Tempomat bez manetek, za kilka zł :-))

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szymi81
    Classic
    • 2010
    • 19

    #51
    Zamieszczone przez Wojtenio
    A tak na marginesie te kostki są całością z manetkami zespolonymi .
    Dzięki, nie rozbierałem to i nie wiem

    Komentarz

    • Wojtenio
      L&K
      • 2012
      • 1095
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #52
      I jak odpalił ktoś ten tempomat u siebie według pomysłu CICI oczywiscie pomijając autora ?

      Interesuje mnie czy wywala jakieś błędy po skanie .

      Komentarz

      • dj_adik
        Drive
        • 2012
        • 85
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #53
        U mnie okazało się że nie mam manetki zespolonej, wiec wymienię tylko lewą manetkę na taką z tempomatem

        Komentarz

        • kosma
          Classic
          • 2012
          • 32

          #54
          1 godz. pracy i tempomat hula. Górną osłonę kierownicy ściąga się bajecznie prosto wystarczy podważyć ją paznkociem przy kierownicy (nie ma tam żadnych śrub). Kostki najlepiej wyjąć bo największy problem sprawiło mi wpięcie kabli. Trzeba kostkę rozebrać by włożyć 4 przewody do zacisków. Jest do rozwiązanie podobne do komputerowych, gdzie jedna część kostki dolega do drugiej i automatycznie zaciska przewody. Do zabudowy tempomatu trzeba kawałek czterożyłowego kabla, trzy oporniki i wyłącznik, całość złożyć zgodnie z schematem "CICI". Uwaga wyłącznik powinien byc impulsowy czyli nie zwierać na stałe styków. Zetknięcie styków powyżej 30km/h powoduje włączenie kontrolki na pulpicie. Naciśnięcie sprzęgła lub hamulca powoduje wyłączenie tempomatu. Dodanie gazu celem np. wyprzedzenia nie wyłącza tempomatu. Jeśli przy włączonym tempomacie dodam gazu i nacisnę ponownie przycisk tempomatu to zapamiętuje nową wyższą prędkość. Dzięki Kropeck-owi za włączenie funkcji komputerem.

          Komentarz

          • Enriquez
            RS
            • 2009
            • 7685
            • Superb III (3V3)

            #55
            Jakby był taki konkurs na "modyfikację roku", to założę się, że ten pomysł by wygrał.
            Pozdrawiam
            Marcin

            Komentarz

            • Le-Ce
              L&K
              • 2010
              • 1313
              • Octavia I (1U2)
              • AUM 1.8 20VT 150 KM

              #56
              Enriquez,

              Śpiewająco :!: o ile byłby zamieszczony w Sound & Multimedia :szeroki_usmiech

              bo w "Tiunig, modyfikacje i garażowe wariacje" :wink: to tylko gdyby dotyczył dotykowo-impulsowego zglebiania furmanek :diabelski_usmiech
              Moja ADELA

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

              i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

              Komentarz

              • szymi81
                Classic
                • 2010
                • 19

                #57
                Zamieszczone przez kosma
                Uwaga wyłącznik powinien byc impulsowy czyli nie zwierać na stałe styków. Zetknięcie styków powyżej 30km/h powoduje włączenie kontrolki na pulpicie.
                podpiąłeś się pod guzik esp, dołożyłeś nowy przycisk, czy zrobiłeś jakiś własny patent tupu "rzeźba"?

                Komentarz

                • kosma
                  Classic
                  • 2012
                  • 32

                  #58
                  Dałem prowizoryczny przycisk, ponieważ nie chciałem wywalać kasy w błoto, jeśli tempomat nie udało by się uruchomić. Zastanawiam się nad tym przyciskiem http://allegro.pl/skoda-octavia-ii-s...692171056.html
                  Wyjąłem zaślepkę obok wyłącznika ASR (esp) i tam chcę go zamontować. Mam blisko do gliwickiej giełdy samochodowej, w niedzielę sprawdzę czy nie dostanę takiego przycisku taniej.

