Egr czy mozna calkiem wymontowac i czy moze byc rezonans ?
Chcialem dzis zaślepke EGRa zalozyc i chcialem sie dowiedziec , ktory kanal trzeba ewentualnie zablokowac bo gdzies mi zginela kartka gdzie mialem zapisane.
Znaczy pewnie juz bylo pisane nie raz ,ze mozna wymontowac.
Ale czy majac CSIMC mozna popowadzic rure dluzszą i wymontwac egr calkowicie bo nie mozna dostac i np. Ali nie ma nic w zastepstwie?
Mam stara sprezarke znaczy ASV i nie zminiam nic na razie na AZS itd.
Dodatkowo raczej po zatkaniu egra dopiero mam drganie, rezonans jak ruszam z 1 bez gazu. Napisalem raczej bo wcześniej nie słyszałem.
Czy bedzie wieksza hałas jak zamontuje metalowo rure zamiast fabrycznej plastikowej idacej do IC.
Mozliwe ,ze rura np. od powietrza może dotykac koła pasowego przy pompie wspomagania i wydawac taki hałas?
Czy możliwe ,ze to zatkanie wywołuje taki reznoans?
Vagcom
silnik
logowanie (kod 12233)
(3) masa powietrza (ma byc/jest)
adaptacja( wczesniej sobie zapisz stara wartosc moze byc jeszcze potrzebna :wink: )
i adaptaacja na mozliwie najwieksza dopuszczona przez kontroler wartosc.
W ASV nie mialem takiej potrzeby, ale w ASZ mialem identyczna sytuacje jak ty i pomoglo.
nic nie wyszlo . Wbilismy kod 12233 ale gdzie dalej wpisac (3) masa powietrza nie wiem. Myslalem ,ze uda sie jakas wbic majac dane od dariuspolo ale widzialem wszystko pierwszy raz i nie poradzilem sobie potrzebuje wszytsko krok po kroku.
Na vagu w serwisie wartosc mg/h byla ok 275 a ta druga wartosc mg/h byla duzo wieksza a ponoc powinna byc taka sama. Na razie skasowalem engine ch. ale pewnie pojawi sie jutro jak ostatnio( na 2 dzien po zaslepieniu Egra).
Na razie nie czyscilem kolektora tylko przepustnice samą.
pozdrawiam (prosze o pomoc)
nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
uruchamiasz Vagcom
funkcja select
01 engine(silnik)
11? login
logujesz kod 12233, enter(menu powraca do do okna engine)
nastepnie funkcja adaptacji (nie pamietam numeru)
wybierasz kanal 03
w gornych czterech oknach wyskocza wartosci powietrza i procenty EGRu
na dole wpisujesz nowa max. wartosc(im wieksza wartosc tym mniej bedzie otwierany EGR)
aktualnie mam w ASZ 33638( zaleznie od modelu i wersji oprogramowania) wiekszej nie umiem wpisac to odpowiada 4,8% EGRu.
Jezeli wpiszesz za duza wartos to po uzyciu funkcji testuj wyskoczy Error, musisz wtedy
na nowo wprowadzic login 12233 i prubowac dalej .
Jezeli wyczaisz najwieksza mozliwa wartosc przyciskasz na Save i gotowe( pomimo zalozonej blachy nie powinien ci sie wiecej pokazac blad EGRu).
Powodzenia, to nie jest trudne.
Dzieki za pomoc wielka bede probował ! Ale widze ,ze jestes z Opola to całkiem blisko z Wrocka.
""Pomimo zalozonej blachy nie powinien ci sie wiecej pokazac blad EGRu", ale dopiero po zmianach w kompie?
nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
Jeszcze pytanie . Czy jezeli zalozylem zaslpeke a nie czyscilem kolektora przepustnicy nic nie zyskam?? Przepustnice czyscilem 1 miesiac temu przez ok 600 KM mialem inne auto pozniej znowu to samo jak by cos sie zapelniło
Wiesz moze o co chodzi z tym mg/h . Są dwie wartosci na Vagu. Jedna mam mała a druga 2x wieksza( powinny byc takie same)?
nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
Wiesz moze o co chodzi z tym mg/h . Są dwie wartosci na Vagu.
...to massa powietrza( w gramach na skok cylindra) w niemieckiej wersji
Vagcom mg/h( gram pro hub). Te wartosci pokazuja wymagana mase powietrza i aktualna( na postoju nie zobaczysz zadnego wiarygodnego wyniku, nalezy mierzyc w czasie jazdy najlepiej zrobic loga).
