[O2] Poziom płynu do spryskiwaczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • akm97
    Ambiente
    • 2010
    • 137

    #26
    Zamieszczone przez kowal 2002
    No to pewnie poza dwoma drutami jest tam jeszcze równoległy rezystor, o wartości jakiś 1-2 Mohm, który zamyka obwód pomiarowy w celu kontroli ciągłości przewodów. Na 100% nie ma tam żadnej elektroniki. Jest to podobny czujnik jak ten w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego.
    Najlepiej niech się wypowie ktoś, kto ta faktycznie uruchomił, tzn. co zrobił poza montażem czujnika, podłączeniem pina oraz aktywacją VAG-iem.
    P.S. A gdzie dostać taki PIN (nr z Etki?) i czy jest potrzebne do tego długie kodowanie (jaki login)?

    Komentarz

    • Marian 2
      L&K
      • 2007
      • 1086
      • Octavia I combi (1U5)
      • AQY 2.0 MPI 115 KM

      #27
      Jeżeli ktoś ma zacięcie do majsterkowania, warto zrobić taki wskażnik poziomów płynu spryskiwaczy:

      Bardzo duża dokładność wskazań, i wszystko łatwe do zrobienia samodzielnie.
      U mnie funkcjonuje bezproblemowo już prawie 10 lat.

      Komentarz

      • piotrek_os
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 8160
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #28
        Zamieszczone przez Marian 2
        Jeżeli ktoś ma zacięcie do majsterkowania, warto zrobić taki wskażnik poziomów płynu spryskiwaczy:

        Bardzo duża dokładność wskazań, i wszystko łatwe do zrobienia samodzielnie.
        U mnie funkcjonuje bezproblemowo już prawie 10 lat.
        wszystko oki...ale jakos go "nie widze" w 0II :diabelski_usmiech
        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

        Komentarz

        • Marian 2
          L&K
          • 2007
          • 1086
          • Octavia I combi (1U5)
          • AQY 2.0 MPI 115 KM

          #29
          Ten wskażnik można zamontować do każdego samochodu. Sam wyświetlacz, ewentualnie obudowa nie muszą przecież być takie same. Wykonanie wyświetlacza wg własnego pomysłu i gustu jest jak najbardziej możliwe, a zamontować taki wyświetlacz można dosłownie wszędzie.

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8030
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #30
            Zamieszczone przez Marian 2
            Ten wskażnik można zamontować do każdego samochodu.
            Żuk będzie idealnym miejscem dla niego
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • Marian 2
              L&K
              • 2007
              • 1086
              • Octavia I combi (1U5)
              • AQY 2.0 MPI 115 KM

              #31
              Tak, ten wskażnik będzie działał także w Żuku, i w każdym innym. Poprostu trzeba umieć go zrobić, i nie bać się wywiercena dziurki w samochodzie o szumnej nazwie Skoda.

              Komentarz

              • akm97
                Ambiente
                • 2010
                • 137

                #32
                Zamieszczone przez kowal 2002
                No to pewnie poza dwoma drutami jest tam jeszcze równoległy rezystor, o wartości jakiś 1-2 Mohm, który zamyka obwód pomiarowy w celu kontroli ciągłości przewodów. Na 100% nie ma tam żadnej elektroniki. Jest to podobny czujnik jak ten w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego.
                kowal 2002, a może w samym czujniku jest już wewnętrzne połączenie, pomiędzy elektrodami z odpowiednim oporem?

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #33
                  Zamieszczone przez akm97
                  Zamieszczone przez kowal 2002
                  No to pewnie poza dwoma drutami jest tam jeszcze równoległy rezystor, o wartości jakiś 1-2 Mohm, który zamyka obwód pomiarowy w celu kontroli ciągłości przewodów. Na 100% nie ma tam żadnej elektroniki. Jest to podobny czujnik jak ten w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego.
                  kowal 2002, a może w samym czujniku jest już wewnętrzne połączenie, pomiędzy elektrodami z odpowiednim oporem?
                  To właśnie miałem na myśli...
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • akm97
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 137

                    #34
                    A no tak, a ja to zrozumiałem, że sami musimy wpiąć jakiś dodatkowy opornik. A wiesz może gdzie znaleźć pin do licznika (np. nr etki)?

                    [ Dodano: Pią 14 Maj, 10 07:22 ]
                    Zamieszczone przez piotrek_gdy
                    akm97, gdzie tam jest takie wycięcie?
                    ja miałem rozbierany licznik i nigdzie nie widziałem
                    może mylisz z kontrolką od DPFa?
                    Piotrek sorry, że nie odpisywałem długo. Zrobiłem zdjęcie licznika, ale niestety tego na nim nie widać. Kontrolka od spryskiwaczy jest pomiędzy kontrolkami od niskiego poziomu poziomu paliwa i grubości klocków hamulcowych (górny rząd kontrolek pomiędzy licznikami, druga od prawej). Chyba, że masz MaxiDota, to wtedy możesz nie mieć.

