O2 FL Mint- montaz halogenow.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • kristofer55
    odpowiedział(a)
    Przyszedl do mnie moduł z końcówka 086G i również nie posiada pinu w kostce B 49... ale podobno działa w mint...
    I pewnie piny trzeba przekładać ;/

    kowaltom99, u Ciebie zadzialalo P&P bez grzebania w kostkach?

    Zostaw komentarz:


  • iFi
    odpowiedział(a)
    Ok, co do pinów w BCMie z serii 87K... Wrzucam Excela dla jasności jakie są piny... Można go pouzupełniać o pewne info o innych BCMach będzie można łatwo porównać.

    Jak tylko będę miał w rękach 87P to uzupełnię Excela...

    Na razie mogę zrobić jedynie uzupełnienie o info od kolegi Wojtenio



    [ Dodano: Wto 19 Lut, 13 13:13 ]
    Doszedł BCM z końcówką P także mogę potwierdzić rozłożenie nóżek wpisane w Excela...

    Pytanie jedno... Moduł jest troszkę stargany... Nóżki widać, że są lekko zaśniedziałe... Ma to jakieś znaczenie dla całości czy zignorować ten fakt?

    Zostaw komentarz:


  • kristofer55
    odpowiedział(a)
    Foto 087K



    Jak coś to jeszcze lepsze mogę wrzucić. Ją wymieniam jutro moduł na 086G

    Zostaw komentarz:


  • Wojtenio
    odpowiedział(a)
    Jak byś porównał dwa sterowniki wyjęte i leżące przed tobą to byś zauważył że 87K ma pokrycie w pinach 85L + dodatkowe dla dodatkowych funkcji np halogeny , DRL itp .

    Jak możesz to wrzuć na mojego maila dość dobra fotkę pinów 87K to Ci potwierdzę jaka jest różnica ( mam słabe foto 87K ) .
    Fizycznie jeszcze posiadam po wymianie u siebie sterownik 85L .

    Zostaw komentarz:


  • iFi
    odpowiedział(a)
    Wojtenio, dzięki za Twoją pomoc... Przyznam, że przekładanie pinów to była by dla mnie desperacja Dodatkowo wychodzi, że minus był po założeniu 87K... całe szczęście bo jakby coś poszło z dymem to

    Czy są jeszcze jakieś teoretyczne zagrożenia w braku pinów w innych kostkach na które od razu zwrócić uwagę?

    Zostaw komentarz:


  • Wojtenio
    odpowiedział(a)
    Koledzy zarówno sterownik 85L jak 87K nie posiadają fizycznie pinu 49 w kostce B , tak więc na 100 % we wtyczce B jest obsadzony kabel brązowy na pin 52 sterownika .

    iFi nie mieszaj nic w pinach tylko poczekaj na 87P .

    Zostaw komentarz:


  • iFi
    odpowiedział(a)
    Rozumiem... Dzięki za radę. Po całym zamieszaniu nie wywala błędów wiec mam nadzieje że nic nie poszło z dymem... Może w tygodniu uda mi się jakoś dokonać porównania. Niestety w necie nie ma zdjęć dla wersji 85L wiec będę musiał znów rozebrać ustrojstwo...

    [ Dodano: Nie 17 Lut, 13 14:56 ]
    Poszedłem do samochodu i zrobiłem zdjęcie samemu gniazdu w BCM:

    [ Dodano: Nie 17 Lut, 13 15:03 ]
    Ok, poszedłem do samochodu, zdjąłem wtyczkę B (białą) i zrobiłem zdjęcie modułu:

    [ Dodano: Nie 17 Lut, 13 15:06 ]
    Jak widać BCM ma pin 52... Pytanie jednak jak jest w kostce... nie dałem rady zrobić zdjęcia wtyczki tak, żeby było coś widać.
    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:


  • jasiek2905
    odpowiedział(a)
    Brakujący minus może wyrządzić poważne szkody w instalacji samochodu, ponieważ obwody prądowe mogą się zamknąć przez inne urządzenia które mogą ulec uszkodzeniu. W tym wypadku są tylne siłowniki centralnego zamka, które pobierają znaczny prąd w obwodzie elek. Żeby silnik elektryczny w siłowniku zadziałał musi być zasilony napięciem dodatnim i ujemnym. Ten minus na pinie 52 B (biała) jest jedynym minusem w części tego sterownika, również zasilającym siłowniki w tylnych drzwiach.

    [ Dodano: Nie 17 Lut, 13 13:02 ]
    Najlepiej sprawdzić obydwa sterowniki obecny w aucie z nowym i zwrócić uwagę na piny 49 i 52 w złączu B czy są tak samo.

    [ Dodano: Nie 17 Lut, 13 13:05 ]
    Jeżeli są tak samo to nie trzeba nic zmieniać, a jeżeli inaczej to niestety trzeba zamienić.

    Zostaw komentarz:


  • iFi
    odpowiedział(a)
    Ja na razie uciekam od jakiegoś przepinowania... Zobaczymy jak będzie z tym P. W K jedno mi z tym centralnym nie pasuje. Skoro reaguje na przycisk otwarcia to czy faktycznie piny są dla niego źle włożone? Jest oddzielny pin do otwierania i zamykania?

    Zostaw komentarz:


  • Wojtenio
    odpowiedział(a)
    Ale najpierw by wyjąć pin musisz rozebrać kostkę , dwie zapadki od strony kabli i wypychasz z przeciwnej jest otwór do wypchnięcia , jak się wysunie to kostkę możesz rozsunąć na dwie połówki i wtedy jak pisał krzynol , ja to robię na dwie szpile . Jak dojdziesz do wprawy to idzie szybko , ale faktycznie w aucie przy takiej pogodzie to pewnie za pierwszym razem Ci zejdzie .
    Dla ułatwienia na rozebranej kostce jest numeracja byś nie pomylił pinu .

