[O1] Czysty tlen zamiast azotu z tlenem w naszych dieslach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Grzybu
    Classic
    • 2007
    • 9

    #26
    Panowie...od początku....:

    Podtlenek azotu NIE JEST PALIWEM a tylko utleniaczem pozwalającym spalić większą ilość paliwa czego efektem jest większa moc ( i to tak samo w benzynie jak i dieslu).
    Podtlenek azotu jako mieszanina gazów ("N2O" tlen i azot) jest bezpiecznym sposobem na przechowywanie tlenu który sam jest gazem palnym, wybuchowym i czystej formie-toksycznym!

    N2O- jest niepalny, nietoksyczny i bezzapachowy co sprawia że jego przechowywanie i stosowanie jest bezpieczne dla użytkowników - nie jak tlen który może wyżądzić duuuuże kuku nie tylko nam ale i silnikowi gdyż nawet niewielka ilość dodatkowo podana do komory spalania - szybko doprowadzi do spalenia samej komory w tłoku i zaworów-tlen poprosu generuje olbrzymią temp. spalając się.

    W tej kwesti iN2O jest bezpieczniejszy gdyż dodatkowa "domieszka" azotu obniża temp. spalania tlenu.
    Samym N2O można spokojnie gasić płomień z palnika!!



    Same systemy nitro w anglii stosuje się do diesla od ponad 20 lat i to z wielkim powodzeniem (jest to tam główna metoda podnoszenia mocy w dieslach).

    Strzał nitro dla diesla jes bezpieczny i nawet sprzały ponad 100KM dla seryjnej jednostki nie są jej dużym przeciążeniem (inaczej ma się sprawa w silnikach benzynowych).

    Jak pisał Daroo przy około 35KM strzale przyrost momentu może sięgać ponad 100Nm!!

    Instalację HIGHPOWER kolega daroo ma ode mnie i przeze mnie montowaną.

    Jeśli ktoś chciałby poczytać więcej to zapraszam na stronę :



    a jeśli ktoś chciałby zobaczyć efekty jakie daje nitro w dieslu to zapraszam np. tu:




    Ja osobiście nitro mam i będę miał w każdym aucie ,i mam taki system również w swojej fabii 1,9TDI ;-)


    PS..jeszcze jedno....dla diesla największym problemem jest ilość mieszanki do sprężęnia więc aby uniknąć ugięcia korb w wysilonych silnikach,m zmniejsza się doładowanie kosztem większego strzału.

    Jak wiemy w powietrzu atmosferycznym mamy tylko około dwudziestu kilku procent tlenu który wykorzystujemy w procesie spalania. Zauważcie ile trzeba nadmuchać powietrza aby uzyskać z niego jakąś jednostkę masy czystego tlenu!!---z nitro jest inaczej bo dostarczamy do komory spalania niewielką ilość gazu a w nim mamy skondensowaną dawkę czystego tlenu!!

    dlatego nitro jest dla diesla duuuuuużo bezpieczniejsze niż podnoszenie doładowania do wysokich parametrów ;-)
    no pain-no gain!!

    Komentarz

    • daroo
      Rider
      • 2006
      • 315

      #27
      strzal tylko kiedy naprawde potrzeba a to nie zbyt czesto bo na ogol jezdze po autostradach natomiast co do montazu to jest w wawie spec ktory te sprawy instaluje.zbudowal juz kilka potworow :diabelski_usmiech
      AGR'00 123KM/264Nm

      Komentarz

      • koja86
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 3178

        #28
        daroo, z jakimi kosztami się to wiąże?
        Takie zwykłe Ambiente

        Komentarz

        • loru
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4286
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #29
          Zamieszczone przez koja86
          z jakimi kosztami się to wiąże?



          google Twoim przyjacielem ceny oczywiscie przykladowe ale daja jakis poglad.
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz


          • #30
            i kolejne dwa wskazniki do auta? :roll:

            Komentarz

            • daroo
              Rider
              • 2006
              • 315

              #31
              Zamieszczone przez koja86
              daroo, z jakimi kosztami się to wiąże?
              koszt suchej instalacji to 3300zl ale dobrze jest tez dobrac dodatkowy wskaznik cisnienia nakrecany na butle tj ok 250 zl plus oczywiscie napelnienie butli 5kg plus ew montaz takze caloksztalt na dziendobry to ok 4000zl 8)mowa o angielskiej instalacji HIGHPOWER
              AGR'00 123KM/264Nm

              Komentarz


              • #32
                na ile starcza taka 5kg butla? maks wtrysk podan aby nie przekraczac 15s, zalozymy ze tryskamy sobie po 10s co jakis czas. Ile takei 10s wyladuje nam z butli ?