                    [ Dodano: Sob 15 Maj, 10 12:59 ]
                    Zamieszczam linki 4 z bodajże pięciu dostępnych rodzajów pinów w VW/Audi/Seat/Skoda. Może ktoś rozpozna, tą która pasuje do wtyczki licznika i umożliwi podpięcie kabelka od czujnika




                    Zdjęcia można powiększać.

                    [ Dodano: Pon 31 Maj, 10 19:47 ]
                    Zamieszczone przez kowal 2002
                    Zamieszczone przez akm97
                    Zamieszczone przez kowal 2002
                    No to pewnie poza dwoma drutami jest tam jeszcze równoległy rezystor, o wartości jakiś 1-2 Mohm, który zamyka obwód pomiarowy w celu kontroli ciągłości przewodów. Na 100% nie ma tam żadnej elektroniki. Jest to podobny czujnik jak ten w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego.
                    kowal 2002, a może w samym czujniku jest już wewnętrzne połączenie, pomiędzy elektrodami z odpowiednim oporem?
                    To właśnie miałem na myśli...
                    Zakupiłem już czujnik i uszczelkę. Mam jednak wątpliwości gdyż zmierzyłem oporność pomiędzy stykami czujnika i pomiar okazał oporność całkowitą, czyli brak przejścia pomiędzy stykami (sorry jeśli pomyliłem terminologię).

                    [ Dodano: Nie 20 Cze, 10 21:24 ]
                    A więc czujnik zamontowany i działa!! Czynności jakie zrobiłem, to:
                    - wiercenie dziury w zbiorniczku wiertłem widiowym, a następnie wygładzanie pilnikiem (bez wyciągania zbiornika!!) przez otwór po halogenie.
                    - montaż czujnika (czujnik używany, bo taniej, uszczelka z ASO),
                    - podłączanie masy do jednego pina (punkt masy jest na prawej podłużnicy - obok filtra paliwa w TDI) - nie miałem wtyczki, użyłem zwykłych wsuwek o zmniejszonym rozmiarze,
                    - kabelek do środka, pin oczywiście 34, (wsuwka od dodatkowej kostki, którą dostałem od Superbmana w komplecie do tempomatu),
                    - aktywacja i działa, nie generuje błędów (moja wersja to Ambiente)

                    Komentarz

                    • rafik11
                      Rider
                      • 2009
                      • 448

                      #35
                      jako że ja tez chcę posiadać kontrolkę od poziomu płynu to zamontowałem już czujnik, podciągnąłem kabelek pod zegary, podpiołem się pod mase na podłużnicy i zostaje mi tylko wpiąć się w zegary i tu proszę o pomoc jaki mam wybrać PIN do kostki wchodzącej do licznika? Czy któryś z przedstawionych w poprzednim poście będzie pasował ? Czy może takie http://allegro.pl/item1202158071_pin...eat_skoda.html
                      I jeszce mam nr z etki: 000979009, 000979018, 000979132. Przypominam ze ma wersję FL.
                      I jeszcze dla pewności , nie ma znaczenia jaki kabel przy czujniku podepnę pod masę a jaki pod zegary? Wydaje mi się że chodzi i tak o "przepływ"prądu przez czujnik?
                      Proszę o pomoc bo tu utknąłem

                      Komentarz

                      • akm97
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 137

                        #36
                        Witam. Nie nie ma znaczenia, który pin będzie wychodził do masy, a który do licznika. Jeżeli chodzi o pin do licznika, to ja użyłem pina, który był w kabelku, z wtyczką, który dostałem wraz z zakupioną manetką tempomatu u Superbmana. To jest ten sam rodzaj pina. Niestety nie znam jego numeru. Skontaktuj się z Superbmanem może wyśle Ci taki kabel. Pozdrawiam.

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          #37
                          Potrzebujesz pin 000 979 009 czyli taki:




                          Wpinasz go do kostki licznika na pin nr. 17.

                          Kolejność podłączenia przewodów w czujniku ( który do masy, który do licznika ) nie ma znaczenia. Ale jeśli chcesz podłączyć tak jak ori to 1 do masy a 2 do licznika.
                          Gdyby okazało się, że czujnik nie działa lub głupieje to jego masę zamiast do karoserii trzeba będzie dopiąć do masy czujników podpiętych do licznika czyli albo do masy czujnika temp. zewnętrznej pod zderzakiem ( G17 ) albo do czujnika poziomu płynu chłodzącego ( G32 ) < do tego będzie bliżej :diabelski_usmiech ).
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • rafik11
                            Rider
                            • 2009
                            • 448

                            #38
                            wielkie dzięki

                            [ Dodano: Sro 08 Wrz, 10 17:49 ]
                            no i dziś właśnie pomyślnie zakończyłem prace związane z zamontowaniem czujnika poziomu płynu. Aktywowany został poprzez serwis i ładnie się zaświecił jak płynu ubyło. Tak więc wszystkim za okazaną pomoc dziękują.

