MOBIL vs MOTUL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dusia
    Rider
    • 2004
    • 336

    MOBIL vs MOTUL

    Tymon możesz powiedzieć coś więcej?
  • Tymon
    RS
    • 2004
    • 2970

    #2
    MOBIL vs MOTUL

    Hejka OCP
    Może się komuś przydać, jak np stoi przed wyborem czy warto wydać kilka groszy więcej na oleum do motorowni
    Tak się składa że ostatnio wymieniłem wskaźniczek temp. oleju wraz z czujniczkiem ( czujniczek w misce )
    Musiałem zalać autko na jakieś 2-3 tyś olejem, żeby zaraz zlać, więc postanowiłem zapodać Czeszuni na tak krótki okres Mobila a zaraz po wyżej wspomnianym przebiegu zalać Motula.
    No i tak na szybko:
    - prędkość na autostradzie non stop 190-200, temperatura na zewnątrz 27stpC, odcinek jakieś ponad 200kilometrów.
    MOBIL temp oleju waha się miedzy 100-110
    MOTUL temp oleju waha się między 80-95

    P.s pod maską na chwilkę zawitała chłodniczka z ASZa.

    Motorownia na MOTULU szybciej również się nagrzewa

    Pozdrówka wracam na trasy
    Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
    Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
    BMW serii 3... Radość z jazdy.

    Komentarz

    • paf
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 3140

      #3
      właśnie za 1500km wlewam Motula - będę się czuł jeszcze lepiej po tym poście
      fajnie Tymon

      Komentarz

      • QBA
        RS
        • 2004
        • 2646

        #4
        Tymon, a ktory Mobil?

        Komentarz

        • deespe
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1468

          #5
          Tymon,
          a jak się ma MOTUL do CASTROLA bo takiego leję od nowości??
          :zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...

          Komentarz

          • Purchawa
            Admin
            S_OCP Member
            • 2004
            • 8007

            #6
            Zamieszczone przez Tymon
            MOBIL temp oleju waha się miedzy 100-110
            MOTUL temp oleju waha się między 80-95
            Kurde, a jak ja o tym trabie od dawna, to nikt mi nie wierzyl.

            [ Dodano: Sro 27 Cze, 07 22:37 ]
            Zamieszczone przez deespe
            a jak się ma MOTUL do CASTROLA bo takiego leję od nowości??
            No mniej wiecej, jak milka do krowiej kupy.
            Ale to tak IMO, choc nie tylko.

            [ Dodano: Sro 27 Cze, 07 22:38 ]
            PS. tylko prosze nie wszczynac kolejnej dysputy na temat oleum, bo od razu zamykam temat.
            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

            STOP ECO-TERRORISM!

            Komentarz

            • Samiec
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 4287
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              Re: MOBIL vs MOTUL

              Zamieszczone przez Tymon
              MOBIL temp oleju waha się miedzy 100-110
              MOTUL temp oleju waha się między 80-95
              Ktory mobil, ktory motul :?:
              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

              Komentarz

              • Tymon
                RS
                • 2004
                • 2970

                #8
                Zamieszczone przez QBA
                Tymon, a ktory Mobil?
                Jakiś tam pełny Syntetyk do Gnojoka, jakby co to sprawdze
                Zamieszczone przez Purchawa
                Kurde, a jak ja o tym trabie od dawna, to nikt mi nie wierzyl. :wink:
                To akurat Rycerzu ze srebrnej strzały też wiedziałem, ale nie miałem okazji tego tak dobitnie sprawdzić

                [ Dodano: Sro 27 Cze, 07 23:16 ]
                Samiec, MOTUL 8100 X-CESS 5W-40
                Mobil 5w40
                Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                BMW serii 3... Radość z jazdy.

                Komentarz

                • jaro4444
                  Rider
                  • 2006
                  • 508

                  #9
                  Od dawna trąbie tu, że do VP lać 8100 X-Cess 5W40 to mi jakiś sknera wylicza, że droższy o 20 zł na 5l :P
                  Chłopaki z LCT dawno to już pomierzyli, ja sam wiem jak chodzi VP-ek na Mobilu i Motulu i nigdy nie wrócę do Mobila.

