Egr czy mozna calkiem wymontowac i czy moze byc rezonans ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • TommyLee
    Ambiente
    • 2006
    • 179

    Egr czy mozna calkiem wymontowac i czy moze byc rezonans ?

    szkoda, CC jest za duże jakby sie dało to w czerwonym maluchu z 79 roku :szeroki_usmiech
  • rafalus
    L&K
    • 2005
    • 1140
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    Egr czy mozna calkiem wymontowac i czy moze byc rezonans ?

    Chcialem dzis zaślepke EGRa zalozyc i chcialem sie dowiedziec , ktory kanal trzeba ewentualnie zablokowac bo gdzies mi zginela kartka gdzie mialem zapisane.

    Znaczy pewnie juz bylo pisane nie raz ,ze mozna wymontowac.
    Ale czy majac CSIMC mozna popowadzic rure dluzszą i wymontwac egr calkowicie bo nie mozna dostac i np. Ali nie ma nic w zastepstwie?
    Mam stara sprezarke znaczy ASV i nie zminiam nic na razie na AZS itd.

    Dodatkowo raczej po zatkaniu egra dopiero mam drganie, rezonans jak ruszam z 1 bez gazu. Napisalem raczej bo wcześniej nie słyszałem.

    Czy bedzie wieksza hałas jak zamontuje metalowo rure zamiast fabrycznej plastikowej idacej do IC.
    Mozliwe ,ze rura np. od powietrza może dotykac koła pasowego przy pompie wspomagania i wydawac taki hałas?
    Czy możliwe ,ze to zatkanie wywołuje taki reznoans?
    Załączone pliki
    nowy cSIMC od Aliego
    seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
    Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

    półosie seryjne przebieg 273 tyś

    Komentarz

    • endryu
      RS
      • 2006
      • 3777
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      dojście od dołu egr-a, połączone rurką z kolektorem wydechowym. Tu fajnie widać http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...&highlight=egr
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz

      • rafalus
        L&K
        • 2005
        • 1140
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        zatkałem ! Błąd wyszedl na 2 dzień! Czy mozna go zlikwidowac jaki kanal trzeba zablokowac. Zrobia to w serwisie ich kompem?
        nowy cSIMC od Aliego
        seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
        Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

        półosie seryjne przebieg 273 tyś

        Komentarz

        • dariuspolo
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1168

          #5
          Vagcom
          silnik
          logowanie (kod 12233)
          (3) masa powietrza (ma byc/jest)
          adaptacja( wczesniej sobie zapisz stara wartosc moze byc jeszcze potrzebna :wink: )
          i adaptaacja na mozliwie najwieksza dopuszczona przez kontroler wartosc.

          W ASV nie mialem takiej potrzeby, ale w ASZ mialem identyczna sytuacje jak ty i pomoglo.

          Darek
          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
          Zuzycie paliwa

          Komentarz

          • rafalus
            L&K
            • 2005
            • 1140
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            ok będe próbował dzieki za pomoc napisze co sie uda

            [ Dodano: Czw 27 Wrz, 07 17:33 ]
            jeszcze takie pytanie Vagcom to to samo co maja w aso?
            nowy cSIMC od Aliego
            seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
            Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

            półosie seryjne przebieg 273 tyś

            Komentarz

            • meridomaniak
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2005
              • 875
              • Octavia II (1Z3)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              w aso maja Vas'a, ale to prawie to samo

              [ Dodano: Czw 27 Wrz, 07 19:30 ]
              jesli chodzi o dzialanie oczywiscie
              był Golf | jest Octavia

              Komentarz

              • Arek
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 3143

                #8
                rafalus, niestety bedzie Ci srał błedami cały czas,u mnie po zatkaniu EGR-a tak własnie było :/
                -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                Komentarz

                • rafalus
                  L&K
                  • 2005
                  • 1140
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  nic nie wyszlo . Wbilismy kod 12233 ale gdzie dalej wpisac (3) masa powietrza nie wiem. Myslalem ,ze uda sie jakas wbic majac dane od dariuspolo ale widzialem wszystko pierwszy raz i nie poradzilem sobie potrzebuje wszytsko krok po kroku.

