Mam pytanie do użytkowników oryginalnych tempomatów. Wg przedstawionego schematu przyciskiem SET włączam zapamiętywanie prędkości przez elektronikę samochodu. Rozwiązanie zaproponowane przez kolegę CICI powoduje, że tempomat jest cały czas załączony. Przynajmiej tak zrozumiałem modyfikację zastosowaną przez forumowicza. Obwód w oryginale w pozycji ON ma pomiędzy punktem 1 a 3 wpięte szeregowo dwa rezystorki po 390. Zaproponowane przez CICI rozwiązanie z jednym rezystorkiem powoduje, że obwód jest zawsze w pozycji CANCEL. Czy w pozycji CANCEL działa tempomat??. Proszę o poradę osób bardziej zorientowanych.
Tempomat bez manetek, za kilka zł :-))
Zwiń
X
-
Nie wiem czy dobrze się wyraziłem. Wydawało mi się, że opcja tempomatu standardowo jest wyłączona. Jeśli chcesz używać tempomat to go na manetce włączasz i przy określonej prędkości przyciskiem SET uruchamiasz. Z tego co wywnioskowałem masz opcję tempomat zawsze aktywną i przyciskiem SET aktywujesz podtrzymanie prędkości. Jeśli naciśniesz hamulec to tempomat Ci się wyłącza i musisz nacisnąć znowu SET, czy też po powrocie do określonej wcześniej prędkości tempomat automatycznie wznawia swoją funkcję. Napisz jak to u Ciebie działa. Fajnie by było, jakbyś miał czas opisać krok po kroku montaż tempomatu. Począwszy od informacji czy wystarczy zdjąć plastik osłony kolumny kierowniczej by mieć dostęp do kostki przyłączeniowej. Później czy kostka jest wolna i kabelki należy wpiąć "luźno" (może uda się kupić oryginalną drugą część kostki). Jeśli już dostałeś przycisk, który można zabudować obok przycisku wyłącznika ASR, to czy udało Ci się kupić go poza serwisem. Oglądałem przyciski i wyłączniki do Octavii II na allegro i niespecjalnie jest wybór. W każdym razie jestem mocno napalony na montaż tempomatu wg Twojego pomysłu.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kosmaFajnie by było, jakbyś miał czas opisać krok po kroku montaż tempomatu. Począwszy od informacji czy wystarczy zdjąć plastik osłony kolumny kierowniczej by mieć dostęp do kostki przyłączeniowej. Później czy kostka jest wolna i kabelki należy wpiąć "luźno" (może uda się kupić oryginalną drugą część kostki). Jeśli już dostałeś przycisk, który można zabudować obok przycisku wyłącznika ASR, to czy udało Ci się kupić go poza serwisem. Oglądałem przyciski i wyłączniki do Octavii II na allegro i niespecjalnie jest wybór. W każdym razie jestem mocno napalony na montaż tempomatu wg Twojego pomysłu.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fryta1979No pomysl super - set w zupelnosci wystarczy. Jechalem teraz kumpla vectra i on ma tam set i return (po wcisnieciu hamulca lub gazu set sie wylacza a returnem sie wraca do predkosci set wczesniej)
Panowie a da sie to zamontowac do O1 z 99?VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Ale tak poważnie, to po co wam w Polsce tempomat?
No chyba, że jeździcie większość czasu po autostradach. Inaczej, tempomat na naszych drogach się nie sprawdza. Po prostu nie sprawdza się..
Kiedyś używałem to urządzenie, fajna zabawa. Na początku ustawiasz prędkość max +10km/h i jedziesz. Samochody na prawym pasie przed tobą, jadą mniej więcej tą samą prędkością, więc powoli zbliżasz się, wkurzasz się, i dajesz + 20.
Wyprzedzasz te samochody, ale znowu z tyłu leci mercedes i miga światełkami!
Więc ZNOWU musisz wyłączyć tempomat i dać gazu, albo schować się na prawy pas.
I tak cała droga wygląda - od Krakowa do Gdańska. Tempomat jest zbyteczny. Tempomat każdy z nas ma w stopach.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bobolinoAle tak poważnie, to po co wam w Polsce tempomat?
No chyba, że jeździcie większość czasu po autostradach.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez winni77Udaj się może na szrota. I jeszcze Zastawy tez miały taki patent
winni77,
Zakładam, a że wychowany na kryminałach Conan Doyle, to drogom dedukcji dobiegłem do wniosku
iż 77 w Twym nicku jest jednocześnie drogowskazem stworzenia ( tj. rok powstania ) pamientliwego
dysku w komputrowej maszynie z tych czasów zwanej ODRA. To zachodze w głowę jakżesz
precyzyjne rence tkaczek z miasta Żyrardowa upletły ten wyjomtkowo trwaleudany egzemplarz.
Ja Jarzombek trener pierszej klasy spieszę donieść, że pamięci do onych w
tamtym zamierzchłym stuleciu, plecione były na drutach cieniutkich i jak len pozłacanych na osnowie na krzyż
a na tym skrzyżowaniu umieszczane toroidalne magnesy, (gdzie pieprzyły siem 01 wiadomości),
wielkości "sieczki" koralików na białogłow ozdoby tudzież wyszywanki na bluzkach i innych damskich fatałaszkach.
Na tem wywodzie siem oparwszy, ździwion jestem bezmiernie, iż nie które elementa tej misternie
tkanej osnowy trzymają jeszcze parametra, aczkolwiek czensć siem rozmagnesowała i poszła w
dziejowe zapomnienie. Toć powszechnie wiadomym, że strucle o których wspominasz już w czasie
wojny bałkańskiej służyły jako kurniki, by koguty miały gdzie jebać. Tem bardziej u nas wraz z
nastaną ustrojowom deformacjom stanowiły pokaźny wkłąd w czeluściach dychajomcego jeszcze
Katowickiego molocha, bowiem już Gierek wiedział, że stal na łopaty bendzie potrzebna,
by budować piersze zremby kapitalizmu w Najjaśniejszej. Tak wienc resztka pamińci została chyba
w postaci rodzimnych zdjemć z picników na naturalnym łonie, ciemszko zdobytym wehikółem, zresztom talonowym
zakupem. Reszta konserwy z żółciowymi tabelkami jeździ po weterańskich rajdach i zostawiem
dla nich archeologiczne wykopki.
Nie mniej, ba! nawet więcej!
Dziękuję za wskazówkę z zegara dziejowego czasu.
Jednakże jest ciut za ciężka.
:szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kiler01Zamieszczone przez ciciDorzucam schemacik myśle że tak prosty ze wszystko bedzie jasne
pozdr
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WojtenioZamieszczone przez kiler01Zamieszczone przez ciciDorzucam schemacik myśle że tak prosty ze wszystko bedzie jasne
pozdr
Dzięki...
Komentarz
-
Komentarz