Dziś przeglądałem mapy z ARL i z tego co wiem ASZ i ARL mają takie same pompki,
jeśli chodzi Ci o pompowtryskiwacze to nie są takie same.
arl to pompki AL ,a asz BA
[ Dodano: Pon 11 Kwi, 16 00:29 ]
ogólnie rzecz biorąc pompki z arl są dużo wydajniejsze
To było pytanie z czerwca ubiegłego roku, ale mimo wszystko dzięki za odpowiedź.
Zastanawiam się nad zmianą dolotu z BKC i zostawić starą przepływkę bo w sumie są takie same średnice, czy jednak dać z ASZ/ARL? Którą mapę trzeba zmienić po zmianie przepływomierza na ASZ/ARL?
Ja mam zaślepiony egr więc rurki niet, no alternatywa dla agr jest i moim zdaniem lepsza, tylko trzeba by pokombinować z harmonijkami bo na sztywno z puszka to zły pomysł
[ Dodano: Pon 11 Kwi, 16 11:04 ]
Ori kolektor jest niżej posadzony i nie będzie to pasowało bez kombinacji i przeróbek z odlotem arl.
Ja u siebie będę teraz zakładał dolot arl aluminiowy
Jeżeli ori jest niżej posadzony, więc może będzie wymagane tylko dorobienie jakiejś tulejki.
Jak masz ori kolektor i będziesz zakładał dolot z ARL to jak możesz wrzuć zdjęcia jak to do siebie pasuje.
Ja u siebie w leonie ASV mam dolot ASZ/ARL + kolektor i EGR z ASZ/ARL + kolanko gumowe EGR od ASZ (trzeba zmienić kolanko bo EGR jest na szybkozlączkę, a nie jak w ASV na opaskę). Przy zmianie dolotu lepiej od razu zmienić kolektor bo wtedy ta aluminiowa rura ARL pasuje otworami do kolektora. Jedyny mały problem jest taki, że trzeba inaczej umocować zawór od klapy gaszącej. Ja zrobiłem tak, że jedną śrubę która łączy EGR z kolektorem dałem dłuższą, tak żeby gwint trochę wystawał i tam założyłem zawór od klapy gaszącej i złapałem nakrętką.
Zamieszczone przez kornat
Którą mapę trzeba zmienić po zmianie przepływomierza na ASZ/ARL?
Trzeba zmienić mapę linearyzacji przepływomierza. Podaj mi nr sterownika to w wolnej chwili spróbuję znaleźć ją w Twoim wsadzie. Oczywiście przepływomierz musisz założyć z ARL, nie możesz założyć wkładu ASV do obudowy z ARL bo będzie głupoty pokazywał.
Możesz też zrezygnować z przepływki i smoke limiter zrobić na podstawie ciśnienia w dolocie (smoke limiter by MAP).
Trzeba zmienić mapę linearyzacji przepływomierza. Podaj mi nr sterownika to w wolnej chwili spróbuję znaleźć ją w Twoim wsadzie. Oczywiście przepływomierz musisz założyć z ARL, nie możesz założyć wkładu ASV do obudowy z ARL bo będzie głupoty pokazywał.
Wiem, dlatego już szukam informacji, która to mapa
Możesz też zrezygnować z przepływki i smoke limiter zrobić na podstawie ciśnienia w dolocie (smoke limiter by MAP).
Panowie a tak z innej beczki jaki macie ustawiony początek kąta wtrysku?
Po wymianie pompy na 11 ustawiłem na 44 z wahania na 66 i po nocy ma problem z odpaleniem, sprawdziliśmy u kolegi i on ma 1,50
Jak się zagrzeje to pali na dotyk przez cały dzień, po nocy ma problem.Muszę go przyspieszyć i zobaczę tylko nie wiem na ile żeby nie grzebać tego ciągle
[ Dodano: Pon 11 Kwi, 16 22:56 ]
tak jak pisałem kolega w leonie ma 1,30 - 1,50 i ustawiał mu to tuner z Katowic
od jakiegoś czasu interesuję się tematem, pomijając to, że uwaliłem swój oryginalny ECU przez chińskie galetto...
Po prostu sczytałem wsad, i bez żadnych modyfikacji próbowałem wrzucić. To wystarczyło.
Ale nie zrażam się, samochód już dawno uruchomiony, także idziemy dalej.
Proponuję kupić sobie drugie ECU o tym samym P/N, najlepiej z tego samego rocznika, modelu i rynku. Zdjąć immo, albo chociaż poznać pin.
Także oficjalnie odkopuję temat.
Po kilku tygodniach czytania, analizowania i zapoznawania się ze zmodowanymi wsadami do mojego AXR nasuwają się następujące wnioski:
1. Diesel - w przeciwieństwie do benzyny nie stuka - nie musimy obawiać się wypalenia tłoków lub gniazd zaworowych bo ujęliśmy paliwa, bądź cofnęliśmy zapłon. W dieslu jest ten komfort, że jak za dużo odejmiemy, to nam zgaśnie, a jak za dużo podlejemy to nam wygoni przez wydech w postaci czarnej chmury. Oczywiście nie należy przeginać, bo seryjne fury mają EGR, Klapy, CATy i inne rzeczy które mogą się zasyfić od zbyt dużej ilości węgla (Tak, to co kopci to sadza, a sadza to węgiel. W zupełności bezpieczne dla środowiska!)
2. Otwierając mapę 'smoke limiter' widzimy ograniczenia dawki paliwa w funkcji obrotów i przepływu powietrza (MAF, jeśli dobrze rozumuję). Zakładamy sobie pewne bezdymne AFR (Air Fuel Ratio) w którym mamy pewność, że nasza dawka się spali w "całości" (Pomijam to, że tlen nigdy nie wypali się w całości, stąd idea EGRów...). W większości przypadków ten stosunek to około 17.