                  Na vagu w serwisie wartosc mg/h byla ok 275 a ta druga wartosc mg/h byla duzo wieksza a ponoc powinna byc taka sama. Na razie skasowalem engine ch. ale pewnie pojawi sie jutro jak ostatnio( na 2 dzien po zaslepieniu Egra).
                  Na razie nie czyscilem kolektora tylko przepustnice samą.
                  pozdrawiam (prosze o pomoc)
                  nowy cSIMC od Aliego
                  seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                  Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                  półosie seryjne przebieg 273 tyś

                  Komentarz

                  • dariuspolo
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 1168

                    #10
                    ...sprawa jest calkiem prosta:

                    uruchamiasz Vagcom
                    funkcja select
                    01 engine(silnik)
                    11? login
                    logujesz kod 12233, enter(menu powraca do do okna engine)
                    nastepnie funkcja adaptacji (nie pamietam numeru)
                    wybierasz kanal 03
                    w gornych czterech oknach wyskocza wartosci powietrza i procenty EGRu
                    na dole wpisujesz nowa max. wartosc(im wieksza wartosc tym mniej bedzie otwierany EGR)
                    aktualnie mam w ASZ 33638( zaleznie od modelu i wersji oprogramowania) wiekszej nie umiem wpisac to odpowiada 4,8% EGRu.
                    Jezeli wpiszesz za duza wartos to po uzyciu funkcji testuj wyskoczy Error, musisz wtedy
                    na nowo wprowadzic login 12233 i prubowac dalej .
                    Jezeli wyczaisz najwieksza mozliwa wartosc przyciskasz na Save i gotowe( pomimo zalozonej blachy nie powinien ci sie wiecej pokazac blad EGRu).
                    Powodzenia, to nie jest trudne.
                    Załączone pliki
                    T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                    SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                    Zuzycie paliwa

                    Komentarz

                    • rafalus
                      L&K
                      • 2005
                      • 1140
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      Dzieki za pomoc wielka bede probował ! Ale widze ,ze jestes z Opola to całkiem blisko z Wrocka.
                      ""Pomimo zalozonej blachy nie powinien ci sie wiecej pokazac blad EGRu", ale dopiero po zmianach w kompie?
                      nowy cSIMC od Aliego
                      seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                      Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                      półosie seryjne przebieg 273 tyś

                      Komentarz

                      • dariuspolo
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 1168

                        #12
                        ...miedzy 04 a 07 bede w okolicach Opola( nr. tel wyslalem na PW)jak podjedzieszt to ci to zrobie.
                        T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                        SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                        Zuzycie paliwa

                        Komentarz

                        • rafalus
                          L&K
                          • 2005
                          • 1140
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Jeszcze pytanie . Czy jezeli zalozylem zaslpeke a nie czyscilem kolektora przepustnicy nic nie zyskam?? Przepustnice czyscilem 1 miesiac temu przez ok 600 KM mialem inne auto pozniej znowu to samo jak by cos sie zapelniło
                          Wiesz moze o co chodzi z tym mg/h . Są dwie wartosci na Vagu. Jedna mam mała a druga 2x wieksza( powinny byc takie same)?
                          nowy cSIMC od Aliego
                          seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                          Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                          półosie seryjne przebieg 273 tyś

                          Komentarz

                          • dariuspolo
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 1168

                            #14
                            Zamieszczone przez rafalus
                            Wiesz moze o co chodzi z tym mg/h . Są dwie wartosci na Vagu.
                            ...to massa powietrza( w gramach na skok cylindra) w niemieckiej wersji
                            Vagcom mg/h( gram pro hub). Te wartosci pokazuja wymagana mase powietrza i aktualna( na postoju nie zobaczysz zadnego wiarygodnego wyniku, nalezy mierzyc w czasie jazdy najlepiej zrobic loga).

