Tak mi się ostatnio zebrało na przemyślenia i zorientowanych w temacie proszę o konkretne informacje.
Rozważam taką ewentualność:
Mam głowicę, pompę wtryskową, wtryskiwacze, cały osprzęt (pompa klimy, wspomaganie, alternator, rozrusznik), turbinę, sprzęgło, wał korbowy i korbowody oraz wspornik osprzętu od silnika VP ALH/ASV.
Zastanawiam się jaki dać blok i tłoki do tych części.
Istnieją następujące opcje:
1. Na 100% pewna - dać blok + tłoki z silników ALH/AGR/ASV/AHF i po bólu - problem w tym, że ciężko już znaleźć naprawdę zdrowy dół za rozsądną kasę.
2. Blok silnika PD 101, 105, 115 KM. Tylko czy jest możliwe zamontowanie głowicy i osprzętu VP na takim bloku? Czy wał korbowy, korbowody i tłoki są takie same w tych PD jak w VP?
3. Blok silnika i tłoki od silników 130/150 KM. Wiem, że wał tych motorów jest mocniejszy, korbowody też, tak samo jak tłoki.
Teraz pytania konkretne - czy można tłoki od PD 130/150 KM zamontować do wału i korbowodów od VP w bloku VP? Jeśi tak co nam to daje?
Czy można na bloku, misie, wale korbowym, korbowodach, pompie oleju (czyli tzw. kompletnym dole) od PD 130/150 KM zamontować głowicę od VP?
Czy komory spalania VP i PD w denkach tłoka są takie same?
Czy wał korbowy od VP i PD różni się średnicą czopów głównych i korbowych? Czyli czy do bloku od VP da się włożyć wał PD i odwrotnie, albo do wału VP założyć tłoki i korbowody z PD?
Czy bloki, tłoki, wały korbowe i korbowody od silników AWX, AVF są takie same jak ASZ/ARL??
Czy misy olejowe VP i PD są takie same?
Tak mi się ostatnio zebrało na przemyślenia i zorientowanych w temacie proszę o konkretne informacje.
Rozważam taką ewentualność:
Mam głowicę, pompę wtryskową, wtryskiwacze, cały osprzęt (pompa klimy, wspomaganie, alternator, rozrusznik), turbinę, sprzęgło, wał korbowy i korbowody oraz wspornik osprzętu od silnika VP ALH/ASV.
Zastanawiam się jaki dać blok i tłoki do tych części.
Istnieją następujące opcje:
1. Na 100% pewna - dać blok + tłoki z silników ALH/AGR/ASV/AHF i po bólu - problem w tym, że ciężko już znaleźć naprawdę zdrowy dół za rozsądną kasę.
2. Blok silnika PD 101, 105, 115 KM. Tylko czy jest możliwe zamontowanie głowicy i osprzętu VP na takim bloku? Czy wał korbowy, korbowody i tłoki są takie same w tych PD jak w VP?
3. Blok silnika i tłoki od silników 130/150 KM. Wiem, że wał tych motorów jest mocniejszy, korbowody też, tak samo jak tłoki.
Teraz pytania konkretne - czy można tłoki od PD 130/150 KM zamontować do wału i korbowodów od VP w bloku VP? Jeśi tak co nam to daje?
Czy można na bloku, misie, wale korbowym, korbowodach, pompie oleju (czyli tzw. kompletnym dole) od PD 130/150 KM zamontować głowicę od VP?
Czy komory spalania VP i PD w denkach tłoka są takie same?
Czy wał korbowy od VP i PD różni się średnicą czopów głównych i korbowych? Czyli czy do bloku od VP da się włożyć wał PD i odwrotnie, albo do wału VP założyć tłoki i korbowody z PD?
Czy bloki, tłoki, wały korbowe i korbowody od silników AWX, AVF są takie same jak ASZ/ARL??
Czy misy olejowe VP i PD są takie same?
Czy ktoś robił coś takiego i z jakim rezultatem?
