[O1] Octavia 1.9 tdi ASV Modyfikacje

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • franki_123
    Classic
    • 2015
    • 1

    [O1] Octavia 1.9 tdi ASV Modyfikacje

    xplo, przebijam - sprawdzam :diabelski_usmiech



    przebieg 25000km, przechowywane prawidłowo…

    U mnie Michelin już nie istnieje… niestety.
    franki
  • Tomasz76
    Ambiente
    • 2013
    • 173

    #2
    [O1] Octavia 1.9 tdi ASV Modyfikacje

    Witam wszystkich.
    Założyłem nowy temat aby dla mnie było wszystko w jednym miejscu.
    Chciałbym tutaj opisywać , wymieniać spostrzeżenia na temat modów w mojej O1.
    Ogólnie rzecz ujmując parę rzeczy zostało zrobione w autku.
    -turbo arl
    -ic simic
    -program
    zastanawiam się nad wymianą chłodnicy oleju z asz, podobno jest większa i wydajniejsza przez to, może to ktoś potwierdzić.?
    czy pasuje p&p do asv czy trzeba coś zmieniać?
    czy wszystkie sa takie same cze trzeba szukać takiej żeby pasowała?

    Komentarz

    • kornat
      Rider
      • 2007
      • 578

      #3
      A gdzie wtryski? W jakie moce celujesz?

      Komentarz

      • rOBERTO795
        RS
        • 2009
        • 3465
        • Octavia III (5E3)
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        #4
        Pasuje, jest wieksza,przyda sie!

        Do całości brakuje Ci pompy paliwa i wtrysków bo limitery sa za małe.
        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

        Komentarz

        • Tomasz76
          Ambiente
          • 2013
          • 173

          #5
          ok, dziękuje Wam za odp. i zainteresowanie.
          czyli muszę podjechać u mnie na "szrot" powinni mieć z golfa albo leosia, a jak z uszczelką zostawić moją czy kupić nową dostanie się taką w carsie?
          wtryski 216 są w trakcie realizacji bo je kupiłem tylko teraz dogranie przesyłki i zostanie montaż. Pompa zostanie raczej ori bo 11 jest droga i przeważnie na allegro jeśli są to szroty za kwoty z kosmosu a hybrydy z renówki byle kto nie poskłada.
          w garażu leży sobie na półce koło jednomasowe więc jak coś to się wymieni ale na razie dwumas daje rade.
          co do mocy to będzie ile wyjdzie bezpiecznie na tym co jest tzn pompa 10. Zastanawiam się tylko nad tym sprzęgłem czy g60 czy vr6 bo z tego co wiem docisk tem sam sprężynek w tarczy też 4 tylko podobno vr6 przy wieloklinie jest inne i może obcierać ale to jeszcze muszę potwierdzić zanim na coś się zdecyduję.

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Zamieszczone przez Tomasz76
            ok, dziękuje Wam za odp. i zainteresowanie.
            czyli muszę podjechać u mnie na "szrot" powinni mieć z golfa albo leosia, a jak z uszczelką zostawić moją czy kupić nową dostanie się taką w carsie?
            wtryski 216 są w trakcie realizacji bo je kupiłem tylko teraz dogranie przesyłki i zostanie montaż. Pompa zostanie raczej ori bo 11 jest droga i przeważnie na allegro jeśli są to szroty za kwoty z kosmosu a hybrydy z renówki byle kto nie poskłada.
            w garażu leży sobie na półce koło jednomasowe więc jak coś to się wymieni ale na razie dwumas daje rade.

            co do mocy to będzie ile wyjdzie bezpiecznie na tym co jest tzn pompa 10. Zastanawiam się tylko nad tym sprzęgłem czy g60 czy vr6 bo z tego co wiem docisk tem sam sprężynek w tarczy też 4 tylko podobno vr6 przy wieloklinie jest inne i może obcierać ale to jeszcze muszę potwierdzić zanim na coś się zdecyduję.
            Ok 165-175KM. Sprzeglo z Vr6 jest mocniejsze ole rzezi wiec lepuej z g60.
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • Tomasz76
              Ambiente
              • 2013
              • 173

              #7
              Mam zamiar wymienić jeszcze kolektor ssący z asz i zastanawiam się nad zmianą dolotu do turbo od filtra na taki z agr bez zwężenia ale nie wiem czy jest sens.

