[O1] Octavia 1.9 tdi ASV Modyfikacje

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tomasz76
    Ambiente
    • 2013
    • 173

    #76
    Zamieszczone przez owen
    Zamieszczone przez Tomasz76
    Póki co motorownia dostała suszarkę
    rozumiem że suszarka już zamontowana? jak się sprawuje? :szeroki_usmiech
    Turbo z Arl-a już przy motorowni i ma się póki co dobrze

    dzisiaj wymieniłem ssący, zdjęcia dla potomnych w różnicach arl vs asv, gdyby ktoś chciał sobie porównać

    a tutaj różnice w budowie dolotu asv vs agr

    niestety dolot nie pasuje p&p , ponieważ uchwyty inaczej się układają , ale nie będzie z tym wielkich problemów dorobi się blachy i skręci , będzie trzymało jak ori :P
    inne jest też wejście na odmę i wężyk z asv nie pasuje , trzeba zastosować wąż w asv jest wtyk, złącze z oringiem i takim zaciskiem, z tym też nie będzie problemu. :P
    dzisiaj znalazłem w necie takie cudo co mnie bardzo ucieszyło bo nic nie będę kombinował z wierceniem

    montuje się to na wąż gumowy i po sprawie. :P

    Komentarz

    • kornat
      Rider
      • 2007
      • 578

      #77
      Zamieszczone przez Tomasz76
      a tutaj różnice w budowie dolotu asv vs agr

      niestety dolot nie pasuje p&p
      A masz rurkę łączącą EGR z kolektorem wydechowym?

      Komentarz

      • Tomasz76
        Ambiente
        • 2013
        • 173

        #78
        Zamieszczone przez kornat
        Zamieszczone przez Tomasz76
        a tutaj różnice w budowie dolotu asv vs agr

        niestety dolot nie pasuje p&p
        A masz rurkę łączącą EGR z kolektorem wydechowym?
        nie niemam ,z tą rurką to w ogóle by niewszedł .
        tak czy siak pójdę w dolot customowy z nierdzewki tak, żeby pasował pod ori puszę filtra to chyba będzie najlepsze wyjście. Temat ogólnie do ogarnięcia samemu, żadna filozofia tylko dam do pospawania wlot do odmy.
        ale ale, były jazdy próbne i jestem zadowolony, nie wiem czy to placebo, czuję różnicę in plus. Ładnie się wkręca , jakby chętniej, idzie jak szalony do końca, przedtem tak około 4tys czułem że słabnie, dlatego właśnie myślę że warto zainwestować w prosty dolocik bez przewężeń od początku do końca.... no dobra nie od samego początku :P

        [ Dodano: Wto 01 Lip, 14 22:11 ]
        panowie takie pytanie chodzi o wtryski co powiecie o firmach
        -wuzetem WZM
        -DSS Pro Diesel
        jakieś opinie, konstruktywne wypowiedzi mile widziane.

        [ Dodano: Sob 06 Wrz, 14 16:03 ]
        Witam
        byłem dziś z autkiem na hamowni w Katowicach, poniżej wykres.

        będzie trzeba poprawić wstawanie turbo bo jest za późno. Co prawda miało być bezpiecznie dla sprzęgła i dwumasu, bo jeszcze siedzi ori ,a przebieg 225tys. ale wyszło za bardzo asekurancko przy 2000obr jest 260nm ale przy 1900obr tylko 225Nm a seria ma 235. To się poprawi dmuchnie się z dołu delikatnie żeby takiej górki nie było. Ciekawi mnie tylko czy za szybko nie spada w dół moment przy 4500obr jest 250nm.
        czy założenie wydajniejszego dolotu poprawi odczuwalnie górę? a może turbo od arl jest za słabe żeby to pociągnąć górę wiadomo nie oczekuję tutaj wyników gtb.

        Komentarz

        • rOBERTO795
          RS
          • 2009
          • 3465
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #79
          Nie napinaj sie wykresemz tej hamowni.
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz

          • Tomasz76
            Ambiente
            • 2013
            • 173

            #80
            Zamieszczone przez rOBERTO795
            Nie napinaj sie wykresemz tej hamowni.
            nie wiem co to miało znaczyć,jak to rozumieć, rozwiń proszę to co napisałeś?
            byłem na hamowni żeby sprawdzić jak wyszedł soft i tyle nie ma żadnej spinki co do jakiś wyników :shock:

            Komentarz

            • banshee12
              Drive
              • 2013
              • 61

              #81
              Jeśli to jest na '216 boscha i T arl plus te graty co pisałeś wcześniej to jakaś porażka. Maks moment powinien być bezpiecznie przy 2400rpm i to rzędu 370-380Nm.
              Przeczytałem cały temat od początku, bo u mnie siedzi prawie ten sam setup, ale u mnie moment spada wolniej i 340Nm ma cięgle przy 3600rpm.