                  Komentarz

                  • Enriquez
                    RS
                    • 2009
                    • 7685
                    • Superb III (3V3)

                    #59
                    raczej nie dostaniesz na giełdzie, za to w ASO jak najbardziej.
                    Do tego kostka u gościa z Allegro - kostka_wtyczka i będzie git.
                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz

                    • Wojtenio
                      L&K
                      • 2012
                      • 1095
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #60
                      kosma, A jak ze skanem wywala jakieś błędy , czy nie ? .

                      Komentarz

                      • kosma
                        Classic
                        • 2012
                        • 32

                        #61
                        Umówiłem się z Kropeck, że podjadę za kilka dni do niego i sprawdzimy czy pokazuje jakieś błędy. W przyszłym tygodniu dam znać co pokazuje program VCSD.

                        Komentarz

                        • giiiienek
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 242

                          #62
                          Kurcze a u mnie nie widać wtyczki po sciągnięciu górnej obudowy kierownicy.

                          Komentarz

                          • Wojtenio
                            L&K
                            • 2012
                            • 1095
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #63
                            No i good news , tempomat made by CICI nie generuje błędów w VCDS .
                            Sam u siebie zainstalowałem i dzisiaj troszkę pojeździłem z podpiętym lapkiem i błędów nie widać .
                            Tak wiec kto zainteresowany to śmiało montować ( o ile ma taką potrzebę ).

                            Komentarz

                            • Zbyhoo
                              Ambiente
                              • 2012
                              • 112

                              #64
                              W każdej OII da się to zrobić? Co musze sprawdzić żeby wiedzieć czy u mnie zaskoczy?
                              Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

                              Komentarz

                              • Wojtenio
                                L&K
                                • 2012
                                • 1095
                                • Octavia III (5E3)
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                #65
                                W każdej OII da się to zrobić?
                                Patent stosuje się do aut z manetkami zespolonymi .


                                Co muszę sprawdzić żeby wiedzieć czy u mnie zaskoczy?
                                Czy masz manetki zespolone , musisz podnieść górną obudowę pokrywy kolumny i tam łypnąć .
                                Jak są manetki zespolone i widać takie kostki z przewodami ( kilka stron wyżej foto ). to klecisz pająka kodujesz i masz , a jak nie masz zespolonych to wymiana lewej manetki .

                                Komentarz

                                • Enriquez
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 7685
                                  • Superb III (3V3)

                                  #66
                                  Albo wpiecie sie do kostki manetki.
                                  Pozdrawiam
                                  Marcin

                                  Komentarz

                                  • krzysztofka
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 20

                                    #67
                                    Nie mam manetek zespolonych, wiec po wymianie manetki co i do czego trzeba podlaczyc zeby dzialal tempomat. O ile jest taka mozliwosc.
                                    Manetka ma swoje gniazdo w sterowniku wiec jesli ten nie obsluguje tempomatu (1K0 953 549 DA ) to chyba nic z tego.

                                    Pytam oczywiscie o Octavie FL
                                    Octavia II 1.9 TDI 2005 Liftback (Classic)

                                    Komentarz

                                    • Enriquez
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 7685
                                      • Superb III (3V3)

                                      #68
                                      krzysztofka,

                                      jeżeli masz DA to moduł do wymiany...
                                      Pozdrawiam
                                      Marcin

                                      Komentarz

                                      • krzysztofka
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 20

                                        #69
                                        Enriquez

                                        jesli sugerowac sie ta tabela



                                        to jako zamienniki dla mojego modulu wybieram opcje bez czujnika kata skretu, czyli

                                        1K0-953-549-CP Type 2 SW 0111 Midline No - -
                                        1K0-953-549-CQ Type 2 SW 0111 Midline No -

                                        1K0-953-549-CD Type 2 SW 0111 Highline No 2.0 -
                                        1K0-953-549-CE Type 2 SW 0111 Highline No 2.0 -
                                        1K0-953-549-CF Type 2 SW 0111 Highline No 2.0 #2
                                        Octavia II 1.9 TDI 2005 Liftback (Classic)

                                        Komentarz

                                        • WildFox
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 18

                                          #70
                                          Panowie a widział ktoś w Octavii II FL przełącznik NIE zespolony ?
                                          Żeby wymienić taki przełącznik trzeba ściągać kiere ?

