrobione. Widząc niektóre kwiatki twierdzę, że ludzie robią to na pałę nie analizując choćby ile jest w stanie wytrzymać ich turbo.

                              Dokończę wieczorem bo własnie mi się dziecko obudziło...

                              Zmierzam do tego, że idą pewnymi standardami dla silników AFN, ASV, AHF tj. nie przekraczając parametrów bezpiecznych dla nich tj. max 51mg i 2200bar raczej nie się nie stanie tym silnikom.

                              AJM do 850 ;]
                              Oba mają VNT15 tylko innym ułożeniu.
                              Życie to nie je..bajka

                              Komentarz


                              • #65
                                Zamieszczone przez d00lar
                                a w ajm do 1000 ? może jest większe turbo ciut jednak ?
                                w ajm tez jest 850
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz


                                • #66
                                  Zamieszczone przez rOBERTO795
                                  Zamieszczone przez d00lar
                                  a w ajm do 1000 ? może jest większe turbo ciut jednak ?
                                  w ajm tez jest 850
                                  to nie ma znaczenia

                                  turbosprężarki są te same ...
                                  www.edc-tuning.pl
                                  Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
                                  https://www.facebook.com/edctuning

                                  Komentarz


                                  • #67
                                    Zamieszczone przez spanky
                                    Zamieszczone przez rOBERTO795
                                    Zamieszczone przez d00lar
                                    a w ajm do 1000 ? może jest większe turbo ciut jednak ?
                                    w ajm tez jest 850
                                    to nie ma znaczenia

                                    turbosprężarki są te same ...
                                    Wiem ????
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz


                                    • #68
                                      w tym sofcie co wrzuciłeś na ecutronics z golfa jest do 100 czy to nie ajm ?:P
                                      no niewazne

                                      a co do logów
                                      hmm ostrożnie to własnie dla mnie z robieniem loga po wgraniu czegoś nowego
                                      ale kumam o co Ci chodzi też tą drogą szedłem
                                      jest z milion softów na necie
                                      nawet z chomika starałem paczkę kiedyś
                                      z 500 wsadów z czego z 200 do 1.9 tdi z czego może 2 były 'wmiare' ;]
                                      na Electronics to samo;/

                                      generalnie to tdi więc pół biedy
                                      ale w benzynie zalał byś przypadkiem za dużo paliwa do powietrza i stukowe na życzenie
                                      tu co najwyżej jakiś bączek i zmarnowane paliwo

                                      ale w logach fajnie wychodzi co cię teraz najbardziej trzyma widzisz ile w momencie przyspieszania jest nabite ile w tym momencie mapa torque pozwala ile smoke itp itd
                                      lepiej można dopieścić całość
                                      i przedewszystkim zmniejszyć turbodziurę bawiąc się z n75 delikatnie
                                      ale to już sporo logowania i poprawiania po 1/2%
                                      czipek by me >140 kucy
                                      OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                                      Komentarz


                                      • #69
                                        403 Forbidden

                                        Logi z tego silnika AJM GOLF4 ;] Przepływka tnie do 850.
                                        AJM ma tak fajnie, że ma mapy wyskalowane wyżej niż ma w serii. Smoke do 1000mg/st a Injection duration do 65mg, gdzie po zrobieniu softu podlewasz mu do 63mg max.
                                        Życie to nie je..bajka

                                        Komentarz


                                        • #70
                                          Ostatnio ściągnąłem program VAGEDCSuite i według opisu podobno można tam zobaczyć przybliżoną wizualizację osiągów tj. KM i Nm danego wsadu. Może ktoś napisać gdzie to sprawdzić?

                                          Komentarz


                                          • #71
                                            kornat, w karcie actions masz magiczny przycisk view performance... ale to sobie można raczej między bajki włożyć. Sam program..szkoda, że to się nie rozwinęło :diabelski_usmiech bo by tunerzy mieli dużo mniej w kieszeni :P
                                            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                            Komentarz


                                            • #72
                                              Tak myślałem i klikałem, ale nic się nie pojawiało
                                              Ja ten program traktuję jako tylko chęć poznania tuningu za kulis, a nie bawienie się w modyfikację i wgrywanie tego do auta. Jeżeli ta wizualizacja miała być na zasadzie wykresu jak z hamowni dlatego chciałem zobaczyć jak dane parametry wpływają na wykresik.