                  Różnica w temperaturach i nagrzewaniu wynika z rożnic w pojemniości cieplnej i przewodzeniu. Mobil jest oparty o polinaftaleny a Motul o estry olejów roślinnych :diabelski_usmiech I wszystko jasne - rośliny nie tylko na browar i żyto w płynie są dobre :diabelski_usmiech
                  Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                  Komentarz

                  • MiKruS
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7976

                    #10
                    Osobiscie nie testowalem, bo nie mam aparatury , ale wiarygodne zrodla mają identyczne obserwacje.
                    Motul ponoć minimalnie szybciej osiaga temp. pracy i jest te pare stopni chlodniejszy przy jezdzeniu pelnym gwizdkem.

                    Oczywiscie nie ma co popadac w paranoje i urządzac owczy pęd na Motul. Jesli ktos nie ma bardzo wysilonej jednostki i nie ma w zwyczaju podrozowac w stylu nastolatka spuszczonego ze smyczy, to motorowania nie wybuchnie mu nagle z powodu stosowania Mobila. :wink:

                    Wiec spokojowo proponuje podejsc do tematu.
                    TDI 205PS

                    Komentarz


                    • #11
                      czy to ze ja jezdze na Mobil 0w40 ma jakies znaczenie w stosunku do 5w40 ?

                      bo dla mnie te pare stopni ma juz znaczenie. TO jaki bylby odpowiednik Motula dla 0w40 ?

                      Komentarz

                      • QBA
                        RS
                        • 2004
                        • 2646

                        #12
                        Zamieszczone przez Tymon
                        tam pełny Syntetyk do Gnojoka, jakby co to sprawdze
                        Ciekawe jakby wypadl Mobil 5W50, ktory leje od nowosci do mojego AGU Zastanawialem sie nad zmiana na Motul, ale doszedlem do wniosku, ze skoro po 242kkm nic mojej motorowni nie dolega, to nie ma sensu k Oczywiscie Mobil-a kupuje z pewnego zrodla i nie patrze, czy jest 30zl taniej, czy nie. IMO oleju nie ma co oszczedzac, bo takie oszczednosci szybko sie koncza remontem motorowni, badz jej wymiana

                        Komentarz

                        • daneczek76
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 3642
                          • Toyota

                          #13
                          Zamieszczone przez lec
                          0w40 ma jakies znaczenie w stosunku do 5w40
                          Ja niechce znów rozczygać debaty bo zaras ostrzeźenie dostane ale z tego co mi wiadomo od chopaków rajdowców z Olsztyna którzy w sportach samochodowych siędzą nie od dziś, To dla turbiny lepiej lać 5wXX niż 0wXX a najlepiej 10wXX ale wiadomo jakie jest parcie u użytkowników że w motorowni musi być sysntetyk. Taki same zdanie ma moja rodzinka która pracowała w laboratorjum w Lotosie. Ale mysle że najlepiej wiedzą też użytkownicy z Forum i niech sie wypowiedzą.
                          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                          Komentarz

                          • jaro4444
                            Rider
                            • 2006
                            • 508

                            #14
                            Zamieszczone przez lec
                            czy to ze ja jezdze na Mobil 0w40 ma jakies znaczenie w stosunku do 5w40 ?

                            bo dla mnie te pare stopni ma juz znaczenie. TO jaki bylby odpowiednik Motula dla 0w40 ?
                            Ma znaczenie, bo chodzą wieści, że olej klasy 0W40 może zapiekać kierownice turbiny. VW poleca do TDI VP i PD (poza może tymi z FAP) oleje klasy 5W40. W Polsce nie ma aż tak arktycznych mrozów aby była koniecznośc stosowania 0W40 ale gdyby nie turbo to nie zaszkodziłby pewnie.
                            Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                            Komentarz


                            • #15
                              taki mi lali na przegladach w ASO i konsekwentnie leje dalej taki juz sam, wiec chyba ASO Skoda miala gdzies dyrektywy z VW :P

                              Sory, ze zamieniam watek w swoja prywate, ale skoro juz zaczalem to..... to ktory wlac ? 5w czy 10w ? Mi bez roznicy na ktory wydam kase byle dla motorowni to bylo lepsze.

