W Bordnetz może być brak pinów u mnie brakuje w B pinu 49 a 52 jest
O2 FL Mint- montaz halogenow.
Zwiń
X
-
a jakie błędy są?
bo brak minusa to może nie być wszystko->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jasiek2905Środek z pinami składa sie z dwóch części->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Wcześniej miałem 85L...
Po włożeniu 87K nie było żadnych błędów poza brakiem ściemniacza do podświetlenia deski (mój Mint ma czujnik w zegarach). Nawet po próbach zamknięcia otwarcia samochodu nic nowego nie wyskoczyło... Również w innych modułach.
Jeśli chodzi o sam centralny, to... Zamykanie w ogóle nie działa nic nie słychać jedynie alarm się uzbraja. Otwieranie jakby działa tzn słychać jak zamki klikają (ale są otwarte więc jest tylko ciche kliknięcie). Działa za to otwieranie klapy bagażnika z pilota...
Ja już kupiłem ten 87P... Zobaczymy, powinienem go mieć w przyszłym tygodniu u siebie to wrzucę do samochodu i sprawdzę czy działa.
P.S.
Po wrzuceniu kodowań z tego wątku nic się nie zmienia poza wskazaniem przepalonej żarówki (brak halo).
P.S. 2
Zastanawiam się jak to jest z samym kodowaniem bo mam pewne wątpliwości co do jego poprawności w tym konkretnym sterowniku. Widziałem na przykład, że w jednym z bajtów było zaznaczone: centralny klapki wlewu paliwa. Takiego nie mam jednak. Nie wiem jedynie czy to moja beta tak pokazuje czy o co chodzi...
Komentarz
-
-
Musisz najlepiej posiadać malutki zegarmistrzowski śrubokręt płaski lub coś do szpica piny mają małe zatrzaski, które trzeba lekko wcisnąć i pociągnąć może się blokować dwa razy.
[ Dodano: Sob 16 Lut, 13 09:10 ]
wtyczka A pin 46 też do blokady paliwa. Fizycznie też nie mam blokady wlewu, lecz sterownik jest na to przygotowany.
Komentarz
-
-
dwie igły/szpili wciskasz z odbu stron pinu w specjalne dziurki i ciągniesz przewód z pinem->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
krzynol, jasiek2905, nie dałem rady, nie przygotowałem zbytnio narzędzi, a że dziergam pod chmurką to już uciekłem, za zimno na modzenie na dworzu. Ale powalczyłem troszkę a tą kostką i nie wydaje się takie proste jak piszecie, ale być może nie mam talentu w rękach
iFi ten moduł 87P również nie posiada pinu we wtyczce B 49, więc wnioskuje że też w białej kostce będziesz musiał podmienić piny z 49 na 52. Jeżeli tak to nie potrzebnie zamawiałeś nowy moduł. Jeżeli się mylę to mnie poprawcie
A moduł z końcówką 086G działa P&P bez przepinania w kostce pinów ?
Komentarz
-
-
Ale najpierw by wyjąć pin musisz rozebrać kostkę , dwie zapadki od strony kabli i wypychasz z przeciwnej jest otwór do wypchnięcia , jak się wysunie to kostkę możesz rozsunąć na dwie połówki i wtedy jak pisał krzynol , ja to robię na dwie szpile . Jak dojdziesz do wprawy to idzie szybko , ale faktycznie w aucie przy takiej pogodzie to pewnie za pierwszym razem Ci zejdzie .
Dla ułatwienia na rozebranej kostce jest numeracja byś nie pomylił pinu .
Dziwi mnie tylko bo nikt na forum nie zmieniał nic we wtyczkach do sterownika i wszystko działało , chyba problemem będzie sam sterownik 87K .
Komentarz
-
-
Brakujący minus może wyrządzić poważne szkody w instalacji samochodu, ponieważ obwody prądowe mogą się zamknąć przez inne urządzenia które mogą ulec uszkodzeniu. W tym wypadku są tylne siłowniki centralnego zamka, które pobierają znaczny prąd w obwodzie elek. Żeby silnik elektryczny w siłowniku zadziałał musi być zasilony napięciem dodatnim i ujemnym. Ten minus na pinie 52 B (biała) jest jedynym minusem w części tego sterownika, również zasilającym siłowniki w tylnych drzwiach.
[ Dodano: Nie 17 Lut, 13 13:02 ]
Najlepiej sprawdzić obydwa sterowniki obecny w aucie z nowym i zwrócić uwagę na piny 49 i 52 w złączu B czy są tak samo.
[ Dodano: Nie 17 Lut, 13 13:05 ]
Jeżeli są tak samo to nie trzeba nic zmieniać, a jeżeli inaczej to niestety trzeba zamienić.
Komentarz
-
-
Rozumiem... Dzięki za radę. Po całym zamieszaniu nie wywala błędów wiec mam nadzieje że nic nie poszło z dymem... Może w tygodniu uda mi się jakoś dokonać porównania. Niestety w necie nie ma zdjęć dla wersji 85L wiec będę musiał znów rozebrać ustrojstwo...
[ Dodano: Nie 17 Lut, 13 14:56 ]
Poszedłem do samochodu i zrobiłem zdjęcie samemu gniazdu w BCM:
[ Dodano: Nie 17 Lut, 13 15:03 ]
Ok, poszedłem do samochodu, zdjąłem wtyczkę B (białą) i zrobiłem zdjęcie modułu:
[ Dodano: Nie 17 Lut, 13 15:06 ]
Jak widać BCM ma pin 52... Pytanie jednak jak jest w kostce... nie dałem rady zrobić zdjęcia wtyczki tak, żeby było coś widać.Załączone pliki
Komentarz
-
-
Wojtenio, dzięki za Twoją pomoc... Przyznam, że przekładanie pinów to była by dla mnie desperacjaDodatkowo wychodzi, że minus był po założeniu 87K... całe szczęście bo jakby coś poszło z dymem to
Czy są jeszcze jakieś teoretyczne zagrożenia w braku pinów w innych kostkach na które od razu zwrócić uwagę?
Komentarz
-
-
Jak byś porównał dwa sterowniki wyjęte i leżące przed tobą to byś zauważył że 87K ma pokrycie w pinach 85L + dodatkowe dla dodatkowych funkcji np halogeny , DRL itp .
Jak możesz to wrzuć na mojego maila dość dobra fotkę pinów 87K to Ci potwierdzę jaka jest różnica ( mam słabe foto 87K ) .
Fizycznie jeszcze posiadam po wymianie u siebie sterownik 85L .
Komentarz
-
-
Ok, co do pinów w BCMie z serii 87K... Wrzucam Excela dla jasności jakie są piny... Można go pouzupełniać o pewne info o innych BCMach będzie można łatwo porównać.
Jak tylko będę miał w rękach 87P to uzupełnię Excela...
Na razie mogę zrobić jedynie uzupełnienie o info od kolegi Wojtenio
[ Dodano: Wto 19 Lut, 13 13:13 ]
Doszedł BCM z końcówką P także mogę potwierdzić rozłożenie nóżek wpisane w Excela...
Pytanie jedno... Moduł jest troszkę stargany... Nóżki widać, że są lekko zaśniedziałe... Ma to jakieś znaczenie dla całości czy zignorować ten fakt?
Komentarz
-
Komentarz