prosze o rade silnik tdi ALH octavka 1 - modyfikacje !

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • archi7
    Classic
    • 2008
    • 4

    prosze o rade silnik tdi ALH octavka 1 - modyfikacje !

    Tak jak mówiłem na spocie mam do sprzedania Xenony do OII. Lampy były zabrudzone od wewnątrz i je "umyłem". Wyszło idealnie. Jest tylko porę kropek na odbłyśnikach lamp długich, nie wpływa to na świecenie lamp. Gdybym wiedział że tak dobrze mi się je uda wyczyścić to bym dawno to zrobił. Lampy są po przeróbce silników więc pasują do samochodów które w oryginale mają lampy H7. Trzeba tylko przeprogramować sterownik. Lampy były używane w moim samochodzie. Oczywiście montaż gratis. Cena do uzgodnienia na priva - ok 800 zł. Pozdrawiam
  • areczek
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 199

    #2
    prosze o rade silnik tdi ALH octavka 1 - modyfikacje !

    witam jestem tu nowy . wiem początki są trudne .. posiadam O1 z silnikiem 1,9 tdi
    i zmieniona mapą na około 125 km czy mogę jeszcze cos zmienic z mocą mego autka ?
    i w jaki sposób .. prosze o rade !!!
    była sobie seria ........teraz
    Diesel-Tuning 178,8 km i 395 nm
    To jest dobra robota !!!
    Obecnie INSIGNIA 2.0 CDTI 160 KM .

    Komentarz

    • dariuspolo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1168

      #3
      Witaj,
      zobacz inne ALH w rubryce "Nasze auta" lub uzyj funkcji szukaj.

      Darek
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz

      • rob555
        Rider
        • 2006
        • 748

        #4
        125KM z ALH....
        Oj sprawdz to na dobrej hamowni bo to bardzo duzo.
        Bez zmiany wtryskow nic wiecej nie uzyskasz.
        pozdrawiam

        Diagnostyka i tuning
        hybrydowe wtryski i turbiny
        programy na ulice jak i do sportu

        Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
        www.tune-up.pl

        HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

        Komentarz

        • areczek
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2007
          • 199

          #5
          tak mysle własnie o zmianie wtrysków ,rozmawiałem o tym z szefem diagtronica z wawy
          tez mi to radził , teraz mysle jakie wtryski mam kupic zeby błedu nie popełnic i co dalej ,
          modyfikacje robiłem 2 razy u pana Ciąpały w Mrągowie raz delikatny sofcik a drugi hartcor
          pod 90 co dało około 122-125 ps ale bez hamowni... , prosze o rade dotyczącą wymiany wtrysów :diabelski_usmiech
          była sobie seria ........teraz
          Diesel-Tuning 178,8 km i 395 nm
          To jest dobra robota !!!
          Obecnie INSIGNIA 2.0 CDTI 160 KM .

          Komentarz

          • Samiec
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4287
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            Zamieszczone przez areczek
            drugi hartcor pod 90 co dało około 122-125 ps ale bez hamowni... :diabelski_usmiech
            Jak bez hamowni, to nie wiadomo ile to w koncu dalo :roll: Ja osobiscie we wrozby nie wieze. :wink:
            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

            Komentarz

            • areczek
              Ambiente
              S_OCP Member
              • 2007
              • 199

              #7
              tak masz racje ... :diabelski_usmiech
              była sobie seria ........teraz
              Diesel-Tuning 178,8 km i 395 nm
              To jest dobra robota !!!
              Obecnie INSIGNIA 2.0 CDTI 160 KM .

              Komentarz

              • kristo
                Rider
                S_OCP Member
                • 2004
                • 266

                #8
                areczek, jak będziesz chciał wyżej niż te 125kucy to pewnie i moment podnieszesz a wtedy napewno też musisz zmienić sprzęgło :evil:
                niestety w ALH jest chyba najsłabsze ciężko mu przenieśc moment wyższy niż 300 parę Nm.. :cry:
                Pink Floyd fan.