              Komentarz

              • looker
                RS
                • 2008
                • 1886
                • Octavia II (1Z3)
                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                #82
                banshee12, 380Nm na T-ARL i 0.216 ma mieć "bezpiecznie" ?
                Nie przeginajmy w drugą stronę. Na NOWEJ T-ARL, 0.230 + FMIC miałem 368Nm. Po prostu pompa się kończy.
                OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                Komentarz

                • Tomasz76
                  Ambiente
                  • 2013
                  • 173

                  #83
                  Zamieszczone przez banshee12
                  Jeśli to jest na '216 boscha i T arl plus te graty co pisałeś wcześniej to jakaś porażka. Maks moment powinien być bezpiecznie przy 2400rpm i to rzędu 370-380Nm.
                  Przeczytałem cały temat od początku, bo u mnie siedzi prawie ten sam setup, ale u mnie moment spada wolniej i 340Nm ma cięgle przy 3600rpm.
                  Spokojnie :roll: , gdzie tam pisze że wykres jest po 216, to są ori wtryski 205 asv, a turbo dmucha 1,35bar :lol: , musisz czytać uważniej , bo coś przeoczyłeś.
                  Obecnie w autku siedzą wtryski bosch 216 ale nie było jeszcze korekty softu więc na hamownie też nie ma po co jechać ale różnica jest in plus, daje radę.
                  Cały czas na seryjnym sprzęgle 227tys km. jak zacznie ślizgać ,a lekko nie ma to wleci JM i dołożymy koksu , wtedy będzie można coś powiedzieć na temat porażki.
                  PS: chyba że nie będzie ślizgać to zrobię program i wtedy zmienie, bo mnie korci korekta po zmianie wtrysków :diabelski_usmiech

                  Komentarz

                  • banshee12
                    Drive
                    • 2013
                    • 61

                    #84
                    Spoko, myślałem że wszystko już zrobione. Czekamy na wynik końcowy. Dołóż jeszcze pompę elektryczną i wtedy zrób korektę. Ja odczułem różnicę po samym podlaczeniu - mniejszy dymek i lepsza reakcja na gaz.

                    Komentarz

                    • 4tech
                      RS
                      • 2008
                      • 4199
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #85
                      Tomasz76, jak tam się sprawy mają :?:

                      Odgrzałem kotleta, bo się nam do patelni przykleił :diabelski_usmiech
                      O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                      Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                      Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                      Komentarz

                      • Tomasz76
                        Ambiente
                        • 2013
                        • 173

                        #86
                        Zamieszczone przez 4tech
                        Tomasz76, jak tam się sprawy mają :?:
                        sprawy mają się dobrze,a przynajmniej idą w dobrym kierunku.
                        Ogólnie doszedł nowy felunek na lato


                        Samo sprzęgło pracuje bez zastrzeżeń , jedynie dwumasa protestuje jak pocisnę buta na maxa poniżej 2500rmp. Zastanawiam się nad zrobieniem korekty na tym sprzęgle tylko nie wiem czy wytrzyma to na miejscu bo szkoda mojego i tunera czasu, koledze właśnie po sofcie zaczęło mega uślizgiwać przy 4 biegu.
                        Pasowało by zrobić właśnie przed softem dolot jak planowałem, bo "po" może już nie chodzić.
                        W garażu czeka na założenie chłodnica oleju z 140. Tak czy siak sporo planów ale nic na siłę

                        [ Dodano: Sob 25 Kwi, 15 21:20 ]
                        Nowy sachs w garażu, montaż we wtorek. :diabelski_usmiech , w końcu wiosna czas na zmiany.




                        [ Dodano: Sob 02 Maj, 15 23:12 ]
                        Sprzęgło już zamontowane, wrażenia ... super , bardzo miękka praca pedału, przy bucie od 2500rmp brak trzepania budą. Przy okazji wleciała chłodniczka oleju z PD-ka



                        [ Dodano: Wto 09 Cze, 15 22:05 ]
                        Do autka wleciał komplet sprężyn przód tył oraz amortyzatory przód , tył H&R -35mm.
                        Poszło w dół około 4cm.


                        [ Dodano: Wto 09 Cze, 15 22:14 ]
                        Byłem też na hamowni, to jest wykres zmierzony po dodaniu wtrysków 216 bosch do programu na 142KM 341Nm

                        Komentarz

                        • ruwado
                          RS
                          • 2009
                          • 14888
                          • Octavia IV (NX3)

                          #87
                          No to teraz można śmigać Na wakacje już czas w dłuższą trasę polecieć.