                            Zamieszczone przez rafalus
                            Czy jezeli zalozylem zaslpeke a nie czyscilem kolektora przepustnicy nic nie zyskam?? Przepustnice czyscilem 1 miesiac temu
                            ...niewiem czego sie spodziewasz po zatkanym EGR( moze minimalnie spasc zuzycie paliwa i lekko zmienic sie reakcja na dodanie gazu w srodkowym zakresie obrotow), i
                            jaki miales problem wczesniej.

                            Darek
                            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                            Zuzycie paliwa

                            Komentarz

                            • Samiec
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 4287
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez dariuspolo
                              lekko zmienic sie reakcja na dodanie gazu w srodkowym zakresie obrotow
                              Na plus czy na minus ?
                              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                              Komentarz

                              • rafalus
                                L&K
                                • 2005
                                • 1140
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                na plus
                                A mam jeszcze takie pyatnie po zaślepieniu Egra wydaje mi sie ,ze jak ruszam bez gazy(na samym sprzegle) wydobywa sie odglos jak by jakis rezonans - nie wim co to> czy to tak jest po zalespieniu?
                                nowy cSIMC od Aliego
                                seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                Komentarz

                                • misiek^wro
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 8321

                                  #17
                                  rafalus hyhy, ja taki rezonans to mam, bo mi dwumasa siada
                                  Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                  Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                  ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                  TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                  Komentarz

                                  • rafalus
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1140
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                    #18
                                    Co ty mowisz powaznie Ale to najczesciej jak auto jest j zimne. Tylko jak ruszam z jedynki bez sprzegal. Poza tym nie mam zadnych negatywnych objawów,
                                    nowy cSIMC od Aliego
                                    seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                    Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                    półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                    Komentarz

                                    • Samiec
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 4287
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #19
                                      Odgrzebalem kotleta, ale nie chce zakaldac nowego tematu.


                                      Dzisiaj zaslepilem w swoim ASV EGR, blaszka aluminuowa 1-1,5mm. Po odpaleniu blad nie wyskoczyl. Ale asekuracyjnie zastosowalem sie do wprowadzenia zmian vagiem wedlug instrukcji :
                                      Zamieszczone przez dariuspolo
                                      uruchamiasz Vagcom
                                      funkcja select
                                      01 engine(silnik)
                                      11? login
                                      logujesz kod 12233, enter(menu powraca do do okna engine)
                                      nastepnie funkcja adaptacji (nie pamietam numeru)
                                      wybierasz kanal 03
                                      w gornych czterech oknach wyskocza wartosci powietrza i procenty EGRu
                                      na dole wpisujesz nowa max. wartosc(im wieksza wartosc tym mniej bedzie otwierany EGR)
                                      aktualnie mam w ASZ 33638( zaleznie od modelu i wersji oprogramowania) wiekszej nie umiem wpisac to odpowiada 4,8% EGRu.
                                      Jezeli wpiszesz za duza wartos to po uzyciu funkcji testuj wyskoczy Error, musisz wtedy
                                      na nowo wprowadzic login 12233 i prubowac dalej .
                                      Jezeli wyczaisz najwieksza mozliwa wartosc przyciskasz na Save i gotowe( pomimo zalozonej blachy nie powinien ci sie wiecej pokazac blad EGRu).
                                      Powodzenia, to nie jest trudne.
                                      U mnie o dziwo poszlo dosc sprawnie i szybko, po wpisaniu wartosci duzo wyzszej error zaden nie wyskoczy, tylko komp sam ustawil maksymalna wartosc jaka moglem zapisac
                                      Byla u mnie wartosc 31768(nie wiem czy orginalna, czy po programie), a wpisalem taka 33768.
                                      Po testowalem auto troche na drodze, blad sie nie zapalil.
                                      Zmiany zaobserwowane, to troche inny dzwiek turbinki i faktycznie lepsza reakcja na gaz. Ale najbardziej mnie cieszy, ze zmniejszylo sie i to bardzo duzo dymienie :shock: Ktore po ostatniej korekcie robilo niezla zaslone za autem.