                Komentarz

                • mlody
                  Ambiente
                  • 2005
                  • 117

                  #9
                  pytanko czy do ALH można wsadzić sprzęgło z AGR bo w tym były chyba najlepsze????

                  Komentarz

                  • Purchawa
                    Admin
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 8007

                    #10
                    Zamieszczone przez mlody
                    pytanko czy do ALH można wsadzić sprzęgło z AGR bo w tym były chyba najlepsze????
                    Nie. ALH jako jedyny ma inny rozmiar sprzegla.
                    Jednak podchodzi Sachs z VR6, z tym ze trzeba od razu zmienic kolo na jednomasowe.
                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                    STOP ECO-TERRORISM!

                    Komentarz

                    • jaro4444
                      Rider
                      • 2006
                      • 508

                      #11
                      pytanko czy do ALH można wsadzić sprzęgło z AGR bo w tym były chyba najlepsze????
                      Oj teoretycy :P

                      Panowie w koncernie VW przy silnikach z VP można przeważnie zakładać zamiennie sprzęgła (poza 1Z) Jeden warunek KOMPLETAMI czyli dwumas + tarcza sprzęgła + docisk + łożysko wyciskowe - wszystko z jednej parafi. W tych silnikach rozróżnia się dwa typy sprzęgła - typ LUK i SACHS. LUK ma mniejszą tarczę sprzęgła, Sachs większą ale ten w ALH jest kijowy. Można dać cały komplet LUK z ASV albo zamiennik Sachsa z końcówką 41 - przenosi spokojnie ponad 330 Nm.
                      Teraz modyfikacje - sam dobry soft w ALH to ok 125-128 KM i ok 300 Nm,
                      Wtryski od ASV + soft - bez mocnego dymienia ok 140 KM i ok max. 320-325 Nm (sprzęgło ALH już umiera wtedy)
                      Dalsze modyfikacje to większe wtryski, pompa 11mm, turbo ASZ lub podobne, większy IC. Ile można wycisnąć wówczas to już zależy od zastosowanych modów.
                      Najrozsądniej to ok 140 KM wycisnąć, lub po większych wtryskach i turbo ok 155-160. Dalsze mody to już dużo kasy.
                      Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                      Komentarz

                      • marcin_kielce
                        Drive
                        • 2007
                        • 72

                        #12
                        Witam,

                        posiadam silnik ALH i w wakacje się za niego zabieram :diabelski_usmiech do dalszych przeróbek, ale po kolei:
                        1)Program- około 120PS i 260-300Nm
                        2)Wtryski, ja zakładam hybrydy 0230ki
                        3)Turbo ARL
                        4)Intercooler customowy
                        5)Wydech przelotowy

                        Jak napisał mi pewien znakomity tuner :szeroki_usmiech moc po takich modyfikacjach to bezpieczne 180KM. Moment zobaczymy :diabelski_usmiech

                        Dodatkowo trzeba wymienić sprzęgło oraz zamontować takie pierdoły jak chłodnica oleju dla poprawy samopoczucia i bezpieczeństwa silnika

                        Pozdrawiam
                        Marcin
                        Seat Leon TS 4x4

                        Zapomnieć co to brak trakcji- bezcenne
                        -------------------------------------------------------
                        www.leonclub.pl
                        www.tdiracing.pl

                        Komentarz

                        • jaro4444
                          Rider
                          • 2006
                          • 508

                          #13
                          Zamieszczone przez marcin_kielce
                          Jak napisał mi pewien znakomity tuner :szeroki_usmiech moc po takich modyfikacjach to bezpieczne 180KM. Moment zobaczymy :diabelski_usmiech
                          Bez pompy 11mm? Oby :P
                          Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                          Komentarz

                          • rob555
                            Rider
                            • 2006
                            • 748

                            #14
                            Zamieszczone przez jaro4444
                            Bez pompy 11mm? Oby :P
                            No wlasnie 170KM to juz chyba max co seryjna pompa da
                            pozdrawiam

                            Diagnostyka i tuning
                            hybrydowe wtryski i turbiny
                            programy na ulice jak i do sportu

                            Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                            www.tune-up.pl

                            HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                            Komentarz

                            • dariuspolo
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 1168

                              #15
                              Zamieszczone przez rob555
                              No wlasnie 170KM to juz chyba max co seryjna pompa da
                              z tego co czytalem bezpiecznie i na dluzsza mete to 150ps z 10 pompy.
                              Do tego trzeba doliczyc aktualny przebieg (czytaj zuzycie) tej pompy, z uplywem kilometrow spada i wydajnosc.