                          A co do podbijania tematu /reorganizacja forum - post/
                          tak już jest, że jak piszesz post po poście, to masz tylko aktualizację i stara data zostaje..
                          pozdrawiam - Darek

                          Komentarz

                          • Samiec
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 4287
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #88
                            Całkiem fajne, mody ciekawe kiedy moc znowu zacznie rosnąć ?:P
                            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                            Komentarz

                            • Tomasz76
                              Ambiente
                              • 2013
                              • 173

                              #89
                              Zamieszczone przez Samiec
                              Całkiem fajne, mody ciekawe kiedy moc znowu zacznie rosnąć ?:P
                              Na dzień dzisiejszy jest zrobiona korekta softu i trzeba wymienić intercooler bo już nie ogarnia. Rozmawiałem w tej sprawie z Mrówczanem. Jestem zdecydowany na 550x180x65 ,będzie trzeba podciąć belkę ale bez większej rzeźby wejdzie . Natomiast mam zagwozdkę jaką średnicę rur zastosować 50 mm czy 57 mm ? No i czy rura z kwasiaka czy Alu.
                              Mocy póki co nie będzie więcej bo "nima " paliwa, a nie wiem czy będzie mi się chciało inwestować w pompę 11 dla tych paru koni, moment jest 370 więc nie jest źle, a asv korb nie ma za mocnych.

                              Komentarz

                              • Samiec
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 4287
                                • Octavia I (1U2)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                #90
                                Zamieszczone przez Tomasz76
                                Zamieszczone przez Samiec
                                Całkiem fajne, mody ciekawe kiedy moc znowu zacznie rosnąć ?:P
                                Na dzień dzisiejszy jest zrobiona korekta softu i trzeba wymienić intercooler bo już nie ogarnia. Rozmawiałem w tej sprawie z Mrówczanem. Jestem zdecydowany na 550x180x65 ,będzie trzeba podciąć belkę ale bez większej rzeźby wejdzie . Natomiast mam zagwozdkę jaką średnicę rur zastosować 50 mm czy 57 mm ? No i czy rura z kwasiaka czy Alu.
                                Mocy póki co nie będzie więcej bo "nima " paliwa, a nie wiem czy będzie mi się chciało inwestować w pompę 11 dla tych paru koni, moment jest 370 więc nie jest źle, a asv korb nie ma za mocnych.
                                Fmic powinien wejść bez cięcia belki.
                                U siebie rurki mam 57mm, ale spokojnie starczą 50mm. Brałem alu ze względu na wagę i ładniejszy wygląd :P

                                Co do korb w ASV chyba takiej tragedii nie ma, moje znoszą 430Nm i nie wiem czy nie zaczną więcej :wink:
                                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                Komentarz

                                • Tomasz76
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 173

                                  #91
                                  Samiec, widzę że u Ciebie fimc siedzi za belką i część jest właśnie przez nią zasłonięta ja chcę go dać pod belkę i dlatego raczej będzie niezbędna kosmetyka żeby wlazł. Powiedz skąd brałeś rury a zwłaszcza gniazdo pod map sensor bo nie mam pojęcia gdzie to kupić a bez tego to nawet nie ruszam się tego.Na tych rurach masz felce czy gładkie są? też zastanawiam się nad alu ale w garażu leży 2m nierdzewki fi 50 i nie wiem czy z tego nie będę robił bo bym podocinał na wymiar jak mi pasuje ale fakt będzie ciężej.
                                  na ten sezon raczej nic innego nie planuje niż cooler, muszę nacieszyć się jazdą a tam ciągle grzebać :P

                                  Komentarz

                                  • Samiec
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 4287
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #92
                                    Zamieszczone przez Tomasz76
                                    Samiec, widzę że u Ciebie fimc siedzi za belką i część jest właśnie przez nią zasłonięta ja chcę go dać pod belkę i dlatego raczej będzie niezbędna kosmetyka żeby wlazł. Powiedz skąd brałeś rury a zwłaszcza gniazdo pod map sensor bo nie mam pojęcia gdzie to kupić a bez tego to nawet nie ruszam się tego.Na tych rurach masz felce czy gładkie są? też zastanawiam się nad alu ale w garażu leży 2m nierdzewki fi 50 i nie wiem czy z tego nie będę robił bo bym podocinał na wymiar jak mi pasuje ale fakt będzie ciężej.
                                    na ten sezon raczej nic innego nie planuje niż cooler, muszę nacieszyć się jazdą a tam ciągle grzebać :P
                                    Rury z fmic.pl, podstawka pod mapsensor, to kawałek płaskiego aluminium z wywierconym otworem na czujnik i dwoma na śrubki plus nagwintowanie. Na koniec przyspawany do rurki za 20zł. Dalej otwór robisz w rurce i masz gotowe
                                    Rury są rozbite i mają kołnierze. Na gładkie nie ma co montować, bo i tak puszczą. Jak nie od razu, to po paru km, trochę oleju z odmy i złączki zleca same :P
                                    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                    Komentarz

                                    • Tomasz76
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 173

                                      #93
                                      No z tym pomysłem z kawałkiem Alu spoko, a rurki z nierdzewki można obspawać punktowo na rantach i będzie git, no ale do mapa musi być Alu,pomyślimy.