                Komentarz

                • koja86
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 3178

                  #33
                  lec, myślisz nad założeniem?
                  Powiem szczerze ja chyba założe zamiast audio
                  Takie zwykłe Ambiente

                  Komentarz


                  • #34
                    jak jeszcze dodatkowo w peaku dam mu 30KM i 20niutow na NOS'ie to mi chyba klapa wystrzeli w trakcie jazdy

                    widze kilka problemow w moim przypadku, i cena jest najmnejszym z nich:

                    - motorownia wykrecona na chyba juz swoje maks mozliwosci, fioletowego pola na obrotomierzu juz niemam
                    - gdzie tankowac butle ( w Hadex-Gaz? :P )
                    - gdzie umiescic butle w aucie
                    - gdzie dodatkowy wskaznik cisnienia ? 3 wskazniki juz w aucie mam....
                    - cena...

                    nie wiem na ile ta butla starcza..... no i zawsze bylem wrogiem zakladania gazu do auta :P

                    Komentarz

                    • Grzybu
                      Classic
                      • 2007
                      • 9

                      #35
                      -wszystko zależy od ilości dodatkowej , dodanej mocy.....przy takim strzale rzędu około 30KM 5kg gazu wystarczy na około 40 -15 sekundowych strzałów.
                      -butle można tankować np. u nas w JC AUTO w Warszawie, oraz w innych firmach w polsce które montują takie systemy
                      -butlę umieścić zawsze można w bagazniku a jeśli ktoś ma zajęty to np. jako podłokietnik na tylnej kanapie ;-) (już takie robiłem instalacje)
                      -wskaźnik ciśnienia zawsze najlepiej jest montować na samej butli
                      -anglicy strzelają do seryjnych 1,9 TDI po 100KM i nikt nie narzekał na odpadanie klapy ;-)
                      -zawsze też można tak jak mówiłem ograniczyć moc silnika aby zrobić miejsce dla dodatkowej porcji gazu....będzie to bezpieczniejsze rozwiązanie niż sam duży boost
                      no pain-no gain!!

                      Komentarz


                      • #36
                        tylko ile dodac do silnika ktory juz ma te 100KM dodatkowej mocy ? :P na stale...
                        ryzyko rozwalki IMO bardzo duze.

                        Komentarz

                        • Grzybu
                          Classic
                          • 2007
                          • 9

                          #37
                          to zależy.......ile mieszanki znajduje się teraz w komorze spalania....jakie masz doładowanie i ile silnik miał w serii??

                          tak jak mówiłem zawsze można "zdjąć" zawsze trochę doładowania do jazdy na co dzień i spokojnie strzelać większą moc.....powiem że przy mocy 250KM w TDI można strzelić spokojnie te 30KM a nawet więcej bez żadnych obaw.....sprawdzone ;-)


                          ...u kolegi passacie było 130KM w serii - po programie176KM - z nitro 213KM;-) i dz tego co patrzyliśmy spokojnie jest jeszcze możliwość poniesienia mocy ;-) ( nad czym pracujemy)....


                          ja u siebie mam 180KM więcej niż seria i jeszcze strzelam do 50KM...he he
                          no pain-no gain!!

                          Komentarz


                          • #38
                            robicie jakies testy ? interesowalo by mnie powiedzmy cos takiego baaaardzo wstepnie.
                            Rzuc mi jakas niezobowiazujaca oferte na [email protected] - zalezy mi na jakis zdjeciach z instalacji ktore robiliscie. U mnie nadal bedzie problem z miejscem do montazu. Bagaznik potrzebny, podlokietnika z tylu brak.

                            Zalozmy ze seria to 110, a jest 200. Co w takim przypadku ?

