[O2] Multifunkcje mam i ja :)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • robreg
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Enriquez
    Jeżeli masz manetkę od golfa to pin 5 i 10 trzeba zmostkować, bo moduł nie ma pinu 5 o ile pamiętam a to po prostu idzie zasilanie do części tempomatu i do części migaczowej...
    Dzisiaj troche czasu spedzilem nad okielznaniem tego tematu i jest, IMHO, troche inaczej.

    W okolicach MY08 w Octaviach dokonano kosmetycznej zmiany ukladu lewej manetki. W manetkach do MY07 i starszych uklad sterowania tempomatu byl podlaczony w calosci do pinow 1-5, zas kierunki i swiatla obslugiwane byly przez piny 7-10 i uklady drabinek rezystorowych w tych manetkach sa calkowicie niezalezne od siebie.

    W samochodach z MY08 i nowszych, az do zmiany sterownika kierownicy na pochodzacego z platformy Golfa VI (innymi slowy chodzi o modul kierownicy 1K0 xxx xxx CH i zgaduje, ze w pozostalych modulach obslugujacych magistrale LIN 2.0 kierownicy tez tak jest) pin 5 powinien pozostac wolny, a, tak jak napisales, wczesniej podlaczony do pinu nr 5 przewod w manetce, powinien byc polaczony z przewodem podlaczonym do pinu nr 10.

    Zostaw komentarz:


  • mackowski
    odpowiedział(a)
    Ok, montaż MF u kolegi naver zakończony.
    Wszystko niby hula jak należy, jednak jest pewne ale - mianowicie Seby O2FL oryginalnie posiada tempomat, ale brak Maxi-Dot'u. Sterownik, który u niego siedział to 1K0.953.549CN z kodowaniem 0000034.
    Po dołożeniu sterownika ...CH, 4-ro ramiennej MF bez Push-To-Talk i kodowaniu 0000534 działa:

    - lewa strona full - podgłaszanie / przyciszanie, przerzucanie stacji / kanałów, przewijanie, mute
    - prawa strona - zmiana źródła dźwięku Radio/CD ("kółko") oraz rolka, ale tylko wciśnięcie (przerzucenie komputera 1/2). Nie działa natomiast strzałka "back" oraz przewijanie menu komputera, które o dziwo nadal działa z manetki

    Przy próbie różnego kodowania, np. 00000532 i innych pojawiały się jakieś inne problemy w postaci niedziałających kolejnych przycisków, wycieraczek itd..
    I teraz pytanie, czy to normalne i tak ma po prostu być, a wszystko spowodowane jest brakiem MD'u? Błędów w 09, 16 i innych brak..

    Na koniec mogę również potwierdzić, że skodowska wiązka 3T0.971.584 to to samo co VW 1K0.971.584.C (więc szukajcie VW, która jest tańsza i łatwiej dostępna).

    lezak13 miałeś rację.
    Generalnie wszystkim dziękuję za pomoc.

    Zostaw komentarz:


  • georgg
    odpowiedział(a)
    trochę informacji odnośnie sterowników pod multifunkcję: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...472858#1472858

    Zostaw komentarz:


  • mackowski
    odpowiedział(a)
    Dzięki Enriquez, mam nadzieję że tak będzie.
    Czyli rozumiem, że 1K0.971.584.C to odpowiednik 3T0.971.584?

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    Kostki są te same. Do Octavii 2FL zawsze ta płaska.
    Natomiast kostka 8R jest do nowego typu kierownicy do Superba po lifcie, czy Rapida.

    Zostaw komentarz:


  • mackowski
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez lezak13
    Ja dostałem taką samą wiązkę od Superbmana i działało bez problemu, więc nie wiem czy jest sens zamawiać drugą w ASO.
    Niby tak, tylko w tym wątku też przewijają się dwa rodzaje kostek i nie jestem pewny, czy obie pasują do wtyczki w kierownicy..
    Gdy zakładałem swoją do O2FL, w mojej wiązce 3T0.971.584 miałem właśnie inną - taką jak poniżej..

    Zostaw komentarz:


  • lezak13
    odpowiedział(a)
    Ja dostałem taką samą wiązkę od Superbmana i działało bez problemu, więc nie wiem czy jest sens zamawiać drugą w ASO.

    Zostaw komentarz:


  • mackowski
    odpowiedział(a)
    Panowie, takie pytanie..