POwiedz co chcesz osiągnąc robiąc takie modyfikacje? CZy nie lepiej kupic ASZ i po problemie? Aligator ma AGR 90 Km zrobionego na 230 i lata. Zrobienie VP na mocnego diesla jest bardziej kosztowne niż PD
LeONTDI - club 140KM/1L & AA Powered byEcuProjectWrocław 266.8 PS / 442.2 Nm
POwiedz co chcesz osiągnąc robiąc takie modyfikacje?
Więc Panowie - mój silnik ALH w Leonie ma 108 kkm i ma się świetnie
Co innego motor mojego szwagra w Golfie IV ALH. Został skutecznie zagotowany w korku przez niezbyt mądrą kierowniczkę :evil:
Okazało się, że wcześniej ktoś najechał na słupek lub krawężnik, pogiął chłodnicę wody tak, że oparła się o wentylatory. :evil:
Skończyło się pięknymi wyżłobieniami na tulejach i utracie kompresji na 2 i 3 cylindzrze (mają sprężnie 15-16 na wymagane 28-30). Więc głowica przeżyła, reszta osprzętu też, wał, korbowody mają się też dobrze.
Za to blok i tłoki poszły w piz... :evil:
Chcemy z wykorzystaniem tych gratów zrobić fajny motorek by to dalej banglało. Problem z tym, że dół od AHF/ALH/ASV/AGR cięzko już kupić z małym przebiegiem, za to PD np 101 KM jest od metra i to takich 1-2 letnich. Mniej jest mocarnych PD ASZ/ARL/AWX ale one mnie najbardziej interesują bo można na nich zrobić motorek z DUŻYM zapasem wytrzymałości :diabelski_usmiech
ZTCW to blok jest taki sam.
Tloki sie roznia. Tak samo waly i korbowody.
Purchawa blok ten sam ok, ale skoro wał inny to pewnie ma inne panewki główne? Jak tak to w jaki sposób pasują do tego bloku?
Jakie są średnice łożysk głónych, jakie podpory?
Czym różną się tłoki poza kanałem olejowym chłodzącym tłok?
jaro4444, ciezko to wszystko opisac.
Tak naprawde roznia sie wszystkim. Czopami walu (wielkoscia), panewkami.
Tloki od ASZ/ARL maja dodatkowo wzacniana powierzchnie.
I to nie sa tylko roznice VP vs PD. Slabsze PD tez sie od siebie roznia.
Jednak da sie z roznych gratow zrobic jeden silnik.
"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść" STOP ECO-TERRORISM!
Piotrek , wał korbowy w ARL/ASZ jest taki sam jak w ALH...
Jaro , jakby co to mam pewny dół od asv , głowice , wszystko 100% sprawne bez oznak zużycia z mojego poprzedniego silnika (miał prawdziwe 87tys) , korekcje na cylindrach zerowe... jakbys chcial jakies szczegoly to moje gg 670020
jaro4444,
najprościej i najtaniej będzie zrobić szlif na tulejach w bloku, sprawdzić tłoki i ew. dokupić sprawne, pojechać do Łodzi z tłokami do fabryki pierścieni i zamówić pierścienie na wymiar, na miejscu od razu ew. przetoczyć bruzdy pod pierścienie.
pozdr.
dobrygrzeswawa napisał/a:
niestety, dół u mnie nadaje się do śmietnika :evil:
Co sie stalo ? :roll:
Niestety w pewnym warsztacie pod warszawą grzebali mi przy silniku i zapomnieli dobrze założyć napinacz paska rozrządu :evil: (a miało być tylko sprawdzenie czy wszystko jest ok) ale nie róbmy OT jak już będę miał odpowiedź z tego warsztatu czy poczuwają się do winy czy nie to założę oddzielny wątek z fotkami co zostało z silnika
[ Dodano: Sro 17 Paź, 07 11:32 ] jaro4444, tak, to tan warsztat u B.P.