                            Komentarz

                            • MiKruS
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 7976

                              #39
                              tak jak mówiłem zawsze można "zdjąć" zawsze trochę doładowania do jazdy na co dzień i spokojnie strzelać większą moc.....powiem że przy mocy 250KM w TDI można strzelić spokojnie te 30KM a nawet więcej bez żadnych obaw.....sprawdzone ;-)


                              ...u kolegi passacie było 130KM w serii - po programie176KM - z nitro 213KM;-) i dz tego co patrzyliśmy spokojnie jest jeszcze możliwość poniesienia mocy ;-) ( nad czym pracujemy)....
                              Tylko, ze Ty piszesz o silniku PD, a kolega Lec posiada VP, gdzie rozpylenie dawki pewnie jest juz u kresu mozliwosci.
                              TDI 205PS

                              Komentarz

                              • Grzybu
                                Classic
                                • 2007
                                • 9

                                #40
                                nie ma problemu z podawaniem nitro do silników na pompie....z resztą filmik wklejony we wcześniejszych postach pokazuje jak działa system właśnie w takim seryjnym silniku...tam strzelał Trevor 100KM.

                                zdjęcia instalacji różnych są na stronie:


                                tu jest np. escort kolegi z butlą na kanapie..... :wink:

                                tu sa galerie z tymi systemami w różnych autach i nie tylko:





                                a'propos kresów.....jak któryś z kolegów pisał wcześniej o LPG to właśnie to jest też sposób na podawanie dodatkowego PALIWA. I właśnie kiedy kończy się już wydajność systemu paliwowego - wtedy z pomocą nadchodzi paliwo w postaci gazu.......
                                no pain-no gain!!

                                Komentarz

                                • MiKruS
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 7976

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Grzybu
                                  nie ma problemu z podawaniem nitro do silników na pompie....z resztą filmik wklejony we wcześniejszych postach pokazuje jak działa system właśnie w takim seryjnym silniku...tam strzelał Trevor 100KM.
                                  Wiem, ze nie ma.

                                  Zamieszczone przez Grzybu
                                  a'propos kresów.....jak któryś z kolegów pisał wcześniej o LPG to właśnie to jest też sposób na podawanie dodatkowego PALIWA. I właśnie kiedy kończy się już wydajność systemu paliwowego - wtedy z pomocą nadchodzi paliwo w postaci gazu.......
                                  Ale z czego chcesz podać to paliwo w dieslu, w ktorym kończą się juz wtryski?

                                  Napisze, bo pewnie nie wiesz.
                                  Lec ma Octavie 1.9 VP z mocą podniesioną w okolice 200KM. Przy jego wtryskach jest to w zasadzie kres mozliwosci.
                                  W dieslu jak zapewe wiesz problemem w uzyskaniu mocy nie jest powietrze tylko paliwo.

                                  Owszem, zapewne dolozenie teraz instalacji poprawiloby spalenie paliwa, ktore pewnie juz teraz nie nadaza sie spalac w calosci, wiec zepewne jakis niewielki wzrost jest mozliwy.
                                  Ale w tym konkretnym przypadku nie widzę raczej mozliwosci, zeby decydowac o tym czy mozna dolozyc 30koni strzalu czy 50 koni strzalu.

                                  Bo skąd wziąć paliwo na ten strzał?

                                  W Pedekach można szaleć, bo cisnienie PD jest znakomicie wyzsze niz VP, ale w VP, ktory jest u swojego kresu? Chyba nie bardzo.


                                  A tak BTW: Takie dopalacze są dobre na street czy jakies zawody. Do jazdy na codzien to jest kompletny bezsens.
                                  TDI 205PS

                                  Komentarz

                                  • daroo
                                    Rider
                                    • 2006
                                    • 315

                                    #42
                                    Zamieszczone przez MiKruS
                                    A tak BTW: Takie dopalacze są dobre na street czy jakies zawody. Do jazdy na codzien to jest kompletny bezsens
                                    z calym szacunkiem ale proponuje przejechac sie krajowa 2 lub 8 i powyprzedzac po 4-6 tirow na raz.IMHO to sie jednak sprawdza w praktyce
                                    AGR'00 123KM/264Nm

                                    Komentarz

                                    • Tymon
                                      RS
                                      • 2004
                                      • 2970

                                      #43
                                      Tomek a to rozumię, ze chcesz robić głowicę albo tłoki wymieniac tak :?: :lol:

                                      [ Dodano: Czw 29 Lis, 07 10:10 ]
                                      daroo, z całym szacunkeim, ale jak ktoś ma 200KM w VP to to już zapierdala, więc po co więcej :?: :roll:
                                      Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                      Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                      BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                      Komentarz

                                      • dariuspolo
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 1168

                                        #44
                                        Zamieszczone przez Tymon
                                        Tomek a to rozumię, ze chcesz robić głowicę albo tłoki wymieniac tak
                                        OT