    Do O2FL z 2009 zamówiona wiązka 3T0.971.584 - superbman przysłał inną 1K0.971.584.C

    Zdjęcia wtyczki kierownicy zamówionej przez kolegę będę miał wieczorem, ale spodziewam się, że będzie problem z wtyczką wiązki. Kupię w razie "w" drugą w ASO 8R0.973.605 lub 8E0.973.605 i teraz kwestia przełożenia kabli.

    Czy piny 1,2,3,4 z obecnej wtyczki przy wiązce przekładam analogicznie do 1,2,3,4 w nowej czy trzeba coś mieszać / zamieniać?

    Poniżej zdjęcia wiązki, która dostałem..









    Zostaw komentarz:


  • kb83
    odpowiedział(a)
    hehe nie moge tyle czekac

    [ Dodano: Wto 09 Cze, 15 20:59 ]
    Problem rozwiazany. Auto zaprowadzone do dobrego elektromechanika i wszystko pokodowal ustawil i smiga na module o koncowce AQ. Nie chcial jednakpowiedziec jak to zrobil
    W razie czego mam na sprzedaz moduly o koncowkach G i AF

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    będę w sieradzu-monicach w lipcu :szeroki_usmiech

    Zostaw komentarz:


  • kb83
    odpowiedział(a)
    No wlasnie nie wiem tez mi sie wydaje ze powinna byc zolta a jest czerwona i przy wlaczeniu zaplonu wydaje 3krotnie sygnal dzwiekowy. Moze w tym tkwi caly szkopul, jakies kodowanie sterownika? tylko ktorego?

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    kb83, czerwona lampka?! to coś nie tak ze sterownikami
    bo powinna być żółta

    Zostaw komentarz:


  • kb83
    odpowiedział(a)
    Cos jest nie tak... Vcds niby kalibruje czujnik skretu ale nadal nie ma wspomagania kierownicy i pali sie czerwona lampka kierownicy. Posiadam 2 moduly z koncowkami AQ i G i na jednym i drugim taka sama sytuacja... nie wiem co mozna jeszcze zrobic. Dodam ze jak wracam na modul AF to wszystko wraca do normy.. Modul popsuty? 2 popsute?

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    kb83, podłącz VCDS'a i tam będzie wszystko co potrzeba do adaptacji
    VAGcommander nie nadaje się do takich rzeczy

    Zostaw komentarz:


  • kb83
    odpowiedział(a)
    wrzucam zdjecie modulu AF oraz nowo zalozony AQ w tym problem ze nie dziala mi wspomaganie i kontrolka kierownicy swieci na czerwono i wydaje 3 dzwieki. Multi dziala wycieraczka tyl tez i komputer tez tak jak pisal Krzynol wpisalem kod 2042 i z tym jest git. Tylko brak wspomagania... Dodam ze na zdjeciach widac ze w nowym sterowniku brakuje PART NUMBER , impereurs number i supplier number i nie wiem czy ma to wplyw na dzialanie ale raczej na pewno Uzywam VAG K CAN COMMANDER 3.6
    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    Sensor for Steering Angle (G85)
    Important Note: This procedure ONLY applies to Models with Conti/Teves MK70 ABS/ASR.
    This Procedure does NOT apply to Conti/Teves MK60, MK60CE, MK60EC1 and similar ABS/ASR/ESP systems. Check the Vehicle specific Diagnostic Procedures pages for each ABS System page with documentation.
    Prerequisites:
    Start the vehicle.
    Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.
    Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.
    If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight.
    Ensure that the steering wheel is not moved again.
    Keep the engine running and do not switch off the ignition.
    System voltage at least 12.0 V.

    [Select]
    [44 - Steering Assist]
    [Coding-II - 11] or if that function is not available then use [Sec.Access - 16] instead
    Enter 40168, to enable the basic setting.
    [Do it!]
    [Basic Settings - 04]
    Group 060
    [Go!]
    Activate the Basic Setting.
    [ON/OFF/Next]
    After a successful basic setting, field 1 should say "OK".
    [Done, Go Back]
    To make sure the basic setting was successful, check the sensor again.
    [Measuring Blocks - 08]
    Group 007
    [Go!]
    Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 °.
    [Done, Go Back]
    [Close Controller, Go Back - 06]
    Note: After successful basic setting, the Steering Limit Stop needs to be adapted too.


