Zamieszczone przez Wojtenio
Tempomat bez manetek, za kilka zł :-))
Zwiń
X
-
1 godz. pracy i tempomat hula. Górną osłonę kierownicy ściąga się bajecznie prosto wystarczy podważyć ją paznkociem przy kierownicy (nie ma tam żadnych śrub). Kostki najlepiej wyjąć bo największy problem sprawiło mi wpięcie kabli. Trzeba kostkę rozebrać by włożyć 4 przewody do zacisków. Jest do rozwiązanie podobne do komputerowych, gdzie jedna część kostki dolega do drugiej i automatycznie zaciska przewody. Do zabudowy tempomatu trzeba kawałek czterożyłowego kabla, trzy oporniki i wyłącznik, całość złożyć zgodnie z schematem "CICI". Uwaga wyłącznik powinien byc impulsowy czyli nie zwierać na stałe styków. Zetknięcie styków powyżej 30km/h powoduje włączenie kontrolki na pulpicie. Naciśnięcie sprzęgła lub hamulca powoduje wyłączenie tempomatu. Dodanie gazu celem np. wyprzedzenia nie wyłącza tempomatu. Jeśli przy włączonym tempomacie dodam gazu i nacisnę ponownie przycisk tempomatu to zapamiętuje nową wyższą prędkość. Dzięki Kropeck-owi za włączenie funkcji komputerem.
Komentarz
-
-
Dałem prowizoryczny przycisk, ponieważ nie chciałem wywalać kasy w błoto, jeśli tempomat nie udało by się uruchomić. Zastanawiam się nad tym przyciskiem http://allegro.pl/skoda-octavia-ii-s...692171056.html
Wyjąłem zaślepkę obok wyłącznika ASR (esp) i tam chcę go zamontować. Mam blisko do gliwickiej giełdy samochodowej, w niedzielę sprawdzę czy nie dostanę takiego przycisku taniej.
Komentarz
-
-
W każdej OII da się to zrobić?
Co muszę sprawdzić żeby wiedzieć czy u mnie zaskoczy?
Jak są manetki zespolone i widać takie kostki z przewodami ( kilka stron wyżej foto ). to klecisz pająka kodujesz i masz , a jak nie masz zespolonych to wymiana lewej manetki .
Komentarz
-
-
Nie mam manetek zespolonych, wiec po wymianie manetki co i do czego trzeba podlaczyc zeby dzialal tempomat. O ile jest taka mozliwosc.
Manetka ma swoje gniazdo w sterowniku wiec jesli ten nie obsluguje tempomatu (1K0 953 549 DA ) to chyba nic z tego.
Pytam oczywiscie o Octavie FLOctavia II 1.9 TDI 2005 Liftback (Classic)
Komentarz
-
-
Enriquez
jesli sugerowac sie ta tabela
to jako zamienniki dla mojego modulu wybieram opcje bez czujnika kata skretu, czyli
1K0-953-549-CP Type 2 SW 0111 Midline No - -
1K0-953-549-CQ Type 2 SW 0111 Midline No -
1K0-953-549-CD Type 2 SW 0111 Highline No 2.0 -
1K0-953-549-CE Type 2 SW 0111 Highline No 2.0 -
1K0-953-549-CF Type 2 SW 0111 Highline No 2.0 #2Octavia II 1.9 TDI 2005 Liftback (Classic)
Komentarz
-
-
Czy takiego moda ktos z Warszawy lub okolic umialby złożyć i założyć ?
Generalnie chodzi mi wlasnie o to zeby byl 1 guzik ktory aktywuje tempomat a nie bajery
Prosze o prv
Dziekuje
Zamieszczone przez ciciDochodząc z realizacją tematu do końca serdeczne:
-podziekowania dla Enriqueza za udostępnienie manetek ( duze piwo to mało)
-pozdrowienia dla LUKIego ( sezon buraczany widzę że sie już zaczął)
Sprawa uruchomienia tempomatu bez manetek to 15 min roboty i to bez narzędzi (poza kodowaniem) oczywiście posiadając schemat metr kabla i 4 rezystorki.
Dla zainteresowanych moge wysłać na PW (schemat).
Ja osobiście uruchomiłem sobie tylko przycisk SET jak dla mnie w zupełności wystarcza.
(jeżeli ktoś sie nie zgadza a może to prosze o uzasadnienie potrzeby posiadania wszystkich)
Do zadania predkości używam pedału gazu, a do wyłączenia hamulca lub sprzęgła.
Chwilowo użyłem przycisku od TCSa, ale dokupie przycisk sąsiedni choć mogłoby tak pozostac..O2 2006, 1.9 TDI BXE 105km teraz Superb I
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WojtenioCytat: Co muszę sprawdzić żeby wiedzieć czy u mnie zaskoczy?
Czy masz manetki zespolone , musisz podnieść górną obudowę pokrywy kolumny i tam łypnąć .
Jak są manetki zespolone i widać takie kostki z przewodami ( kilka stron wyżej foto ). to klecisz pająka kodujesz i masz , a jak nie masz zespolonych to wymiana lewej manetki .Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
Komentarz
-
-
Witam. W O FL 2011r. zrobiłem instalację jak opisywaliście. Pomysł jest super !
Zakodowałem też sterownik kierownicy. Próbowałem zakodować silnik ale niestety w VCDS nie mam aktywnej opcji "Coding II" i nie można wpisać odpowiedniego kodu aby uaktywnić tempomat w sterowniku silnika. Może wiecie jak zlikwidować problem?
Korzystałem z opisu instalacji jak to opisał w poście beatnik: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=883332
Z góry dzięki za pomoc.
Komentarz
-
Komentarz