                              Darek
                              T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                              SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                              Zuzycie paliwa

                              Komentarz

                              • marcin_kielce
                                Drive
                                • 2007
                                • 72

                                #16
                                Wiedziałem, że o czynmś zapomniałem.

                                Tak oczywiście do mocy 180KM niezbędna jest pompa 11. Z tego co się dowiadywałem 180KM to bezpieczna granica mocy dla silnika ALH. Potem już jest hardcore...

                                Na starej pompie moc około 160KM.

                                Pozdrawiam
                                Marcin
                                Seat Leon TS 4x4

                                Zapomnieć co to brak trakcji- bezcenne
                                -------------------------------------------------------
                                www.leonclub.pl
                                www.tdiracing.pl

                                Komentarz

                                • jaro4444
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 508

                                  #17
                                  Dobra Panowie konkretne pytanie:
                                  Silnik ALH + wtryski 230 + pompa 10 + FMIC + turbo ASZ (ARL) - czy to najsensowniejsze zestawienie i ile można z tego bezpiecznie wycisnąć?

                                  Momentu się nie boję bo będzie skrzynia 6 i sprzęgło 240mm :szeroki_usmiech
                                  Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                  Komentarz

                                  • bastek016
                                    Ambiente
                                    • 2005
                                    • 163

                                    #18
                                    troszke mnie dziwi kolejność jeśli ktoś się kompleksowo zabiera za auto to chyba się robi softa na koncu a nie na początku na 125 km to nie ma sensu bo i tak po modach musi być korekta softu

                                    Komentarz

                                    • marcin_kielce
                                      Drive
                                      • 2007
                                      • 72

                                      #19
                                      pompa zostaje 10mm czy jednak 11mm??

                                      na pompie 10 około 160 koni ( turbo ARL )
                                      na pompie 11 około 180 koni.

                                      Pozdrawiam
                                      Marcin
                                      Seat Leon TS 4x4

                                      Zapomnieć co to brak trakcji- bezcenne
                                      -------------------------------------------------------
                                      www.leonclub.pl
                                      www.tdiracing.pl

                                      Komentarz

                                      • jaro4444
                                        Rider
                                        • 2006
                                        • 508

                                        #20
                                        Zamieszczone przez bastek016
                                        troszke mnie dziwi kolejność jeśli ktoś się kompleksowo zabiera za auto to chyba się robi softa na koncu a nie na początku na 125 km to nie ma sensu bo i tak po modach musi być korekta softu
                                        Bastek dziękuję Ci za Twoje cenne uwagi aczkolwiek nic w temacie one nie wnoszą

                                        Korekta programu musi następować po każdym z etapów tych modów albo jeśli zrobi się wszystko na raz to wówczas ostateczne storojenie. To oczywiste i proste. Ale nie to było przedmiotem pytania :|

                                        Zamieszczone przez marcin_kielce
                                        na pompie 10 około 160 koni ( turbo ARL )
                                        na pompie 11 około 180 koni.
                                        Więc pewnie będzie opcja 10+ARL+wtryski 230 i seryjny wydech (na razie) i celowanie w ok 150-155 KM i moment ok 330 Nm możliwie daleko położony.
                                        Bo do 180 KM to potrzeba już przelocik pewnie :diabelski_usmiech
                                        Dodatkowo Marcin przy 180 KM to nie trzeba już innej chłodnicy oleju? 8)
                                        Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                        Komentarz

                                        • areczek
                                          Ambiente
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 199

