[O1] Silnik "hybryda" VP i PD

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jm1964
    Classic
    • 2006
    • 21

    [O1] Silnik "hybryda" VP i PD

    Zamieszczone przez Purchawa
    To ja jestem za tym, zeby spotkac sie w takim razie w nastepny piatek.
    może być

    Zamieszczone przez Purchawa
    Na kiedy potrzebujesz?
    myslałem, że na weekend, ale jakby dało radę w poniedziałek-wtorek, to bym się pisał - jeśli w międzyczasie Grzesiek nie znajdzie płytki
    Pozdrawiam
    jm1964
  • jaro4444
    Rider
    • 2006
    • 508

    #2
    [O1] Silnik "hybryda" VP i PD

    Tak mi się ostatnio zebrało na przemyślenia i zorientowanych w temacie proszę o konkretne informacje.

    Rozważam taką ewentualność:

    Mam głowicę, pompę wtryskową, wtryskiwacze, cały osprzęt (pompa klimy, wspomaganie, alternator, rozrusznik), turbinę, sprzęgło, wał korbowy i korbowody oraz wspornik osprzętu od silnika VP ALH/ASV.

    Zastanawiam się jaki dać blok i tłoki do tych części.

    Istnieją następujące opcje:
    1. Na 100% pewna - dać blok + tłoki z silników ALH/AGR/ASV/AHF i po bólu - problem w tym, że ciężko już znaleźć naprawdę zdrowy dół za rozsądną kasę.
    2. Blok silnika PD 101, 105, 115 KM. Tylko czy jest możliwe zamontowanie głowicy i osprzętu VP na takim bloku? Czy wał korbowy, korbowody i tłoki są takie same w tych PD jak w VP?
    3. Blok silnika i tłoki od silników 130/150 KM. Wiem, że wał tych motorów jest mocniejszy, korbowody też, tak samo jak tłoki.
    Teraz pytania konkretne - czy można tłoki od PD 130/150 KM zamontować do wału i korbowodów od VP w bloku VP? Jeśi tak co nam to daje?
    Czy można na bloku, misie, wale korbowym, korbowodach, pompie oleju (czyli tzw. kompletnym dole) od PD 130/150 KM zamontować głowicę od VP?
    Czy komory spalania VP i PD w denkach tłoka są takie same?
    Czy wał korbowy od VP i PD różni się średnicą czopów głównych i korbowych? Czyli czy do bloku od VP da się włożyć wał PD i odwrotnie, albo do wału VP założyć tłoki i korbowody z PD?
    Czy bloki, tłoki, wały korbowe i korbowody od silników AWX, AVF są takie same jak ASZ/ARL??
    Czy misy olejowe VP i PD są takie same?

    Czy ktoś robił coś takiego i z jakim rezultatem?
    Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

    Komentarz

    • Bond
      Ambiente
      • 2004
      • 136

      #3
      mam do sprzedania graty na części asz/arl
      dużo KM/i jeszcze więcej Nm

      Komentarz

      • Patrox
        Classic
        • 2007
        • 28

        #4
        Re: Silnik "hybryda" VP i PD

        Zamieszczone przez jaro4444
        Tak mi się ostatnio zebrało na przemyślenia i zorientowanych w temacie proszę o konkretne informacje.

        Rozważam taką ewentualność:

        Mam głowicę, pompę wtryskową, wtryskiwacze, cały osprzęt (pompa klimy, wspomaganie, alternator, rozrusznik), turbinę, sprzęgło, wał korbowy i korbowody oraz wspornik osprzętu od silnika VP ALH/ASV.

        Zastanawiam się jaki dać blok i tłoki do tych części.

        Istnieją następujące opcje:
        1. Na 100% pewna - dać blok + tłoki z silników ALH/AGR/ASV/AHF i po bólu - problem w tym, że ciężko już znaleźć naprawdę zdrowy dół za rozsądną kasę.
        2. Blok silnika PD 101, 105, 115 KM. Tylko czy jest możliwe zamontowanie głowicy i osprzętu VP na takim bloku? Czy wał korbowy, korbowody i tłoki są takie same w tych PD jak w VP?
        3. Blok silnika i tłoki od silników 130/150 KM. Wiem, że wał tych motorów jest mocniejszy, korbowody też, tak samo jak tłoki.
        Teraz pytania konkretne - czy można tłoki od PD 130/150 KM zamontować do wału i korbowodów od VP w bloku VP? Jeśi tak co nam to daje?
        Czy można na bloku, misie, wale korbowym, korbowodach, pompie oleju (czyli tzw. kompletnym dole) od PD 130/150 KM zamontować głowicę od VP?
        Czy komory spalania VP i PD w denkach tłoka są takie same?
        Czy wał korbowy od VP i PD różni się średnicą czopów głównych i korbowych? Czyli czy do bloku od VP da się włożyć wał PD i odwrotnie, albo do wału VP założyć tłoki i korbowody z PD?
        Czy bloki, tłoki, wały korbowe i korbowody od silników AWX, AVF są takie same jak ASZ/ARL??
        Czy misy olejowe VP i PD są takie same?