                                      Pytanie dodatkowe, czy trzeba zatykac rurkie podcisnienia miedzy EGR, a N18 :?:
                                      Czy moge jezdzic tak jak teraz i nic dalej nie musze robic ?:roll: Bo nie ukrywam, ze gaszenie klapka jest przeze mnie porzadane :wink:
                                      Na koniec jeszcze jedno pytanie Czy zima silnik sie szybciej nagrzewa jezeli wpadaja z powrotem cieple spaliny do cylindra czy nie ma to znaczenia ? :roll:
                                      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                      Komentarz

                                      • dariuspolo
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 1168

                                        #20
                                        Samiec, ...gumowa rurke zatkaj kulka t lozyska lub kawalkiem obcietej sruby (po co ma pracowac grzybek). Zima auto moze troche wolniej sie nagrzewac, ale nie ma tragedi.
                                        T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                        SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                        Zuzycie paliwa

                                        Komentarz

                                        • Samiec
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 4287
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez dariuspolo
                                          Samiec, ...gumowa rurke zatkaj kulka t lozyska lub kawalkiem obcietej sruby (po co ma pracowac grzybek). Zima auto moze troche wolniej sie nagrzewac, ale nie ma tragedi.
                                          Tylko jak go zatkam nie bedzie gaszenia klapka, a powiem szczeze ze cholerenie mnie to jak nie dzialo draznilo. :roll:
                                          A wiec pytanie czy jak on sobie bedzie pracowal, to moze cos sie z nim stac ? :roll:
                                          Teraz mi sie przypomialo, ze od gaszenia idzie chyba drugi przewod? Czyli jak zatkam grzybka gaszenie klapka bedzie ?
                                          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                          Komentarz

                                          • dariuspolo
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 1168

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Samiec
                                            Czyli jak zatkam grzybka gaszenie klapka bedzie ?
                                            Samiec, dokladnie to dwa osobne obwody jeden z drugim nie maja nic wspulnego.
                                            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                            Zuzycie paliwa

                                            Komentarz

                                            • Samiec
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 4287
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez dariuspolo
                                              Samiec, dokladnie to dwa osobne obwody jeden z drugim nie maja nic wspulnego.
                                              A wiec podziekowal
                                              Szukal bede jutro kulki :szeroki_usmiech a kulkie wlozyc w przewod od strony N18 czy grzybka ? :roll:
                                              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                              Komentarz

                                              • dariuspolo
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 1168

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Samiec
                                                a kulkie wlozyc w przewod od strony N18 czy grzybka ?
                                                ...nie ma to znaczenia, mozesz sie nawet zmobilizowac i zdemontowac cala wiazke od EGRa lacznie z elektrozaworkiem, a grzyba bezposrednio pod wezyk z filtra podpiac.
                                                T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                                SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                                Zuzycie paliwa

                                                Komentarz

                                                • Samiec
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 4287
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez dariuspolo
                                                  ...nie ma to znaczenia, mozesz sie nawet zmobilizowac i zdemontowac cala wiazke od EGRa lacznie z elektrozaworkiem, a grzyba bezposrednio pod wezyk z filtra podpiac.
                                                  Tez tak stwierdzilem i kulka dzisiaj zawitala w wezyku, latwiej bylo wsadzic od strony N18
                                                  A co do demontowania to nie ma sensu, jak by cos zawsze w pare min odwracam proces :wink:

                                                  Ogolnie nadal nie moge wyjsc z podziwu i uwierzyc, ze przestal kopcic
                                                  I wyczuwalnie czuje lepszego kopa
                                                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...