    Special Procedures

    Steering Limit Stop Adaptation
    (Engine still running)

    Center steering wheel (±10°) and hold it centered for 5 seconds.
    Turn steering wheel completely to the left and hold it there for 10 seconds.
    Turn steering wheel completely to the right and hold it there for 10 seconds.
    Center steering wheel (±10°).
    Switch OFF engine and ignition.
    Switch ON ignition.
    Wait 5 seconds.
    Steering Assist Warning Lamp should turn OFF. If it doesn't, perform a short test drive.
    Notes:

    If the 02546 - Steering Limit Stop 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation fault will not clear after driving the vehicle and completing the VW Golf (1K) Steering Assist procedure:
    Increase the time in-between key cycles to 30 seconds or more.
    Check all Adaptation values in the #44-Steering Assist controller.
    Verify all of the WSS (Wheel Speed Sensor) values are plausible in the 03-ABS controller! We received feedback from both Mk70 equipped and MK60 ESP equipped (1K) Golf models with 02546 and 00778 DTCs that would not clear due to a faulty WSS. Even if a WSS DTC is not stored it would be advised to log or graph MVB 001 while driving.

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    w sterownik kierownicy

    Zostaw komentarz:


  • kb83
    odpowiedział(a)
    hehhe tak myslalem a wytlumaczysz mi jak krowie na granicy ja to zrobic? po pierwsze w jaki sterownik musze wejsc itd..

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    kb83, musisz adaptacje zrobić sterownika - tak chodzi o czujnik kąt skrętu G85

    Zostaw komentarz:


  • kb83
    odpowiedział(a)
    oki sprobuje i dam znac

    [ Dodano: Pon 01 Cze, 15 22:32 ]
    Dzieki Krzynol mf dziala tylko nie dziala mi wspomaganie kiery i apli sie kontrolka "kiery" na desce chodzi o czujnik g85?

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    kb83, 0002042

    Zostaw komentarz:


  • kb83
    odpowiedział(a)
    Witam jak zkodowac kierownice MF (wczesniej mialem zwykla) zmienilem modul af na aq na poczatku dzialala kierownica ale nic poza tym i nie dzialalo wspomaganie. Uzywam do kodowania vag k can commander wer. 3.6 prosze o pomoc ps na starym sterowniku mialem coding 42

    Zostaw komentarz:


  • lezak13
    odpowiedział(a)
    [O2FL]

    Kierownica zamontowana ale na kodowaniu poległem i niestety przyciski nie działają. Po podłączeniu przestał działać klakson oraz mój RNS315 przestał się wyłączać przy wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Tak samo rozregulowała się blokada drzwi, która uruchamiała się przy 15 km/h, a po wyjęciu kluczyka ze stacyjki odblokowywała drzwi. Jak można wrócić do tamtych ustawień i uruchomić przyciski w kierownicy.

    Kod:
                    Address 16: Steering wheel       Labels: 5K0-953-569.clb
    Control Module Part Number: 1K5 953 521 AR    HW: 5K0 953 569 E
      Component and/or Version: LENKS.MODUL   014 0140
               Software Coding: 501A144000
                Work Shop Code: WSC 00066 123 00186
                  ASAM Dataset: EV_SMLSNGVOLWSXS A01004 (SK35)
                          VCID: 7DF11F7FEC04B5F6FF5-8028
    1 Fault Found:
    
    530190 - Local Databus 
              U1030 00 [009] - Electrical Malfunction
              Confirmed - Tested Since Memory Clear
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 00000001
                        Fault Priority: 6
                        Fault Frequency: 1
                        Reset counter: 230
                        Mileage: 168705 km
                        Date: 2041.14.23
                        Time: 11:58:54

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez lezak13
    zabieramy sie za montarz
    nie wiem czy się uda
    kodowanie według podpowiedzi VCDS'a - w module kierownicy i już

    Zostaw komentarz:


  • lezak13
    odpowiedział(a)
    Czesci u Superbmana juz zamowione na dniach powinny przyjsc i zabieramy sie za montarz. Mam tylko prosbe moze ktos zmszacownych kolegow pomogl by w kodowaniu. Kabelek mam tylko co i gdzie trzeba.

    Kierownica bedzie z przyciskami do radia i telefonu (na razie brak oryginalnego modolu BHT i korzystam z Nokia ck-100), radion rns315 maxi dot.

    Dziekuje za pomoc

    Zostaw komentarz:

Pracuję...