                                              Na wsadach dostępnych po zainstalowaniu programu wykres działa, na moich ściągniętych już nie.

                                              Dodano 23.06.2015r.

                                              Mam pytanie, byłby ktoś chętny na rzucenie oka na mój mod w celu sprawdzenia i powiedzenia czy taki zmodyfikowany wsad mógłby uszkodzić silnik/osprzęt i czy faktycznie wykres wyświetlony przez program może orientacyjnie wskazywać na określoną moc. Mogę podesłać w formie screenów lub całego wsadu.

                                              Oczywiście nie będę tego wgrywał, tylko dla poszerzenia wiedzy

                                              Komentarz


                                              • #73
                                                Podeślij na priv plik ORI i REMAP to luknę.
                                                Życie to nie je..bajka

                                                Komentarz


                                                • #74
                                                  kornat, jak chcesz to mi też podeślij - ale nie obiecuje że szybko odpowiem bo za chwilę zaczynam urlop.

                                                  Przejrzyj ten wsad -> ECU Connections - Login
                                                  To jest mój temat, wrzuciłem kiedyś tam wsad z mojego leona za który kilka lat temu zapłaciłem u znanego tunera sporo kaski. Jeździłem na tym kilka lat i byłem zadowolony. Spokojnie możesz na tym się wzorować, aczkolwiek ja poprawiłem parę rzeczy. Chętnie pomogę jak będziesz miał pytania.

                                                  Tutaj zamieściłem wszystkie mapy jakie znalazłem i uznałem za użyteczne. Jeśli masz inny sterownik to oczywiście adresy nie będą się pokrywały, ale będzie Ci łatwiej szukać. ECU Connections - Login

                                                  Obecnie mój wsad bardzo mocno się różni ponieważ mam turbo ARL, więc ustawiłem inne doładowanie, inna mapa N75 (kalibrowana do bólu. poprawki, logi i tak w kółko), mapy SOI i "pump voltage" skorygowane, torque limiter zmieniony wg moich upodobań, pozdejmowane różne limitery, sporo innych drobnych poprawek.

                                                  W kwestii osiągów. Bardzo proste oszacowanie jest takie. Ilość paliwa w mg * 6 = Liczba Nm.

                                                  Komentarz


                                                  • #75
                                                    przebor, sprawdził mi lukasz_vip, i jak na razie idę dobrą drogą, ale jeszcze sporo zmian przede mną aby to wszystko miało sens.
                                                    Zacząłem zabawę na wsadzie z ASZ i zmieniłem mapy:
                                                    - Driver wish
                                                    - Smoke limiter
                                                    - Torque limiter
                                                    - EGR
                                                    - Boost target limiter
                                                    Wszystkie powyższe mapy zrobiłem dla dwóch najwyższych wartości oprócz Smoke limiter oraz tylko dla map z manuala, a nie 4x4.

                                                    Dziś przeglądałem mapy z ARL i z tego co wiem ASZ i ARL mają takie same pompki, więc dawki paliwowe można by przepisać, ale doładowanie już w ARL jest 1,5B gdzie podobno na GT1749VA bezpieczna jest 1,45b. Może nie jest to duża różnica, ale czy dając dawki z ARLa a niższe doładowanie, może być program z dymem
                                                    Dawki powinno się jakoś chyba wyliczać bo niby bezdymny program to 1/17.

                                                    Zamieszczone przez przebor
                                                    W kwestii osiągów. Bardzo proste oszacowanie jest takie. Ilość paliwa w mg * 6 = Liczba Nm.
                                                    Przyznam szczerze, że faktycznie. Sprawdziłem logi przed programem i wykres to jest różnica o 30Nm a w logach po programie już się dokładnie zgadza.

                                                    [ Dodano: Sro 06 Kwi, 16 20:21 ]
                                                    Mam jeszcze takie pytanie. Po zmianie rury dolotowej oraz przepływki potrzebna jest korekta mapy przepływomierza. Czy chodzi o tą mapę, którą wrzuciłem w załączniku?
                                                    ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X