                                          #21
                                          witam koledzy !!!! naczytałem sie o modach alh tdi i dalej mam smak niedoinformowania , wykonałem kilka telefonów do firm tuningowych z zapytaniem o sprzęgło po modzie na ok 150 km , cóz odpowiedzi były rózne od tego ze wytrzyma bez problemu po takie ze siądzie po 100 kilometrach , sprzegło to jeden temat a sam modzik to drugi , na dzien dzisiejszy szukam firmy która profesjonalnie podejdzie do mojego tematu szczegółowo wyjasni krok po kroku aspekty modu wtryski , program,turbo , itc, ceny tych operacji ! ( ale sam dochodze do wniosku ze wystarczy mi wymiana wtrsków i nowa mapa .. ) napiszcie sami co wy o tym sądziecie !!! dodam jeszcze ze auto ma przebieg 45 tys serwisowane w aso skoda. ale mam dylemat...
                                          była sobie seria ........teraz
                                          Diesel-Tuning 178,8 km i 395 nm
                                          To jest dobra robota !!!
                                          Obecnie INSIGNIA 2.0 CDTI 160 KM .

                                          Komentarz

                                          • jaro4444
                                            Rider
                                            • 2006
                                            • 508

                                            #22
                                            Wtryski + program = ok 140 KM i max 300 Nm bo sprzęgło ALH mówi Pa Pa

                                            Inna opcja - sprzęgło 228 mm Sachs z nowych serii (masz już dwumas Sachsa więc nowy docisk, tarcza i łożysko) i przenosi pewnie do ok 330 Nm a czasem i więcej.
                                            Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                            Komentarz

                                            • areczek
                                              Ambiente
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 199

                                              #23
                                              jaki jest orjentacyjny koszt wymiany docisku tarczy i łozyska ? dzieki za odp. :!:
                                              była sobie seria ........teraz
                                              Diesel-Tuning 178,8 km i 395 nm
                                              To jest dobra robota !!!
                                              Obecnie INSIGNIA 2.0 CDTI 160 KM .

                                              Komentarz

                                              • Nexus6
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 4847
                                                • Volkswagen

                                                #24
                                                Zamieszczone przez areczek
                                                jaki jest orjentacyjny koszt wymiany docisku tarczy i łozyska ? dzieki za odp. :!:
                                                1350 zł za graty + 300-500 za wymianę
                                                With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                                Komentarz

                                                • marcin_kielce
                                                  Drive
                                                  • 2007
                                                  • 72

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez jaro4444
                                                  Zamieszczone przez bastek016
                                                  troszke mnie dziwi kolejność jeśli ktoś się kompleksowo zabiera za auto to chyba się robi softa na koncu a nie na początku na 125 km to nie ma sensu bo i tak po modach musi być korekta softu
                                                  Bastek dziękuję Ci za Twoje cenne uwagi aczkolwiek nic w temacie one nie wnoszą

                                                  Korekta programu musi następować po każdym z etapów tych modów albo jeśli zrobi się wszystko na raz to wówczas ostateczne storojenie. To oczywiste i proste. Ale nie to było przedmiotem pytania :|

                                                  Zamieszczone przez marcin_kielce
                                                  na pompie 10 około 160 koni ( turbo ARL )
                                                  na pompie 11 około 180 koni.
                                                  Więc pewnie będzie opcja 10+ARL+wtryski 230 i seryjny wydech (na razie) i celowanie w ok 150-155 KM i moment ok 330 Nm możliwie daleko położony.
                                                  Bo do 180 KM to potrzeba już przelocik pewnie :diabelski_usmiech
                                                  Dodatkowo Marcin przy 180 KM to nie trzeba już innej chłodnicy oleju? 8)
                                                  Lepiej już zamonotwać chłodnicę oleju, wystarczy ta od ASZa koszt około 250zł więc śmieszny...

                                                  Przy 180 koniach wydechu jeszcze nie musisz robić...ale nie zaszkodzi :twisted:

                                                  Pozdrawiam
                                                  Seat Leon TS 4x4

                                                  Zapomnieć co to brak trakcji- bezcenne
                                                  -------------------------------------------------------
                                                  www.leonclub.pl
                                                  www.tdiracing.pl

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...