              Komentarz

              • kornat
                Rider
                • 2007
                • 578

                #8
                Zamieszczone przez Tomasz76
                zastanawiam się nad zmianą dolotu do turbo od filtra na taki z agr bez zwężenia ale nie wiem czy jest sens.
                Jeżeli masz zaślepiony EGR blachami to po wywaleniu rurki idącej od EGR do kolektora zamontujesz tą rurę od AGR. Jeżeli masz jak w serii to niestety w/w rurka zawadza

                Komentarz

                • Tomasz76
                  Ambiente
                  • 2013
                  • 173

                  #9
                  Zamieszczone przez kornat
                  Zamieszczone przez Tomasz76
                  zastanawiam się nad zmianą dolotu do turbo od filtra na taki z agr bez zwężenia ale nie wiem czy jest sens.
                  Jeżeli masz zaślepiony EGR blachami to po wywaleniu rurki idącej od EGR do kolektora zamontujesz tą rurę od AGR. Jeżeli masz jak w serii to niestety w/w rurka zawadza
                  Egr mam zaślepiony, więc nie byłoby z tym problemu tylko czy to coś da tzn czy to się odczuje na silniku?

                  Komentarz

                  • kornat
                    Rider
                    • 2007
                    • 578

                    #10
                    Zamieszczone przez Tomasz76
                    Egr mam zaślepiony, więc nie byłoby z tym problemu tylko czy to coś da tzn czy to się odczuje na silniku?
                    Ludzie odczuwają, ale wielkiej zmiany bym się nie spodziewał tak samo jak na tym z ASZ/ARL.

                    Komentarz

                    • Tomasz76
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 173

                      #11
                      sam już nie wiem kolektor ssący z asz już zamówiony i chłodnica oleju z asz jutro będą, więc tak sobie gdybam że może w zestawie ze ssącym będzie lepiej to współgrało (lepsze zasysanie i napełnianie cylindrów) bo rzeczywiście jak czyściłem ten fabryczny to przewody niemal pod kątem prostym są.

                      Komentarz

                      • kornat
                        Rider
                        • 2007
                        • 578

                        #12
                        Jeżeli pakujesz się w turbo ARL to ja bym jednak odżałował i zakupił rurę od ARL aluminiową. Oprócz tej rury będziesz potrzebował harmonijki, obudowę oraz lizak przepływomierza i chyba górną część osłony filtra powietrza. Oczywiście po zmianie przepływki obowiązkowo trzeba będzie podskoczyć do tunera aby zaadaptował nową przepływkę.

                        Komentarz

                        • Tomasz76
                          Ambiente
                          • 2013
                          • 173

                          #13
                          za dużo rzeźby z przepływką , bo rura z harmonijką na necie 100zł, ale reszta w autku ori i tak z przewężeniami więc tak trochę bez sensu zwłaszcza że te 150-160KM powinno być bez łaski a tyle mi wystarczy.

                          Komentarz

                          • Tony065
                            RS
                            • 2009
                            • 2487
                            • Octavia I (1U2)
                            • ARX 1.8 20VT 150 KM

                            #14
                            150-160 mi wystarczy... Ciekawe na jak długo... :wink: niestety, ten motor bezpiecznie można dłubać do ok 190-195KM. Sprzęgło pakuj z G60. Wg najnowszych danych znosi moment w okolicach 400Nm :diabelski_usmiech
                            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                            @ by Tune-up Gdańsk
                            TDI VP++ i jeszcze rośnie
                            Antek

                            Komentarz

                            • Tomasz76
                              Ambiente
                              • 2013
                              • 173

                              #15
                              wiadomo , w miarę jedzenia ...
                              ale autko służy do normalnej jazdy -miasto, praca itd i musi być pewne, bez hardkoru. Bez pompy 11 na tych gratach może będzie w tych okolicach , musi być bez dymu , no ale to się okaże. Bardziej mi chodzi o to żeby właśnie sprzęgło nie ślizgało jak przybędzie nm na 350+, oczywiście mowa o g60. Póki co na razie będzie kolektor i podstawa oleju asz + oczywiście wtryski, korekta i hamownia.
                              A później.... się zobaczy.
                              na zdjęciu dolotu z agr widzę że jest wyprowadzenie na wężyk do chyba jakiegoś podciśnienia , w asv tego nie ma więc trzeba by zaślepiać , kleić hmmm nie widzi mi się to.