        Czy ktoś robił coś takiego i z jakim rezultatem?
        POwiedz co chcesz osiągnąc robiąc takie modyfikacje? CZy nie lepiej kupic ASZ i po problemie? Aligator ma AGR 90 Km zrobionego na 230 i lata. Zrobienie VP na mocnego diesla jest bardziej kosztowne niż PD
        LeON TDI - club 140KM/1L & AA
        Powered by EcuProject Wrocław
        266.8 PS / 442.2 Nm

        Komentarz

        • jaro4444
          Rider
          • 2006
          • 508

          #5
          Zamieszczone przez Bond
          mam do sprzedania graty na części asz/arl
          Zamieszczone przez Patrox
          POwiedz co chcesz osiągnąc robiąc takie modyfikacje?
          Więc Panowie - mój silnik ALH w Leonie ma 108 kkm i ma się świetnie

          Co innego motor mojego szwagra w Golfie IV ALH. Został skutecznie zagotowany w korku przez niezbyt mądrą kierowniczkę :evil:
          Okazało się, że wcześniej ktoś najechał na słupek lub krawężnik, pogiął chłodnicę wody tak, że oparła się o wentylatory. :evil:
          Skończyło się pięknymi wyżłobieniami na tulejach i utracie kompresji na 2 i 3 cylindzrze (mają sprężnie 15-16 na wymagane 28-30). Więc głowica przeżyła, reszta osprzętu też, wał, korbowody mają się też dobrze.
          Za to blok i tłoki poszły w piz... :evil:
          Chcemy z wykorzystaniem tych gratów zrobić fajny motorek by to dalej banglało. Problem z tym, że dół od AHF/ALH/ASV/AGR cięzko już kupić z małym przebiegiem, za to PD np 101 KM jest od metra i to takich 1-2 letnich. Mniej jest mocarnych PD ASZ/ARL/AWX ale one mnie najbardziej interesują bo można na nich zrobić motorek z DUŻYM zapasem wytrzymałości :diabelski_usmiech
          Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

          Komentarz

          • Purchawa
            Admin
            S_OCP Member
            • 2004
            • 8007

            #6
            ZTCW to blok jest taki sam.
            Tloki sie roznia. Tak samo waly i korbowody.
            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

            STOP ECO-TERRORISM!

            Komentarz

            • jaro4444
              Rider
              • 2006
              • 508

              #7
              Zamieszczone przez Purchawa
              ZTCW to blok jest taki sam.
              Tloki sie roznia. Tak samo waly i korbowody.
              Purchawa blok ten sam ok, ale skoro wał inny to pewnie ma inne panewki główne? Jak tak to w jaki sposób pasują do tego bloku?
              Jakie są średnice łożysk głónych, jakie podpory?
              Czym różną się tłoki poza kanałem olejowym chłodzącym tłok?
              Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

              Komentarz

              • Purchawa
                Admin
                S_OCP Member
                • 2004
                • 8007

                #8
                jaro4444, ciezko to wszystko opisac.
                Tak naprawde roznia sie wszystkim. Czopami walu (wielkoscia), panewkami.
                Tloki od ASZ/ARL maja dodatkowo wzacniana powierzchnie.
                I to nie sa tylko roznice VP vs PD. Slabsze PD tez sie od siebie roznia.

                Jednak da sie z roznych gratow zrobic jeden silnik.
                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                STOP ECO-TERRORISM!

                Komentarz

                • slg
                  Classic
                  • 2005
                  • 26

                  #9
                  Piotrek , wał korbowy w ARL/ASZ jest taki sam jak w ALH...