Teraz. Dzielimy sobie wartość odczytaną z mapy z osi X (Airflow/stroke) przez nasz założony AFR. Na przykład dla 850 mg powietrza na suw wychodzi nam IQ 50 mg. To chyba dość bezpieczne.
Po teorię dlaczego 17 a nie więcej odsyłam do literatury.
3. EDCSutie nie bierze pod uwagę ciśnienia doładowania przy 'szacowaniu' wykresu. To trzeba wziąć pod uwagę. Boost pressure limiter i SVBL przyjąć na maksymalne wartości dla naszej turbosprężarki, ale rozsądnie.
4. Z torque limiterami ostrożnie. To jedyne nasze zabezpieczenie jak przegniemy w drivers wish
5. W driver's wish zauważyłem, że ludzie zachowują stosunek wartości występujący pomiędzy komórkami. Czy dobrze?
6. Z SOI i EOI bym na razie nie manewrował. Jak przegniemy i zapłon nastąpi w złym momencie to mamy po korbach.
ad 6.
hmm w dieslu przecież jest samozapłon więc mapka soi to tylko kiedy ma zacząć wtrysk a nie kiedy zapłon - zapłon nastąpi zawsze w tym samym momencie w okolicach kiedy tłok jest najwyżej... tu bardziej chodzi żeby 'zdążyć wtryskać całe paliwo odpowiednio wcześnie - i skończyć wtrysk zanim kompresja urośnie na tyle że wtrysk i tak już nie da rady nic już wtrysnąć '
Witaj,
zamówiłem komplet kabli do tuningu. Mam Commandera i MPPSa. Po co? By postawić na nogi używane ECU, które zakupiłem gdyby w razie coś poszło nie tak. Obecne z samochodu pójdzie na półkę, a do testów będę używał tego. Mam również wiązkę do robienia tego wszystkiego na stole.
Na razie zrobiłem minimum logów, tak, by ktoś kompetentny rzucił na to okiem. BIPy i korekcje są więcej niż dobre, ostatnio przegoniłem auto 400 km na trochę lepszym paliwku, więc zawory i cewki ładnie się podczyściły.
Martwi mnie turbo, bo - nie wiem, czy tak jest sterowane, czy sztanga pomału staje - przy przyśpieszaniu jest spory kopniak ok. 500 mbar powyżej wartości wymaganych, które dopiero w funkcji obrotów się wyrównuje.
Plan na początek skromny - z AXR zrobić ASZ, czyli porównać podstawowe mapy i zaadoptować doń wartości. Jak to wypali - jedziemy dalej.
Będę informował.
No te od świec żarowych, przecież wszyscy wiedzą, że diesel potrzebuje świec żarowych do zapłonu !
Na poważnie.
Użyłem... nafty. Oczywiście odpowiednio ją mieszając z BP ultimate. Efekt? Zauważalny spadek wartości czasów otwarcia zaworków (to są te od cewek - tak, w pompowtrysku też są) (BIPy)
Oczywiście korekcje pozostały bez zmian, i nie ma znaczącej różnicy w jeździe. Po prostu mogłem, to spróbowałem. A i pompa przestała hałasować
D00lar - rozpoznałem temat. Z SOI to jest tak, operując w tych 30 stopniach BTDC ciśnienie w cylindrze jest na tyle duże, że możemy powiedzieć, że SOI - zapłon.
Daron z forum Passata zasugerował, że na przykład przy wyłączaniu EGRu warto go trochę popchnąć i dmuchnąć turbinką, by odrobinę zmniejszyć spalanie i obniżyć temperaturę w komorze spalania.
Nie wiem jaki wpływ ma SOI na zmniejszenie spalania.
Usiadłem wczoraj do porównania map AXR do ASZ. Niestety, przepisanie wartości na Jana nie wchodzi w rachubę. Pompki może i by nawet podały żądaną dawkę, ale turbo wysiądzie. Doładowanie pracy w ASZ leży dość daleko ponad rozsądnymi wartościami dla GT1749va.
Jedyną rozsądną opcją jest niestety, ale modyfikacja swojego własnego programu.
No i jak się okazało z porównania z innymi silnikami - to nie jest tak że MAP rzeczywisty będzie zawsze równy zadanemu. Porównując czyjeś logi z podobnych PD ze swoimi widziałem że zawsze jest górka na wykresie krótko po tym jak turbina wstanie. Zdjąłem nawet wąż, nie ma luzu wzdłużnego, poprzeczny minimalny. Można pracować.
Tak jak widać
SL utrzymałem w granicach AFR ~17
SVBL 2400, dmucham max 2250
DW niewielkie zmiany, prawie seryjne
Przebieg kresek wypracowuję TL tak naprawdę, stąd to obcinanie.
Wersja trzecia - którą mam na kompie w domu - jest jeszcze bardziej obcięta, żeby oszczędzić graty.
Wszelkie informacje i wskazówki mile widziane, soft jeszcze nie był wgrany do samochodu.
SOI, N75, Duration i inne trudne mapy nietknięte. Będę się nimi bawił żeby ewentualnie przy 100 - 120 obciąć parę dziesiątek ropy na 100km, ale to w późniejszym stadium.
Tak, szukałem podobnego programu, ale to chyba najlepsza opcja. Poszukam, może uda mi się zdobyć.
Trochę się boję. Ograniczyłem go, ale nie wiem jak mój sprzęt to zniesie. Jak oceniasz temat?
Komentarz