                              Komentarz

                              • Hanz2k
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 522

                                #16
                                Apropos cytowanych temperatur - ciekawe czy niższa temperatura Motula wynika z:
                                A) lepszej transmisji ciepła,
                                B) gorszej transmisji ciepła,

                                Przecież Octavia nie ma chłodnicy oleju i warunki termiczne oddawania ciepła dla Motula jak i dla Mobila są takie same. Bo jeżeli okaże się że Motul ma jednak gorszą transmisję ciepła to po prostu gdzieś w silniku jest dużo cieplej niż na Mobilu. A może się mylę?
                                Hanz2k
                                1,8 T by MT
                                :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Hanz2k, Diesel jakas tam malutka niby ma, ale to jest pikus
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Hanz2k
                                    Przecież Octavia nie ma chłodnicy oleju
                                    jak to nie ma ? to co ja zmienilem ostatnio na wieksze ? kaloryfer ? :P

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez lec
                                      5w
                                      zdecydowanie 5w

                                      Komentarz

                                      • JanuszSz
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 2835
                                        • Superb II combi (3T5)

                                        #20
                                        Zamieszczone przez lec
                                        Zamieszczone przez Hanz2k
                                        Przecież Octavia nie ma chłodnicy oleju
                                        jak to nie ma ? to co ja zmienilem ostatnio na wieksze ? kaloryfer ? :P


                                        Wchodzisz w moje kompetencje.Od wymiany kaloryferów ja jestem. :diabelski_usmiech
                                        Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                        Komentarz

                                        • Hanz2k
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 522

                                          #21
                                          No dobrze - ma. Ale mimo wszystko warunki termiczne pracy dla olejów są porównywalne. To skąd różnice w temperaturach? Albo A albo B.
                                          Hanz2k
                                          1,8 T by MT
                                          :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                          Komentarz

                                          • Piotr_T
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 479

                                            #22
                                            Re: MOBIL vs MOTUL

                                            Zamieszczone przez Tymon
                                            MOBIL temp oleju waha się miedzy 100-110
                                            MOTUL temp oleju waha się między 80-95

                                            Motorownia na MOTULU szybciej również się nagrzewa
                                            Czy to nie jest lekka "niescislosc", ze szybciej sie nagrzewa, a jednoczesnie ma mniejsza temperature ? Brzmi troche zabawnie.

                                            [ Dodano: Czw 28 Cze, 07 10:20 ]
                                            Zamieszczone przez Purchawa
                                            Kurde, a jak ja o tym trabie od dawna, to nikt mi nie wierzyl.
                                            A w ktorym miejscu jest ten pomiar temp. oleju ? Zasieje male ziarno niepewnosci To, ze olej jest chlodniejszy moze swiadczyc o dwoch rzeczach:
                                            1) Silnik ma mniejsze opory i wydziela mniej ciepla
                                            2) Silnik ma takie same opory, ale olej nie jest w stanie odebrac calego ciepla - to mozna powiazc z "szybciej sie nagrzewa".

                                            Osobiscie akurat przesiadlem sie z Motula 0W-40 na Mobila 0W-40.

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Piotr_T
                                              1) Silnik ma mniejsze opory i wydziela mniej ciepla
                                              2) Silnik ma takie same opory, ale olej nie jest w stanie odebrac calego ciepla - to mozna powiazc z "szybciej sie nagrzewa".
                                              ale i jedno i drugie to jednak pozytyw...
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                szkoda, gorsze chlodzenie silnika to raczej nie jest pozytyw :roll:

                                                Komentarz

                                                • Piotr_T
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 479

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez szkoda
                                                  Zamieszczone przez Piotr_T
                                                  1) Silnik ma mniejsze opory i wydziela mniej ciepla
                                                  2) Silnik ma takie same opory, ale olej nie jest w stanie odebrac calego ciepla - to mozna powiazc z "szybciej sie nagrzewa".
                                                  ale i jedno i drugie to jednak pozytyw...
                                                  Punkt (2) niestety nie, jest wrecz bardzo szkodliwy.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...