                  Jaro , jakby co to mam pewny dół od asv , głowice , wszystko 100% sprawne bez oznak zużycia z mojego poprzedniego silnika (miał prawdziwe 87tys) , korekcje na cylindrach zerowe... jakbys chcial jakies szczegoly to moje gg 670020


                  Pozdro
                  S3 MTM

                  Komentarz

                  • Adamw
                    Classic
                    • 2007
                    • 32

                    #10
                    Jestem w trakcie budowy takie silniczka mysle ze za jakies 1,5 tygodnia bedzie juz gadac

                    Komentarz

                    • b-bar01
                      Elegance
                      • 2007
                      • 985
                      • Octavia I (1U2)
                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                      #11
                      jaro4444,
                      najprościej i najtaniej będzie zrobić szlif na tulejach w bloku, sprawdzić tłoki i ew. dokupić sprawne, pojechać do Łodzi z tłokami do fabryki pierścieni i zamówić pierścienie na wymiar, na miejscu od razu ew. przetoczyć bruzdy pod pierścienie.
                      pozdr.
                      *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                      Komentarz

                      • DGW
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 2330

                        #12
                        Podepnę sie pod temat:
                        moje pytanie jest powtórką jednego z pytań jaro4444,

                        czy do silnika ALH da się wsadzić dół od ASZ (cały dół tj. blok, tłoki, wał itp) ???
                        gdzie może być pod górkę ???

                        niestety, dół u mnie nadaje się do śmietnika :evil:
                        NFPNorth-West
                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                        WARSZTAT www.dsize.pl
                        ->
                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                        Komentarz

                        • Samiec
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 4287
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                          niestety, dół u mnie nadaje się do śmietnika :evil:
                          Co sie stalo ? :roll:
                          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                          Komentarz

                          • DGW
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 2330

                            #14
                            Zamieszczone przez Samiec
                            dobrygrzeswawa napisał/a:
                            niestety, dół u mnie nadaje się do śmietnika :evil:

                            Co sie stalo ? :roll:
                            Niestety w pewnym warsztacie pod warszawą grzebali mi przy silniku i zapomnieli dobrze założyć napinacz paska rozrządu :evil: (a miało być tylko sprawdzenie czy wszystko jest ok) ale nie róbmy OT jak już będę miał odpowiedź z tego warsztatu czy poczuwają się do winy czy nie to założę oddzielny wątek z fotkami co zostało z silnika

                            [ Dodano: Sro 17 Paź, 07 11:32 ]
                            jaro4444, tak, to tan warsztat u B.P.
                            NFPNorth-West
                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                            WARSZTAT www.dsize.pl
                            ->
                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                            Komentarz

                            • jaro4444
                              Rider
                              • 2006
                              • 508

                              #15
                              Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                              aro4444, tak, to tan warsztat u B.P.
                              Fuck nieźle. Zobaczymy co powiedzą. :evil:
                              Ja osobiście nie daję im nic do roboty mechanicznego tylko wtryski i pompy.

                              Wszystkim pozostałym dziękuję za porady. Wszystko wskazuje, że ten biedny "ugotowany" silnik pójdzie na części. Turbina już poszła, wtryski i pompa też, głowica jest w obróbce, ...

                              W miejsce zajechanego przez idiotkę motoru znaleziony został oryginał ASV z pełnym osprzetem z czeszki o przebiegu 85 kkm. Pracuje już od 3 tygodni w golfie szwagra i ma się dobrze :szeroki_usmiech

                              Jednak dalej interesuje mnie łącznie dołu od PD z górą od VP - jest potencjalnie wielu chętnych pod takie zabiegi.
                              Ostatnio Rogalotti poinformował mnie, że cały dół od ASZ/ARL śmiało można łączyć z górą ALH. Coś czuje, że kiedyś to wypróbuje :diabelski_usmiech
                              Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                              Komentarz

                              • rob555
                                Rider
                                • 2006
                                • 748

                                #16
                                Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                czy do silnika ALH da się wsadzić dół od ASZ (cały dół tj. blok, tłoki, wał itp) ???
                                gdzie może być pod górkę ???
                                Ja tak mam. Gora ASV a dol AWX. Troche trzeba porzezbic.
                                Jak cos to niedlugo bede sprzedawac silnik.
                                pozdrawiam

                                Diagnostyka i tuning
                                hybrydowe wtryski i turbiny
                                programy na ulice jak i do sportu

                                Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                www.tune-up.pl

                                HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                Komentarz

                                • DGW
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 2330

                                  #17
                                  Zamieszczone przez jaro4444
                                  Fuck nieźle. Zobaczymy co powiedzą. :evil:
                                  Ja osobiście nie daję im nic do roboty mechanicznego tylko wtryski i pompy.
                                  to było tylko sprawdzenie bo nikt nie wiedział co się dzieje z motorownią a do tego warsztat polecony przez Master's-a i teraz nie wiem jak z nimi gadać. zobacze co jutro B. po namyśle powie. traktuje to jako ewidentny fuckup który może się zdarzyć każdemu a sprawe chce załatwić w cywilizowany sposób- zobaczymy !