                                        ...Tomek dotychczas wspominal o dole z ARLa ale jak sie bawic to sie bawic,
                                        glowice tez od razu wymieni( chyba planuje zdradzic pompy i przejsc na PDka) :wink: przeciez wiesz ze bez modow nie wysiedzi.
                                        T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                        SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                        Zuzycie paliwa

                                        Komentarz

                                        • MiKruS
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 7976

                                          #45
                                          z calym szacunkiem ale proponuje przejechac sie krajowa 2 lub 8 i powyprzedzac po 4-6 tirow na raz.IMHO to sie jednak sprawdza w praktyce
                                          Zapewne tak - nie wątpię w to, ze moze to się przydać na co dzień.

                                          Jednak umówmy się, ze w codziennym uzytkowaniu jest to taka lekka prowizorka. Trzeba o tym cały czas myśleć. A to, zeby uzupelnic, a to, zeby uzbroic. A kiedy "psiknąć"? Moze teraz bo wyprzedzam, ale moze nie, bo juz malo gazu, to moze nastepnym razem...
                                          Pomijam to, ze trzeba uwazac, zey nie wprowadzic sprezarki albo calego silnika na obroty krytyczne.

                                          Po jakims czasie dochodzi sie wreszcie do wniosku, ze zamiast wydac te kilka patykow na prowizorke trzeba bylo kupic wieksze trubo, wałek, czy inne cudo i cieszyć się większą mocą przy kazdym docisnieciu gazu a nie od święta.


                                          Natomiast, tak jak wspomnialem. Do streetu i innych zmagań o jak najdłuższe przyrodzenie - jak najbardziej TAK!
                                          TDI 205PS

                                          Komentarz

                                          • daroo
                                            Rider
                                            • 2006
                                            • 315

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Tymon
                                            daroo, z całym szacunkeim, ale jak ktoś ma 200KM w VP to to już zapierdala, więc po co więcej
                                            no to jest jakis argument ale nie wszyscy maja zeczone 200 koni :wink:
                                            AGR'00 123KM/264Nm

                                            Komentarz

                                            • Grzybu
                                              Classic
                                              • 2007
                                              • 9

                                              #47
                                              żeby kiedy stanie na światłach obok drugiego 200konnego auta - nadal był szybszy ;-)


                                              Co do lpg to tak jak mówiłem jest ono dodatkowym paliwem i podaje się je wtedy z butli wraz z uruchomieniem wtrysku nitro....
                                              no pain-no gain!!

                                              Komentarz

                                              • Tymon
                                                RS
                                                • 2004
                                                • 2970

                                                #48
                                                Zamieszczone przez Grzybu
                                                żeby kiedy stanie na światłach obok drugiego 200konnego auta - nadal był szybszy ;-)
                                                Do czasu aż go wyprzedzi tłok jak zostawi flaki z VP :lol:
                                                Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                                Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                                BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                                Komentarz

                                                • MiKruS
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 7976

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Grzybu
                                                  Co do lpg to tak jak mówiłem jest ono dodatkowym paliwem
                                                  haha - zaplątałem się we własny szalik.

                                                  Sorry. Widze, ze sam zacytowalem Twoj fragment z LPG, w ogole nie zwracajac na to uwagi, ze piszesz o gazie.
                                                  Mialem wrazenie, ze dyskusja jest jedynie o suchym N2O.


                                                  Jesli z LPG, to okej. Jest taka opcja, ale wtedy to juz naprawdę trzeba miec to na uwadze, ze kazdy strzal moze byc strzalem ostatnim.

                                                  W silnikach nie wysilonych to jest zapewne w miare bezpieczne, ale w jednostakch, ktore mają dosypane koksu to juz jest raczej balans na linie...
                                                  Chyba, zeby jak wspomniales zdejmowac kosk programowo, ale nie wiem czy ma to sens.

                                                  Robiliscie jakies w miare obiektywne pomiary? Typu EGT?
                                                  TDI 205PS

                                                  Komentarz

                                                  • Grzybu
                                                    Classic
                                                    • 2007
                                                    • 9

                                                    #50
                                                    w każdym aucie z nitro mam EGT i we wszystkich dieslach EGT spada przy włączonym nitro poniżej temperatury którą silnik osiąga bez N2O!!
                                                    no pain-no gain!!

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...