                              Komentarz

                              • kornat
                                Rider
                                • 2007
                                • 578

                                #16
                                Zamieszczone przez Tomasz76
                                w asv tego nie ma więc trzeba by zaślepiać , kleić hmmm nie widzi mi się to.
                                Można wkręta posmarować klejem i wkręcić.

                                Komentarz

                                • Tony065
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2487
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                  #17
                                  Tyle dłubania dla mocy osiągalnej sporo mniejszym nakładem prac, a czy kolega pomyślał jak tego "potwora" zatrzymać? Zamiast tych rur i innych pierdół, pomyślałbym nad lepszymi hamplami, bo standardowe w naszych autach to kpina.
                                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                  @ by Tune-up Gdańsk
                                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                  Antek

                                  Komentarz

                                  • 4tech
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 4199
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    #18
                                    No zapowiada się ciekawie...
                                    Tak, nad hamulcami też warto się zastanowić
                                    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                    Komentarz

                                    • Tomasz76
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 173

                                      #19
                                      w poczekalni na liście czekają heble 288mm kpl, innych póki co nie będzie bo mam nowe opony i felgi 15 z oponami zimowymi contiego więc nie ma opcji. Na lato są 225/45/17 rainsport 3 ,OZ Envy
                                      zastanawiam się czy tył też zmieniać czy zostawić ori. Jest opcja wymiany tylnej belki z cupry, żeby lepiej się prowadził ponoć jest grubsza, tylko nie wiem co wtedy z hamlpami.

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        IMO jak masz kupowac dopiero tarcze 288 to daj sobie spokoj i kup 312
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • Tomasz76
                                          Ambiente
                                          • 2013
                                          • 173

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          IMO jak masz kupowac dopiero tarcze 288 to daj sobie spokoj i kup 312
                                          Tarcz ,zaciskow i zwrotnic jeszcze nie ma ale przy 312 nie wsadze koła 15 a póki co musi tak być ,szkoda nowych opon,później tylko jarzma się zmieni i po sprawie.

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Mialem O1 na 312mm, wiec przy zakladanej mocy o okolicach 180-190KM jak widze, to nie bawilbym sie w polsrodki.

                                            Zimmerman gladki albo wiercony 312mm to bedzie mus

                                            A kola, zawsze mozna dobrze sprzedac. Sezon na zime sie zbliza, nowy komplet 205/55/16 Nokianow kosztuje w tej chwili okolice 1100-1200zl.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • Tomasz76
                                              Ambiente
                                              • 2013
                                              • 173

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              Mialem O1 na 312mm, wiec przy zakladanej mocy o okolicach 180-190KM jak widze, to nie bawilbym sie w polsrodki.

                                              Zimmerman gladki albo wiercony 312mm to bedzie mus

                                              A kola, zawsze mozna dobrze sprzedac. Sezon na zime sie zbliza, nowy komplet 205/55/16 Nokianow kosztuje w tej chwili okolice 1100-1200zl.
                                              Mocy będzie w okolicy 160 jak da radę, do opon trzeba by jeszcze kupić felgi sprzedać swoje ... na razie nie ma na to czasu :-) jak będzie słabo heblować to się pomyśli

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #24
                                                Przemysl, bo moze byc potem tak, ze to kasa wydana dwa razy
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • Tony065
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 2487
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Tomasz76
                                                  jak będzie słabo heblować to się pomyśli
                                                  Jak będzie słabo heblować, to możemy kolegę szybko pożegnać
                                                  Oby nie, więc jednak znajdź ten czas i kup co trzeba. Mnie też trochę zeszło ze swapem hampli, bo nie chciałem dwa razy robić tego samego i wydawać kasy. Ty masz tylko jeden kpl to wymiany, ja musiałem szykać obu, więc masz połowę roboty mniej. Raptem parę wieczorów na forum czy alledrogo i będziesz miał co trzeba :wink: aha, no i najważniejsze, nie ma to jak wielka, wiercona-nacinana tarcza za ładną felgą /312mm i 17"/
                                                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                  @ by Tune-up Gdańsk
                                                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                  Antek

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...