                                  Zamieszczone przez jaro4444
                                  Ostatnio Rogalotti poinformował mnie, że cały dół od ASZ/ARL śmiało można łączyć z górą ALH. Coś czuje, że kiedyś to wypróbuje :diabelski_usmiech
                                  to może jednak hybryde zrobie

                                  Zamieszczone przez rob555
                                  Ja tak mam. Gora ASV a dol AWX. Troche trzeba porzezbic.
                                  sprawa u mnie wygląda tak że zależy ile ta rzeźba miała by kosztować
                                  jakbyś mógł podrzucić coś na PW odnośnie tej właśnie rzeźby oraz coś więcej na temat Twojej motorowni (co, gdzie, kiedy, ile) to byłbym wdzięczny. zakupu oczywiście nie wykluczam
                                  NFPNorth-West
                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                  ->
                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                  Komentarz

                                  • jaro4444
                                    Rider
                                    • 2006
                                    • 508

                                    #18
                                    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                    jakbyś mógł podrzucić coś na PW odnośnie tej właśnie rzeźby oraz coś więcej na temat Twojej motorowni (co, gdzie, kiedy, ile) to byłbym wdzięczny.
                                    Rob555 jabyś mógł i chciał to prosimy publicznie.

                                    Grześ - AW69 robi teraz właśnie hybrydę - dół PD, głowica VP. Pewnie lada dzień to odpali - może Ci coś podpowie.
                                    Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Ale co okreslacie mianem dolu. Biore miske, tloki, korby, blok od PD a glowice i osprzet od VP, czy dol PD to tylko tloki i ew korby od PD na bloku i reszcie VP. Walki noby sa te same, ale czesto to tez, trzeba zmienic, bo powiedzial papa
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • dariuspolo
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 1168

                                        #20
                                        ... z tego co widzialem u Aligatora to kompletny blok z tlokami i korbami
                                        jest od PD a glowica, miska i osprzet od VP.
                                        T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                        SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                        Zuzycie paliwa

                                        Komentarz

                                        • b-bar01
                                          Elegance
                                          • 2007
                                          • 985
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                          #21
                                          co prawda nie rozbierałem jeszcze silnika od VW, lecz mam doświadczenie z silnikami wolnossącymi Mercedesa 200, 220, 240 i 300-D, biorąc pod uwagę unifikację i księgowych, sądzę że główne elementy takie jak blok, głowica, tłoki są takie same, korbowód też chociaż w mocniejszych wersjach podpory mogą, ale nie muszą, być trochę inne.
                                          różnice na pewno są w osprzęcie i w elektronice.
                                          rozumiem że mowa jest o 1,9 TDI, chociaż jakby dobrze popatrzył i pomierzył to niektóre części mogły by podejść także z innych TDI bez względu na pojemność.
                                          miałem tak w Mercedesie z silnikiem 200-D gdzie część elementów, takich jak tłoki, korbowód i pompa wtryskowa była od 220-D.
                                          *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                          Komentarz

                                          • DGW
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 2330

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            Ale co okreslacie mianem dolu.
                                            blok, tłoki, korby, wał - to co poniżej głowicy
                                            NFPNorth-West
                                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                            WARSZTAT www.dsize.pl
                                            ->
                                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              ja mam pytanie czy mozecie kogos polecic kto sie bawi i wie o co chodzi w tematach zakuwania i wymiany wlasnie blokow dołu itp. Mialbym ochote zostawic auto na X dni i odebrac gotowe bez interesowania sie czy sa jakies schody po drodze czy nie....


                                              ps
                                              nie chce slyszec o swapie :P
                                              VP rulezz !

                                              [ Dodano: Czw 18 Paź, 07 17:45 ]
                                              ps
                                              Grzes, kiedy otworzysz filie w Poznaniu ? jest ogromne zapotrzebowanie na to

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #24
                                                dobrygrzeswawa, Dowiadywales sie jak z mocowaniem osprzetu, bedzie pasowac
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • DGW
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 2330

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                                  dobrygrzeswawa, Dowiadywales sie jak z mocowaniem osprzetu, bedzie pasowac
                                                  no właśnie jeszcze nie wiem ale już niedługo mam nadzieje że sie dowiem :szeroki_usmiech

                                                  Zamieszczone przez lec
                                                  Mialbym ochote zostawic auto na X dni i odebrac gotowe bez interesowania sie czy sa jakies schody po drodze czy nie....
                                                  hehe podejrzewam że już niedługo...
                                                  Zamieszczone przez lec
                                                  Grzes, kiedy otworzysz filie w Poznaniu ? jest ogromne zapotrzebowanie na to
                                                  ...jednak na filie będziecie musieli trochę poczekać :?
                                                  NFPNorth-West
                                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                                  ->
                                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...