No to pewnie poza dwoma drutami jest tam jeszcze równoległy rezystor, o wartości jakiś 1-2 Mohm, który zamyka obwód pomiarowy w celu kontroli ciągłości przewodów. Na 100% nie ma tam żadnej elektroniki. Jest to podobny czujnik jak ten w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego.
Najlepiej niech się wypowie ktoś, kto ta faktycznie uruchomił, tzn. co zrobił poza montażem czujnika, podłączeniem pina oraz aktywacją VAG-iem.
P.S. A gdzie dostać taki PIN (nr z Etki?) i czy jest potrzebne do tego długie kodowanie (jaki login)?
Ten wskażnik można zamontować do każdego samochodu. Sam wyświetlacz, ewentualnie obudowa nie muszą przecież być takie same. Wykonanie wyświetlacza wg własnego pomysłu i gustu jest jak najbardziej możliwe, a zamontować taki wyświetlacz można dosłownie wszędzie.
Tak, ten wskażnik będzie działał także w Żuku, i w każdym innym. Poprostu trzeba umieć go zrobić, i nie bać się wywiercena dziurki w samochodzie o szumnej nazwie Skoda.
No to pewnie poza dwoma drutami jest tam jeszcze równoległy rezystor, o wartości jakiś 1-2 Mohm, który zamyka obwód pomiarowy w celu kontroli ciągłości przewodów. Na 100% nie ma tam żadnej elektroniki. Jest to podobny czujnik jak ten w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego.
kowal 2002, a może w samym czujniku jest już wewnętrzne połączenie, pomiędzy elektrodami z odpowiednim oporem?
No to pewnie poza dwoma drutami jest tam jeszcze równoległy rezystor, o wartości jakiś 1-2 Mohm, który zamyka obwód pomiarowy w celu kontroli ciągłości przewodów. Na 100% nie ma tam żadnej elektroniki. Jest to podobny czujnik jak ten w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego.
kowal 2002, a może w samym czujniku jest już wewnętrzne połączenie, pomiędzy elektrodami z odpowiednim oporem?
A no tak, a ja to zrozumiałem, że sami musimy wpiąć jakiś dodatkowy opornik. A wiesz może gdzie znaleźć pin do licznika (np. nr etki)?
[ Dodano: Pią 14 Maj, 10 07:22 ]
Zamieszczone przez piotrek_gdy
akm97, gdzie tam jest takie wycięcie?
ja miałem rozbierany licznik i nigdzie nie widziałem
może mylisz z kontrolką od DPFa?
Piotrek sorry, że nie odpisywałem długo. Zrobiłem zdjęcie licznika, ale niestety tego na nim nie widać. Kontrolka od spryskiwaczy jest pomiędzy kontrolkami od niskiego poziomu poziomu paliwa i grubości klocków hamulcowych (górny rząd kontrolek pomiędzy licznikami, druga od prawej). Chyba, że masz MaxiDota, to wtedy możesz nie mieć.
[ Dodano: Sob 15 Maj, 10 12:59 ]
Zamieszczam linki 4 z bodajże pięciu dostępnych rodzajów pinów w VW/Audi/Seat/Skoda. Może ktoś rozpozna, tą która pasuje do wtyczki licznika i umożliwi podpięcie kabelka od czujnika
No to pewnie poza dwoma drutami jest tam jeszcze równoległy rezystor, o wartości jakiś 1-2 Mohm, który zamyka obwód pomiarowy w celu kontroli ciągłości przewodów. Na 100% nie ma tam żadnej elektroniki. Jest to podobny czujnik jak ten w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego.
kowal 2002, a może w samym czujniku jest już wewnętrzne połączenie, pomiędzy elektrodami z odpowiednim oporem?
To właśnie miałem na myśli...
Zakupiłem już czujnik i uszczelkę. Mam jednak wątpliwości gdyż zmierzyłem oporność pomiędzy stykami czujnika i pomiar okazał oporność całkowitą, czyli brak przejścia pomiędzy stykami (sorry jeśli pomyliłem terminologię).
[ Dodano: Nie 20 Cze, 10 21:24 ]
A więc czujnik zamontowany i działa!! Czynności jakie zrobiłem, to:
- wiercenie dziury w zbiorniczku wiertłem widiowym, a następnie wygładzanie pilnikiem (bez wyciągania zbiornika!!) przez otwór po halogenie.