                                          Komentarz

                                          • Enriquez
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 7685
                                            • Superb III (3V3)

                                            #71
                                            widział i trzeba ściągać kierę
                                            Pozdrawiam
                                            Marcin

                                            Komentarz

                                            • Cyfer
                                              Drive
                                              • 2013
                                              • 91

                                              #72
                                              Czy takiego moda ktos z Warszawy lub okolic umialby złożyć i założyć ?
                                              Generalnie chodzi mi wlasnie o to zeby byl 1 guzik ktory aktywuje tempomat a nie bajery

                                              Prosze o prv
                                              Dziekuje

                                              Zamieszczone przez cici
                                              Dochodząc z realizacją tematu do końca serdeczne:
                                              -podziekowania dla Enriqueza za udostępnienie manetek ( duze piwo to mało)
                                              -pozdrowienia dla LUKIego ( sezon buraczany widzę że sie już zaczął)

                                              Sprawa uruchomienia tempomatu bez manetek to 15 min roboty i to bez narzędzi (poza kodowaniem) oczywiście posiadając schemat metr kabla i 4 rezystorki.
                                              Dla zainteresowanych moge wysłać na PW (schemat).
                                              Ja osobiście uruchomiłem sobie tylko przycisk SET jak dla mnie w zupełności wystarcza.
                                              (jeżeli ktoś sie nie zgadza a może to prosze o uzasadnienie potrzeby posiadania wszystkich)
                                              Do zadania predkości używam pedału gazu, a do wyłączenia hamulca lub sprzęgła.
                                              Chwilowo użyłem przycisku od TCSa, ale dokupie przycisk sąsiedni choć mogłoby tak pozostac..
                                              O2 2006, 1.9 TDI BXE 105km teraz Superb I

                                              Komentarz

                                              • Zbyhoo
                                                Ambiente
                                                • 2012
                                                • 112

                                                #73
                                                Zamieszczone przez Wojtenio
                                                Cytat: Co muszę sprawdzić żeby wiedzieć czy u mnie zaskoczy?

                                                Czy masz manetki zespolone , musisz podnieść górną obudowę pokrywy kolumny i tam łypnąć .

                                                Jak są manetki zespolone i widać takie kostki z przewodami ( kilka stron wyżej foto ). to klecisz pająka kodujesz i masz , a jak nie masz zespolonych to wymiana lewej manetki .
                                                Rozumiem, że jak po zdjęciu górnej obudowy wszystko jest czarne, nie widać kostek, to mogę zapomnieć o drutowaniu i muszę kupić manetkę?
                                                Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

                                                Komentarz

                                                • Enriquez
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 7685
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  #74
                                                  niekoniecznie...
                                                  robisz taką samą imitację, tylko wpinasz się w kostkę manetki, która wchodzi do modułu pod kierownicą...
                                                  Pozdrawiam
                                                  Marcin

                                                  Komentarz

                                                  • plbodek
                                                    Classic
                                                    • 2012
                                                    • 12

                                                    #75
                                                    Witam. W O FL 2011r. zrobiłem instalację jak opisywaliście. Pomysł jest super !
                                                    Zakodowałem też sterownik kierownicy. Próbowałem zakodować silnik ale niestety w VCDS nie mam aktywnej opcji "Coding II" i nie można wpisać odpowiedniego kodu aby uaktywnić tempomat w sterowniku silnika. Może wiecie jak zlikwidować problem?
                                                    Korzystałem z opisu instalacji jak to opisał w poście beatnik: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=883332
                                                    Z góry dzięki za pomoc.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...