Zamieszczone przez rafalus
Czy jezeli zalozylem zaslpeke a nie czyscilem kolektora przepustnicy nic nie zyskam?? Przepustnice czyscilem 1 miesiac temu
...niewiem czego sie spodziewasz po zatkanym EGR( moze minimalnie spasc zuzycie paliwa i lekko zmienic sie reakcja na dodanie gazu w srodkowym zakresie obrotow), i
jaki miales problem wczesniej.
na plus
A mam jeszcze takie pyatnie po zaślepieniu Egra wydaje mi sie ,ze jak ruszam bez gazy(na samym sprzegle) wydobywa sie odglos jak by jakis rezonans - nie wim co to> czy to tak jest po zalespieniu?
nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
Odgrzebalem kotleta, ale nie chce zakaldac nowego tematu.
Dzisiaj zaslepilem w swoim ASV EGR, blaszka aluminuowa 1-1,5mm. Po odpaleniu blad nie wyskoczyl. Ale asekuracyjnie zastosowalem sie do wprowadzenia zmian vagiem wedlug instrukcji :
Zamieszczone przez dariuspolo
uruchamiasz Vagcom
funkcja select
01 engine(silnik)
11? login
logujesz kod 12233, enter(menu powraca do do okna engine)
nastepnie funkcja adaptacji (nie pamietam numeru)
wybierasz kanal 03
w gornych czterech oknach wyskocza wartosci powietrza i procenty EGRu
na dole wpisujesz nowa max. wartosc(im wieksza wartosc tym mniej bedzie otwierany EGR)
aktualnie mam w ASZ 33638( zaleznie od modelu i wersji oprogramowania) wiekszej nie umiem wpisac to odpowiada 4,8% EGRu.
Jezeli wpiszesz za duza wartos to po uzyciu funkcji testuj wyskoczy Error, musisz wtedy
na nowo wprowadzic login 12233 i prubowac dalej .
Jezeli wyczaisz najwieksza mozliwa wartosc przyciskasz na Save i gotowe( pomimo zalozonej blachy nie powinien ci sie wiecej pokazac blad EGRu).
Powodzenia, to nie jest trudne.
U mnie o dziwo poszlo dosc sprawnie i szybko, po wpisaniu wartosci duzo wyzszej error zaden nie wyskoczy, tylko komp sam ustawil maksymalna wartosc jaka moglem zapisac
Byla u mnie wartosc 31768(nie wiem czy orginalna, czy po programie), a wpisalem taka 33768.
Po testowalem auto troche na drodze, blad sie nie zapalil.
Zmiany zaobserwowane, to troche inny dzwiek turbinki i faktycznie lepsza reakcja na gaz. Ale najbardziej mnie cieszy, ze zmniejszylo sie i to bardzo duzo dymienie :shock: Ktore po ostatniej korekcie robilo niezla zaslone za autem.
Pytanie dodatkowe, czy trzeba zatykac rurkie podcisnienia miedzy EGR, a N18 :?:
Czy moge jezdzic tak jak teraz i nic dalej nie musze robic ?:roll: Bo nie ukrywam, ze gaszenie klapka jest przeze mnie porzadane :wink:
Na koniec jeszcze jedno pytanie Czy zima silnik sie szybciej nagrzewa jezeli wpadaja z powrotem cieple spaliny do cylindra czy nie ma to znaczenia ? :roll:
Samiec, ...gumowa rurke zatkaj kulka t lozyska lub kawalkiem obcietej sruby (po co ma pracowac grzybek). Zima auto moze troche wolniej sie nagrzewac, ale nie ma tragedi.
Samiec, ...gumowa rurke zatkaj kulka t lozyska lub kawalkiem obcietej sruby (po co ma pracowac grzybek). Zima auto moze troche wolniej sie nagrzewac, ale nie ma tragedi.
Tylko jak go zatkam nie bedzie gaszenia klapka, a powiem szczeze ze cholerenie mnie to jak nie dzialo draznilo. :roll:
A wiec pytanie czy jak on sobie bedzie pracowal, to moze cos sie z nim stac ? :roll:
Teraz mi sie przypomialo, ze od gaszenia idzie chyba drugi przewod? Czyli jak zatkam grzybka gaszenie klapka bedzie ?
a kulkie wlozyc w przewod od strony N18 czy grzybka ?
...nie ma to znaczenia, mozesz sie nawet zmobilizowac i zdemontowac cala wiazke od EGRa lacznie z elektrozaworkiem, a grzyba bezposrednio pod wezyk z filtra podpiac.
...nie ma to znaczenia, mozesz sie nawet zmobilizowac i zdemontowac cala wiazke od EGRa lacznie z elektrozaworkiem, a grzyba bezposrednio pod wezyk z filtra podpiac.
Tez tak stwierdzilem i kulka dzisiaj zawitala w wezyku, latwiej bylo wsadzic od strony N18
A co do demontowania to nie ma sensu, jak by cos zawsze w pare min odwracam proces :wink:
Ogolnie nadal nie moge wyjsc z podziwu i uwierzyc, ze przestal kopcic
I wyczuwalnie czuje lepszego kopa
Komentarz