                                      Komentarz

                                      • Samiec
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 4287
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        #94
                                        Zamieszczone przez Tomasz76
                                        No z tym pomysłem z kawałkiem Alu spoko, a rurki z nierdzewki można obspawać punktowo na rantach i będzie git, no ale do mapa musi być Alu,pomyślimy.
                                        Możesz zrobić i w kwasówce, metoda ta sama, tylko twardszy materiał.
                                        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                        Komentarz

                                        • Tomasz76
                                          Ambiente
                                          • 2013
                                          • 173

                                          #95
                                          no i dziwny temat z tym h&r, tył ładnie usiadł a przód ani grama, jest twardszy zauważalnie, ale ani cm w dół o co chodzi? sprężyna taka jak powinna być do diesla. Teraz z przodu jest 67cm a tył 65cm, chyba będę musiał na tył dać wyższą gumę 2cm żeby to wyrównać.
                                          PS: kompletny skręcony mcperson h&r jest niższy od oryginału tak ze 2 - 2,5 cm

                                          Komentarz

                                          • Tobi77
                                            Rider
                                            • 2012
                                            • 509
                                            • Octavia I combi (1U5)
                                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                            #96
                                            Możesz też kupić gotowca tutaj: http://allegro.pl/373-flansza-kryza-...035826005.html
                                            Moja Octavia

                                            Komentarz

                                            • Tomasz76
                                              Ambiente
                                              • 2013
                                              • 173

                                              #97
                                              Tobi77, dzięki za linka przyda się.
                                              Zakupiłem kompletne zwrotnice z tarczami i zaciskami z audi a3 130KM ATE54 288mm i teraz pytanie czy ori przeguby będą pasowały w te zwrotnice ? z tego co wiem to łożyska są te same to chyba będzie git ale pewności nie mam. Przerabiał ktoś to u siebie?

                                              Komentarz

                                              • Dawidos
                                                Classic
                                                • 2013
                                                • 9

                                                #98
                                                Siema,

                                                Czy BRD podejdzie P&P do ASV,czy potrzeba inny kolektor, jeśli tak to czy polecacie turbo bogdna, icar czy emp - Wrocław,może cos innego sprawdzonego, co sądzicie o tym:

                                                OLX.pl to darmowe ogłoszenia lokalne w kategoriach: Praca, Dom i Ogród, Elektronika, Moda, Rolnictwo, Zwierzęta. Dla Dzieci, Sport i Hobby, Muzyka i Edukacja, Usługi i Firmy. Szybko znajdziesz tu ciekawe ogłoszenia i łatwo skontaktujesz się z ogłoszeniodawcą. Na OLX.pl czeka na Ciebie m.in. praca biurowa, mieszkania, pokoje, samochody. Jeśli chcesz coś sprzedać - w prosty sposób dodasz ogłoszenia. Chcesz coś kupić - tutaj znajdziesz ciekawe okazje, taniej niż w sklepie. A wszystkie te ogłoszenia bez konieczności zakładania konta. Sprzedawaj po sąsiedzku na OLX.pl


                                                i kolejne pytanie 230 czy 216 jest jakaś różnica w spalaniu później, czy to zależy i tak od wystrojenia?

                                                plan do max 160km

                                                dzięki za info

                                                Komentarz

                                                • Tony065
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 2487
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                                  #99
                                                  Dawidos, suszarka BRD jest sterowana elektrycznie i trzeba ją przerabiać. dodatkowo potrzebna jest flansza do podłączenia rury. trochę pracy, ale w sumie temat oklepany i każdy szanujący się tuner zna ten temat.
                                                  co do różnicy w spalaniu, to jest, bo śmoc nie bierze się z próżni. 216 i dobre turbo + FMIC powinny ogarnąć te ~160KM :diabelski_usmiech . u mnie przed modami potrafiłem zejść do 4,5-4,6l. teraz to i czasem wychodzi 8l jak mnie ogarnie chęć na lekki galop :twisted: normalnie jest w przedziale 5-6l.
                                                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                  @ by Tune-up Gdańsk
                                                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                  Antek

                                                  Komentarz

                                                  • rOBERTO795
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 3465
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                    Zamieszczone przez Tomasz76
                                                    Tobi77, dzięki za linka przyda się.
                                                    Zakupiłem kompletne zwrotnice z tarczami i zaciskami z audi a3 130KM ATE54 288mm i teraz pytanie czy ori przeguby będą pasowały w te zwrotnice ? z tego co wiem to łożyska są te same to chyba będzie git ale pewności nie mam. Przerabiał ktoś to u siebie?
                                                    Tak przeguby zostają.
                                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...