    Dziwi mnie tylko bo nikt na forum nie zmieniał nic we wtyczkach do sterownika i wszystko działało , chyba problemem będzie sam sterownik 87K .

    Zostaw komentarz:


  • kristofer55
    odpowiedział(a)
    krzynol, jasiek2905, nie dałem rady, nie przygotowałem zbytnio narzędzi, a że dziergam pod chmurką to już uciekłem, za zimno na modzenie na dworzu . Ale powalczyłem troszkę a tą kostką i nie wydaje się takie proste jak piszecie, ale być może nie mam talentu w rękach

    iFi ten moduł 87P również nie posiada pinu we wtyczce B 49, więc wnioskuje że też w białej kostce będziesz musiał podmienić piny z 49 na 52. Jeżeli tak to nie potrzebnie zamawiałeś nowy moduł. Jeżeli się mylę to mnie poprawcie



    A moduł z końcówką 086G działa P&P bez przepinania w kostce pinów ?

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    dwie igły/szpili wciskasz z odbu stron pinu w specjalne dziurki i ciągniesz przewód z pinem

    Zostaw komentarz:


  • jasiek2905
    odpowiedział(a)
    Musisz najlepiej posiadać malutki zegarmistrzowski śrubokręt płaski lub coś do szpica piny mają małe zatrzaski, które trzeba lekko wcisnąć i pociągnąć może się blokować dwa razy.

    [ Dodano: Sob 16 Lut, 13 09:10 ]
    wtyczka A pin 46 też do blokady paliwa. Fizycznie też nie mam blokady wlewu, lecz sterownik jest na to przygotowany.

    Zostaw komentarz:


  • kristofer55
    odpowiedział(a)
    jasiek2905, jak piny wyciagna ?

    Zostaw komentarz:


  • jasiek2905
    odpowiedział(a)
    Witam, jest nawet wyj. na pinie 5 wtyczka B do blokady wlewu paliwa w 087 R

    Zostaw komentarz:


  • kristofer55
    odpowiedział(a)
    A jak piny wyciagnac bo coś nie chca wyjść a za kable nie chce ciągnąć

    Zostaw komentarz:


  • iFi
    odpowiedział(a)
    Wcześniej miałem 85L...

    Po włożeniu 87K nie było żadnych błędów poza brakiem ściemniacza do podświetlenia deski (mój Mint ma czujnik w zegarach). Nawet po próbach zamknięcia otwarcia samochodu nic nowego nie wyskoczyło... Również w innych modułach.

    Jeśli chodzi o sam centralny, to... Zamykanie w ogóle nie działa nic nie słychać jedynie alarm się uzbraja. Otwieranie jakby działa tzn słychać jak zamki klikają (ale są otwarte więc jest tylko ciche kliknięcie). Działa za to otwieranie klapy bagażnika z pilota...

    Ja już kupiłem ten 87P... Zobaczymy, powinienem go mieć w przyszłym tygodniu u siebie to wrzucę do samochodu i sprawdzę czy działa.

    P.S.

    Po wrzuceniu kodowań z tego wątku nic się nie zmienia poza wskazaniem przepalonej żarówki (brak halo).

    P.S. 2

    Zastanawiam się jak to jest z samym kodowaniem bo mam pewne wątpliwości co do jego poprawności w tym konkretnym sterowniku. Widziałem na przykład, że w jednym z bajtów było zaznaczone: centralny klapki wlewu paliwa. Takiego nie mam jednak. Nie wiem jedynie czy to moja beta tak pokazuje czy o co chodzi...

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez jasiek2905
    Środek z pinami składa sie z dwóch części
    wiązkę musisz troszkę rozizolować i rozsunąć obie części

    Zostaw komentarz:


  • jasiek2905
    odpowiedział(a)
    Małym śrubokrętem podważ takie 2 klipsy i wysuń cały środek i masz dostęp do pinów. Środek z pinami składa sie z dwóch części

    Zostaw komentarz:


  • kristofer55
    odpowiedział(a)
    krzynol, zrobiłem reset ustawień w adaptacji i później Wasze kodowania, nie ma żadnych błędów, tylko z regulacją światła ale to nieistotne

    Jak rozebrać tą kostkę białą, ma jakieś klipsy/zaczepy żeby otworzyć ? Nie zwróciłem uwagi wcześniej jak leżałem pod kierownicą

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    a jakie błędy są?
    bo brak minusa to może nie być wszystko

    Zostaw komentarz:


  • jasiek2905
    odpowiedział(a)
    Jest to jeden z pinów minusowych Bordnetza a jedyny we wtyczce B. Podłącz go i spróbuj mojego kodowania ja też mam Minta

    [ Dodano: Pią 15 Lut, 13 23:04 ]
    Brak tego minusa jest najprawdopodobniej powodem tego problemu

    Zostaw komentarz:


  • kristofer55
    odpowiedział(a)
    jasiek2905, a ten pin odpowiada za cała centralkę ? bo u mnie nawet przód nie działa ;/

    Zostaw komentarz:


  • jasiek2905
    odpowiedział(a)
    Jak jest inaczej to musisz zamienić Pin 49 przepiąć na 52

    Zostaw komentarz:


  • kristofer55
    odpowiedział(a)
    jasiek2905, sprawdzałem wszystkie kodowania w tym temacie, na żadnym nie działa centralny z przodu i z tyłu, a koledze iFi działa chociaż przód... ?:>

    Jeżeli chodzi o moduł to tak:
    B:
    49 - nie ma
    52 - jest

    Więc tak samo jak w Twojej 087 R, więc trzeba w białej wtyczce piny przełożyć ?

    Zostaw komentarz:

Pracuję...