Graaatki Octy Na wypasie, piękna i w ogóle... Lodzio-miodzio :szeroki_usmiech
JeSt Seat Leon 1P 2.0 TDI BKD 260KM 510 Nm :::: by ECUProjecT
oraz
JeSt SeAt LeOn CuPra R 1P 265 KM jEsT 309,5 KM 438 Nm :::: by ECUProjecT------ już nie długo...:-)
Octawiusze, postanowiłem założyć tempomat do mojej Octavii Ambiente 2010 FL.
Pomyslałem ze 100 pare zł można zapłacić za nową manetke. niestety po rozebraniu osłony kierownicy okazało sie ze mam przełącznik zespolony. a on juz nie jest taki tani.
Ale jest rozwiązanie za kilka zł, można sobie zrobić tempomat ale nie koniecznie w manetkach, można założyc jakis inny przełącznik i w innym miejscu. wystarczy wpiąc sie w kostke gdzie wchodzą kabelki z oryginalnej manetki. Roboty mniej niż z ich wymianą.
Ale w manetkach oryginalnych jest kilka rezystorków i na podstawie ich rezystancji sterownik wie ze sa zainstalowane i jaki przycisk jest wciśniety.
Niestety nie mam dostepu do takiej manetki by narysować schemat zastępczy, w zwiazku z tym prośba aby ktos narysował taki schemat lub podał mi tabelke rezystancji miedzy kabelkami w zależności od wcisnietego przycisku. Wystarczy podnieść obudowe od kierownicy, wypiąc kostke i zmierzyc kika mozliwosci. Albo umówić sie ze mną w okolicach Łodzi na 5 minut.
Natomiast sprawdziłem moją wersje na manetkach od wycieraczek i komputera, jest ta osiem rezystorków i zlutowaniu takiego pajączka działa jak oryginał.
Potem narysuje i wrzuce ich schemat.
Podobne "cuda" z zakładaniem tempomatu przechodziłem w poprzednim autku _ Lagunie II. Po namowie założyłem "nieoryginalny" (zrobiony z części pada od PC do gier) tempomat na tunelu między fotelami... Po niecałym miesiącu zakupiłem oryginalną kierownicę z przyciskami do tempomatu, a tamtą "instalację" wywaliłem. Druciarstwo nie dość, że jest niewygodne, to w dodatku baaardzo szpeci (a nawet ośmiesza) samochód.
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
Dochodząc z realizacją tematu do końca serdeczne:
-podziekowania dla Enriqueza za udostępnienie manetek ( duze piwo to mało)
-pozdrowienia dla LUKIego ( sezon buraczany widzę że sie już zaczął)
Sprawa uruchomienia tempomatu bez manetek to 15 min roboty i to bez narzędzi (poza kodowaniem) oczywiście posiadając schemat metr kabla i 4 rezystorki.
Dla zainteresowanych moge wysłać na PW (schemat).
Ja osobiście uruchomiłem sobie tylko przycisk SET jak dla mnie w zupełności wystarcza.
(jeżeli ktoś sie nie zgadza a może to prosze o uzasadnienie potrzeby posiadania wszystkich)
Do zadania predkości używam pedału gazu, a do wyłączenia hamulca lub sprzęgła.
Chwilowo użyłem przycisku od TCSa, ale dokupie przycisk sąsiedni choć mogłoby tak pozostac..
ja myslalem ze to jest przycisk do wyłączenia ESP.
Mniejsza o to , generalnie patent zajebisty i gdybym nie mial u sibie ori tempomatu to bym sobie takie cos zamontowal bo faktycznie te manetki do niczego sie nie przydają, guzik dodawania gazu na manetkach dziala tak powolnie i z opóźnieniem ze itak zawsze gazu dodaje pedałem a hamuje też nogą tak wiec ten jeden guzik w zupelnosci wystarczy. Bardzo fajny MOD , i nieskomplikowany
Komentarz