- montaż czujnika (czujnik używany, bo taniej, uszczelka z ASO),
- podłączanie masy do jednego pina (punkt masy jest na prawej podłużnicy - obok filtra paliwa w TDI) - nie miałem wtyczki, użyłem zwykłych wsuwek o zmniejszonym rozmiarze,
- kabelek do środka, pin oczywiście 34, (wsuwka od dodatkowej kostki, którą dostałem od Superbmana w komplecie do tempomatu),
- aktywacja i działa, nie generuje błędów (moja wersja to Ambiente)
jako że ja tez chcę posiadać kontrolkę od poziomu płynu to zamontowałem już czujnik, podciągnąłem kabelek pod zegary, podpiołem się pod mase na podłużnicy i zostaje mi tylko wpiąć się w zegary i tu proszę o pomoc jaki mam wybrać PIN do kostki wchodzącej do licznika? Czy któryś z przedstawionych w poprzednim poście będzie pasował ? Czy może takie http://allegro.pl/item1202158071_pin...eat_skoda.html
I jeszce mam nr z etki: 000979009, 000979018, 000979132. Przypominam ze ma wersję FL.
I jeszcze dla pewności , nie ma znaczenia jaki kabel przy czujniku podepnę pod masę a jaki pod zegary? Wydaje mi się że chodzi i tak o "przepływ"prądu przez czujnik?
Proszę o pomoc bo tu utknąłem
Witam. Nie nie ma znaczenia, który pin będzie wychodził do masy, a który do licznika. Jeżeli chodzi o pin do licznika, to ja użyłem pina, który był w kabelku, z wtyczką, który dostałem wraz z zakupioną manetką tempomatu u Superbmana. To jest ten sam rodzaj pina. Niestety nie znam jego numeru. Skontaktuj się z Superbmanem może wyśle Ci taki kabel. Pozdrawiam.
Kolejność podłączenia przewodów w czujniku ( który do masy, który do licznika ) nie ma znaczenia. Ale jeśli chcesz podłączyć tak jak ori to 1 do masy a 2 do licznika.
Gdyby okazało się, że czujnik nie działa lub głupieje to jego masę zamiast do karoserii trzeba będzie dopiąć do masy czujników podpiętych do licznika czyli albo do masy czujnika temp. zewnętrznej pod zderzakiem ( G17 ) albo do czujnika poziomu płynu chłodzącego ( G32 ) < do tego będzie bliżej :diabelski_usmiech ).
[ Dodano: Sro 08 Wrz, 10 17:49 ]
no i dziś właśnie pomyślnie zakończyłem prace związane z zamontowaniem czujnika poziomu płynu. Aktywowany został poprzez serwis i ładnie się zaświecił jak płynu ubyło. Tak więc wszystkim za okazaną pomoc dziękują.
Witam.
Przepraszam, jeśli odgrzewam starego kotleta, ale zamierzam go ugryźć.
Ze zgromadzonych już informacji wiem, że jeden kabel od czujnika idzie do masy drugi kabel do licznika (pin 17 albo 34) w mojej wersji – upewnijcie mnie proszę.
Kodowanie już 7401 - bo jestem w UK.
Tylko nie znalazłem żadnej informacji którędy pociągnąć kabel od czujnika do zegarów?
I o taką informację bym prosił.
W Twojej O2 będzie to pin 34, a co do kabla to musisz wyciągnać schowek z wnętrza auta i poszukać przy ścianie grodziowej otworu przez który przechodzą kable tędy własnie przeciągniesz kabel to środka.
Ja jeszcze nic oprócz uruchomienia kontrolki nie poczyniłem :lol: Teraz jak już wiem, że szafa jest w tę kontrolkę wyposażona, to będę chciał kupić czujnik i go podłączyć, ale nie wiem czy to stanie się jeszcze w tym roku :P
Prosze powiedzcie jak mam zrobic kodowanie vcds zebym sprawdzil czy wyswietli mi komunikat o braku plynu nawet jak czujnika bedzie brak
Wejdź w sterownik 17 - instruments , byte 1 , bit 2 Washer Fluid Warning active/installed
Po odhaczeniu i zatwierdzeniu powinna zaświecić się kontrolka na zegarach .
dandus,jak masz O2 to Wojtenio źle Ci napisał
masz krótkie kodowanie, i dodajesz do liczby na pozycji 3-4 od lewej wartość 4
czyli 0005101 - bez kontrolki pasów, 0007101-z pasami
dzieki. kodowanie przyjete kontrola.wraz z komenda max data wyswietlil. prosze podajcie wraz z numerami co kupic. jak bede to juz mial zdemontowane bede chcial podpiac spryski wiec pompka tez by sie zdala zeby za jednym razem zamontowac
Komentarz