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Fuck nieźle. Zobaczymy co powiedzą. :evil:
Ja osobiście nie daję im nic do roboty mechanicznego tylko wtryski i pompy.
Wszystkim pozostałym dziękuję za porady. Wszystko wskazuje, że ten biedny "ugotowany" silnik pójdzie na części. Turbina już poszła, wtryski i pompa też, głowica jest w obróbce, ...
W miejsce zajechanego przez idiotkę motoru znaleziony został oryginał ASV z pełnym osprzetem z czeszki o przebiegu 85 kkm. Pracuje już od 3 tygodni w golfie szwagra i ma się dobrze :szeroki_usmiech
Jednak dalej interesuje mnie łącznie dołu od PD z górą od VP - jest potencjalnie wielu chętnych pod takie zabiegi.
Ostatnio Rogalotti poinformował mnie, że cały dół od ASZ/ARL śmiało można łączyć z górą ALH. Coś czuje, że kiedyś to wypróbuje :diabelski_usmiech
Fuck nieźle. Zobaczymy co powiedzą. :evil:
Ja osobiście nie daję im nic do roboty mechanicznego tylko wtryski i pompy.
to było tylko sprawdzenie bo nikt nie wiedział co się dzieje z motorownią a do tego warsztat polecony przez Master's-a i teraz nie wiem jak z nimi gadać. zobacze co jutro B. po namyśle powie. traktuje to jako ewidentny fuckup który może się zdarzyć każdemu a sprawe chce załatwić w cywilizowany sposób- zobaczymy !
Zamieszczone przez jaro4444
Ostatnio Rogalotti poinformował mnie, że cały dół od ASZ/ARL śmiało można łączyć z górą ALH. Coś czuje, że kiedyś to wypróbuje :diabelski_usmiech
to może jednak hybryde zrobie
Zamieszczone przez rob555
Ja tak mam. Gora ASV a dol AWX. Troche trzeba porzezbic.
sprawa u mnie wygląda tak że zależy ile ta rzeźba miała by kosztować
jakbyś mógł podrzucić coś na PW odnośnie tej właśnie rzeźby oraz coś więcej na temat Twojej motorowni (co, gdzie, kiedy, ile) to byłbym wdzięczny. zakupu oczywiście nie wykluczam
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Ale co okreslacie mianem dolu. Biore miske, tloki, korby, blok od PD a glowice i osprzet od VP, czy dol PD to tylko tloki i ew korby od PD na bloku i reszcie VP. Walki noby sa te same, ale czesto to tez, trzeba zmienic, bo powiedzial papa
co prawda nie rozbierałem jeszcze silnika od VW, lecz mam doświadczenie z silnikami wolnossącymi Mercedesa 200, 220, 240 i 300-D, biorąc pod uwagę unifikację i księgowych, sądzę że główne elementy takie jak blok, głowica, tłoki są takie same, korbowód też chociaż w mocniejszych wersjach podpory mogą, ale nie muszą, być trochę inne.
różnice na pewno są w osprzęcie i w elektronice.
rozumiem że mowa jest o 1,9 TDI, chociaż jakby dobrze popatrzył i pomierzył to niektóre części mogły by podejść także z innych TDI bez względu na pojemność.
miałem tak w Mercedesie z silnikiem 200-D gdzie część elementów, takich jak tłoki, korbowód i pompa wtryskowa była od 220-D.
ja mam pytanie czy mozecie kogos polecic kto sie bawi i wie o co chodzi w tematach zakuwania i wymiany wlasnie blokow dołu itp. Mialbym ochote zostawic auto na X dni i odebrac gotowe bez interesowania sie czy sa jakies schody po drodze czy nie....
ps
nie chce slyszec o swapie :P
VP rulezz !
[ Dodano: Czw 18 Paź, 07 17:45 ]
ps
Grzes, kiedy otworzysz filie w Poznaniu ? jest ogromne zapotrzebowanie na to
Komentarz