                            Komentarz

                            • stefciop80
                              Classic
                              • 2012
                              • 39
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BLR 2.0 FSI 150 KM

                              #39
                              Witam.
                              Przepraszam, jeśli odgrzewam starego kotleta, ale zamierzam go ugryźć.
                              Ze zgromadzonych już informacji wiem, że jeden kabel od czujnika idzie do masy drugi kabel do licznika (pin 17 albo 34) w mojej wersji – upewnijcie mnie proszę.
                              Kodowanie już 7401 - bo jestem w UK.

                              Tylko nie znalazłem żadnej informacji którędy pociągnąć kabel od czujnika do zegarów?
                              I o taką informację bym prosił.

                              Pozdrawiam
                              Stefek

                              Komentarz

                              • gundam02
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 117
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                                #40
                                W Twojej O2 będzie to pin 34, a co do kabla to musisz wyciągnać schowek z wnętrza auta i poszukać przy ścianie grodziowej otworu przez który przechodzą kable tędy własnie przeciągniesz kabel to środka.

                                Pozdrawiam.

                                Komentarz

                                • dandus
                                  Ambiente
                                  • 2012
                                  • 116

                                  #41
                                  Prosze powiedzcie jak mam zrobic kodowanie vcds zebym sprawdzil czy wyswietli mi komunikat o braku plynu nawet jak czujnika bedzie brak

                                  Komentarz

                                  • rufus123
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 476

                                    #42
                                    Dzisiaj z ciekawości uruchomiłem kontrolkę od płynu w spryskiwaczu.. tak, aby sprawdzić czy jest.. No i pali się :szeroki_usmiech



                                    Tak więc, dalsze kroki można podjąć w celu dołożenia czujnika

                                    Komentarz

                                    • Tomato
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 303
                                      • Volkswagen
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      #43
                                      rufus123, ja juz mam czujnik do zbiorniczka, ale dopiero jakoś na wiosnę będę się zabierał za robotę. czekam na wyniki Twojej pracy.

                                      Komentarz

                                      • rufus123
                                        Rider
                                        • 2012
                                        • 476

                                        #44
                                        Ja jeszcze nic oprócz uruchomienia kontrolki nie poczyniłem :lol: Teraz jak już wiem, że szafa jest w tę kontrolkę wyposażona, to będę chciał kupić czujnik i go podłączyć, ale nie wiem czy to stanie się jeszcze w tym roku :P

                                        Komentarz

                                        • Wojtenio
                                          L&K
                                          • 2012
                                          • 1095
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          #45
                                          Zamieszczone przez dandus
                                          Prosze powiedzcie jak mam zrobic kodowanie vcds zebym sprawdzil czy wyswietli mi komunikat o braku plynu nawet jak czujnika bedzie brak
                                          Wejdź w sterownik 17 - instruments , byte 1 , bit 2 Washer Fluid Warning active/installed
                                          Po odhaczeniu i zatwierdzeniu powinna zaświecić się kontrolka na zegarach .

                                          Komentarz

                                          • krzynol
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 10972
                                            • Superb II combi (3T5)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            #46
                                            dandus,jak masz O2 to Wojtenio źle Ci napisał
                                            masz krótkie kodowanie, i dodajesz do liczby na pozycji 3-4 od lewej wartość 4
                                            czyli 0005101 - bez kontrolki pasów, 0007101-z pasami
                                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                            poprzednie modele:
                                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                            Komentarz

                                            • rufus123
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 476

                                              #47
                                              Dokładnie tak - ja również w ten sposób kodowałem u siebie.

                                              Komentarz

                                              • Wojtenio
                                                L&K
                                                • 2012
                                                • 1095
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #48
                                                Kolega dandus nie pochwalił się do jakiego auta czy O2 czy O2FL to teraz ma już komplet , patrząc na jego opis myślałem o FL-u.

                                                Komentarz

                                                • dandus
                                                  Ambiente
                                                  • 2012
                                                  • 116

                                                  #49
                                                  dzieki. kodowanie przyjete kontrola.wraz z komenda max data wyswietlil. prosze podajcie wraz z numerami co kupic. jak bede to juz mial zdemontowane bede chcial podpiac spryski wiec pompka tez by sie zdala zeby za jednym razem zamontowac

                                                  Komentarz

                                                  • Wojtenio
                                                    L&K
                                                    • 2012
                                                    • 1095
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    #50
                                                    dandus, Przeczytaj ten wątek i będziesz już wszystko wiedział http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0 .

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...